1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 737252 inlägg · 7967 ämnen
« · 2510908 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Alla Helvetes Kval
Det som är intressant med Hockeyallsvenskan är att man kan antingen åka upp direkt som HV och Djurgården ksk gör eller så är man fast som Modo och Björklöven är/varit. Jag skulle nog vara nöjd om vi går upp inom 2 år. Men en top 6 placering är ett krav.

En tränarstab jag skulle vilja ha nästa säsong i brynäs är head Coach tommy samuelsson ass robert kimby och Janne Larsson vad tycker ni om den tränarstaben

{10242}: Gillar! :-)

Lemp: ok ja brynäs har ju knappast råd att köpa ut han från kontraktet, ksk kommer nästa säsong om vi spelar i shl då

Brynäs forever 1912: Gunderson har kontrakt med Fribourg-Gottéron. Men det är ekonomisk omöjlighet oavsett.

Sigge: ok ja han är jäkligt bra ingman en stabil back på allsvensk nivå, ja det ska nog mycket till om han ska bryta med modo och gå till brynäs, är inte modo ingmans moderklubb också

Lemp: ok visste inte att han hade kontrakt med modo, tänk om gundersson kunde komma tillbaka vore en dröm🖤💛❤️, vet du hur hans kontraktssituation ser ut?

Brynäs forever 1912: Ingman har höjt sig rejält från förra säsongen och är nu kanske vår viktigaste back. Spelar rejält och enkelt i situationerna speciellt i egen zon. Tror han har kontrakt med oss nästa år också så jag ser chansen att han går till er som mycket liten.

Brynäs forever 1912: Han har kontrakt med Modo, så nej.

Josef ingman vore det nån back brynäs borde värva tillbaka?

Peja: Jag citerar ett gammalt inlägg av dig Peja.
”En doldis som har bra stats den här säsongen är Hampus Eriksson, vore spännande att ta in på tryout nästa försäsong.”

Detta är precis en sådan spelare som bör kunna gå att locka hem till de lägre kedjorna. Spelare som aldrig hade fått chansen i SHL men som nu får sin chans att dra på sig Brynäströjan igen. Bör rimligtvis resultera i ett billig kontrakt dessututom.
Ju fler ”billiga Brynäsare” i de lägre kedjorna likt Nordh, Ljunken, Hirsch, Blomman, Eriksson osv, desto mer pengar till spets i topp2 linorna!

{10242}: Brynäs borde nog lägga sina pengar på bra spelare istället för att köpa ut Tony och Kimby från sina kontrakt. Lär kosta bortåt två miljoner (eller mer).

{10242}: det har nämnts en del gånger i olika poddar, men det är inte så sannolikt då han sitter på kontrakt med Almtuna, så då är det utköp som gäller och med tanke på Brynäs ekonomi kanske det inte är så troligt :/

Silly: Föresten du som är Modoit, hur många bra spelare stannade när ni åkte ur?

JohnnyBotox: På tal om Sportchef så tycker jag han Tony Mårtensson i Almtuna är intressant. Har gjort under med Almtuna i HA.

Silly: Jo jag gillar att vara positiv och naiv xD

Olli Nomadinen : En gång i tiden kunde Brynäs också Hockey 😂🥴

{10242}:

STORA förhoppningar på namn som stannar och kommer...

Första Kedja: LW: Jakob Silfverberg, C: Johan Larsson, RW: Johan Persson.
Andra Kedja: LW: William Strömgren, C: Linus Ölund, RW: Greg Scott.
Tredje Kedja: LW: Alexander Ljungkrantz, C: Jacob Blomqvist, RW: Oscar Eklind.
Fjärde Kedja: LW: Linus Lindblom, C: Axel Ohlsson, RW: Oskar Kvist.
Extra Kedja: LW: Felix Jansson, C: Mai Crnkic, RW: Arvid Sundin.

