1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 737284 inlägg · 7967 ämnen
« · 2514395 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Alla Helvetes Kval
Farsang: jag skrev inte att han var dålig hela säsongen, han var grym stora delar av säsongen, ja han är ung och jag fattar att han är nervös när det är jätteviktiga matcher, självklart ska han inte spela gratis för att han gjorde några dåliga matcher, men han har ändå ett litet ansvar att brynäs åkte ur, tycker han borde visa lite klubbkänsls och försöka spela upp brynäs än att gå till ett annat lag bara för pengarnas skull!

Brynäs forever 1912: Öhh, han var väl tillsammans med Sklenicka vår klart bästa back under förra säsongen. Var knappast hans fel att vi trillade ut eller hur?
Det var EN forward som gjorde mer poäng än honom under hela säsongen. Ta ut frustrationen på de ”jävligt dåliga” forwards vi hade istället.

Brynäs forever 1912: tänk att klaga på en ung spelare som knappt fått spela i sin seniorkarriär som gör en helt kanon säsong när alla andra i laget underpresterat hela säsongen. Som sen ryktas till NHL, helt plötsligt får spela kval i en klubb som aldrig åkt ur på 60+ år.
Tror inte du förstår den pressen för en så ung man som ABSOLUT inte är en av anledningarna att Brynäs ens fick kvala.

Så sluta kalla han svikare och tycka att han ska spela gratis för att han var dålig i 5 av 57 matcher…

Självklart att han går till en annan klubb, själv tycker jag bara det är synd att det blir Örebro.

Svensson_62: man vet aldrig?

Farsang: jäkla svikare han är, och går till Örebro av alla lag, han borde spela gratis i brynäs nästa säsong med tanke på hur jävla dålig han var på slutet

brynäs08: ”//från en evig brynäsare sen 1982 när jag såg solen första gången”

Är vi släkt? 1982 var man ju ute och sådde frön för fullt… 🤔

Lite funderingar!

1. Vi måste komma ihop som förening ur detta. Nu är hög tid att lägga det gamla bakom sig och fokusera på uppgiften, vår nya vardag i HA.

2. Vi kan inte längre lägga allt på samma kort, låt mig förklara. Efter tränar cirkusen som uppstod kort efter bulan så var en ny tränare nästan ”ej sparkningsbar” efter tingsrydstränaren åkte. detta gällde till viss del Andersson som fick lämna väldigt sent efter sin fiaskosäsongen men det gällde framförallt Manner som fick köra bilen över stupet och byttes inte ut förrän vi var i det fria fallet. Och att då styra bort från det oundvikliga är svårt utan fast mark under hjulen.

Nu skriker många om att alla som haft med brynäs att göra måste bort, även om det är en bra kort att satsa på? Detta måste upphöra. Inga fler chansvärvningar och ryggdunk men har vi tex Janne som är en riktigt duglig ledare så ska han inte gallras bort för att han har varit i brynäs innan?

3. Allt börjar med chefen, den som ska bygga upp föreningen. Här får ingenting gå fel och all heder åt bosse som klev av med motiveringen att han inte trodde han var rätt man på rätt plats. Jag välkomnar fler liknande beslut och vad det gäller Alcen så har jag svårt att se honom som sportchefen som räddar upp den här soppan? Vad talar för att han lyckas? Nej följ skyndsamt bosses spår och lämna sc-posten till en med erfarenhet, kontaktnät och gärna en som faktiskt har meriter av denna verksamhet? Det är såklart inte johans fel att han inte lyckades, det handlar om att man inte sätter en sjuksköterska som hjärtkirurg även om han själv trodde att han skulle klara det?

4. Kommunicera nu vad planen är! Vi är många nyfikna som undrar och hoppas!

//från en evig brynäsare sen 1982 när jag såg solen första gången

SaggeBoy: "Alcen är kvar än på sin post! Ser ljust ut i den tunnel!!!"

Skicka honom till AF fortare än kvickt, kvarnarna maler sakta i Brynäs IF.

Alcen är kvar än på sin post! Ser ljust ut i den tunnel!!!

Hatar fan att Johannesson som jag gillar som fan går till min Hatklubb Örebro :/

Jugge: ”Fast du fattar väl att hela organisationen, inklusive den sportsliga ledningen, kommer att påverkas av att vi har c:a en fjärdedel av pengarna mot innevarande säsong. Det kommer behöva kapas rakt över linjen och Grahm är överflödig som jag ser det. Dessutom slog hon sig jäkligt hårt för bröstet som första kvinnliga SHL sportchef innan säsongen och måste så klart ta ansvar för det fiaskot.”

