1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743547 inlägg · 7967 ämnen

Inte över riktigt än

Sv: Inte över riktigt än
Tigerhjärta: HV är väl experter på att vända matcher på sistone

Bulten: helt ok med 3-1 efter första. 9-3 om det fortsätter i samma takt.

Peja: precis, vi vinner de flesta närkamperna/1 mot 1. Det är absolut den viktigaste ingrediensen att vinna hockeymatcher tillsammans med bra målvaktsspel.

Enligt mig är hockey ingen ”bollsport”. Det är en kampsport med boll, dvs puckinslag.

Vi trycker på med framgång idag.

HV spelar Manner-hockey, ”trap”. Hoppas det straffar sig.

Varför sitter cmore-studion och gråtrunkar över Hv och uteblivna utvisningar? De vann för helvete förra matchen med en för mycke på plan.

Hv kommer komma ikapp.

Vi får se hur det går. Men hade tagit 3-1 efter första före matchen. Men det tyder väl lite på att HV haft lite flax senaste 10 och vi inte har haft det.

Visst, vi har tagit avslut på mål snabbare idag vilket är positivt. Men senaste 10 tabellen är lite missvisande.

Ananlytikern verkar säg samma.

Bulten: Nu hoppas vi att Lindbäck gjort sin sista groda i kväll annars är det stort misstag att ställa honom i målet i en sån viktig match. Om vi klarar oss kvar i SHL kommer Lindbäck vara båsöppnare eller kommer man envist satsa med att låta honom stå? Alternativet är att han får leta efter ett annat alternativ.

BIF Kungen: Nja. Jag är inte lugn på långa vägar. Det är fan att Limpan släpper denna. Kan kosta.

Bulten: Du lyckas med hjälp av din förvridna rättshavererade hjärna plus ditt Limpanhat att t.o.m få deras otagbara flipperslumpmål till en tavla.
Haha…

Bulten: ”Hv kommer komma ikapp.”

Losermentalitet: Hög

Chanzone: Mmm… Märkligt mål men jag sållar in det till vasst avslut plus en jävla tur från den vinkeln… Inte stor lucka att få in den på…

Danne66: precis, ”kosta” är ordet..

Vi kan konstatera att det är en riktigt bra period. Vi kan också konstatera att vi hittat vägar till förluster förut.

Som sagt, inga jävla idiotutvisningar, fortsatt skärpa och inga målvaktstavlor, då kan vi ta detta.

BIF Kungen: Lindbäck rules 👍

Treklövern1912: 😱😱😱😬😬

Historiken säger inte det, hoppas du får rätt.

Danne66: fattar inte varför Lindbäck står, han är ju allt annat än stabil. Han kommer göra minst en tavla i den här matchen.
Med han i kassen så måste vi göra minst 5 mål.

Davey85: Otroligt viktigt att komma ut med samma intensitet i 2:a. Fortsatt disciplinerat och låt inte HV andas. Mycket som ser bra ut i 1:a

Hank81: var inte hv mål ett spark ?

Hank81: kanske det som behövs för att få fart på effektiviteten

Hank81: Tänkte så jag oxå men fick mig en tankeställare när man såg analytikern på Cmore.

vti-peter: kinnvall ehy ?

Here we go...... BP

vti-peter: filmning

Buddha: jag blir livrädd varje gång dem skjuter på sollet. Känns som att han har hål i kroppen

Varför inte två min för diving också? Behöver Hv-killen lägga sig ner? Dima får ju alltid diving för det. Jävla svin

vti-peter: jag hängde inte med i % + eller - hur räknade dom där med målvakterna. Gjorde en wiskey när dom förklarade hur dom tänkte😀

Hank81: japp, han har dock varit bra efter jul

Simon analytikern skulle nog behövas i Brynäs organisation.

6 man på HV DOMARN!!!!!!!!

Forsberg 1978: Hv får ha extra spelare på isen. Fråga Leksand. Fan vad jag inte gillar Hv

{8399}: otroligt mycket mer nervös med Lindbäck i kassen kontra Olkinoura.

Huge: Lindbäck håller ju inte ihop armarna och kropp. För 10 gången denna säsong. Sätt på sig monoklarna nu. Apropå Limpan hat - det DU står för är ren och skärt supporterhat. Är det någon härinne du har respekt för? Usch!

Lindbäck blir nog anledningen till kval hur det än går idag.

Sportnisse: Snälla byt ut Limpan! Han ser ju helt vilsen ut i målet. Kommer kosta oss matchen om han
forsätter så här.

Anders Berg: varför har vi slutet spela?? Timeout

Så synd att vi drar ner på tempot. Det ringer snart.

Anders Berg: Det var ett jävla tjat om Lindbäck

Sportnisse: precis, så stor, så ihålig…

Henrik_Tikare:
Statistiken byggde på antal räddningar och svårigheten på dessa dvs försvarsspelet räknas inte med. Kontentan av det lilla jag hann se var att Lindbäck låg klart högst av Brynäs målvakter (bättre än Ortio) o typ 6:a totalt. Men som sagt hann bara se det snabbt.

{8399}: Bedrövlig.

Var det inte Malmö Brynäs dominerade i första bara för att gå ut i andra och sedan glömma bort hur man spelar.

Inget nytt med andra ord.

Sportnisse: han har ju hållit ihop lemmarna i NHL några säsonger så vi skall inte vara så snabba att döma

BIF Kungen: yeeeeeeessss, Sklenicka X 2🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪

Såååååjaaaaa, det där va viktigt!!!!

Så jävla effektiva idag. 😁

BIF Kungen: !!!!!!!

BIF Kungen: boooom! Vikten av att göra allt liiiite snabbare

Forsberg 1978: kan vi snälla hålla detta över timrå också på tisdag