Brynäs IF

713200 inlägg · 7953 ämnen

Forum

« · 1232 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Brynäs IF SM GULD 01 02
Jag undrar om Brynäs kan ta sm guld i år? Det skulle sitta fint...
Vad tror ni om deras nyförvärv??
Kommentera

Sv: J Molin
Ja, jag började böla när jag fick höra att han fick sparken. Han var min favvo i BIF den gångna säsongen.......
Kommentera

Sv: Arlandaline
Ja, jag tror verkligen att Per Mårs kommer att bli stor.....
Kommentera

Sv: J Molin
Ska inte Johan Molin spelar i Brynäs längre eller?
I såna fall han inte ska det så kommer jag att saknar han som in i helvete han var bland dem bästa i Brynäs......
Jaja ha det gött du pojken....
///Holme
Kommentera

Sv: J Molin
Jag kommer att sakna Johan jag......
Kommentera

Sv: MÄSTARCUPEN
Glömde skriva att detta inlägg ifrån Brooklyn Tigers hemsida är skrivet utav Roger Hedblom Kassör/Brooklyn Tigers
Kommentera

MÄSTARCUPEN
Detta kan man läsa i Brooklyn Tigers Gästbok-

Rimbo Center har gått i konkurs,vad innebär detta,Mästarcupen ingår i detta bolag så tyvärr dras Mästarcupen med i denna konkurs.
I dags läge har jag fått denna information:Matcherna kanske kommer att spelas,om klubbarna som deltar kommer överens,hur det blir med kringarrangemanget vet jag ej,men troligtvis blir det inga.
Vad gäller boendet så tror jag att det ej går att ordna som det var tänkt.
Jag kommer med mer information när jag vet mer,för det är svårt att få tag på riktig fakta vad det gäller cupen(har försökt kontaktat 'Prippen' men tyvärr går han ej att nå i dags läge),men ett är säkert att Mästarcupen har dragits med i konkursen.

--------------------------------------------------------------------------
Kommentera

Sv: Biljetter
Men oroa dig inte, ni hamnar nog i kvalserien och då blir det ytterligare 10 matcher.
Kommentera

Sv: Biljetter
Det är Brynäs du syftar på när du säger världens bästa lag? :-)

De kan man ju se minst 50 gånger nästa säsong...
Kommentera

Sv: Biljetter
bryndjoos: haha... Dream on! Synd bara att Bourque lagt av annars var det ett fint scenario :)
Kommentera

Sv: Biljetter
Ray Bourque kommer ej..han har lagt av...
Kommentera

Sv: Måste få svara nu
Svar till nubben.

jag vet inte men jag skrev inte en rad om att det var synd om alla fattiga klubbar.

Men jag menar att man skall inte klaga på andra när man har en kassakossa att ösa ur men man klarar inte av att vinna.
Det förklarar hur svårt det är att vinna ett SM.

Och jag skulle inte skriva ett ont ord om Malmö vann ett anrda SM guld ;) untan då har dom förkänat det för han får värva hur mycket som helst.

Och för den delen så värvar Malmö inte så mycket längre men det är det är det som är problemet man behöver många spelare med stor hjärta för klubben och jag hoppas att dom kan jobba på det för elitserien behöver ett lag ifrån Skåne hellre det än 3 lag från Stockholmregionen.

P.S fortsätt att trampa vin därnere i sydtyskland.
Kommentera

Sv: Biljetter
Preview from the Brynäs - Colorado game.
Sakic wins the faceoff .. passes back to Blake.
Blake moves forward ... Sakic gets the puch back .. passes to Forsberg .. gets it back to Bourque .. Bourque back to Sakic ..
ohh NO .. Djoos takes the puck .. passes it over to Molin .. and he scoooooooorrs!!!