Nu är du bara otrevlig i sedvanligt manér,
Vad jag har jag sagt är att Brynäs måste anpassa kostymen för HA, Men försök att lägga det mesta av besparingarna på det administrativa och så lite som möjligt på det sportsliga,
Inte speciellt svårt att förstå om du läser klart hela meningarna jag postat,
Sen Grahm ska självklart ta ansvar över misslyckandet i SHL då hon varit delaktig i debaclet,
Trots detta så har SDHL laget spelat final flera säsonger i rad vilket hon styrt,
Så därför ska Grahm absolut entledigas från uppdragen i Brynäs SHL lag och junior verksamheten då dessa varit under all kritik och ta sitt ansvar där,
Men om hon accepterar att enbart ta hand om SDHL laget så är det en bra lösning,

Förstår du vad jag skriver?

Mvh
LarsGöran

Hur går det för oss ? Nån tillbaka från nhl till brynäs?

Asterix: Googlade på Lindbäck och hans faktaruta på Google är intressant. På de några år gamla bilderna till vänster har han hökblicken jag vill se hos en målvakt. ...Och på bilderna till höger har han inte det. Jag tänkte på det redan första matchen i höstas. Då pratade han också om att han gått ned en nivå från KHL till SHL. Visst hade han gått ned en nivå - men på ett helt annat sätt.

Visst kan man satsa på Lindbäck kommande året - men då måste han kraftigt ned i lön och hökblicken måste vara tillbaka.
Uppladdat:

SnowKing: Offensiven var inte så dålig Brynäs gjorde nästan lika många mål som Frölunda. Däremot släppte vi in 30 fler puckar, vi är ute ur serien pga usla målvakter. En målvakt med över 95 % räddningar måste värvas till nästa säsong. Det är ett absolut krav.

kexxet: Jag har ingen insyn i hur individuella kontrakt ser ut men ja, det skulle inte förvåna mig. Brynäs har jag läst spenderar otroligt mycket pengar på tränarlöner från tidigare. Till viss del gissar jag att det är en (av flera) anledning till att ekonomin inte är den bästa.

Bedövningen börjar släppa... vi spelar i allsvenskan till hösten, bara att konstatera.
Jag minns känslan för 9 månader sen när laget började ta form... Det spekulerades i att vi nog hade seriens bästa målvaktspar! Ett antal finska medaljörer anslöt... offensiva spetsbackar likaså. Johan Larsson bestämde sig för att komma hem... det såg verkligen bra ut!
Det skulle letas upp några spetsforwards också... Med tanke på läget i KHL ansågs det bli ganska lätt att fylla laget med kompetens!

Hur kunde detta gå så totalt fel?
Ett nytt kapitel skall börja skrivas på Sätraåsen... Det viktigaste nu är att det görs rätt... inte nödvändigtvis att det går fort!
Och som med allt annat... lättare sagt än gjort!
Forza Brynäs!

Asterix: "Alla är totalt värdelösa så snart de närmar sig Sätra. Sedan gör de succe på andra ställen. Kanske det ligger mycket jante i luften?"

Jante eller inte - tycker du sätter fingret på problemet! Janne Larsson sparkades av Brynäs och gör succé i Rögle. Mikael Holmqvist var bespottad av många under sin tid i Brynäs och gör succé i Oskarshamn. Bengtzén kanske inte gjorde alla rätt i Brynäs - men inte ska han utsättas för hat och det går ju utmärkt för honom i Örebro.

"Sasse" tog i "Nedsläpp Brynäs" upp hur "Familjen" var på plats på träningen så fort Manner hade sparkats - Inge, Hovelius med flera. Både Inge och Hovelius har gjort mycket bra för Brynäs - men det är olyckligt om de och andra i "den inre cirkeln" sätter press på klubben åt det ena eller andra hållet.

Någon skrev här att det nog krävs en stark ledare som alla följer och det ligger nog en hel del i det.

Lirken: gäller att inse skillnaden på Brynäsare med kompetens och Brynäsare som vill ha kompetens.

Lirken: Vinner bara laget sina matcher får vem f-n som helst träna dom. Vill nu se en genomtänkt och trovärdig plan på hur Brynäs blir ett stabilt topplag i Shl säsongen 24-25. Serievinst och guld krävs. Blir otroligt skönt för alla oss, sedan alldeles för lång tid, misshandlade fans. Den planen ska presenteras inom kort. Tar för givet att det arbetas dygnet runt på denna detaljerade plan nu. Nu får det vara slut på denna ynkedom och förnedring. Visa handlingskraft eller avgå.

Svensson_62: Hade också lite "mailkontakt" med honom, alltid trevlig och svarade snabbt. Vi slarvade nog bort honom..

Asterix: Förstod verkligen inte hatet. Jag mailade lite med honom då, han skrev t ex:

”Stort tack för dina ord som värmer då jag får alldeles för mycket av mail som handlar om personangrepp, trakasserier och dylikt.

Tack!

