Brynäs IF

713932 inlägg · 7953 ämnen

Klargörande från Moderatorerna

« · 506637 Till forumet


Sv: Klargörande från Moderatorerna
Lilljanne:
Tror speciellt på kaffekassan :-)

Mer konkret:
Var befinner sig valberedningen mentalt för närvarande.
De har gjort bra anlayser tidigare och har en överblick som ingen annan har.
De behöver stöd i sitt arbete inkl frågor från vetgiriga och ansvarsfulla medlemmar!
Nån som har kontakt på regelbunden basis, tex?
Kommentera

Sv: Klargörande från Moderatorerna
GävleLasse:
Har vi en styrelse som tar Brynäs in i framtiden?
Styrelsen sitter med mandatet att...?

Att granska verksamheten kräver främst svar på två frågor:

Vart befinner sig Brynäs nu?
Var ska Brynäs vara i framtiden?

Det behöver inte vara svårare än så...
Kommentera

Sv: Klargörande från Moderatorerna
Lilljanne: Om så är fallet så ligger mycket av "skulden " på Sundlöf. Jag tror att man måste tänka lite som ett lag som precis kommit upp i Elitserien, vara ödmjuk och satsa mest på det idrottsliga.

Att det skall till en stor uppslutning på årsmötet är även det viktigt. Jag tror att det vore bra om supporterklubbarna kan mötas ett par gånger innan årsmötet för att komma fram till en enad strategi.
Kommentera

Sv: Klargörande från Moderatorerna
GävleLasse: Det kan t.o.m. bli så j-vligt att vi gör ett stort överskott samtidigt som vi åker ur. Då har man klantat sej megastort.
Kommentera

Sv: Klargörande från Moderatorerna
Lilljanne: Nummer ett måste vara att fortsätta spel i ES.

Sedan måste laget förstärkas så att nästa säsong blir resultatmässigt bättre. Detta tror jag är möjligt då den ekonomiska situationen ser bättre ut än på mycket länge. Kan man i första hand se till att man sitter någorlunda "säker" på en plats i ES så kan man gradvis öka verksamheten. Att börja "lappa" på för många punkter samtidigt är riskablet då många punkter hänger samman. Då är det svårt att se vart problemet sitter. Handfast men ändå med en tanke bakom.
Kommentera

Sv: Klargörande från Moderatorerna
rackham: Steg 10. Alla medlemar tar sitt ansvar och går på årsmötet och framför sina åsikter och röstar på den de vill ha in i styrelsen.
Kommentera

Sv: Klargörande från Moderatorerna
rackham: Blev svårt det där. Kan vi vara lite mer konkreta? Typ, 1) köpa kontorsmaterial 2) fixa kaffekassa 3) kolla upp avdragsmöjligheterna osv.
Kommentera

Sv: Klargörande från Moderatorerna
rackham: Ja inte handlar man choklad om man väntar en värmebölja *ler*
Nej skämt åsido, så länge allt sköts på ett prefessionellt sätt så är jag nöjd. Den nuvarande styrelsen har i alla fall gjort ett bra jobb så här långt. Fast utan att man kan säga att det kunnat gjorts mer. Men allting har en start. Jag tror att det verkliga beviset kommer i bokslutet för i år. Har de förbättrat situationen och jobbat framåt så vill jag ge dem godkänt. Däremot KAN misstaget á la 99 ha gjorts och då måste huvuden rulla.

Det kanske är en tanke att supportrarna skall granska verksamheten, men då återkommer vi till kärnproblemet, har vi supporters med rätt kompetens?
Kommentera

Sv: Klargörande från Moderatorerna
Lilljanne:

Steg 1:
Våga säga att man vill bli bäst!

Steg 2:
Planera för att bli bäst!

Steg 3:
Hitta rätt folk till rätt plats för att bli bäst!

Steg 4:
Sälja konceptet att man vill bli bäst och vilka fördelar det finns att förknippas med Brynäs i och med det!

Steg 5:
bli bäst!

Steg 6:
Våga säga att Brynäs skall fortsätta var bäst!

Steg 7:
Planera för att fortsätta vara bäst!

Steg 8:
Hitta rätt folk för att fortsätta vara bäst!

