Brynäs IF

713778 inlägg · 7953 ämnen

Kedjona klara?

« · 1276079 · » Till forumet


Sv: Kedjona klara?
MarcusElving: Ja, du får väl som sagt fråga CZ, det är ju han och inte jag som vet hur snacket gått mellan tränarna när man att matcha som man gjort i resp matchsituation.
Att du sen får det att låta som om exakt allting lossnade i PP så fort Järnkrok fick spela är bara ytterligare en överdrift, ungefär lika överdrivet som att vårt PP inte funkade i match efter match.
Kommentera

Sv: Kedjona klara?
Wesley: Jo dom har lirat ihop, med blandat resultat. Granis ägnade sig åt att försöka köra över folk i 200 knyck mest hela tiden då..
Kommentera

Sv: Kedjona klara?

Huge: Men hur kommer det sig att Czarnecki fortsatte att toppa med samma spelare trots att det inte funkade i match efter match? När han till slut gav spelare som Järnkrok chansen i PP, då producerades det. Men alldeles för sent.

Vi får hoppa att Czarnecki har tagit lärdom av förra slutspelet och provar sig fram, låt spelarna bevisa idag, här och nu på isen att de förtjänar istid.

 

Svara gärna, jag ger dig sista ordet i den här debatten mellan dig och mig nu. Sen är det "no more to come" från mig i den här frågan på ett tag. Vi får se hur toppningarna ser ut när serien drar igång.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kedjona klara?
Wesley:

Jag undrar om, Sundström har spelat ihop med Sandin och Granström någon gång? Undrar isåfall om inte de tre skulle passa ihop i en "gris-femma"
Kommentera

Sv: Kedjona klara?
Vad menas med "kedjona"? Är det kedjorna för matchen i kväll?
Kommentera

Sv: Kedjona klara?
Huge: Jag har inte kunskapen att vara elitserietränare. Men prata för dig själv om du inte ser om en spelare är het eller inte. Då kanske du borde ägna dig endast åt golf

"Eller tror du på fullt allvar att han inte har en aning om vad han gör och bara chansar?"

Han är feg. Rädd för att misslyckas. Tar det han tror "säkra" (Dackell, Hansen m.m) före det osäkra (Rödin, Järnkrok m.m).. Men det är när man inte vågar som man verkligen misslyckas. Slutspel handlar om aktiv coachning, där ligger han i absoluta botten av ES-tränarna.
Kommentera

Sv: Kedjona klara?
Lindström: Din senaste kommentar visar att det inte bara är spelare utan även supportrar i Brynäs som helt riktigt kan vara ur slag, sega eller kalla...

Kommentera

Sv: Kedjona klara?

Gurra88: "Utan att när det såg ut som det gjorde borde han istället låtit för stunden heta spelare få tid även i Powerplay, svårare än så är de inte."

Men om du nu själv säger att du inte har kunskapen, insikten eller informationen nerifrån båset när det gäller ex de olika spelarnas status för tillfället, hur dom passar ihop i olika matchsituationer osv osv:
hur kan du då veta vilka spelare som är "hetast" och som borde fått spela istället?
Tittar du på vem som åker fortast och flänger omkring mest på isen eller vad går du på?
En spelare som för oss lekmän kan se het ut behöver ju nödvändigtvis inte vara det bästa alternativet för en erfaren och kunnig coach nere i båset, som sitter på all samlad information, kunskap och erfarenhet.
Och om tränaren ifråga väljer att matcha en spelare som du och jag tycker ser kall ut, så har han förmodligen en fullt naturlig och logisk anledning att matcha denne spelare.
Eller tror du på fullt allvar att han inte har en aning om vad han gör och bara chansar?

Kommentera

Sv: Kedjona klara?
Huge: "Så istf för att dissa vårt eget PP så kanske du borde tänka på att motståndaren kanske gjort vårt PP dåligt?"

