1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 737252 inlägg · 7967 ämnen
« · 2512135 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Alla Helvetes Kval
JohnnyBotox: På förhand känns han som en väldigt tuff fjärdecenter som kan bryta ner andra lags toppkedjor. Hade nog inte varit fel.

JohnnyBotox: På förhand känns han som en väldigt tuff fjärdecenter som kan bryta ner andra lags toppkedjor. Hade nog inte varit fel.

JohnnyBotox: Utan att ha sett honom lira så känns Hampus Eriksson väldigt intressant.
Lite av en HA version av Oscar Eklind med den storleken?

Auchinleck: Jag vet inte. Det är därför jag frågar.

Men jag är nog inne lite på samma spår som övriga här.
Brodecki känns spontant för ojämn för att placera i en av toppkedjorna och för dyr att placera i en 3:e.

Peja: utan att ha sett Hampus Eriksson: 196 cm 97 kg
22p på 32 matcher

Som jämförelse, Niklas Olausson i samma liga 23p på 20 matcher.

Skulle väl kunna fungera i HA?

Tigerhjärta: Min uppfattning är att det är en ganska ojämn spelare som tenderar att försvinna ur matcher. Påminner om Mannberg. Ser inte honom som någon för våra toppkedjor och frågan är vilken nytta han gör lägre ner i hierarkin och till vilket pris.

Sen behöver man en bra bredd i HA, men svårt att säga om han är rätt spelare.

Peja:
Emil Molin - andrakedja
Henrik Eriksson - tredjekedja
Alexander Bjurström - fjärdekedja
Linus Hemström - fjärdekedja
Dennis Fröland - andra backpar
Linus Rotbakken - tredje backpar

Westlund har har dessutom lagt av.

Tigerhjärta:
Svårt! Brodecki har gjort 20 på 45. Zamorsky har gjort 32 på 51 i samma liga och Zamorsky gjorde så sent som förra året 13 på 49 i Örebro. Bara för att få en referens.

Vad har vi därute i Europa?
E Molin
Wännström
Rohdin
Brodecki
H Eriksson

Vill ju helst bygga lite nytt och fräscht, men lite beroende på vilja som stannar/sticker så tror jag att det ändå behövs ett visst antal spelare med någon anknytning till klubben/staden. Men helst inte plocka in alla som någonsin tidigare dragit på sig en Brynäströja...

Jag får inte intrycket av att Brodecki är en spelare man vill hålla i när det blåser, men det är bara en känsla jag har.

Tigerhjärta:
Hur tänker du att Brynäs skall spela för att göra en plats för Brodecki? Vad skall han bidra med?

Tigerhjärta: Tror ungefär så här om tidigare Brynäsare:

Brodecki - OK för andrakedja.
Rohdin - andrakedja.
Wännström - förstakedja.
Hampus Eriksson - tredjekedja
Gaberiel Seger - tredjekedja
Johan Eriksson - tredjekedja
Johannes Nilsson - fjärdekedja
Adam Hirsch - fjärdekedja
V.Persson - andra backpar
Kalle Johansson - andra backpar
Adam Deutsch - tredje backpar
David Westlund - tredje backpar
Oskar Östlund - andramålvakt.

Hur tror ni Adam Brodecki skulle göra sig i HA?
Är det en spelare att gå för?

{10241}: Funderade på vilka tränare Alcen skulle kunna fixa in som inte är Brynäsare och kom att tänka på Jeremy Collinton. Han kanske vill vara kvar i AHL och vänta på ny chans i NHL, men dit sträcker sig iaf Alcens kontaktnät. Det vore lite hoppfullt, även om det kanske är osannolikt.

Peja: Jepp, hur sannolikt är det att JAEG helt plötsligt skulle få någon form av Lidnersk knäpp och håva in kanonspelare till budgetpris samtidigt som en bra spelidé och jävlaranamma kultur skulle ramla ner som manna från himlen?

Silfver: Klart det beror på vilken budget man har, men det krävs skickliga lagbyggare för att lyckas även i Hockeyallsvenskan. Jag konstaterar att några relativt omeriterade importspelare är bland seriens absolut bästa offensiva spelare och är riktiga superspetsar för Modo och Björklöven. Deras skickliga sportchefer har scoutat fram dessa importspelare.

Vem kan göra det i Brynäs; Johan Alcén eller Erika Grahm?

Vi vet alla svaret på den frågan.

Ove Myling: Som jag skrev tidigare, övertygad om att Alcén blir kvar i vilket fall. Risken är stor att man tappar många medlemmar men frågan är om man är medveten om detta eller om man ens bryr sig. Det hjälper inte att säga "Jag har ett Brynäs hjärta, jag fortsätter betala och stötta laget". Som medlem vill man se förändringar och förbättringar, man vill helt enkelt se resultat.

