1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 737256 inlägg · 7967 ämnen
« · 2511917 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Alla Helvetes Kval
{10242}: Bulan och han

{10242}: Omöjligt, en Brynäs kille
kan väl inte byta klubb i Sverige. Utomlands förstår jag. Och LHC, NEJ!

Pyrret: Om Larsson går till LHC så är han aldrig välkommen tillbaka!

För att lätta upp lite såhär i bistra tider har jag hört att möjligheterna är goda att ni får se Silvferberg i Brynäs till hösten!
Operation övertalning är även igång gällande Larsson, dock mer oklart om det går vägen.
Brynäs ska dock vara enda alternativet i Sverige.

Treklövern1912: På tal om Roger Kyrö. Tror du Brynäs skulle ta han som huvudtränare?

xxx BIF xxx: Jag antar att kommunen vill säkerställa att man fortsätter med projekt som "En bra start" innan man fortsätter sponsra.

{10242}: Synd om Lukko. Mikko Luovi avslutade sin karriär där. Mikko spelade i Brynäs med Roger Kyrö och Teppo Kivelä om jag nu minns rätt.

xxx BIF xxx: Icke bra antar jag?

Jugge: Stor tragik snarare...

Sv: A proposito de nada
Tre av fyra kvartsfinaler går till match 7. Serien är jämn. Och tyvärr starkare utan Brynäs.

{10242}: 😉

xxx BIF xxx: Jo det är kul men ''Storebror'' xD

Kul, storebror utjämnar mot örebro!

Treklövern1912: Helsinki vann på övertid efter dom vände 2-0 till 3-2

{10242}: Lukko = Lås

{10242} Alltså 3-0 i matcher till 4-3.. inte mål lol:

Nu vet jag att detta inte är Brynäs relaterat men Lutto I Finland är på väg att vända 3-0 till 4-3 mot HIFK där Kevin Roy spelar... Önskar att vi kunde gjort det!

Huge: Det spelar ju liksom ingen roll om Alcen ..hade kontakt med ngn hit eller ngn dit..Han landade ingen målskytt.
Om ditt resonemang är rätt så slutförde inte Alcen det jobb han var sätt att göra..
Som en lokförare som kör tåget men stannar 200 m från stationen..Han gör alltså inte sitt jobb.
Det hade hedrat dig om du bara hade lagt dig platt och sagt..en skitsäsong med massa felbeslut till höger och vänster ! Gör så Huge och så knyter vi händerna i fickorna. Och tar nya tag i HA

Huge: Det är stor komik att läsa dina inlägg. Även i denna stund efter en historisk förnedrande degradering så fortsätter du att försvara ledningen med hänvisning och yrande om förutsättningar, insyn och dom obligatoriska soffcoacherna…

Jag skulle säga att förutsättningarna för Brynäs har varit bra. Rätt övertygad om att vi haft en lönebudget på den övre halvan. Men den inkompetenta sportsliga ledningen (som du kallar dom kompetenta tjänstemännen med insyn) har misslyckats kapitalt med att ställa ett konkurrenskraftigt lag på isen. Vi var sämst. Vad tror du bara en sådan sak som målvaktscirkusen kostat Brynäs? Med allt från kickandet av Sohlberg och de 5 målvakterna vi luftat under säsongen…

När man trodde att du omöjligen kunde fortsätta att uppvisa samma strutsbeteende, även i denna stund, så fortsätter du att överraska… Erkänn bara att du hade helt fel..

Farsang: en av poddarna, troligtvis någon av alla hockeypuls Adam J spottar ur sig dagligen nu ☺️

Farsang: Han skulle passa bra i HA för så mycket bättre är han inte... Utfyllnadsspelare i SHL

JohnnyBotox: vart har du hört detta?

JawKee: Alltså, Brynäs som förening och många Brynäs fans kommer aldrig ur blöjorna. Varför ska vi fastna i gamla Brynäsare, vargör inte hitta någon (huvudtränare) inom svensk hockey som har bevisat att man kan nå framgångar. Ena stund sitter folk och skriver NEJ till dom som har varit i Brynäs för att nästa stund vilja ha samma tränare tillbaks som har fått sparken en gång i tiden.
Var är förändringen då???

{10242}: Härligt med din Morakoppling. Gillar vad dom gör i Mora med små medel.

JawKee: Samuelsson har funkat bra i SAIK och HA. Men Saik gick som tåget, inga motgångar eller svackor. HV i HA samma sak men i SHL när det gick tungt så fungerade det inget bra med Samuelsson.

Klarar han ett lag med motgångar eller är han en medgångstränare?

Jag säger kör på Janne Larsson som HC och Niklas Gällstedt som ass. Janne tar forwards och Gällstedt backar.
Många lag verkar inleda säsongerna med 2 tränare. Ta in någon extra efter jul om det behövs.