Steg 9:
osv, osv...
Kommentera

Sv: Klargörande från Moderatorerna
rackham: Ja, men då börjar vi där. Hur gör vi Brynäs till nr 1? Förslag någon? (Så svårt kan det ju inte va. Vi kräver ju att styrelsen ska kunna fixa det.)
Kommentera

Sv: Klargörande från Moderatorerna
70 Rodrigues: Jo, sponsorerna är nog ganska viktiga för ett lags överlevnad. Utom i Gävle då, där ledningen styr och ställer.
Kommentera

Sv: Klargörande från Moderatorerna
Lilljanne:
Kanske bättre att börja med vad som skall hända och sedan hitta dem så får "det" att hända istället för tvärtom...
Kommentera

Sv: Klargörande från Moderatorerna
GävleLasse:
Vore det så att dessa personer blev motarbetade vore det en sak.
Men min upplevelse är att de (rebus?) handlade på ett företag i konfektionsbranschen samtdigt som de vände blickarna mot SMHI:s väderleksprognoser...

De nuvarande styrelsen är precis som du säger en egen enhet som skall bedömas efter förutsättningarna som finns nu.

Mina frågor är:
Vilket mandat har de?
Vem har gett mandatet till dem?
Vilket resultat förväntar de som gett dem mandatet?

Utomstående granskningsgrupp. Är det inte ett uppdrag för supporterklubbarna, dvs medlemmarna i Brynäs IF?

Marknadsansvarig. Ny. Ja. Janne kan finnas mellan marknad och laget.
Sportchef. Ny. Ja. En långsiktig lösning. Det måste bli ett slut på enkla och billiga lösningar.

Mer erfarenhet efterfrågas innan Elitsspelare blir ledare på Elitnivå!
Gärna i bakgrunden och/eller i mindre klubbar från början så att dessa klubbar känner Brynäs stöd...
Kommentera

Sv: Klargörande från Moderatorerna
Lilljanne: Har man Astra-Zeneca o Scania i ryggen då kan vem som helst klara jobbet som sportchef, inte fan är d Hallin som tar besluten :-)
Kommentera

Sv: Klargörande från Moderatorerna
GävleLasse: Kan Mats Hallin klara jobbet som sportchef kan vilken 10-åring som helst. Sjödda är överkvalificerad.
Kommentera

Sv: Klargörande från Moderatorerna
rackham: Okej, då har vi så gott som identifierat syndabockarna. Nu gäller det att hitta alternativen. Har du nåra namn? Själv har jag bara Lassgård, Regina Lund och diLeva. Sen kan jag fråga en aikare jag känner. Han är ganska klok. Men aikare. Jag tror det behövs nåra andra namn också. Tiden rinner iväg så det är väl bra om vi har nåt klart så fort som möjligt. Dom måste väl tillfrågas också. Jag kollar upp när valberedningen måste ha våra förslag. Ös på med förslag nu. Ja, det gäller er också; magico, myling och munkas (3m).
Kommentera

Sv: Klargörande från Moderatorerna
rackham: Det gäller väl att utvärdera den nuvarande styrelsen som helhet. Om de tre personerna som du nämner satt i Bergs regi och blev motarbetade så är det ju ganska orättvist att kasta skit på dem.

Men jag tror att man måste ta in någon slags utomstående gransknings grupp för att se över hela organisationen och ge förslag på förändringar.

Men den första posten som måste styrkas är Marknadschefen. Janne Larsson måste få hjälp och vägledning av en erfaren marknadsförare. Även posten som Sportchef måste ses över för jag tror att Sjöddas gräns går i att träffa mål ganska ofta när han väl skjuter och att tugga tuggummi jäkligt snabbt. Att han sedan finns med i kulisserna tror jag är nyttigt för de är ju profiler och såna tror jag gagnar föreningens "image", lite i stil med Loob i FBK.
Kommentera

Sv: Klargörande från Moderatorerna
Lilljanne:
Det går väl att jämföra vilken/vilka som satt i styrelsen under Bergs tid och vilka som fortfarande är verksamma i föreningen.
Det är väl inte läge att hänga ut namnen här, men jag tänker direkt på tre personer... det finns kanske flera om man tänker en stund till :-(
Kommentera