Defensiv Första backpar: Simon Bertilsson, Johannes Kinnvall.
Andra: Axel Eriksson, Theo Lindstein.
Tredje: Theo Wilden Schade, Carl Sandström.

Målvakter: Anders Lindbäck, Lars Johansson.

Nu ska jag dock vara ärlig och säga att jag inte har så jätte bra koll på allsvenska spelare förutom dom som spelar i Modo, Djurgården, Björklöven och Mora. (Jag har släkt från Mora så jag gillar att titta på deras matcher.)

Jag önskar bara att vi får till ett fungerande lag som jobbar för varandra, att det ska göra ont att möta Brynäs, det ska kännas jobbigt som bortalag att komma till Brynäs hemmaplan.

Gällande SC, det var någon som skrev det tidigare och jag har haft samma fundering, det känns som ett svårare uppdrag att vara en bra SC i HA än i SHL. Det är många ligor och spelare att hålla koll på som SC.

Peja: Kalle Johansson har jag sett hela säsongen i öik o jag tycker att han e jävligt duktig 🇺🇿🇺🇿

Peja: Ok då kan vi adda dom! Föresten jag tar lite inspiration från hur Djurgården och Modo har det med tanke på att vi har en ganska lik ekonomi. Modo har ju shl-klass spelare i andra och första formationerna, samma sak med Djurgården.

{10242}: det tycker man dom borde vilja och ställa allt till rätta som dom ställt till med både Larsson och rödin skulle vara riktiga toppspelare på allsvensk nivå

{10242}: Kalle Johansson i Östersund är en bra allsvensk back som gick Brynäs hockegym. En annan back som borde kunna vara aktuell är Viktor Persson, som tyvärr tvingade avsluta säsongen i Pelicans redan i januari pga skada.

Det är två backar som förmodligen skulle kunna hjälpa Brynäs i Hockeyallsvenskan. Man får lägga ribban lite lägre nu än i SHL.

Brynäs forever 1912: Jo! Men nu kör jag på att dessa spelare har ett hjärta för Brynäs. Tar lite inspiration från hur Djurgården fick en massa bra hemvändare fast dom åkte ur. Tror dessa spelare skulle vilja hjälpa Brynäs gå upp igen.

{10242}: tror också dom går utomlands men tycker att brynäshjärtat borde väga mer dom har ändå ett ansvar att brynäs ramlade ur

Luddf: Kunde inte riktig komma på några backar från Shl eller toppklubbarna i Hockeyallsvenskan som skulle vilja komma till Brynäs dock. :/

{10242}: ahh ok den johansson känns lite troligare, ryktades det inte om att brynäs förhandlade med han tidigare under säsongen, men vet inte om han kommer när brynäs ska spela i allsvenskan men hoppas han kommer till brynäs ändå🖤💛❤️

Tror tyvärr han går till Schweiz... Men Det skulle Johan Larsson lika gärna också göra så vi får se! :)

Då kör vi ytterligare en spelare som jag hoppas att Brynäs har koll på. Oscar Nord med utgående kontrakt i AIK. En stor kille med tyngd som spelar rätt hårt. Har även utvecklats offensivt säsong efter säsong. En riktigt nyttig lagspelare som lätt kan fylla en roll i en tredjekedja.

www.eliteprospects.com/player/142261/oscar-nord

{10242}: den backsidan och det blir kval nedåt

{10242}: den enda som fattas är rödin 🖤💛❤️

Oops. Menade Jonas Johansson xD

{10242}: högt och lågt :)
Men vem är målvakten Lars Johansson??? För jag tror inte Frölunda släpper sin Lars Johansson till Brynäs och jag tror inte han vill det heller...

{10242}: den där uppställningen vore verkligen en drömuppställning, menar du lars johansson i frölunda, varför skulle han komma till brynäs i hockeyallsvenskan

Jag har byggt ett lag som jag tror Brynäs kan ha nästa säsong. Med lite optimism dock lol.
Tränare: Tommy Sjödin och assisterande Jan Larsson.

