Brynäs IF

713374 inlägg · 7953 ämnen

Kvalserien 08/09

1130948 · » Till forumet


Sv: Kvalserien 08/09
Hence:

När vi ändå för omväxlings skull är positiva så...
Det är inget decenium vi hittills inte tagit guld i....anar jag ett nytt -99...:)
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
Hence: kanske den här tråden går att flytta till Modoboken...
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
Bissett19: Yeah! Gräv ner den i jorden i en kedjad låda när vi ändå är på gång. :)
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
tjugo8:

Vi gör så här med Sylfens favorittråd.

Kvalserien 08/09

Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
Vafaen ska vi klaga på nudå?

De ända jag kan tänka på är kvällens TV-underhållning. Det enda som bjuds på är Rambo (First Blood).

Hon den där lilltjejen som vann eurovision (Blondy eller Sally eller nåt). Är inte hon fån Gävle? Ännu mer att fira (inte för att man bryr sig men ändå)
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
sylf:
Kvalserien...?
Sånt håller vi inte på med...!!!

Hatten av för grabbarna som tidigt säkrat ytterligare en ES-säsong o har bra mkt bra utgångsläge för slutspel
Över all j-vla förväntan...!

Inget pissa på klubbmärket i år....;)
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
Hallå, hallå det ekar tomt i denna tråd.
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
Enaranger: Intressant statistik.

"Personligen så tror jag att 72-73 poäng leder till kvalserien
om man har en alltför dålig målskillnad, så minst 11 poäng alltså,
helst ett par till.

Det kan komma att skilja så få poäng mellan slutspel och kvalserie
att 76-77 poäng kan räcka till slutspel. Om vi skulle lyckas ta lika
många poäng den sista femtedelen som i de två senaste, d.v.s. 14,
så har vi en liten chans på slutspel. Men i och med gårdagens förlust
så känns 14 poäng på 10 omgångar lite för svårt"

Kollar man vad poängkvoten för plats 10 resp 8 legat så här långt så bör 72 poäng räcka för att undvika KS och 77 poäng leda till slutspel. Men!

Blir det race på slutet så kan du mycket väl få rätt....

Kan bli ett läge liknande 06/07, då SAIK hamnade i KS på 73 poäng.
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
JanT: Fixar det här laget en tiondeplats eller bättre är det en större bedrift än SM-guldet -99. Kanske den största bragd ett brynäslag har gjort.
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
Jajjen: Det var extraordinärt att plocka 24 poäng på 1/5-delan med det manskapet. Hamnar man i KS efter den inledningen är det lika extraordinärt.

Men, varför inte. Allt kan uppenbarligen hända i årtes ES...
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
JanT: Du måste ha missat det extraordinära lag Brynäs ställer på fötter i årets elitsere när du gjorde dina prognoser. Känns som en ganska fundamental del.
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
Gusten: Om du läst mina inlägg igår så redogjorde jag för årets extraordinära upplaga av ES som går utanpå allting annat. Som kalenderbitare står man helt handfallen i dylika fall........

Vilka hamnar i KS?

Södertälje och "helt omöjligt att tippa"

De gånger jag sett Malmölive i år så har de sett ut som en samling överbetalda föredettingar som glidit omkring på en skridsko.

Hittar du någon form av desperation i det laget så är det väl undringar om lönen kommer i tid....
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
JanT: "Har du sett Malmö spela i år?

Det har jag - inget att skrämma barn med...."

Det var väl ungefär så experterna sa om Rögle vid den här tiden förra året. Att ni aldrig lär er. Kvalserien handlar inte om kunnande eller taktik. Det är blod, svett och tårar. Och flax. Och psykbryt.
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
Jajjen:

Luktar faktiskt RBK-seger där,Timrå ser så där lagom intresserat ut....
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
Gusten: Jag tror Leksand och AIK/Malmö spelar i ES nästa år. Södertälje + okänt elitserielag spelar allsvenskt. Jämför man hur Rögle spelar sin bortamatch mot världsmästarna och hur vi gjorde det förra veckan. Brrrr....
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
JanT: KS slutställning:

Södertälje
AIK
-------------
Malmö
Mora
Brynäs
Leksand
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
JanT: Dina ord väger ungefär lika tungt som Sundlövs just nu, Mr Lederviserienefteromgång20såkanviaaaaaaldrigbliaktuellaförKS! ;)

Jag tror att Malmös resa vid ev 7:e plats i AS kommer gynna dom. The only way is up, dom har varit i skiten och kan bli ruggigt farliga i en KS. Leksand däremot kommer floppa rejält
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
Jajjen: "Malmö förstärker inför kvalserien" Har du sett Malmö spela i år?

Det har jag - inget att skrämma barn med....

Ligger för närvarande 10:a i Allsvenskan.

Tror inte vi får se dom i KS överhuvudtaget. Skulle dom komma dit så lär dom bli slagpåsar!
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
Världsmästarna från Sundsvall verkar vara betydligt mänskligare idag jmf med senaste hemmamatchen. Kan det bero på motståndet? Är Brynäs formsvagast i serien just nu?

