1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753520 inlägg · 7967 ämnen
« · 2521524 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Lindbäck sa i en intervju att han hade slarvat med sommarträningen och att han kände sig ofokuserad.. Tror det var efter växjö matchen hemma...när vi fick stryk med 4-3 ..

Asterix: Stilla dig. Har Miraculix gett dig fel trolldyck ikväll?
Uppladdat:

500x0-c056447f-4d63-4cea-8e39-8aa3b83a6e88.jpeg

Asterix: Det är grova anklagelser mot en Brynässpelare och tillika Gävlekille. Som Tigerhjärta är inne på får du ta och visa belägg för dina anklagelser mot Lindbäck, annars kan de inte tas seriöst.

Asterix: ” Mycket intressant, vad vill du då som är så bra?”

Det är väl bra att till och börja med vara förankrad i verkligheten?

Det är en jäkla massa fel på Brynäs som förening, men dina inlägg spretar åt alla möjliga håll och blir som jag sa, väldigt svåra att ta på allvar..

Tigerhjärta: Och du är Brynäsfan och vet inte det? Han tyckte det var roligare att grilla på sommaren än att träna.

Rödin1912: Intressant! Spelskicklig back det där.
Nån som hört nått namn, hur blir det med Emil Molin och Sebastian Wännström?

Svensson_62: 0-9 de två sista matcherna i grundserien. Jätteviktiga matcher vid vinster hade Linköping kvalat inte vi. Är det så de ska vara? Skämmes tammefan alla som tycker det. Var i h-e har vinnarinstinkten tagit vägen?

Asterix: ”Han har sagt det, hundra säker. Vet däremot inte om det var i GD. Tycker du att man är en bra målvakt om man släpper in flest mål i Shl?”

Hör inte till diskussionen.
Länka artikeln istället om du är 100% säker. Annars är det rent skitsnack.

Asterix: ”Jag vill ha blommig falukorv till lunch, mamma Nåt annat vill jag inte ha ”
Kanske ett alternativ?
🙂

Asterix: Klart det går bra med en gammal Sätrait som coach!

Jugge: Mycket intressant, vad vill du då som är så bra? Jag vill att Brynäs överger detta ständiga gyttjekrypande, förlorarmentaliteten. Vad är ditt alternativ? Vad tror du idrott går ut på- att förlora?

Asterix: Ledsen, men dina inlägg går ju inte att ta på allvar. Allt från att Lindbäck har skitit i sommarträningen till att Brynäs ”ska vinna allt som går att vinna” de kommande 10 åren…. Vad får folk allt ifrån?…

Tigerhjärta: Han har sagt det, hundra säker. Vet däremot inte om det var i GD. Tycker du att man är en bra målvakt om man släpper in flest mål i Shl? Lindbäck var tänkt som en stjärnvärvning och blev ett sänke.

Auchinleck: Nu har jag gnällt klart. Dags att bli positiv och hylla Brynäs u 16, de har fattat, de vinner guld. De håller Brynäs fana högt och gör oss stolta. Dags att herrarna tar efter och radar upp segrar dom med. Dags att vinna allt som går de närmsta 10 åren med början i höst. Kan det vara en bra plan?

Asterix: ”Lindbäck har ju själv sagt att han gav fan i sommarträningen för Brynäs var inte så viktigt.”
”I en intervju, kan ha varit i GD. Det är väl allmänt känt?”

Blir intressant att se dig hitta och länka GD-artikeln där Lindbäck påstår att han gav fan i sommarträningen, lycka till säger jag.

Brynäs forever 1912: I en intervju, kan ha varit i GD. Det är väl allmänt känt?

Asterix:
"Får förtydliga, Pudas beskrevs som totalt oduglig i detta forum. Tycker inte det verkar stämma, det går väl rätt bra för honom?"
Du menar av de okunniga soffcoacherna i detta forum? 😎

Asterix: det kan han aldrig ha sagt lindbäck kan du länka när han säger det

Peja: Han har sagt att han fuskade med den, alltså var det inte så vikitigt.

Asterix: När har Lindbäck sagt att han "gav fan i sommarträningen för Brynäs var inte så viktigt"?

När det gäller Pudas så minns jag inte att han blev generellt sågad under sin tid i Brynäs. Minns att en person hade honom som hackkyckling men den backen som framförallt kritiserades den säsongen var inte Pudas utan Zanetti.