När har jag sagt de? Djurgården gjorde oss definitivt dåliga. Frågan var hur svårt för dom de egentligen va? Såg riktigt uddlöst ut och tamt på idéer. Men det är inte det jag i första hand tänker på. Utan att när det såg ut som det gjorde borde han istället låtit för stunden heta spelare få tid även i Powerplay, svårare än så är de inte. Och nej jag har inte samma kunskap, och jag är läktarcoach och allt det där så slipper du nämna det som försvar i nästa inlägg. Och det är väl lite det som är signifikativt för CZ att han tar hellre det säkra före det osäkra. Bra många gånger. Vi kom trots allt till kvarten. MEn väl där en mindre bra egenskap tyvärr.
Kommentera

Sv: Kedjona klara?
Huge: Att man kan vara ur slag, kall eller seg fast man spelar i BIF
"Men att en sån komplicerad och otänkbar teori skulle dyka upp i din skalle har jag ingen större förhoppning om...."
Kommentera

Sv: Kedjona klara?

Gurra88: "Finns inget som heter att motståndarna alltid elimnerar ut vårt PP."

Nä, och det var just därför jag skrev att motståndaren "ibland kanske helt enkelt är bättre på att bl.a eliminera vårt PP?"

Inte konstigare än att vi själva varit djävligt bra på just den biten, men då hör man heller aldrig nån säga att motståndaren misslyckats i sitt PP.
Nä, minsann. Då hyllas vår egen defensiv och allt är frid och fröjd.
Så istf för att dissa vårt eget PP så kanske du borde tänka på att motståndaren kanske gjort vårt PP dåligt?
Men att en sån komplicerad och otänkbar teori skulle dyka upp i din skalle har jag ingen större förhoppning om....

Kommentera

Sv: Kedjona klara?
Lindström: Det är inte första gången folk sitter o är kaxiga framför skärmen, sen när man träffar dom så är det annat ljud i skällan o helt utan stake.
Kommentera

Sv: Kedjona klara?
MarcusElving: Inget att bry sig om, ytterligare ett lamt försöka att vara häftig här inne och försöka skapa dålig stämning.

Han svammlar om knattar och smågrabbar, tydligen så måste vi sänka oss till hans nivå för att han ska fatta något.
Tragiskt är bara förnamnet..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kedjona klara?
Huge:
"Jag har ex aldrig hört dig säga att motståndaren ibland kanske helt enkelt är bättre på att bl.a eliminera vårt PP?"

Du har inte glömt en ganska viktig del i just PP-spelet? Man spelar för fan 5 man mot 4. Du pratar om de som att de vore lika förutsättningar på isen. Finns inget som heter att motståndarna alltid elimnerar ut vårt PP. Visst kan de göra de, vilket hände, men då i det tillfället ska saker hända från båset..

Gällande Powerbreaket är det inte så mycket att säga mer att det va jävligt klantigt.

Till sist så har jag läst ditt inlägg i precis samma form cirka tiotusen gånger. om läktarcoacher hit och dit. Kan du inte bara släppa de och inse att vi alla inte tycker Cz är så mycket att hänga i granen..
Kommentera

Sv: Kedjona klara?
Huge: Men om Czarnecki's toppningar inte ger resultat öht, vilket var fallet de flesta gångerna förra säsongen. Har jag inte då rätt att anse att Czarnecki har toppat på ett underligt sätt? Ett sätt som inte funkar kan ju knappast vara det bästa (enligt mig i alla fall). Jag motiverar dessutom varför jag tycker som jag gör, samt ger förslag på hur jag tror vi hade fått ut ett bättre resultat av toppningarna.

Jag vet att jag inte har samma erfarenhet och kunskap som Niklas Czarnecki, men HANS toppningar funkade ju inte.. Hur kan man inte ifrågasätta hans sätt att göra det på när det såg ut som det gjorde?

Jajjen: "Dom här välartikulerade smågrabbarna har givetvis järnkoll på vilka  spelare som är ”heta” och vilka som inte är det. En bra HD-TV avslöjar  allt. Den information man kan inhämta i båset, bland spelarna, under  match, är så jävla överskattad. Att det är flera erfarna tränare och  ledare med i båset gör det förmodligen bara förvirrande för coachen. Och  dessutom, låter man så tvärsäker som knattarna i den här gb:n kan man  inte ha fel."

