Brynäs IF

714101 inlägg · 7953 ämnen

Jokerit - Brynäs

« · 565480 · » Till forumet


Sv: Jokerit - Brynäs
Falken: Jo det är klart, å andra sidan spöade vi också dom och med större marginal. Jo men i nuläget har ju inte Leksand någon fantom precis att ställa i målet och den tilltänkte förstamålvakten verkar bli avstängd från spel (hihihi). Ja jag läste om Dackell men vad har hänt med Aarnio? Ja det är sant, så länge inte grabbarna är slitna gynnar det ju oss förstås.
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
83 Liljegren: Hehe. Kanske till och med två? :P
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
83 Liljegren: Jo, det var en tidning i Uppsala. Kommer inte ihåg vad den hette, men kan kanske leta rätt på länken.

Svårt att sia om matchen imorgon. Brynäs har enligt mig ett bättre lag men det betyder ju inte alltid vinst. Leksand gjorde det ju bra som spöade Jokerit, dock så var deras match betydligt tuffare än våran mot Jokerit som verkar ha varit en ganska så enkel resa med spel mot ett mål (?). Jag tror givetvis på vinst (är optimist). Beror dock på vem Leksand ställer i målet. Kan bli vinst på allt från 1 mål till 3-4 måls skillnad. Sedan hoppas jag att Aarnio samt Dackell kan medverka imorgon, dom är viktiga spelare.

Angående att Leksand fått vila en dag kan ju vara till deras fördel. Men kan väl även bli till fördel för Brynäs som har tempot lite i kroppen.
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
Falken: Verkar som han ätit en hel anakonda. :)
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
Falken: Jo det ser onekligen bra ut, men att Spets ska ha varit vår bästa spelare idag har jag lite svårt att tro med tanke på hur blek han varit tidigare, det var ju någon tidning som utnämnde honom till Brynäs bästa idag...

Vad tror du om matchen imorgon förresten? Jag tycker det är lite oroande att LIF får vila en dag men men...
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
83 Liljegren: Hehe. Jo, men än är det tidigt på säsongen som sagt. Han kanske legat i för fullt :) Käkat ormar och sånt...
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
Om vi ska ta och kolla på nyförvärven så ser det rätt bra ut där med.


Jörgen Sundqvist, Back (#22)
Matcher: 3 Mål: 2 Assist: 0 Poäng: 2

Nicklas Bäckström, Forward (#19)
Matcher: 3 Mål: 1 Assist: 1 Poäng: 2

Mathias Månsson, Forward (#14)
Matcher: 3 Mål: 1 Assist: 1 Poäng: 2

Lars-Erik Spets, Forward (#27)
Matcher: 2 Mål: 0 Assist: 2 Poäng: 2

Jonas Almtorp, Forward (#11)
Matcher: 3 Mål: 1 Assist: 0 Poäng: 1

Antti Aarnio, Forward (#10)
Matcher: 2 Mål: 0 Assist: 1 Poäng: 1
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
Falken: Jodå det tror jag nog, men vilken uppryckning! Man skulle kunna tro att han har smygtränat sedan kvalserien slutade! :D
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
83 Liljegren: Det låter bra. Vi får hoppas att DJ forstätter i samma fina stil.
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
Falken: Ojdå där blev det visst lite fel, men ändå... jo men han ser bra ut på träningarna också, tacklas hårt och bra defensivt.
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
83 Liljegren: Hehe. Är inte 16 målgörare. Utan 16 olika spelare som har gjort minst en poäng. Men vi ska nog inte ta ut saker i förskott. Visst, D.J har börjat bra men än är det bara början av säsongen och är långt kvar. Men riktigt roligt om han gör en bra säsong.
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
Falken: En annan rolig sak är att #3 är en av dom 16 målgörarna. Han verkar gå mot sin bästa säsong i Brynäs.
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
83 Liljegren: Jo, tror det i alla fall. En annan rolig sak är att 16 spelare har gjort minst en poäng på dom tre matcher vi har spelat.
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
Falken: Totalt sett är målen ganska jämnt fördelat över formationerna, vilket måste ses som positivt!
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
83 Liljegren: Jepp.
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
Falken: Svart formation gjorde alla målen i andra perioden, 3/4 totalt...
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
Matchfakta från gårdagens match mot Jokerit.

Jokerit - Brynäs IF 2-4 (0-1,1-3,1-0)
18 Augusti 2005, 15:00, Norrtälje Sportcentrum, Norrtälje

Första perioden
02.51 0-1 Daniel Johansson

Andra perioden
23.36 0-2 Jörgen Sundqvist (Henrik Malmström, Lars-Erik Spets)
26.40 0-3 Mikko Kuparinen (Lars-Erik Spets, Mikael Wahlberg)
30.17 0-4 Jörgen Sundqvist (Mikael Wahlberg, Henrik Malmström) (PP2)
31.10 1-4 Kevin Kantee (Toni Dahlman)

Tredje perioden
49.28 2-4 Sami Lepistö (Petri Pakaslahti, Kari Martikainen) (BP)

Skott: 35-33 (9-12,14-13,12-8)
Utvisningar, Jokerit: 14x2min. Brynäs, 7x2min.
Publik: 224