Första Kedja: LW: Jakob Silfverberg, C: Johan Larsson, RW: Johan Persson.
Andra Kedja: LW: William Strömgren, C: Linus Ölund, RW: Greg Scott.
Tredje Kedja: LW: Alexander Ljungkrantz, C: Jacob Blomqvist, RW: Oscar Eklind.
Fjärde Kedja: LW: Linus Lindblom, C: Axel Ohlsson, RW: Oskar Kvist.
Extra Kedja: LW: Felix Jansson, C: Mai Crnkic, RW: Arvid Sundin.

Defensiv Första backpar: Simon Bertilsson, Johannes Kinnvall.
Andra: Axel Eriksson, Theo Lindstein.
Tredje: Theo Wilden Schade, Carl Sandström.

Målvakter: Anders Lindbäck, Lars Johansson.
Extra Målvakt: Oliver Håkansson.

Huge:
”Du sitter ju bara hemma i din soffa i efterhand och med resultatet av besluten, utan att ha en jävla aning om hur ansvariga resonerat och VARFÖR dom tagit sina beslut?”

Iapad har en förståelse som du tycks sakna i detta.
När säsongen 22/23 började skulle 14 shl-lag bygga varsitt lag. De behövde förutsättningar för att lyckas. Man kunde ta in spelare tills fönstret stängdes. Man kunde agera på annat.
Alla visste att plats 13 o 14 skulle slåss om att åka ur, och det måste till vilket pris som helst undvikas. Det var ytterst styrelsens och klubbdirrens ansvar att skapa förutsättningarna för att bif skulle lyckas hålla sig kvar. Och inte bara det, utan också att nå satt mål att bli bättre än i fjol.
13 lag såg till att göra det bättre än Brynäs då Brynäs var det lag som åkte ur.
Vi som åkte ur har alltså agerat sämst då olika delar/personer av organisationen inte agerat tillräckligt stödjande till andra delar/personer av organisationen för att vi skulle kunna hålla oss kvar.
Det kan finns miljoner med argument varför individer/delar av organisationen agerat som man gjort. Men det är irrelevant.
Besluten som togs räckte inte för att hålla oss kvar. Det är fakta!

Behöver du då verkligen veta mer än så för att förstå att Brynäs ledning var sämst i jämförelse med de andra 13 lagens ledning att hålla klubben kvar.

Jag, till motsats till dig tydligen, behöver inte veta ett bakomliggande skit för att förstå att vår ledning var sämst på att fatta bra och nödvändiga beslut. De var absolut helt jävla sämst.
Det finns inga ursäkter!
De var helt jävla sämst av 14 klubbar på att fatt rätt jäkla beslut.
Det är fakta!!!!!

Treklövern1912: Tack. Jag kan hockey

Olli Nomadinen : Du är mycket kunnig 👍

Huge: Så här är det, Brynäs är illa skött de senaste 20 åren. Det konstaterade nyss t.om er avgående ordförande. För det har SAMTLIGA i ledande positioner under den här perioden ansvar i någon form. Dit räknas i allra högsta grad Alcén men han är ju långt ifrån ensam. Det är dock inte förbehållet endast yrkesverksamma inom Brynäs IF att ha åsikter om det jobb som gjorts och i det tycka att jobbet gjorts dåligt. De flesta härinne uttryckte stor misstro mot Alcén när han tillsattes. Ingen kan direkt klandra dem så här i efterhand. Farhågorna var uppenbarligen välgrundade. Nä, jag tänker inte svara på vad han hade för möjligheter att göra annorlunda eller vad som sagts i olika telefonsamtal. Det räcker med att som utomstående varit ytterst tveksam till det lag som Brynäs satte ihop där, förutom min profetia om målvakternas floppande, jag hade oerhört svårt redan innan säsongen att se vilka som skulle göra mål hos er. Ert lag såg helt enkelt slätstruket och trubbigt ut i mina ögon. Jag tycker att jag fick rätt i det

Huge: "Återigen en uppräkning av beslut där en random okunnig och oinsatt sofftyckare inte haft en aning om varför besluten har tagits, hur beslutsunderlagen sett ut.
Och där den okunnige och oinsatte sofftyckaren som vanligt vet att besluten har varit märkliga och felaktiga när dom togs."