Brynäs forever 1912: Lindbäck har ju själv sagt att han gav fan i sommarträningen för Brynäs var inte så viktigt. Han har själv sagt att stod fel i målet på större rinkar och därmed sänkte laget med många insläppta mål. Sen undrar man ju gällande VV. Tyvärr faller skulden oerhört tungt på Lindbäck. Han kanske kan ta oss till ettan nästa säsong?

Asterix: allt är väl inte lindbäcks fel brynäs försvarsspel var ju bedrövligt stora delar av säsongen hade inre spelat någon roll om lindbäck eller markström stått i mål så länge försvarsspelet är dåligt

Peja: Får förtydliga, Pudas beskrevs som totalt oduglig i detta forum. Tycker inte det verkar stämma, det går väl rätt bra för honom?

Rödin1912: ok ja vi får se då hoppas han stannar i brynäs vore en dröm om han stanna, skönt han inte kommer gå till ett shl lag typ linköping

J-S: Om jag får ta Alcen lite i försvar här, ingen kunde väl tro att vi skulle släppa in 30 fler mål än Frölunda men göra ungefär lika många? Vilken sportchef skulle tacka nej till Lindbäck? Ingen kunde väl ana att Lindbäck genom storhetsvansinne, arrogans och nonchalans skulle spela ner denna anrika förening till helvetet? Att han skulle dela laget i fraktioner med borttvingandet av VV och förstöra lagandan? Sanningen är att med en seriös målvakt hade Brynäs spelat slutspel nu istället för att vara nedsänkt i totalt nattsvart mörker. Det är oändligt jävligt och förbannat hemskt hur en person kan tillåtas totalförstöra en förening på detta sätt.

Fick höra något annat intressant i förrgår, var hos O. Asplund på spelkväll. Han verkade varit jäkligt sugen på brynäs men till följd av degraderingen blev det tyvärr inte aktuellt.

Brynäs forever 1912: Nää tyvärr samma status där fortfarande, han sonderar Schweiz men kan mycket väl bli brynäs ändå. Men finns inte på kartan att det blir någon annan klubb i Sverige iallafall.

Rödin1912: har du hört något nytt om johan larsson?

Rödin1912:
30 mille

Någon som minns vad HVs spelarbudget hamnade på till sist under deras tur i allsvenskan?

Erol Ateceae: Åk dit, upplev matcher personligen, ”tjöta” med fans där - så slipper du lufta fördomar.
Gäller ju i övriga samhället också - det uppstår så lätt ffördomar när man uttalar sig tvärsäkert om saker man inte har personlig erfarenhet av.

Asterix: Ha ha ha något är genom ruttet du har helt rätt.
Och jag önskar att jag kunde ge dig allt du önskar med vinster och guld,
Men jag tror vi inte nått botten än,
Jag är väldigt tveksam till Johan som Sportchef.
Jag hoppades att han för någon outgrundlig anledning skulle lyckas föregående säsonger med mitt stora Brynäs hjärta men istället spelade han ner oss i HA, så han har fått sin chans.
Han har haft två säsonger på sig och det enda han lyckats med är att spela ner oss till HA,
Så inget talar för att det kommer gå bättre nästa säsong.

Peja:
"Nu var det väl ändå så att Brynäs ville ha kvar Pudas men att han själv ville tillbaka till Skellefteå?"

Så här med facit i hand. Smart move.

Svensson_62: Att NHL-fansen är allmänt okunniga har jag inte skrivit vad jag kan se och det är inte heller något jag skulle påstå.

Men i jämförelse med svensk eller för den delen tysk läktarkultur så är det förenklat ?go team? som är var ambitionsnivån ligger i Major League-sporterna. Jag finner inte det som något kontroversiellt, det är bara en kulturell skillnad.

Svensson_62: Börjar stava som vår kollega AS när man endast har 5 min på att redigera inlägg med stora fingrar och små ”tangenter” i mobilen…
🙂.
Peja och Co. Skulle önska att vi kunde få lite mer tid på oss att redigera.

J-S: Något måste vara genomruttet, hög spelarbudget, trogna och lojala fans, många som kommer på matcherna fler än andra lag kan drömma om. Vad levereras? Arrogans, nonchalans, översitteri, inkompetens och förakt. Vedervärdigt. Nu kräver jag vinst på vinst på vinst till nästa sm-guld tas. Och sedan flera serievinster och guld på rad. Dags sluta kräla i gyttjan i övermod.

Erol Ateceae: ”Det är ju som du skriver, höga ljudtoppar när jumbotronen ber om det eller när hallens "hype man" gormar, samma förutsättningar med NFL.
Det finns inte alls samma läktarkultur där borta, tråkigt men sant.”