Stefan”

ellis: Kommer ihåg hatet mot Bengtzen bl a här i forumet. Han var totalt värdelös och kunde inte sparkas fort nog. Kampanjen och det besinningslösa hatet pågick hela tiden. Ingen som någonsin är i närheten av Brynäs duger. Alla är totalt värdelösa så snart de närmar sig Sätra. Sedan gör de succe på andra ställen. Kanske det ligger mycket jante i luften?

Tord61: Högst troligt att han får någon position i Brynäs skulle jag säga. Sen vilken plats han tar återstår att se

xxx BIF xxx: Skulle vi inte sluta med inaveln i klubben tycker ni?

Rico01: Kan det gälla på på Manner också då?

Duger han så pass att han jagades tillbaka av Rögle så duger han för oss i HA oxå.

lapad: Janne flyttar hem till Gävle, vad tror ni
Uppladdat:

500x0-20230330184245.jpg

Rico01: Vissa kontrakt borde utformas utifrån prestationen, ärligt talat.

Ove Myling: varför blir vissa inlägg gröna och går inte att lajka men de går att kommentera som detta?

Makita: Tror det handlar om privatekonomi. Om han blir sparkad måste nog Brynäs betala lönen som är kvar på kontraktet. Går han självmant fryser de pengarna inne. Fritt spekulerat från min sida.

lapad: tänkte mer på två kommuikatörer och noll och intet kommuniceras.

När presenteras Masken som GM?..
Obs ironi...

Nisse på Mon or: Säkra källor, det kommer bli en del varsel. Vilka som får lämna skeppet vet man inte i dagsläget. Det beror självklart på ekonomi...

Alvin : Gunderson spelar en säsong till i Schweiz sedan lägger han skridskorna på hyllan.

Alvin : har kontrakt med Vasa nästa säsong. Om han tar steg ytterliggare är det troligt att Timrå ligger bra till. Han vill tillbaka.

Alvin : Han har kontrakt med sin finska klubb. Rekommenderar följande sida där du kan söka upp sån här information.

Vad tror vi kommer lööke till Brynäs?

Johan Hallman och Karin Johansson är tydligen kommunikatörer i Brynäs IF. Jobbar de kvar eller ?
Undras lite om detta på madhawkens twitter.

JohnnyBotox: Ja där lyste det igenom hur mycket som är ruttet i Brynäs organisation.
Man hörde mellan raderna att han jämförde Brynäs och Rögle.

Alvin : Gunderson har kontrakt i Schweiz och hade nog tyvärr varit alldeles för dyr ändå. Jag tror att många behöver skruva ner förväntningarna på nyförvärv en aning, det kommer att bli helt andra (sämre) spelare i Hockeyallsvenskan än det var i SHL.

..han hade också väldigt bra poänger när han deltog i GDs podd. Gav ett bra och kompetent intryck.

Tigerhjärta: ja, och uppenbarligen ville de ju ha tillbaka honom efter att han självmant lämnat.

Gällande Jannes som SC eller GM, tanken slog mig också. Kanske inte vill scouta och skriva kontrakt, men just sätta spelidé. Det borde Brynäs utnyttja på något sätt. Rögle har ju successivt blivit bättre under åren han har varit där.

Vad tror ni om Gunderson till nästa säsong?

Peja: Kausaliteten mellan Jannes intåg och att Rögle började vinna är ändå rätt anmärkningsvärd. Hade varit intressant att se poämg före/efter Janne ersatte Johansson.

#33: Janne Larsson har dessutom varit en del av en välfungerande SHL-organisation och vet vad som krävs av en sportslig ledning för att kunna lyckas på högsta nivå i Sverige. Den insikten om vad som krävs vore nog väldigt viktig att få in i dagens Brynäs.

Lemp: Fattar inte heller varför man ska behöva förklara allt för Brynäs så ofta. Jag skrev för typ en vecka sen till kommunikationsavdelningen att ni måste ut med saker och sända signaler från Brynäs IF. Men nä..

Det är liksom illa när man som privatperson så ofta ser vad som behövs men de på plats verkar helt borta.

JohnnyBotox: Larsson känns ändå som du säger, inte dåligt. Han verkar vara kapabel till mer än den videotränarroll han hade i Brynäs. Förtroendeingivande.

JohnnyBotox: Slänger ut en tanke. Jag känner inte allas kompetens men skulle Janne Larsson fungera som GM/SC? Han är bevisligen en kompetent ass. men kan han bygga ett spelsystem för hela klubben och hitta rätt spelare till HA för det systemet?

lapad: Janne Larsson lämnar Rögle, hem till Gävle igen. Inget uppdrag på g.
Lågoddsare på att han på något sätt kommer ingå i ledarstaben. Vilket inte är dåligt, men såklart ”bekvämt” och Brynäs i ett nötskal.
Ska ju inte heller tacka nej till Brynäsare bara för att de är Brynäsare om de är kompetenta.

« · 2514395 · »