Återigen ett icke-svar av dig. Du har ingen aning om varför beslut tagits eller hur beslutsunderlaget sett ut heller.

Hur kan du då avskriva min uppräkning av felbeslut? Alla kanske var felbeslut enligt dom förutsättningar som fanns? Det har ju inte du en aning om, eller hur?

Huge: Du sitter alltså fortfarande och gafflar om sofftyckare hit och soffcoach dit trots att ansvariga (kompetenta yrkesfolk enligt dig) tillslut kört klubben rätt ner i skiten vilket resulterat i degradering. Hur fan orkar du?

Jag tror inte Huge är dum. Han har bara snöat in sig på sitt insikt-nonsens i flera år nu och är väl inte stor nog att backa och bara erkänna att Brynäs har gjort fel. Fel som många på forumet påtalat genom åren flera gånger om.

Skitsamma. Låt han intala sig själv att Brynäs är felfria och att vi med åsikter är okunniga idioter trots att vi haft rätt om allt. Känns som ett slöseri med tid att försöka övertyga honom.

eltifoso:

HAHA

Håkkybåkky: När jag var liten var vi några grabbar som fattade beslut om att slicka på en vägbom gjord av stål mitt i vintern.

Ingen som såg resultatet behövde ha medverkat på mötet för att inse hur illa valt beslut det var…

Bäska droppar:

Tycker vi skall döpa den till " Huge har alltid rätt och alla andra soffcoacher har fel "

Huge:
"Ännu fler konkreta frågor utöver det jag tidigare frågat dig om men som du fortfarande bara besvarar med floskler och meningslösa svar som att Oskarshamn och andra lag minsann lyckats bättre..."

Vad värre är... varken styrelsen, IKEA eller sportcheferna verkar ha koll heller.
Eller skall vi benämna det HA-koll?

Byt rubrik på ämnet till "Alla Helvetes Kval"... Speglar arbetet framöver i föreningen och här på HS...

Huge: Du är verkligen redo att dö på kullen att inget fel har gjorts i Brynäs 22/23?

Jag förstår vad du i grunden vill ha sagt Huge, och i enstaka fall kan det stämma. Men summerar du säsongen 22/23 så har en mängd felaktiga beslut tagits, alternativt har det inte suttit tillräckligt kompetenta personer på sina positioner, annars hade inte Brynäs åkt ut.

Huge: "Vilka konkreta tränaralternativ till Manner känner du till då, som fanns att tillgå och som man borde ha ersatt Manner med?"
Helt fel, jag har inte hävdat någonstans att Manner ska bytas ut/sparkas dock tyckte jag att det var fel att ställa frågan till Molin vilket jag tror de flesta tycker.

"Och varför lyckades Alcen inte med att värva den spetsforward man sökte då?
Vilka spelare hade och hade inte Alcen kontakt med?
Hur utvecklade sig alla ev förhandlingar och kontakter?
Hur såg marknaden ut?
Vilka tackade nej till Alcens bud, vilka tvingades Alcen tacka nej till, vilka motiv till att tacka nej hade spelare som Alcen ville värva angett?"
Det var precis det jag skrev, Alcén klarade inte av uppgiften oavsett vilka individer han förhandlade med (i fall han gjorde det). Han klarade inte att marknadsföra Brynäs som en attraktiv arbetsplats/klubb och resultatet vet vi.
Hade man varit smart då hade man anställt en rutinerad sportchef och låtit Alcén vara lärling vilket jag tror både Brynäs och Alcén själv skulle haft glädje av.

« · 2510908 · »