- Spelar du överlägsen på något sätt eller? Sånt där är det värsta jag vet. Vem är du att sitta och kalla folk för "välartikulerade smågrabbar" och "knattar" på ett nedvärderande sätt? För en normal diskussion istället.

Kommentera

Sv: Kedjona klara?
Davey_22: Brynäs var riktigt nära att knipa en match till i Globen och då hade det kunna slutat annorlunda..fan det var tight
Kommentera

Sv: Kedjona klara?

Jajjen: "Dom här välartikulerade smågrabbarna har givetvis järnkoll på vilka spelare som är ”heta” och vilka som inte är det. En bra HD-TV avslöjar allt. Den information man kan inhämta i båset, bland spelarna, under match, är så jävla överskattad. Att det är flera erfarna tränare och ledare med i båset gör det förmodligen bara förvirrande för coachen. Och dessutom, låter man så tvärsäker som knattarna i den här gb:n kan man inte ha fel."

*ASG*

Ja, visst är det underbart?
Sjävklart så har läktarcoacherna utan nån som helst kunskap eller erfarenhet av att ex leda ett lag under match, bättre koll på läget än vad erfarna och kunniga tränare nere i båset har.

Konstigt att man hittills aldrig hört talas om ett lag som låtit sina fans coacha från läktaren eller hemifrån soffan och datorn?
Det borde ju bli en jättehit.
Och tänk vad mkt pengar man sparar.
Räcker ju med att koppla upp läktarsnillet i fråga med en person i båset som vidarebefordrar tipsen från Gurra eller Lindström.
Det räcker med att materialar´n eller nån annan blir länken mellan spelarna och läktargenierna så spar vi lite pengar.

Kommentera

Sv: Kedjona klara?

GävleLasse: Ja, det är ett oerhört misslyckande att ta laget till kvartsfinal där vi pressade dom blivande finalisterna, som i sin tur gav HV en rejäl match om guldet.
Jag förstår inte riktigt logiken i ditt resonemang:
först dissar du laget innan säsong och tycker att det vore en sensation om vi ens går till slutspel.
Sen tycker du att CZ misslyckats med att få ut max av laget när vi går till kvartsfinal och förlorar med flaggan i topp mot ett riktigt bra lag.

Du tjatar om Dixon in absurdum och tar CZ:s matchning av honom som intäkt för i stort sett allt som gick fel förra säsongen.
Sen fyller du på med raljerandet över ett Powerbreak som CZ tydligen missat i uppståndelsen under en match, där fenomenet i sig dessutom är relativt nytt.
Är det konstigt att en tränare i det läget kanske missar ett förestående PB och istället tar en TO?

Du har som jag hela tiden påpekat, en säregen förmåga att dra dom mest långtgående slutsatser på i stort sett smådetaljer som inte alls behöver ha nån avgörande betydelse för helhetsbilden.
Vilket Davey 22 så klokt påpekar.

Jag har ex aldrig hört dig säga att motståndaren ibland kanske helt enkelt är bättre på att bl.a eliminera vårt PP?
Nä, det är hela tiden vi själva som är usla, precis som om det inte finns nåt motståndarlag öht när vi spelar.

Kommentera

Sv: Kedjona klara?

Davey_22:Men är det bara EN felbedömning han gjorde? Och vad kostar denna felbedömning? Man brukar räkna på en miljon per hemmamatch i slutspelet.

Det är väldigt små marginaler i ett slutspel och ett  f u n g e r a n d e powerplay kan vara sklllnaden mellan 4 raka i kvarten till ett SM-guld.

Speciellt när man har seriens bästa målvakt och ett lag som släpper in väldigt få mål. Kan man förlita sig på ett bra PP så har man väldigt mycket lättare att lägga upp en gameplan för det övriga spelet. Man kan till och med spela tråkig hockey. Vinner man så spelar det liksom ingen roll. Slutspel är slutspel.

Jag kan bara tala för mig själv men jag tycker att man som tränare måste optimera laget utifrån det man  p r e s t e r a r och inte vad man presterade för två månader sen eller vad det står på tröjan. Det är ens skyldighet jämtemot föreningen, spelarna, suportrarna och sponsorerna.

