Brynäs IF

713070 inlägg · 7953 ämnen

Kellman förlorad

« · 2267081 Till forumet


Sv: Kellman förlorad
Svensson_62: Jag hänger på dig och ställer en fråga också 😀

Daniel Johansson passade pucken i eget mål mot Färjestad 2007 när laget hade avvaktande PP på gång. Tommy Sjödin fick tokspel på regeln som betyder mål för motståndarlaget.
Men en spelate i dagens Brynäs har gjort en kopia av Daniels självmål. Vem?
Låst ämne

Sv: Kellman förlorad
Svensson_62: Tycker Dacke var helt grym i pp den sista säsongen. Han kunde p g a skills och självförtroende gå ned i Ovechkin-position i vänstra cirkeln och köra point ända därifrån. Motståndarna gick på honom men han stod - med ålderns rätt 🙂- helt coolt still och fintade passningar som fick motståndarna att backa av. Sedan bara smack! Så passade han fri #33 eller någon annan och mål!!! Det var hockeypoesi.
Låst ämne

Sv: Kellman förlorad
Tigerhjärta: Precis vad jag tänkte skriva! En riktig hårding som kan stänga till framför mål.
Låst ämne

Sv: Kellman förlorad
Sportnisse:
3 timmar sedan: ”Är inte marknaden helt död???”
23 minuter sedan: ”Oj, oj. Marknaden verkar helt död.”

Har du fastnat? Eller vart vill du komma?
Låst ämne

Sv: Kellman förlorad
Wesley: 👍
Låst ämne

Sv: Kellman förlorad
Svensson_62: När det ändå snackas Växjö. Så var det just mot dom hemma 1 november 2011 som Brynäs vann med 5-2 och alla Brynäs 5 mål tillkom under PP
Låst ämne

Sv: Kellman förlorad
munkas: ja mot Brynäs🤔
Låst ämne

Sv: Kellman förlorad
Sportnisse: Kul att Växjö och Frölunda får in lite tunga namn. Det har verkligen gått knackigt för dem en tid nu…
Låst ämne

Sv: Kellman förlorad
Svensson_62: Den här då: guldsäsongen 2011/12 hade vi ett fantastiskt powerplay där spelarna förväntade sig att göra mål varje gång de åkte ut på isen. Självförtroende monumentale… Och mycket riktigt, i en oförglömlig hemmamatch gjorde vi 5 pp mål mot ett lag som sedan dess tagit SM-guld.

Vilket lag var motståndaren?
Låst ämne

Sv: Kellman förlorad
Tigerhjärta: Oj, oj. Marknaden verkar helt död.
Låst ämne

Sv: Kellman förlorad
Wesley: RÄTT!
Låst ämne

Sv: Kellman förlorad
Svensson_62: "Ledtråd: centerns pappa som var målvakt började lämna kvar målvaktsklubban tvärs framför målet som ”extra hjälp” när laget tog ut målvakten (honom) i slutet av matcher. Det började dock bestraffas så då trampade han istället först av klubban innan han släppte den framför egna målet eftersom trasig klubba måste ju omedelbart släppas enligt reglerna… 🙂"

Han har krossat min hand när vi var pojklagsspelare. Gissar på Peter Larsson
Låst ämne

Sv: Kellman förlorad
Svensson_62: Ledtråd: centerns pappa som var målvakt började lämna kvar målvaktsklubban tvärs framför målet som ”extra hjälp” när laget tog ut målvakten (honom) i slutet av matcher. Det började dock bestraffas så då trampade han istället först av klubban innan han släppte den framför egna målet eftersom trasig klubba måste ju omedelbart släppas enligt reglerna… 🙂
Låst ämne

Sv: Kellman förlorad
Tigerhjärta: Borgman blir nog en riktigt bra värvning för Frölunda. Samtidigt skönt att han inte går till Timrå där han ju spelat tidigare, känns som att han hade kunna gjort en skillnad där. Inte för att jag ogillar Timrå men de är ju uppenbarligen en bottenkonkurrent.

Verkar för övrigt vara en del rörelse mot Europa bland AHL-spelarna, ett tecken på att marknaden inte är stendöd.

En spelare som imponerade ruggigt mycket ifjol var David Gustafsson. Antagligen för tidigt att flytta hem men han verkar ju harva i AHL. Andra bra namn är Vejdemo och förstås Boqvist, även om Boken verkar få en del NHL-matcher.