Samma tjat samma argument läktarkultur några trummande skrikande fyllskallar.
Så du får gärna tro vart du vill och jag är glad att du uppskattar svensk läktarkultur samtidigt ledsen att du inte fått uppleva 20 000+ åskådare show före match show under match och show efter,
Servering av öl och snacks under match osv

Tillbringade ett Slutspel av Stanley cup i Mexico
Såg matcherna i en sport bar ihop med ett antal Kanadensare och till och med det var bättre en slutspel live i Sverige.

Erol Ateceae: Har varit på Hofbrauhaus några gånger (inte sett det på Viaplay dock). Då var det grym stämning med många ”prosit”. Efter 4 stora bira gick jag på toa - körde ett alkotest där -> 0.8 promille. Tillåtet för bilkörning i Tyskland då. Skulle aldrig ha komma på tanken att köra ändå. Kul att festa i Tyskland.
Men nu gällde det omatt i NHL ropar fansen bara ”go team” och är sllmänt okunniga… Vilket kag säger inte stämmer

Svensson_62: Det är så pass bra stämning i Bundesliga att det räcker att titta via viaplay för att hänga med på vad det handlar om.

Dokumenterat ljud och bild räcker väldigt långt för att få en uppfattning. Vet ärligt talat inte om man vill uppleva Eintracht Frankfurts hoppande live, oskönt när hela betongläktaren gungar.

J-S: Äh,det var ingen westerholmare som sänkte oss.Brynäs ekan började ta in vatten långt innan.Och ingen kunde täta läckan.Inte ens alla målvakter.

Erol Ateceae: Om du inte varit på plats så kanske du ska vara lite ödmjuk. Bundesliga är säkert bra men jag har aldrig upplevt det på plats så jag uttalar mig inte tvärsäkert om det.

Svensson_62: Har aldrig hittat något ens i närheten av Bundesliga.

Erol Ateceae: Beror på vart. Vilken är din erfarenhet av NHL-arenor? Vilken var tyst, var det nån som ändå var lite livad?
Var du där på en tisdagkväll i november eller lördagkväll i slutspelet? Allvarligt, vore kul att få ta del av dina upplevelser på plats så jag förstår dig bättre..

eltifoso:
"Själv har jag inte varit där, bara i Florida , Toronto, NYR och Tampa, samma sak där höga ljudtoppar när jumbotronen ber tecken till det och noll klack eller ramsor"

Det är ju som du skriver, höga ljudtoppar när jumbotronen ber om det eller när hallens "hype man" gormar, samma förutsättningar med NFL.

Det finns inte alls samma läktarkultur där borta, tråkigt men sant.

Asterix:” Läste inte många positiva ord om honom, tvärtom men ser det mer som ett mönster. Bengtzen, Westerholmarna m fl har det inte skrivits många positiva ord om, de skulle skeppas. Sedan sänker en Westerholmare Brynäs ned i avgrundsdjupet. Bengtzen bygger ett lag som nu spelar semifinal. Vad gör Brynäs? ”

Det har tagits många felbeslut i föreningen Brynäs men ingen av dom har med hat att göra,
Utan ren och skär inkompetens av ledningen i Brynäs,
Säsong efter säsong och jag förstår din frustration och du är inte ensam att känna det men det är inget hat som styrt besluten utan bara inkompetens.

J-S: Läste inte många positiva ord om honom, tvärtom men ser det mer som ett mönster. Bengtzen, Westerholmarna m fl har det inte skrivits många positiva ord om, de skulle skeppas. Sedan sänker en Westerholmare Brynäs ned i avgrundsdjupet. Bengtzen bygger ett lag som nu spelar semifinal. Vad gör Brynäs?

Asterix: Nu var det väl ändå så att Brynäs ville ha kvar Pudas men att han själv ville tillbaka till Skellefteå?

Peja: Kunde han inte få utvecklas vidare i Brynäs? Varför ska alla skeppas iväg hela tiden? Tålamodet är verkligen kort och där försvinner kontinuiteten ut genom fönstret. Något verkar mycket sjukt i föreningen och hoppas verkligen man kommer tillrätta med det.

Asterix: ”Och det ger rätt att hata honom eller?”

Skärp dig nu ingen hatar Pudas (Puddingen)
Han har växt till en toppspelare i Skellefteå,
Han var på tillväxt i Brynäs men han har alltid varit en Skellefteå spelare och trivs var han är nu.
Så var har du fått det i från att någon i Brynäs boken hatar honom?

Asterix: Konstig fråga. Det är aldrig rätt att hata spelare.

« · 2521524 · »