Mora, AIK, Leksand och Malmö förstärker inför kvalserien. Stefan Pettersson i SSK kommer tillbaks från skada före KS. Brynäs sitter nöjda. KS 08/09 blir ingen lek. Undvik den!
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
Gidde: "Skillnaden ligger nog i om alla lag spelat lika många matcher eller ej.

Men vi vet redan att du inte ser saker som alla andra ser, det behöver du inte tala om..."



Saxat från hockeyligan.se

"De nya serieledarna kommer från Örnsköldsvik och heter MODO Hockey. Norrmannen Per-Åge Skröder gjorde sitt elfte, tolfte och trettonde mål för säsongen när han svarade för ett hattrick på mindre än en periods tid.

Djurgården kämpade sig dock kvar i matchen gång på gång och både Andreas Engqvist och Dick Axelsson hade mängder av chanser att kvittera. MODO-målvakten Mikael Zajkowski kunde dock hålla undan trots en anstormning på slutet."

Skriv in modo och serieledning och tryck på sök så får du se om det verkligen är jag som har så otroligt avvikande åsikter eller om typ. alla tidningar, hockeyligan osv.sov precis som jag anser att Modo har varit i serieledning denna säsong.
Kanske det är du som inte ser saker som andra ser ?? Som tex. att Modo var i serieledning...!
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
Enaranger:

1 Linköpings HC 45 +16 79
2 HV71 45 +11 75
3 Färjestad BK 44 +23 73
4 Skellefteå AIK 44 +17 66
5 Luleå HF 44 +3 66
6 Frölunda HC 44 +4 65
7 Brynäs IF 45 -12 63
8 Timrå IK 44 0 62
9 Djurgårdens IF 45 -4 61
10 MODO Hockey 45 -16 61
11 Rögle BK 44 -13 58
12 Södertälje SK 45 -29 47

Svårt för oss att ta 14 poäng men kan lag som Modo och Djurgården ta två mer än oss är frågan. Eller Timrå ett mer med en match mer att spela?
Kan Rögle ta fem poäng mer än oss?
Fortfarande ligger vi faktiskt 3 poäng från fjärdeplatsen faktiskt och det är ju helt fantastiskt bra trots allt. Jag tror fortfarande att vi har en bra chans att tom. greja slutspel med alla hemmamatcher på slutet.
Härdsmälta finns i flera lag.
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
faceoff: Att inte Lind och Sundström ersattes kan komma att kosta oss slutspelsplatsen eller tom. ännu mer.
Som det är nu så har vi ingen kreativ center faktiskt, måste vara ganska unikt. Jag ber till gudarna att Sundström kommer tillbaka snabbt. Han kan vara vår räddning.

PP måste gå att få till trots allt. Varför inte prova att passa bak till en back som sjuter från blå medan en spelare försöker att skymma målvakten samtidigt.

Vändningen kommer kanske mot Luleå tror jag.
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
Serien kan som de flesta vet delas in i fem delar,
där alla möter alla en gång (11*5=55).

Efter den osannolika starten vi fick på serien, där vi var
i serieledning i nio omgångar från och med omgång fem
(med som mest fem poäng i omgång åtta), så har vi plockat
poäng i en takt som sakta men säkert leder nedåt i tabellen.

Den första femtedelen var vi det lag som plockade mest poäng.
Men räknar vi ihop poängen för de tre efterföljande femtedelarna
av serien så är vi faktiskt det lag som tagit näst minst poäng.

8 DIF.......33 11 8 14 89-89 44
9 Modo....33 12 3 18 86-103 42
10 Rögle. 33 12 5 16 88-102 41
11 Brynäs 33 9 9 15 72-87 39
12 SSK.....33 8 8 17 75-100 34

Vi har alltså under 75% av serien varit bland de två sämsta lagen.
Det bådar inte gott. Förra säsongen tog vi t.ex. fem poäng mer
under samma period. Det gäller att vi gör en mycket bättre avslutning
den här säsongen än den förra. Då var vi överlägset sämst den sista
femtedelen av serien, med endast åtta poäng.

Det kommer troligen att krävas 72-76 poäng för att undvika kvalserien.
Vi ska alltså ta 9-13 poäng på de sista tio omgångarna.

Personligen så tror jag att 72-73 poäng leder till kvalserien
om man har en alltför dålig målskillnad, så minst 11 poäng alltså,
helst ett par till.