:))))))
Kommentera

Sv: Biljetter
Va ska du ha för dem ?
Kommentera

Biljetter
Hej jag har två stycken biljetter till Brynäs - Colorado som jag vill sälja. Maila mig på [email protected]. Fruktansvärt bra platser.
Ta chansen och se världens bästa lag.
Kommentera

Sv: Farmaravtal
Är det någon som vet en bra uppdaterad Junior och ungdomssajt för Brynäs IF? Den som är länkad från brynäs.se är inte direkt "up to date"
Kommentera

Sv: J Molin
Könjak: Var lite gladare, lite mer positiv eller ? =o)
Kommentera

Sv: J Molin
Johan Molin , en av dom mest överskattade VIK-spelarna från konkursen !
Kommer förmodligen att få nöja sig med spel i Frankrike alternativt pajasänget Halmstad Hammers !
Om denne Molin övat mer än att lägga straffar så kanske hans situation sett bättre ut !
Kommentera

Sv: Fel sida av läktarn
Du är skyldig mej en hamburgare!
Kommentera

Sv: Farmaravtal
Det låter intressant. Härligt med många coming men när lagets profiler är i slutet på sina karriärer. Jag har sällan sett grabbarna framme i JSM-slutspelen. Inte heller i J-VM sammanhang med några undantag. Det beror väl på att de haft svårt att ta ordinarie plats i Elitserien. Brynäs har ju haft starka A-trupper med många profiler i stort sett hela 90- talet vad jag minns.
Kommentera

Sv: Hockey Feber
Håller med dig om problemet med Djoos och Sjödin i de bakre leden. De har jämrans svårt mot kvicka platsbyten. Vad det gäller tuffhet så kommer givetvis Tuulola att saknas. Vet egentligen inget om den nya finnen. Hoppas att en sån som Rehnberg kan gå in och visa att ingen släpps över blå...
Sen gäller det väl att hela femman spelar bra försvarsspel över hela banan så att Djoos och Sjödin m.fl. kan få göra det de är bäst på. Att vara konstruktiva och spela offensivt. Om man slipper skador så tror jag på en stabil säsong som trea till femma. I slutspel kan som bekant allt hända. Både positivt som negativt
Kommentera

Hockey Feber
Hej alla Brynäsare jag ser att ni spekulerar mycket kring laget o inget fel i det alla är vi förvantansfull inför kommande säsong.Jag personligen tror att Brynäs kommer att klara sig bra men nåt SM-Guld blir det inte det är för mycket gammlingar i laget som inte hänger med riktigt tänker främst på Djoos Sjödin Larsson alla vet hur dom spelar o det går inte fortare i år tvärtom,dom har i och för sig mycket rutin men det räcker inte.Hockeyn blir tätare o tuffare för varje säsong som går o då gäller det att det går fort både framåt o bakåt.Till övriga supportrar vill jag bara säga lycka till med era lag o hoppas att det går bra.Brynäs är bäst !!!!!
Kommentera

Sv: J Molin
Johan Molin fick inget förnyat kontrakt. Vad jag vet så är han den enda av förlusterna som inte hittat någon ny klubbadress.
Kommentera

J Molin
Har Johan Molin stuckit , eller ?? i så fall , vart???
Kommentera

Sv: Fel sida av läktarn
Om du menar att man står på sittplats i Scandinavium, Globen och (numera) Löfbergs Lila Arena så borde ju det vara en självklarhet för alla supporterklubbar!
Kommentera

Sv: Arlandaline
Per Mårs verkar på papperet vara 4:e center. Sedan finns några intressanta 81:or under utveckling i allsvenska Tierp: Olle Häggström, Calle Lönnbark och (storebror) Olof Mårs. Men det är svårt att spela till sig en ordinarie centerplats i ett så pass spelande lag som Brynäs. Det krävs lite grann för att nå upp till Larsson och Kyrös nivå.
Kommentera

Sv: Inför säsongen
Jag instämmer med vad du skriver. SM-Guldet ser farligt nära ut;-)
Det grejar vi ju säkert!!//# 10 Jonasson
Kommentera

Sv: tro hopp kärlek
Hejsan! Jag tror stenhårt på Brynäs. Vi har ett bättre lag nu än på de senaste åren. Bara vi inte axlar för tungt ansvar på 1:a femman. Jag tycker då att 2:a håller om inte samma, så nästan lika hög klass. MVH Micke
Kommentera