Silfver: 8-9 miljoner?? Bara TV-avtalet som vi förlorar är c:a 40 miljoner!!! Lägg sedan till att vi kommer förlora i sponsorer, publik och annat. Det är en total katastrof våra kunniga yrkesmän (och dito kvinnor) kokat ihop åt oss.

Auchinleck: Beror helt på vilket budgetlag Brynäs får på fötterna. Minus ca 8-9 mio fast sen får vi väl elstöd + fallskärm men vi landar fortfarande på minus.
Inget bra ingångsvärde trots att vi lär tappa 1a, 2a och delar av 3e linan och därmed en stor del av lönekostnaden. Kommer ta många år..
Dessutom att gå upp direkt utan att ha sanerat ekonomi, trimmat org, styrt upp sport och junior gör bara att vi loopar tillbaks i samma sörja. Inte för att det finns en chans att vi studsa upp direkt iofs.

{10241}: Skulle ju sända rätt usla signaler om hela ledarstaben nästa säsong skulle vara gamla Brynäsare, inklusive målvaktstränare. Och så sportchef då. Även materialaren såklart. Är det någon annan position man kan trycka in en gammal spelare på? Någon gammal Brynäsare som kanske vill bli massör? Inte så bra på att massera men stort hjärta för klubben och polare med flera på Sätraåsen.

JohnnyBotox: "Skulle vi sikta på att gå upp direkt så kostar det massa pengar, stor risk att misslyckas och även om det skulle ske, vad har vi för lag, ekonomi och organisation i SHL då om exakt ett år? Troligtvis inte mycket bättre än idag."

Håller helt klart med dig i det du skriver. Skulle vi satsa på att gå upp direkt skulle det troligtvis betyda att många spelare blir kvar och troligtvis Alcén och övriga kompisgänget.

Och hur dom presterar i shl har vi redan sett.

Jag vill se oss inleda säsongen med blanka papper, dvs ett nytt, fräscht, brynäs. In med det nya, ut med det gamla.

JohnnyBotox: Gäller att ta sig till Shl så fort som möjligt. Annars tappar vi sponsorer och också belopp från dem som är kvar som sponsorer. Skär ner kontorspersonal och organisera om, Svedins jobb. Ta in någon som sportdirektör som kan bygga lag. JA som hjälpreda t.ex. bära fram dricka till båset eller dylikt. 👍

JohnnyBotox: Jag tror SSK kommer vara livsfarliga nästa säsong också med tanke på att sportchef Georgsson får ännu en sommar att slipa till sin (redan bra) trupp. Lyfter ett varningens finger för dom.

Auchinleck: DIF, Modo och Björklöven är riktigt riktigt bra. Mora är ganska obehagliga. Tre av dessa kommer vara kvar och de har verkligen rutin av HA, hur man bygger lag, hur man spelar osv. Tror att Brynäs kommer vara lite naiva och få några knäppar på näsan. Men, kan man bara hålla sig topp 8 första året så är jag "nöjd".

Jag tror att det bästa är att bygga på lite längre sikt (inte för lång). Bygg om, bygg rätt, fixa ekonomin, vinn tillbaka förtroende. Bli det där svårslagna laget.

Skulle vi sikta på att gå upp direkt så kostar det massa pengar, stor risk att misslyckas och även om det skulle ske, vad har vi för lag, ekonomi och organisation i SHL då om exakt ett år? Troligtvis inte mycket bättre än idag.

Nä, bygg för kanske tre år. Sanera ekonomin, rök ut alla gamla "tyckare", ta in kompetent folk (och det kommer inte att lyckas med en gång heller), satsa på juniorerna. Det klassiska.

JohnnyBotox:
Låter inte som en omöjlig uppgift.

Realisten: bli svårt oavsett! Kolla kvartarna i HA… Är inte DIF Kvar så är Modo och Björklöven kvar, och Mora. Och SSK.

{9566}: Money talking

Brynäsgubbe:Silfverberg har spelat upp sig på sistone, lite grann. Kommer rimligen leverera ungefär som Larsson skulle jag tro.

Det som gäller just nu, är väl ändå att ni får be en stilla bön för att INTE!!! Djurgårdens 'Forna', synnerligen ''"mossiga mesta mästare'''' blir kvar i den Numera så Oerhört '"Attraktiva'"' Hockeyalsvenskan tiill nästa säsong, För isåfall lär det bli så in i helvete svårt för eran nuvarande så DESINTEGRERADE trupp att överhuvudtaget ha Skuggan av en Chans!! att ta den ENDA!!! platsen som med nuvarande upplägg erbjuds för spel i SHL.!!!

{10241}: Är ditt jobb uppe på Sätraåsen? Om inte så tror jag vi kan klassa det som vanliga spekulationer..