Skillnaden är att Tommy Sjödin och Jan Larsson faktiskt är duktiga..

Farsang: Håller med. Men det beror lite på andra saker med. Ska vi ta Tommy Sjödin och Jan Larsson och fortsätta på spåret att ta in Brynäsare? Kimby kan vi nog glömma, skulle jag tro. Annars gärna. Men annars har vi Tommy Samuelsson som ett alternativ, som kommer utifrån med erfarenhet.

DoNaka: nej det är jag inte

Hank81: Limpan var ett dåligt exempel då hans kontrakt gick upp i rök förra veckan.

Vet inte om det har dryftats här, men tydligen var Eklind klar för en förlängning i Brynäs (SHL)

JawKee: ja inte vet jag, men dem kanske ska satsa på någon som inte behöver sparkas ;) det har vi gjort tillräckligt.

Vi måste sikta högre

{10242}: Robert Kimby hade varit grym som tränare i Brynäs, men tror nog både han och Almtuna ser att han blir kvar där även nästa säsong. Kuriosa är att jag föreslog honom som nyförvärv till Brynäs 2007 & 2008. Kimby var en skicklig center som var riktigt bra på allsvensk nivå, men som tyvärr drogs med en del skadeproblem.

Brynäs forever 1912: Är du Axl San med nytt nick?

JawKee: Tommy Sjödin och Jan Larsson eller Robert Kimby från Almtuna antar jag.

lapad: får svedman med sej 51% av styrelsen så kan det hända grejer.
Svedman sa för ett tag sen att han kunde se vart felen var i den här klubben och skulle ta det med styrelsen.
Om nu inte styrelsen vill gå på svedmans kompassriktning är jag rädd att vi har ytterligare en höjdare som ställer sin plats till förfogande och då är vi totalt RÖKTA.

Farsang: Det beror väl helt på vilka tränare som är alternativet. Vilka andra kan vara aktuella?

varför vill vi ha Samuelsson?

Visst han lyckades ta upp HV71 direkt.

Men alla satt ju och klagade på att Manner var en dålig matchcoachare som aldrig tog timeouts. Samuelsson var ännu sämre på dem två sakerna?

JawKee: ok tack👍

Brynäs forever 1912: Senaste avsnittet.

Hank81: Kom ihåg på vad jag skrivit idag, ingen kommer att få sparken. Brynäs, kompisarnas förening

Blå grottan: det som är ofattbart är att ingen fått sparken än. Både alcen, limpan, honken och fystränaren sitter ju fortfarande kvar. Undra vad som krävs för vissa i Brynäs att få kicken, det är räcker inte att kört ner klubben i allsvenskan.
Brynäs är ju ett skräckexempel på hur man driver en elitklubb, lär aldrig av sina misstag.

JawKee: Tycker det är svårt att värdera Samuelsson. Ytterst kompetent och han har gjort resan förut, men det kommer vara svårare för Brynäs än det var för HV. Han kommer även kräva ett längre kontrakt för att ta uppdraget och kan man se honom på längre sikt? Jag är tveksam, men frågan är vad alternativet är.

JawKee: vilken tid i avsnitt pratar dom om det

Huge: Brynäs åker ur SHL för första gången - Ett historiskt fiasko. men det hindrar inte dig från att försvara allt och alla trots att de nu avgår eller tvingas bort hela bunten. Ofattbart att du aldrig ger upp.

{10242}:

Nästan Ingen! 3-4 stycken vill jag minnas?

Vi fick börja att bygga om, Körde mycket Juniorer första säsong.
Det höll på att sluta i katastrof,
Allsvenskan var mycket bättre än var klubben trodde!

Det var samma för Timrå 1 år,

HV hade pengarna så att dom kunde få några sina etablerade att stanna.
Önerud, Endre,Forsberg.Kokkonen, Gunnarsson i mål, m,m.
Samt att dom värvade etablerade stjärnor i Allsvenska sett. .
Vesel, Mattsson, Billins, Netteberg, Lindbeck, Davidsson x 2, Ytterell.,

Sedan fyllde dom på med Kellerher, Powell,Shinkarut , Bohm Samt Adam Åhman i mål.

Lemp: ja vi får se då så länge brynäs får in kompetenta tränare så är det bra, chansen ksk inte är så stor att kimby kommer men man kan ju alltid hoppas, vad tycker du om samuelsson och Larsson som tränare

Lemp: Sanny och Svensson pratar om att Tommy Samuelsson skulle kunna vara aktuell. Ser verkligen inte det som omöjligt :)

Brynäs forever 1912: Ingen självklarhet att det blir tre tränare nästa säsong från start. Både HV och Djurgården började med två som sedan blev tre när det närmade sig slutspel. Modo och Löven har kört på tre för början.

Men att Kimby ska lämna Almtuna, för att bli assisterande tränare i Brynäs är en utopi, det händer inte.

« · 2511917 · »