Domare: Ulf Rönnmark, Stockholm


Värt att notera:
- Jörgen Sundqvist gjorde sina första poäng i Brynäs (2 mål)
- Lars-Erik Spets gjorde sina första poäng i Brynäs (2 assist)
- Mikael Wahlberg, Lars Erik Spets och Henrik Malmström gjorde 2 assist var
- Kedjan Kupan, Sunken - Malmen, Walle, Spets stod för 3 mål och 6 assist
- Den kedjan svarade för totalt 9poäng, av 10 möjliga igår
- Antti Aarnio spelade inte på grund utav magsjuka
- Dackell utgick efter första
- Alla målen gjordes av backar
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
Jag som inte ens visste att Spets spelade idag.
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
Lite om Brynäs vinst idag (från en tidning):

"Brynäs tog sin andra raka seger i Mästarmötet i Norrtälje när man enkelt vann över finländska Jokerit med 4-2 (1-0, 3-1, 0-1). Det blev inte någon bra match, därtill var Brynäs för överlägset.

Redan i den första perioden hade Brynäs kunnat ha en större ledning, men skärpan var inte den bästa. Notabelt var att Uppland bidrog med ett backpar i Martin Öhrstedt från Almtuna och Nicklas Andersson från Norrtälje. De fick fullt förtroende av Brynäsledningen och spelade även när man hade en man utvisad och var mer än godkända.
Brynäs överlägsenhet var ännu större i den andra perioden, med den tredje var helt intresslös. Trots att Jokerit drog på sig många utvisningar så vann man perioden med 1-0.
Bästa spelare i Brynäs var Lars-Erik Spets och i Jokerit Tomek Valtonen."
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
claesw: Blir spännande att se vad han kan göra för Luleå.
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
Falken:
Apropå ingenting kan jag gratulera Luleå eftersom de får in min bekant "Kroken" Chrunac i organisationen; ett riktigt proffs!!
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
claesw: Blir som vanligt att antingen sitta och vänta på tidningen som kommer runt 03.00 eller att läsa på gd.se om matchen. Skärpning Brynäs!
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
Falken:
Det är just sånt BIF måste fixa till! Ingen amatörförening längre!!!
Sätt in folk som agerar rappt och proffsigt tack!
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
Men alltså. Vad har hänt med brynas.se? Inte ett jävla skit om matchen igår eller matchen idag. Så jävla dåligt!
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
Mickis: Nej, lyssnade på Roslagen radio. Han var där ett tag och kommenterade Timrå - MoDo.
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
Falken: Vart har du sett Curre?
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
Roligt att höra att "Curre" var imponerad av Brynäs spel idag. Naturligtvis var han även imponerad av "Sunken" som gjorde två mål.
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
wap.hockeysnack.com
Thomas har stått både matcherna nu och inte imponerar han
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
Intressant från Mästarcupen. 2-0 till Timrå mot MoDo efter 1.55 minunter i första.
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
Jag tror jag måste nypa mig, DJ tribblade igenom hela försvaret och gjorde mål! Kupan gjorde mål! och Sundqvist 2 mål! Vad var det som hände
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
Härligt att höra att Olle Sarri är Brynäsare :)
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
Enligt Jokerits hemsida så stod Tim Thomas. Någon som kan finska och berätta vad som står där?
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
Falken: Svenskafans* ska det stå...
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
Enligt dom på SvenskFans så var det spel mot ett mål och vi spelade ut Jokerit.

Var vi verkligen så bra idag?

Markus Korhonen stod i målet i alla fall.
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
Makkan: Den första länken funkade fint för mig :)
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
Gå in själva på SvenskaFans och klicka er fram
Kommentera



Sv: Jokerit - Brynäs
Radio Roslagen kan ju lägga ner.... Värdelös musik och deras kille som ska följa hockeyn ska man nog inte nämna ens
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
Jokerit - Brynäs IF 2-4 (0-1,1-3,1-0)

Där har ni resultatet.
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
Jompe: Ja det som är oroande är att dom fått vila en match medans vi kör 3:e på raken, men Boorken kan säkert få dom att köra för fullt ändå.
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
Jens: mmm då stämmer mina uppgifter....förstemålvakten Tim Thomas stog i går....få se om Niko Hovinen får stå nått...kanske mot Timrå eller Modo ...eller så står Thomas Hallikainen 2 var.....


Hovinen & Hallikainen är 2 unga målvakter som är från Jokerits A-Jun
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
Man kan säga vad man vill om betydelsen av försäsongsmatcher, men vinst är alltid vinst och det blir inte sämre av att det är mot Jokerit. Kanonbra jobbat. Själv ser man framför allt emot en tvålning av Leksand.
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
Db_04: Hallikainen skulle stå enligt rapporter från Finland iaf
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
Ahlbom: vet du vem som stog i mål för Jokerit?
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
Ahlbom: Okej blir spännande att se vem som har rätt! :)
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
Perfekt resultat :D
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
83 Liljegren: jo men som vi har fått höra så ledewr bif med minst 3 mål och det är typ slut minut eller nåt så :D
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
Peja: Helt okej resultat och ännu en seger.
Kommentera

Sv: Jokerit - Brynäs
4-2 slut
Kommentera

« · 565480 · »