1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741514 inlägg · 7967 ämnen

KS 2014

KS 2014
Nog måste nån gjort en stygg tankevurpa när man bara bjuder in hemmalagets supportrar till match? Högrisk-visst...men vafan, nog måste det gått att lösa på annat sätt?

Sv: KS 2014
Horace76c: Tragiskt att det behöver vara så. Kan bli skoj om varken AIK eller Dif går upp..det svider nog för dom som vill få upp dom.

Horace76c: klart fel oavsett

bifhjärta: Det är smått ironiskt att SHL vill ha upp AIK och DIF när man samtidigt anger publikdraget som en anledning. Det enda de lagen kommer bidra är badwill när fansen i vanlig ordning drabbar samman.
Mellan vilka andra lag skulle du bli portad om du hade ett plagg som ens liknade bortalagets färger? Helt bisarrt men så långt har det gått i Stockholm tyvärr.

Huss: bråken är en sak men lag som AIK, Djurgården och Malmö skulle betyda mycket för ligan när det gäller antalet intresserade vilket påverkar både TV-avtal och sponsring. Sen måste de ju sammarbeta mellan klubbarna i Stockholm så att de löser detta, att porta borttagandet ger ju bara mer osämja.

Carl Lejonkräk: Färg i ögat, den bortförklaringen var bra :-)

70 Rodrigues:

Riktigt bra twittrare (i vanliga fall);

11 tim

En bland de bättre värvningar i svensk hockey denna säsong kan vara mv Robin Rahm till Malmö. Han symboliserar två ord - trygg och stabil.

70 Rodrigues: I historierutan på Sportbladet står det "petades oväntat ur Brynäs trupp..."

Oväntat...? - Jag brallar på mig!

Snarare väntat och efterlängtat...

Rahm verkar ha en tendens att skylla på yttre omständigheter. En riktigt dålig målvakt är vad han är idag. Mif vet inte vad de ger sig in på. Dessutom patetisk med alla bortförklaringar. Åker vi i kvarten är säsongens mest positiva boost när vi skeppade Rahm...

Carl Lejonkräk: Klubbarna i Stockholm kan samarbeta hur mycket de vill men de löser inte problemet vilket gör att kvällstidningsrubrikerna alltid kommer handla om upploppen utanför Globen/Hovet och ingenting om själva matchen, publiksiffror osv.
Sen är jag part i målet förvisso. Igår var det otroligt mkt poliser i hela södra delarna av stan och det kostar sjukt mycket för skattebetalarna, framförallt om klubbarna vägrar betala polisnotorna.

Huss: Det bästa för SHL vore kanske att ha ett Stockholmslag i ligan plus Mif Redhawks. Ett lag var från Stockholm, Göteborg och Malmö borgar för ett brett intresse. Men det skulle inte förvåna mig om det blir Västerås och Örebro som kniper SHL-platserna denna gång.

Carl Lejonkräk: Jo, det kan bli så i år. Jag tror dock att Malmö (som trots allt har pengar när det väl kniper, läs Percy) kommer toksatsa och gå upp nästa år om inte det sker i år. AIK och DIF har inte riktigt de pengarna men om de blir "tvångsuppflyttade" till SHL av politiska skäl så får de ju del av SHL potten.

Redigerad kommentar

tjugo8: Svensson kanske är Rahms agent :-)

70 Rodrigues:

Nope, inte än iaf...

Men han vill att frågan ska tas upp när KS är avslutad...låt oss hålla det löftet...;)

bradberry: Haha....
Dom värsta Rahmkritikerna börjar få kalla fötter när dom märker att Rahm går bra i Malmö och kanske aldrig fick en ärlig chans i Brynäs.
Sen litar jag nog lite mer på Gunnar Svensson, en erfaren agent, än ett gäng läktarcoacher härinne...   ;-)

Huge: aldrig fick en ärlig chans? Killen fick ju för många chanser....

Huge: Rahm går ganska bra en division ner, han passar nog där. Uppe i SHL med de stora grabbarna är det svårare, även en kille som Daniel Sperrle gick ju bra i Allsvenskan för att ta ett exempel.

Huge: Jag var faktiskt en av de få (?) som verkligen försvarade Rahm i det långa loppet och vissa av mina vänner undrade om jag exempelvis såg hockey med likvärdiga ögon som dom. Men jag stod på mig och tyckte att han allt som oftast fick för mycket skit för att backarna inte alls gjorde sitt jobb tillräckligt bra.

Nu tycker jag inte att Brynäs har ett tillräckligt bra försvarsspel (försvarare) så det är väldigt taskigt mot tex Rahm att göra en bedömning.
Det är bara reflektera till Starkbaum som allt som oftast står på huvudet och gör idioträddning efter idioträddning.

Men jag måste ändå tillstå att jag till slut tappade förtroende för Rahm då det åndå syntes lång väg att försvararna inte alls litade på honom och att utespelare litar på målvakten är väl det viktigaste samspelet som finns i dagens hockey.

Nej, jag är av den åsikten att Rahm gör det bättre i Allsvenskan. I SHL håller han inte måttet OM han inte får spela i ett lag som bara tänker defensivt. (Läs Leksand osv).

mattiaskarlgren: Personligen tycker jag det var synd att Rahm inte gick till Leksand, det om något hade slutat i katastrof...

Lunkan: Ärligt talat hade han garanterat gjort det bättre i Leksand. Och det grundar jag på att Leksand ALLTID parkerar sin buss fulltankad medans Brynäs inte vet hur man parkerar sin buss. Dvs hade garanterat Rahm klarat sig bättre i Läxand.

mattiaskarlgren: Med Rahm i mål kan de parkera 10 bussar det slutar likt förbannat i katastrof!

Tungt för Djurgården och AIK!!!

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Inte vad hockeyligan tänkt sig:)

« · 1615640