Tigerhjärta:
Går lite löst snack på mitt jobb att Lars Ivarsson kan bli aktuell för nån typ av tränarroll till nästa säsong.

Janne HC
Gälla Ass
Ivarsson Ass

?

JonteD: jo

{10242}: Blir så jävla surrsjuk av den olagliga tobaken jag använder mot all värk i lederna, när jag började spela hockey va strimma min Idol o han va ju i Brynäs men Timrå har alltid varit mitt lag men de finns ett litet hörn i mitt hjärta ❤️ som tillhör Brynäs så jag hade nästan lika stor sorg som er riktiga Brynäsfans när de gick åt helvete 🐯 men ni borde rensa bort vissa element i eran bok som bara tillför osämja o lögner som jag läst mig till de är tråkigt att läsa påhopp o personangrepp när de inte går bra för laget för de händer även i andra böcker 🐯🐯🐯

{10242}: Vissa påstår att dom vet saker o vissa har fakta jag hade fakta om att Jonte D skulle skriva på för oss o därför ska man ha torrt på fötterna när man sticker ut hakan elr hur?!!!!!😎😎

Nils Norin1912: Den exakta summan begärs ut av Facebookgruppen "Fansens Värvning Brynäs Herrlag".

Idag redovisades siffran och den låg på 59 513.

Det ska tilläggas att dessa pengar har swishats in på 4 dagar. Så det är ändå inte så illa.

Davey85: Antar att dom siktar på en miljon

Davey85: Var kan man se den exakta summan?

Såg att fansens värvning just nu ligger på strax under 60 000. Vi behöver komma upp ordentligt om vi ska göra skillnad. Hoppas det rasslar in mer när Brynäs uttalat sig om framtiden.

Lunkan: Finns ingenting konkret. Att Brynäs vill ha hem Jacke är givet och det har rapporterats i trovärdiga medier om detta. Men dom enda som vet om vilka möjligheter som finns är Anaheim som måste köpa ut honom. Ska vara om pyrret är tight med deras GM, men sannolikheten är låg. Att Brynäs vill ha kvar Larsson är också helt givet, rena självklarheter.

Lunkan: Han hade dock rätt om Rödin? Han påstod också att Berra hamnar i Schweiz nu när vi åkt ur. Återstår att se om det stämmer.

Lunkan: Taget

Kung_Sjödin: pyrret är tyvärr ett troll, ingen substans alls i det han skrivit tidigare

Pyrret: Silfverberg har spelat upp sig på sistone, lite grann. Kommer rimligen leverera ungefär som Larsson skulle jag tro.

Pyrret: Dina förutspåelser gällande kommande värvningar har väl haft 0.0 i bäring så här långt....

Lägg ned - tack.

Pyrret: Om du ska sprida rykten om att Silfverberg kommer nästa säsong så får du baske mig backa upp det med väldigt trovärdig källa!
Sprid inga rykten om att det kommer bli sol och medvind nästa säsong, för det kommer det INTE att bli. Sånt där skapar bara falska förhoppningar och ännu större besvikelse.

Trevlig kväll!

{10242}: Ja, ingen hemligt att det är den mest motbjudande fanbasen i Sverige, bara o hoppas på karma.

Davey85: Jo men säger bara att de hade exakt lika många vinster som oss och sen är dom så kaxiga på sociala medier och sånt

{10242}: Jag avskyr Lhc väldigt mycket och jag tror/hoppas att deras dag kommer. MEN..de tog fler poäng än oss och förtjänade sin plats. De hade egna unga spelare som Bystedt, Costmar, Hävelid och Sjöström som kunde bidra och tog ändå in nyförvärv för att öka konurrensen.

Men som sagt, deras dag kommer. Hoppas jag.

Luddf: Tänker så jag med👍

HUMLESNURR: jag tror Gävle är väldigt mån om att Brynäs ska spela i högsta serien så jag tror inte det är otänkbart med ett högre stöd i framtiden.

xxx BIF xxx: Är tydligen Brynäs som tagit initiativet till mötet så det handlar nog bara om att tigga mer pengar från kommun.

{9566}: Hoppas fan att LHC åker ur nästa år! Dom hade haft lika många poäng som oss och sämre målskillnad och det inte var för att dom har tagit mer 1 poängare mer än oss. 4 gånger gick dom till övertid och förlorade.. Dom hade bara tur i år och förtjänade att spela kval också.. Dom LHC supportarna som skratta åt Brynäs på sociala medier kommer att få karma.. Säker på det.. Äcklig jävla plastklubb.

Pyrret: intressant vart har du hört det, hoppas både Larsson och silfverberg kommer vote drömmen🖤💛❤️

« · 2512135 · »