När man år efter år får höra samma gamla "vi har inte råd..." så blir det så mycket viktigare att få ut optimalt av det spelarmaterial man har. Det jobbet misslyckades Cz med.

Kommentera

Sv: Kedjona klara?
Davey_22: "Min ställning är att CZ bra prestationer får för små proportioner i förhållande till hans dåliga."

Fast det gäller ju inte bara CZ,det gäller ju alla spelare också, så mycket skit som det kastats härinne på olika spelare...för mig är det sjukt hur man kan skriva så nedlåtande saker så ofta om sitt eget lag.

Kritik,sure. Sågning,sure. Men med måtta...
Kommentera

Sv: Kedjona klara?
Gurra88: Du missar helhetsbilden,du stirrar dig blind på en felbedömning. Alla coacher gör misstag,alla matchar fel spelare nån gång.

Slutplaceringen i serien kan (bör) du inte klaga på, det som tidigare sagts och som jag håller med om är att CZ skulle mixtrat lite med formationerna iaf de 5-6 sista matcherna, i hopp om att få igång en tydligt formsvag Dixon.

Min ställning är att CZ bra prestationer får för små proportioner i förhållande till hans dåliga.
Kommentera

Sv: Kedjona klara?
Davey_22: Det finns inte utrymme för sånna misstag på den här nivån, i det skedet..Särskilt inte med den kunskap han besitter?
Kommentera

Sv: Kedjona klara?
arnio: Lägg ingen energi på det, spelar ingen roll att Czarneckis coaching räckte till att vara 4 poäng eller va det va från 4eplatsen, gör han sen en missbedöming då ska det istället tjatas om den tills vi har en ny tränare.

Visst,han kunde vaskat om bättre i slutspelet,men sett till helheten gjorde han ett jävligt bra jobb tycker jag.
Kommentera

Sv: Kedjona klara?
Är de3t nåt som har gått i proppskåpet eller?

Brynäs gjorde det fan så mycket bättre än vad i stort sätt alla "experter" trodde men bland Brynäsfans härinne så får de mest skit.

Lösningen på vissa problem enligt vissa är tydligen att bänka alla som inte presterar max under en period oavsett hur hög kapacitet spelarna har...fånigt, okunnigt och bara idiotiskt säger jag.

Fan ni gnällpittar måste sakna boorken fast nä förresten han pissade ni ju också på....

(Snyggt tifo(not) i Malmö förresten, undrar vad det var tänkt att det skulle stå.)
Kommentera

Sv: Kedjona klara?
MarcusElving: "I slutspel är det dagsformen på spelarna som är avgörande, därför blir det extra viktigt att matcha laget efter vilka som är bra IDAG, när vi behöver vinna DENNA match. Det spelar väl ingen roll om de har gjort 2000 mål tillsammans i serien om de inte kommer över anfallsblå i slutspelet?"

Snacka om att ta död på en diskussion:) bra jobbat!
Kommentera

Sv: Kedjona klara?
GävleLasse: Exakt, och en rutinerad och kunnig tränare, som verkligen vill vinna supportrarnas kärlek står efter man blivit utslagna och garvar. höhöhö, nästa år går vi till semi, höhöhö sátt säga.
Kommentera

Sv: Kedjona klara?
GävleLasse: Jamen har du försökt att baka en snygg snus på bara 30s???
Kommentera

Sv: Kedjona klara?

MarcusElving:Haha.. Sen är det ju alltid bra att ta en timeout precis före ett powerbreak.

Sånt gör bara rutinerade och duktiga tränare...

Kommentera

Sv: Kedjona klara?
MarcusElving: Oppps tänkte inte på de..
Kommentera

Sv: Kedjona klara?
GävleLasse: Statistik ljuger aldrig. Men Czarnecki har så mycket kunskap och erfarenhet att statistiken (svart på vitt) inte ens är tillräcklig som argument.