Sen finns det ju spännande finländare som Björkqvist, Tuulola, Somppi, etc. En sån som Koppanen hade varit en intressant påläggskalv.
Låst ämne

Sv: Kellman förlorad
SnowKing: Här är en till quiz:
F d Brynäscenter som gjort självmål genom perfekt kraftfullt vunnen tekning vid matchstart ända från mittzon (!). Skedde i moderklubben som nu spelar i HA. Vem kan det vara?
Låst ämne

Sv: Kellman förlorad
Svensson_62:
Det var ganska lätt va? Grattis!!!
Låst ämne

Sv: Kellman förlorad
För övrigt. Andreas Borgman överens med Frölunda. Synd! Precis en sådan back vi skulle behöva få in!
Låst ämne

Sv: Kellman förlorad
Svensson_62: Haha det var fan på sekunden du var före!
Låst ämne

Sv: Kellman förlorad
SnowKing: Anders ”Masken” Carlsson?;)
Låst ämne

Sv: Kellman förlorad
SnowKing: Kan det var ”the worm”?
Låst ämne

Sv: Kellman förlorad
Jugge: blir intressant att se vart växjö tar vägen efter Sam's uttåg i vår
Låst ämne

Sv: Kellman förlorad
En liten lusseledighetsquizz
Vilken spelare söker jag...
När han inte längre fick kontrakt med Brynäs presterade han följande siffror i Elitserien.
94/95...17+23---- 95/96... 8+18---- 96/97...12+27---- 97/98...11+20---- 98/99...23+34
99/00...11+30---- 00/01... 1+2
Fina paket under granen utlovas i pris ;-)
Låst ämne

Sv: Kellman förlorad
Berra KSD: vet inte varför du svarade mig? Jag skrev inget om vare sig Andren eller Almtuna utan om Kellman och Växjö
Låst ämne

Sv: Kellman förlorad
spolaisen: Kellman är ju bara 27 år så han har nog mycket mer att ge.
Låst ämne

Sv: Kellman förlorad
Jugge: Vet inte om det nämnts tidigare, men Andrén tränar med Almtuna.
Låst ämne

Sv: Kellman förlorad
Treklövern1912: Jag tror att Kellman, efter han kommit in i Växjös spel, kommer prestera på en oerhört hög SHL nivå och rankas som en av SHLs bästa centrar. Ett flerårskontrakt pekar ju även på att Växjö ser Kellman som en naturlig arvtagare till Rosen som ju inte blir yngre.
Låst ämne

Sv: Kellman förlorad
mk: Kellman blir en stor besvikelse för väcksjö. Hade en enorm tur i Brynäs.
Låst ämne

Sv: Kellman förlorad
Griffeltavlan: Är inte marknaden helt död???
Låst ämne

Sv: Kellman förlorad
Lunkz:
Har du kollat biljettpriserna?
Låst ämne

Sv: Kellman förlorad
mk: Brynäs har högre lönebudget, det vet ju alla.
Låst ämne

Sv: Kellman förlorad
Lunkz: ”Rätta mig inte om jag har fel” som Abris sa, men är det inte bara så enkelt som att de under lång tid kört strategin att förstärka först kring jul ( = visserligen hög lön men under BEGRÄNSAT antal månader) samt att de haft mycket god ”fingerspitzgefuhl” gällande värvningar - samt en mycket bra coach…??
Låst ämne

Sv: Kellman förlorad
Lunkz: Man har väl externa sponsorer.
Lyssnar på WWK nu om Hoffwnheim/RB Leipzig.

Niva har ett case om föreningslojalitet.
Säg att det kommer en snubbe och vill lägga 100 mille över 10 år i Brynäs.
Skulle man välja att neka det då?
Bara för att man inte vill sabba sporten ishockey?

Skulle inte tro det.
Växjö sitter med Stefan Edberg och hans polare där 3 miljoner om året för Kellman är bokstavligt talat piss Missisippi.
Låst ämne

Sv: Kellman förlorad
dags för en granskning av växjö´s ekonomi.
hur i hela helvete kan dom värva som dom gör ????
4500 pers i arenan varenda match.
Låst ämne

Sv: Kellman förlorad
munkas:

tror växjö trillar ur SHL
Låst ämne

Sv: Kellman förlorad
spolaisen: Kellman kommer nog inte behöva skämmas för sina insatser i SHL de närmaste åren. En riktigt bra värvning. Växjö kommer nog plocka in ett par namn till innan februari. Sen är saken biff.
Låst ämne

Sv: Kellman förlorad
Griffeltavlan:

OCH!!, kellman på väg ner i sin karriär..BIF behöver folk som är på väg upp i sin karriär..
Låst ämne

Sv: Kellman förlorad
Peja: Som väntat.
Om DIF trillar ur, kanske Rensfelt som ersättare till Sallinen? Inte av nostalgiska skäl utan för att han varit DIFs kanske bäste spelare trots lagets spel.
Låst ämne

Sv: Kellman förlorad
Griffeltavlan: En center står nog inte högst upp på Brynäs önskelista och Brynäs stod knappast högst på Kellmans önskelista över potentiella klubbar. Tycker inte det är nåt konstigt med att han går till Växjö.
Låst ämne

Kellman förlorad
Nu är kellman förlorad!
Han har kritat på ett flerårskontrakt med Växjö..
Så han lär ju inte återvända!
Låst ämne

« · 2267081