Det kan komma att skilja så få poäng mellan slutspel och kvalserie
att 76-77 poäng kan räcka till slutspel. Om vi skulle lyckas ta lika
många poäng den sista femtedelen som i de två senaste, d.v.s. 14,
så har vi en liten chans på slutspel. Men i och med gårdagens förlust
så känns 14 poäng på 10 omgångar lite för svårt.
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
zigge: gå in på länken brynästv,ca1min 45sek så ser du.........
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
arnio: Ja, möjligen att jag skulle kunna ge Widing beröm efter säsongen också, men både Dixon och Jonsson hade jag väntat mig betydligt mer av. Fan, Dixon skulle ju bli vår "förstecenter" och Jonsson vår "backstjärna", de har garanterat lön därefter men presterar inte för hälften. Men å andra sidan.........Vem fan är det som släpat hit dom......Just det!!
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
zigge: titta på den sekvensen några gånger så ser du att det va hedman som hade benet kvar,men han vart väl så rädd när dixon kom...
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
zigge: Dixon är en bra tacklare. Bara otur att han träffade benet där, Hedman var ju inte direkt jätteskicklig på att ta emot tacklingen heller. Känns som att Salomonssons medvetna tackling i ryggen på Granström var minst lika ful.
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
faceoff: Dixon, duktig bentacklare? Eller hur vare nu arnio, Hedman vill gärna få en lårkaka till, därför 'lämnar' han benet ?
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
Peja: ????????
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
faceoff: Ibland är det enkelt att lösa gåtor.
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
arnio: dixon har något i sig,widing,jonsson en gåta att dom kom med i landslaget
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
sylf: Markström,Molin och Granström kommer att få mitt beröm efter denna säsong avsett hur den slutar.


Lägger till Dackell, Andersen och Sunken, resten tar inte en plats i nåt annat ES lag

Hiettanen då? Widing? Jonsson? Andresén? Dixon?

De skulle säkert platsa i SSK
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
Gidde: Klart som korvspad att man kan vara serieledare även om det är olika många matcher spelade. Spelar ingen roll vad ni säger utan det lag som ligger först i tabellen kallas för serieledare. Detta tjafs har bara uppkomit för att någon försöker dribbla bort att de inte inkluderade Modo och Rögle i sin lista över vilka lag som legat i serieledning. Punkt.
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
Poffa: Han var ojämn... Men han är ju tillräckligt skadedrabbad för att vara intressant för TIK =)
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
Poffa: allting handlar om fortroende,han är jävligt bra,
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
sylf: Lindbäck fick ju rätt mycket beröm då Markström var på JVM. Hur såg det ut i verkligheten, håller han för att vara förstemålis?
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
aphac: Markström,Molin och Granström kommer att få mitt beröm efter denna säsong avsett hur den slutar.


Lägger till Dackell, Andersen och Sunken, resten tar inte en plats i nåt annat ES lag
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
Gidde: Hur kan det komma sig att vår ärade sportchef floppvärvar stup i kvarten?

I ett nyanserat ögonblick så kan man ju ta sig en funderare varför tex. SAIK(okänd Dimitrakos) TIK(2 nyförvärv sent) Frölunda (Pohl 2 mål direkt) och säkert fler kubbar kan hitta förvärv som lyckas bättre än vad nya gör i "Familjen Brynäs".

Sundlövs status som värvare har nog ett utgånget bästföre datum,Även om han hade haft mer stålar att spendera.

Under denna säsong var BIF som bäst när övriga lag gled omkring med spelarfruarna och hade samkväm!

Som att tjuvrusa första 2km i ett maratonlopp,verkligheten(tröttheten) hinner alltid ikapp.

Powerplayet BIF har, kan vem som helst som har en uterink med knattehockey se åtta dar/vecka.

Markström,Molin och Granström kommer att få mitt beröm efter denna säsong avsett hur den slutar.

MEN!!! Hur i helvete kan Vaz och Alcen få ta isen i besittning?????????????????
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
arnio:

Skillnaden ligger nog i om alla lag spelat lika många matcher eller ej.

Men vi vet redan att du inte ser saker som alla andra ser, det behöver du inte tala om...
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
Poffa: "Att ligga i topp och vara i serieledning är inte samma sak."


I mina ögon är det samma sak.
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
Dream Team: Nej, men att vi var i topp var övertydligt. Äpplen och päron.
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
Poffa: Den banner som lades ut i MoDoboken där och då berättade dock något annat. Där var MoDos "serieledning" övertydlig.
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
Poffa:

Japp, misstänkte det :)

Men det ser fint ut, synd att verkligheten hann ikapp oss...
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
Gidde: Nej, vi var i topp av tabellen men inte i serieledning. För det var hängmatcher som spelade in.
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
Poffa:

Vet inte om det var några hängmatcher den 3 november, men då var i alla fall MoDo i serieledning.
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
arnio: Att ligga i topp och vara i serieledning är inte samma sak.
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
"Varken Modo eller Rögle har varit serieledare. Däremot toppade DIF efter omg. 3.

Antal omg. i serieledning:

LHC 31
BIF 9
Ske 2
DIF 1
LHF 1
HV 1 "


Är du full eller? Både Modo och Rögle har legat i topp denna säsong...kolla dina källor min vän.
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
oscaaaar: Det var bara en synvilla.
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
T T: modo ledde ju serien innan november upphållet......
Kommentera

Sv: Kvalserien 08/09
T T: Jag böjer mig inför dessa obestridliga fakta, slarv av mig i hastigheten! I toppskiktet har MoDo dock legat!
Kommentera

1130948 · »