Om Czarnecki skulle få för sig att ställa Kahnberg i målet och Bjurling som back i PP så är det så. Han är ju den yrkesmässige och kompetenta för tusan! ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kedjona klara?
SH: Just det 2 alt I PANIK.
Att ha haft Hansen på backen i PP visar ju en del...
Kommentera

Sv: Kedjona klara?
SH: Kan det bero på att dom spelade hockey i 60 min i full fart?
Kommentera

Sv: Kedjona klara?
GävleLasse: Hur var det med akutfemman med fem forwards, var den då pp2? Isf är det ju svar på Lindströms fråga/påstående att det borde finnas två alternativ.
Kommentera

Sv: Kedjona klara?
Lindström: "Är det så svårt att se hur te x Hardy matchde sina spelare? Dom som tog för sig i matchen fick MERA istid och dom kalla ställdes åt sida."

Å andra sidan har jag för mig att Hardy själv tyckte att hans lags styrka var att han hade bredd, han spelade väl med fem kedjor i vissa matcher.
Kommentera

Sv: Kedjona klara?

Ochsedan Nordqvist/Kahnbergs FEM sista matcher:

Nordqvist:2+4
Kahnberg:6+1

Kommentera

Sv: Kedjona klara?
Jajjen: Inte alls men man kan ge andra chansen i ett å annat byte och inte bara att låta det rulla på bara för att.

Kan ju vara bra att ha kanske två alt i PP inte förlita sig på 3 spelare..
Kommentera

Sv: Kedjona klara?

Jajjen: Här har du Brynäs förstaval i PP stats från de sista 10 matcherna.

Dixon 1+2
Aero 3+3
Dackell 1+4

Det är inte godtagbart att nöta på med dessa herrar i PP. Speciellt inte när man har en Nodqvist och Kahnberg som börjat få igång målfabrikationen.

Kommentera

Sv: Kedjona klara?
Jajjen:
"Lagets viktigaste spelare, dom som var en förutsättning för att kunna vinna, fick fem chanser. Är det för mycket?"

Hahah klipp ut och spar!!
Kommentera

Sv: Kedjona klara?
Lindström: Va, har vi en tränare alltså???
Kommentera

Sv: Kedjona klara?
Lindström: Och din lösning var att bänka lagets tre tongivande spelare lagom till slutspelet?
Kommentera

Sv: Kedjona klara?
Jajjen: I slutspel är det dagsformen på spelarna som är avgörande, därför blir det extra viktigt att matcha laget efter vilka som är bra IDAG, när vi behöver vinna DENNA match. Det spelar väl ingen roll om de har gjort 2000 mål tillsammans i serien om de inte kommer över anfallsblå i slutspelet?
Kommentera

Sv: Kedjona klara?
Jajjen: Kanon ide att bara låta det rulla på!!! Behöver vi ens nån tränare i båset??
Kommentera

Sv: Kedjona klara?
Gurra88: "När absolut inget hände..." Lagets viktigaste spelare, dom som var en förutsättning för att kunna vinna, fick fem chanser. Är det för mycket?
Kommentera

Sv: Kedjona klara?
Gurra88: Inte då, skulle ha kört dom med bäst stats hela tiden. Viktigast det vet du väl?
Kommentera

Sv: Kedjona klara?
Lindström: Eller, om jag fattar dej rätt, du menar att Czarnecki borde ha bänkat hela förstakedjan med 48 mål tillsammans eller en tredjedel av samtliga brynäsmål? Och det innan årets viktigaste matcher? Säga vad man vill men riktigt klok är du inte.
Kommentera

Sv: Kedjona klara?
Jajjen: Nej. Klart man ska försöka få gång honom inför slutspelet. men när abslout inget hände så måste man ändra. det gjorde man, när de va försent
Kommentera

Sv: Kedjona klara?
Lindström: Du hade alltså bänkat lagets vassaste målskytt innan slutspelet?
Kommentera

Sv: Kedjona klara?
Jajjen: Tittar du ens på Bifs mtcher eller?
Kommentera

Sv: Kedjona klara?
Lindström: Vem var kall i 15 matcher?
Kommentera

Sv: Kedjona klara?
Jajjen: Tja 15 matcher räcker då inte tydligen enligt dig å NC
Kommentera

« · 1276079 · »