1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753487 inlägg · 7967 ämnen
« · 2518170 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Den person som för övrigt sa att Rödin hade brutit foten. Men som direkt fick skit mot sig under kvalet. Kan säga att den personen hade rätt återigen. Rödin har brutit fotleden.

Den personen har haft mycket rätt kring Brynäs tidigare. Har vi en finfin läcka återigen?

{10272}: 1. Ljunggren har kontrakt ett år till enligt EP.
2. Alldeles för ålderstiget lag på anfallssidan, vi kommer behöva mer ung talang i laget, anser jag.

{10272}:
Jaaa, skulle det där slå in så kommer jag inte bara fälla EN glädjetår i alla fall...

Nästa säsong.
MV:
Anders Lindbäck - Oliver Dackell/Oscar Östlund

Backpar:
Theo Lindstein - Simon Bertilsson
Johannes Kinnvall - Johan Motin
Karl Johansson - Viktor Persson
Amil Krupic - Axel Eriksson

Kedjor:
Anton Rödin - Johan Larsson - Jakob Silfverberg (Dröm!)
Sebastian Wännström - Daniel Ljunggren - Johan Persson
Greg Scott - Linus Ölund - Tyler Matson
Alexander Ljungkrantz - Jacob Blomqvist - Hampus Eriksson
13e:
Oskar Kvist/Noel Nordh

Vad tycks?

Sv: Alla Helvetes Kval
{10272}: Nä, han gjorde två säsonger i HV. Dock var han utlånad till HV från Calgary(?) en av dom.

Peja: Den måste vara låg. Han verkar inte vara ute och scouta som dom allra flesta sportchefer gör. Media vittnar om att han är den sportchef som är svårast att få tag på och resultaten är dåliga. Visst att det finns en tendens att ansvariga pratar i floskler, men Alcén säger aldrig någonting. Allt är luddigt och betyder ingenting i praktiken.

Molla: tycker inte att Alcén är ett dugg vältalig. Hoppas snarare att han är en bättre SC än vad han framstår att vara.

Som några skrivit, tror att mitt bristande förtroende beror på att det är nya modeord i varje intervju som upprepas. Som att han precis lärt sig dem och behöver visa att han är ”med i tugget”. Det kombinerat med att det saknas en vettig analys om den misslyckade säsongen och en tydlig väg framåt samt bristande scoutingverksamhet.

Oavsett om detta blir en bra trupp som lyckas i HA eller inte så saknas fortfarande en långsiktig plan för hur man ska bli bättre på sikt, hur man ska spela osv. Men det är kanske för mycket begärt just här och nu. Men man får inte fuska med detta igen.

Lemp: Det vore onekligen intressant att få insyn i hur kravbilden på Alcén ser ut. Det framstår som ett större problem än Alcéns kravbild på diverse figurer i och runt laget.

Silfver: Lycka till. Få fart på Rödin först!

Peja: Det mest tråkiga med allt är att Alcén inte alls verkar utvecklas i den här rollen. Att göra fel är naturligt när man är helt grön i en roll. Att lära sig av sina misstag är väldigt lärorikt. Alcén verkar tvärtemot helt skjuta ansvaret på alla andra.

Det har ändå vittnats om att Manner varit hårt kring kravbilden i omklädningsrummet. Så tror knappast det varit största problemet.

Molla: Jag har lite svårt att förstå hur någon kan tycka att Alcén är vältalig. Om den där intervjun hade varit en uppgift på hyggligt hög akademisk nivå, så hade intervjusvaren antagligen underkänts med motiveringen att det är för många upprepningar och för ensidigt språk. Precis som många av Alcéns intervjuer.

SuneMangs: Kinnvall var bara i HV i 1 säsong..?
Och i Timrå spelade han inte till vänster. Då var han point. Och gjorde endå mycket poäng där också.
Gäller att spela rätt spelare med varandra i PP spel. Vilket Manner var förskräckligt kass på att kunna se.

{9682}: Fart är bra, vi kanske skall se om det går värva ett par skridskoskickliga spelare från er? Mannberg och Pettersson t.ex. verkar riktigt snabba.

Peja:Menar du Sebastian Wännström?