Sv: Farmaravtal
Om det inte blir förändring från föregående säsong kan fem namngivna J-20 spelare "vandra" mellan tex det egna J20-laget, klubbens A-lag och annat A-lag i underliggande division.
Brynäs J20 satsar på ett ungt och lovande lag.
Efter den förra säsongen innebar det uppslussning av Per Mårs, c
(-82), Kristoffer Jobs, fw (-83), Jonas Floberg, fw (-83) och Kristoffer Olsson, mv (-83) till A-lagstruppen. Det är det juniorlagen är till för.
Tre spelare i J20-truppen skall på Team 18:s Elitläger i augusti:
Joakim Lundström, mv, Zoran Katalina, fw och Niklas Danielsson, c/fw. Det är några namn att hålla reda på i vinter.
Kommentera

Sv: Fel sida av läktarn
LLA har såväl stå som sittplatser.
Kommentera

Sv: Inför säsongen
Hoppas absolut du har rätt!!! Brynäs är bäst!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Arlandaline
Per Mårs står som 4:e center tror jag. Gjort en kometkarriär får man säga, åkte från en rätt anonym tillvaro i Östersund på vinst och förlust, och knackade på hos Brynäs och sa att han ville spela. Tog sig direkt in i J20. A-laget, och blev draftad för NHL i en rätt tidig runda (plats nånstans 70-80 tror jag). Framåt kille!
Kommentera

Sv: Inför säsongen
Hoppas du har rätt om Asplund. Han kan ju vara lite darrig ibland.
Blir väl stabilare och stabilare med tiden.
Kommentera

Sv: Vojens
Jorå först Cypern och sedan hem och vila upp sig en dag och i väg med Brooklyn, har tyvärr inte hört ett ljud ifrån dom än om tider mm.

/Patrik
Kommentera

Vojens
Hej där ute i landet. Är det många av er som skall åka till Vojens första helgen i augusti? Själv är jag anmäld genom andra tror jag, hoppas det blir kul för jag känner för att festa med alla trevliga Brynäsare.
Kommentera

Inför säsongen
Hallå alla hockeygalningar!
Tänkte bara säga att Brynäs kommer ta SM-guld 2002 för något mer komplett lag får man ju leta efter.
Laget har en blandning av riktigt bra gamla rutinerade spelare och så börjar det komma riktigt lovande unga spelare sen så tror jag att Johan Asplund kommer göra en kanonsäsong nu!
Sen så har vi ju Roger Melin, Sveriges coolaste och lugnaste tränare.
Svara gärna på mitt inlägg och säg vad du tror.
Kommentera

Sv: Danielsson
Jag tror också att wågström kommer att slå i genom i år han var Lövens absolut bästa center förra säsongen. Bara hoppas att Danielsson blir jämnare i år.... men han har ju fått lite rutin nu så det bådar gott. Sen vill jag se att Kyrö, Louvi, Bergqvist, ja dom spelare som varit med ett par säsonger måste visa mera nu när A- femman trots allt blir äldre och tyvärr lite sämre.....hoppas dom sätter Ove i en annan kedja i år....
Kommentera

Sv: Danielsson
JAG ÄR PRECIS SOM DU (OCH SÄKERT EN HEL DEL ANDRA) HELT ÖVERTYGAD ATT BJÖRN DANIELSSON KOMMER ATT TILLFÖRA NÅGOT BRA
Kommentera

Sv: Fel sida av läktarn
Det är sagt att från och med i höst så ska Malmö anfalla mot ståplats i två perioder.
Det var tänkt att ändringen skulle ske redan iför förra säsongen och allt var ordnat med skyltbyten och grejer men sen kom nån klok kanslist på att folk som köpt årskort på sittplats kanske blev lite småsura och kände sig lurade när deras utstuderade, toppenplats vid hemmamålet plötsligt förvandlades till en halvtaskig plats vid bortamålet, så det var bara att byta tillbaka igen.

Men till hösten ska det alltså vara fixat om inget annat hänt sen dess
Kommentera

Sv: Arlandaline
Vem är uppsatt som center i truppen efter Janne Larsson, Roger Kyrö och Daniel Wågström. Nån av de yngre förmågorna eller ?
Kommentera

Sv: Fel sida av läktarn
Nu till hösten byter vi äntligen sida och du får se Timrå anfalla i två perioder.

Det är väl ganska unikt som vi har haft det de senaste åren nu ja. Jag har varit runt på alla arenor och i Malmö står klackarna på samma sida.
Lustigt nog är det bortalaget som anfaller mot ståplats i två perioder.
I Karlstad var det samma som i Malmö i Färjestads Ishall. Vi får se hur det blir i nya Löfbergs Lila Arena med endast sittplatser.