Sv: Klargörande från Moderatorerna
rackham: Har du namnen på klantskallarna så kan vi börja jobba?
Kommentera

Sv: Klargörande från Moderatorerna
Lilljanne:
Here we go again...
Once upon a time there was a little boy called Hakan Mountain. He grew up in the north of Sweden where icebears live in the street. One day Hakan decided to go to the town of the Devils (also known in swedish as "Geflarna").
Hakan Mountain felt he must be on top of things, he liked being the lord of the mountain (known in swedish as "herre på täppan").
In the town of the Devils there was a icehockeyteam called...

Nä, jag orkar inte mer... men visst är det en bra inledning till en liten film om Brynäs uppgång och fall?
Lite Berg, lite isbjörnar, några Geflar och lite ishockey...

Den korta versionen:
Hakan Mountain var ingen bra ledare och omgav sig med klantiga rådgivare (also known as members of the board in english), varav vissa fortfarande tillhör Brynäs-etablissemanget :-(
Kommentera

Sv: Klargörande från Moderatorerna
70 Rodrigues:
Tänkte väl det...
Kommentera

Sv: Klargörande från Moderatorerna
rackham: Håkan Berg - högste ansvarig sist vi vann SM. Hur många tackade honom för det? Jag har glömt. Varför var inte han heller bra?
Kommentera

Sv: Klargörande från Moderatorerna
rackham: Ja :-)
Kommentera

Sv: Klargörande från Moderatorerna
Lilljanne:
Vilka sitter i styrelsen för Brynäs HockeySnack?
Hur är det egentligen med Hockeysnack-ekonomin?
Klarar vi att Hockeysnack-licensen till nästa säsong?
Kommer kräftgången att fortsätta?
Är det så enkelt att man bara går från att vara flitig användare till att vara moderator på Hockeysnack?
Rekryteras moderatorer från kompisgänget?
Säkert Håkan Bergs fel alltihop...
Kommentera

Sv: Klargörande från Moderatorerna
munkas: Ledningens fel!
Kommentera

Sv: Klargörande från Moderatorerna
munkas:
det är sånt som går nu.
men ledningen i Brynäsboken har åtminstone lovat att "värna om våra skribent och vi kommer att erbjuda all den hjälp som står till buds för att hjälpa skribenten och hans familj för att han skall kunna gå vidare i sitt liv."
Kommentera

Sv: Klargörande från Moderatorerna
munkas: är det nån som vet det??
Kommentera

Sv: Klargörande från Moderatorerna
JaSa: Mkt möjligt. Dock inget vi försöker tillämpa i denna bok.
Kommentera

Sv: Klargörande från Moderatorerna
Huge: ¨
Finns en del "mods" som likt
Saddam tycker att dom har
ensamrätt på tyckande..
Kommentera

Klargörande från Moderatorerna
För att ta död på alla eventuella spekulationer angående avstängningen av signaturen "Magico" i Brynäs GB, vill vi förklara hur vi ser på saken.
En moderator är naturligtvis ingen helt objektiv person som alltid är 100% neutral i sin bedömning.
Brynäs gästbok huserar många skribenter och därmed massor av inlägg.
Modereringen kan därmed ofta vara svår att genomföra på ett balanserat och neutralt sätt. Hoppas alla har förståelse för detta.
Både undertecknad (Huge) och 70Rodrigues har som bekant genom åren haft lite olika uppfattningar om saker och ting rörande Brynäs IF.
I detta fall är emellertid båda moderatorerna överens om att reglerna åsidosatts, då man i gästboken ifrågasatt objektiviteten hos den ene moderatorn.
Trots tillsägelser så har detta upprepats.

"Varje gästbok's klimat styrs av de utvalda moderatorerna och därför kan nivån variera i de olika gästböckerna"

Detta utdrag ur reglerna ligger också delvis till grund för motiveringen, men har inte varit av avgörande betydelse i diskussionerna.
Avstängningen gäller 1 vecka fr.o.m dagens datum.

Mvh
Moderatorerna
Huge/70Rodrigues
Kommentera

« · 506637