Han har sin hjärnskaknings historik som tynger han.
Det känns som det satt sig mentalt.han är som en rädd harpalt i Skogen.om jag vore BIf fan skulle jag inte ha allt för stora förhoppningar på Wännström.

Peja: både Alcén och Svedman är extremt vältaliga och de funkar uppenbarligen mot 90% av Brynäsarna som återigen börjar hoppas…

Peja: Han vet nog innerst inne själv att han är ute på djupt vatten och inte har en aning om vad han håller på med. Men lönekuvertet väger såklart tyngre än stoltheten i ett väl utfört arbete.

För en månad eller två sedan så var det mycket "vi har nånstans landat i..." också på den där floskellistan.

Hade såklart älskat att Alcén faktiskt varit en skarp och klok sportchef, men nu har han varit här i två säsonger och det har gått sämre och sämre. Dags att dra i handbromsen nu så vi inte blir det nya Löven (stanna i HA i 20+ år).

Peja: tror du missförstod min kommentar.

Jag håller helt med vad ni alla tycker om Alcens uttalande.

Försökte bara spekulera i varför han säger nåt sånt urbota dumt .

SuneMangs: Det är ganska uppenbart att Alcén har några klyschor och ledord som han bestämt sig att använda i intervjuerna. För några månader sedan använde han "risk-reward" i varannan mening när temat var nyförvärv, idag var "tydlig kravställning" ledorden.

Som vanligt var det ingen fördjupning. Utifrån intervjun är det omöjligt att förstå, rent konkret, vad Alcén ska göra annorlunda. Är det till tränarna eller spelarna som han ska ha tydligare krav? Vad är det för krav och vad händer om de inte efterlevs? Har han inte haft en tydlig kravbild tidigare, hade inte tränarna heller en tydlig kravbild på spelarna 22/23? Osv.

Sen tycker jag det är tragiskt att det fortfarande verkar vara Brynäs och Alcéns uppfattning att truppen 22/23 egentligen var mycket bättre än den visade på isen. Man får intrycket att tränarna ges skulden för degraderingen.

Peja: Brynäs har rätt mycket utrymme för att bygga nytt. Det är ju kanon när det blir en ny huvudtränare. Brynäs borde lira som MoDo, med fart och snabbt passningsspel.

{9682}:det har jag aldrig sagt.

han ligger +-0 i statistik i grundserien och +5 i slutspelet som nybliven back med genomsnittlig istid på 20 minuter per match.

Någon mer fråga?

Farsang: Man kan prata gott om egna spelare utan att göra narr av sig själv som Alcén gör när han påstår att Bertil är en av Europas bästa backar. Det blir bara oseriöst rakt igenom.

Farsang: Är inte Nicky D för gammal?

Lemp:
Härligt Frölunda...

Lemp: den ska man ju såklart tala positivt om egna spelare/nyförvärv som sportchef.

Men tror det är där problemet att han ”nyss” spelade med många av grabbarna kommer in.

Höjer dem till skyarna bara p g a det typ

Rodrigo: Vore kul att se en intervju när han ställs lite mer mot väggen än den regisserade intervjun det här ändå var. Frågor i stil med: "Hur vill du att Brynäs ska spela?", "Vad är det för identitet du vill att Brynäs ska förknippas med?" osv. Just nu är det ju enbart floskler han kommer med, som vanligt.

JohnnyBotox: Ja, jag skulle föredra att inte behöva vara negativ kring Alcén. Han fick en möjlighet och tog den, vilket dom allra flesta skulle göra. Men den här naivitet dels kring sin egen insats men också hans bedömningar om bland annat Bertilsson och Kinnvall visar på en sån stor okunskap.

Hade han bara sagt i intervjun att det exempelvis hade behövts mer bredd eller att man misslyckas med att hitta en målskytt, så hade det visat på en mognad och att han drog lärdomar av det tidigare lagbygget. Istället så var det tydligen inget fel på rekryteringen, utan det var bara kravbilden som var otillräcklig och otydlig. Som supporter blir man tokig.

Hahhaha älskar trumm jingeln efter att Domarna i HA berättar vad spelarna blir utvisade för.