Men nu blir det alltså bättring i Gävle!
Kommentera

Sv: varför
nog var det synd att dom tappade Tuulola, men dom kunde ju å andra sidan inte göra så mycket åt det när han nu ville hem...
att skriva 3 år me Djoosen kanske var att ta i, men nog kan Larsson än allti? kanske dags för generationsbyte snart, men de känns som om fler å fler yngre är påväg in i truppen. Mycket synd var det däremot att Brynäs inte fixade kvar Lindström, även om han inte var den där superliraren så var han väldigt viktig.... men det lär väl visa sej, och det är ju dumt att uttala sej innan man har sett dom nya killarna.....
Kommentera

Danielsson
Vad tror ni alla om Danielsson? jag tror inte att Brynäs kunnde gjort ett bättre nyförvärv! Nästa säsong blir rolig det e jag säker på!!
Kommentera

Sv: Arlandaline
Jag skulle gärna se Soling och Mårtensson i samma kedja kanske med Kyrö mellan dem
Kommentera

Sv: Fel sida av läktarn
Det ska va: aldrig i nån annan hall
Kommentera

Fel sida av läktarn
Hej, jag är ett TIKfan som var i gavlerinken 2 ggr ifjol (inga roliga matcher 0-5, 2-7 förluster)

Jag störde mig på att supportrarna står på fel sida läktarn, man får ju bara se sitt eget lags anfallszon i en period! Varför är det så, jag har sett det i nån annan hall?
Kommentera

Sv: Måste få svara nu
Det är ganska lustig att läsa Sveriges hockey intresserades tro att
Percy är någon slag tomte och att på Redhawks kansli är det
julafton varje dag.
För att klarlägga vad som igentligen sker så skriver jag dessa rader.
MIF Redhawks är Percys baby det råder det inget tvivel om.
Hans hockey intresse och" buisness sense", lade grunden till
elitseriespel.
Det som inte stämmer det är att folk tror att han ur egen ficka
plockar upp ett par "millar"för att han tycker vi ska köpa en spelare.
Percy har med stort arrangemang och publisitet han fått, lyckats få många
Malmö företag att vilja satsa delar av deras marknadsförings budget i MIFs hockey satsning.Sedan har Percy varit huvudsponsor
sedan 1988.Naturligtvis betalar hans företag för denna tjänst, som vilket annat företag som helst. Sedan är det väl så att i och med att han var först med att röra runt i hockeygrytan så beundras och hatas han av många hockeyfolk.Men allt snack och alla skriverier om MIF gjorde det lättare att värva bra spelare.
Okey han lånade ut pengar till föreningen skattesmäll, men var så säker Percy kommer inte att förlora några pengar. Som sagt var
Percy är igen tomte.
Något som är riktigt kul för oss i Malmö ,det är att, nu när MIF
spelat i Elitserien sedan 90 har intresset bara blivit större och större. Vad som är positvt med det är att vi håller på att få fram mängder med egna låvande spelare.

Jag hoppas att vi får se mycket bra hockey i vinter och vem vet kanske ni får en revanch i årets semifinaler.

PS. Kul med AIK. Kanske inte så smart? Men det är kul när mönster bryts och det vågas satsas.
Kommentera

Tror på framgång
Tjenare Hagberg!
Håller med dig om att det ser lite tunt ut på värvningssidan men
jag tror ändå på framgång för Brynäs.Bäckström mfl brukar ju
hitta rätt för det mesta.Var det kul på årsfesten! Ha det bra.
TG
Kommentera

johan molin
varför fick inte han stanna? så dålig va han väl inte? brynäs kommer inte få hälften så många extra poäng på straffar p.g.a. att han inte är kvar! jag fattar det inte!? och sen när dom säger att de köpt vissa spelare på "rea"! man måste ju som spelare känna sig besviken för man vet att laget bara köpte dom för dom passar in i deras budget! jag tycker synd om dom..
Kommentera

Sv: Arlandaline
Hade väl för mig att jag hört det. Han borde kunna funka med sitt spelsinne och Rudslätt som målskytt och Danielsson som arbetsmyra. Kanske nåt att prova ? Han kanske är en ny Janne Larsson.
Kommentera

« · 1232 · »