Man får ändå ge att jag tycker sändnings kvaliten men kameravinklar och underhållning utöver hockeyn är hästlängder bättre än i SHL. Bara en sån sak att domarnas mikrofoner faktiskt funkar/Hörs kristallklart tillför så mycket.

Lemp: När man säger att laget var bra nog och att problemet var att man inte fick ihop gruppen lägger man, som vanligt, över allt ansvar på tränarna. Den här självkritiken man pratat så mycket om är ju bara tomma ord när man gör det enkelt för sig genom att göra tränarna till största syndabockar för hela haveriet.

Men visst, det ska bli spännande att se nya ”tydliga” Alcén.

Om Djurgården skulle gå upp till SHL så kanske vi ska värva Danielsson till ett av Backparen?

Lemp: Håller helt med, att Alcen är kvar är ett stort jävla hån, han skulle blivit utsläpad från sitt kontor i samma stund som slutsignalen ljöd degradering!

Auchinleck: Han väljer det första.

Vill gärna tro på Alcén, och hoppas att han/dem får ihop ett bra lag. Glad över förlängningarna idag.

Det är människor vi pratar om så vill ogärna kritisera för mycket, det gör så många andra tillräckligt mycket. Men jag vet inte, det känns som han ”leker” sportchef ibland. Får liksom inte känslan av att han vet exakt vad han gör. Tyvärr :/

Riktiga grislöven

ellis:
"Självbedrägeri är motsats till självrannsakan."

Horace76c: Tror inte på dem.

ellis:
Tycker också dom känns starka.
Finalen kommer bli en holmgång... Ser fram emot den.. Oavsett vilka Modo får

Lemp: Allt Alcén tänker på är att rädda sitt eget skinn. Självrannsakan? Noll!

Lemp:

Om inte dessa spelare som förlängde idag börjar träna hårt och sprida rätt kultur så kommer det inte räcka med Alcéns krav, det krävs även konsekvenser…

Jag är tämligen övertygad om att DIF återvänder till SHL 23/24.De fixar Björklöven och Modo.

Måste säga att det är beklämmande att lyssna på Alcéns självrannsakan. Alla lärdomar handlar om att han skulle satt en tydligare kravbild från början. Truppen i sig verkade vara väl sammansatt utan uppenbara brister. För att inte nämna dom fortsatta uttalanden om Bertilsson. Kände mig glad idag över spelarna som förlängde. Men att höra Alcén resonera gör mig uppriktigt ledsen, han har inte lärt sig någonting av nedflyttningen.

Tigerhjärta:

Solklar crosschecking och löven publiken skriker filmare haha

mattias - 74: Berra löser Rahimi, enkelt😎

Tigerhjärta:

Hoppas inte Brynäs värvar Rahimi, han har egen regelbok i HA. Jävla gris.

Skaffa in en Gooner till BIF som sänker honom nästa säsong.

För att ha gjort 68 respektive 50 poäng i grundserien så är Schillkey & Pooley ruggigt osynliga!

Horace76c: min gissning: Bagdad

Rodrigo: reflektion och spekulation från mig:

Reflektion: kollade en stund av första perioden mellannamn Löven - DIF, fruktansvärt dålig hockey, dvs det är väl det som väntar 😬😬

Spekulation: bytte match till Lakers - FHC. Kom att tänka på Johan Sundström. Vart tog han vägen? En bärande spelare av hög klass men den sista tiden med en märklig säsong, spelade lite/utanför truppen.

En Sundström för något år sen, kan det vara något för Brynäs om han inte lagt av?

Kanske inte en realistisk värvning?

Finns säkert någon här som har bättre koll än jag. Jag visar min okunskap😂

Peja: Underligt att inget NHL lag plockar upp honom.

Malken: Wännströms lag var inget vidare, ser du på andra spelare i laget ligger majoriteten på -10 eller värre. Den gamle Brynäsprofilen Terry Broadhurst slutade på -32 tex.

SaggeBoy: Sägs att Sklenicka återvänder till Liiga, tror det var Pelicans som pekas ut som ny klubbadress.

Vad händer med sklinicka? Eller hur det stavas

« · 2518170 · »