1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742318 inlägg · 7967 ämnen

KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK

Peja: Du missar min poäng helt. Brynäs förtjänar betydligt bättre publiksiffror än lag som FBK, Modo och LIF. Finns knappast nåt lag som har mer stöd på hemmaplan från inresta supportrar. Därför är det relevant att visa på hur stort stödet är på bortaplan. Vi går också på matcherna i Gävle. Ofta. Gick gävlebor i samma utsträckning som Karlstadsborna gör, skullle vi vara bäst i pblikligan. Också.

Stockholmarna går på hockey i Gävle.

Jajjen: "Så det är Brynäs fel att alla gävlebor är griniga och håller käft när de går på hockey?"

Nej, men Brynäs som förening är också ganska griniga och håller också käft ganska mycket...

Men rent objektivt betraktat förstår jag inte varför så många gnäller på Brynäs publiksiffror. Den här säsongen kom man 7:a i publikligan. Gävle är Sveriges 13:e största stad. De klubbarna som kommer från städer av Gävles storlek ligger på samma nivå vad gäller publiksiffror, eller under. Gräset är alltså inte grönare på andra sidan... Beträffande ditt kära Stockholm så kom ju AIK sist hela säsongens publikliga trots att de har hur många fans som helst.

Det som talar mot en värvning av bröderna Westerholm är att lag som Frölunda och Färjestad också borde vara intresserade. Fixar Sundlöv den värvningen känns det som att Brynäs klättrat några steg i näringskedjan.

Peja: Så det är Brynäs fel att alla gävlebor är griniga och håller käft när de går på hockey?

tjugo8: Levande Sittplats ska innehålla ramsor med klacken. Vad jag förstått så har inte detta alls förekommit. Själv bor jag i Göteborg så har inte varit uppe när Levande Sittplats har införts.

tjugo8:Saken är väl att de som köper biljetter där inte alls är aktiva, utan är lika tysta som resten av sittplats publiken. Iden är mycket bra, men kommer aldrig funka med den sittplats vi har i Gävle. 

Förhoppningsvis kan den funka bättre i slutspelet, men känns tveksamt.. 

Jajjen: Många kommentarer här på hockeysnack är också negativa oavsett om skribenten är från Gävle eller inte. Personligen tycker jag att Brynäs är för dåliga på att marknadsföra sig i Gävle och imagen är inte heller den bästa. Man får lätt uppfattningen att många inom Brynäs är riktiga surkart. Sen har en hel del föräldrar negativa erfarenheter av att deras ungas har petats i typ 12-årsåldern, även på det har blivit bättre på den fronten på senare år...

Huss: Intresset för Brynäs ute i landet är stort. Det vet alla som varit på bortamatch. Bara LIF som kan konkurrera. Varför får inte föreningen det genomslag den förtjänar i Gävle? Varför är läsarkommentarerna i lokalpressen till 75% negativa mot sportchefen, tränaren, spelarna? Ska Brynäs behålla sin position som landets ledande hockeyförening måste regionen sluta upp bakom föreningen. Vi sörlänningar kan inte alltid hålla er under armarna,

Brynäslegenden:

Vilket är ditt problem m Aktiv sittplats?

Tar med min brorson o sitter där på söndag, 150 pix per biljett...för arvet vidare...

Jajjen: Bandyfinalen ligger väl inte helt optimalt i förhållande till kvarten men jag har fortfarande svårt att förstå varför inte Gävleborna sluter upp kring föreningen när det väl gäller. Har varit en del gnäll under året om många betydelselösa matcher som förklaringen kring att snittet minskat men nu är det för sjutton liv eller död och då ställer man i min värld upp.

bradberry: var precis likadant de senaste åren. Den första matchen sätter tonen på hela matchserien så jag förstår mig inte på hur somliga tänker...

Jajjen: Glöm fullsatt! Av tradition har Bif dålig siffra första kvartsfinalen. Själv ser jag den som den näst intressantaste matchen i matchserien.(efter den sista...) Är självklart på plats!

Tips: Mellan 5 800- 6 400.

Jajjen: Ja Gävlepubliken har jag aldrig förstått mig på (ni som går till LA ta inte åt er för ni gör ett fin fint jobb)!

Brynäslegenden: Inte bra om det inte blir fullsatt. Många hål i budgeten som ska repareras nu under slutspelet. Nästa års satsning hänger på det. Vad prioriterar 90.000 gävlebor på en söndag kl. 17.00? Jag vet vad jag och åtskilliga andra stockholmare prioriterar.

mattiaskarlgren: Stor rink ger utrymme för skridskoåkning och teknik. Liten rink innebär att tröga otekniska spelare kan ”stå i vägen” för lirarna. Att hockeyn i NHL är bäst, trots liten rink, beror enbart på att de bästa spelarna finns där. Och i takt med att NHL har försökt anamma den europeiska spelstilen har också ishockeyn blivit lite roligare där borta. Skulle lirarna i NHL få spela på stor rink skulle hockeyn revolutioneras och kunna bli lika sevärd som den gamla rysshockeyn. Och tvärtom, skulle man stoppa in lirare som Järnkrok och Klasen i en liten rink med motståndare som Rahimi, Jämtin, Ledin m.fl. skulle SHL bli en köttkvarn, MMA light.

Redigerad kommentar

Brynäslegenden: Bra med lite nya ideér i alla fall, kanske publiken inte upptäckt  den levande sittplatsen ännu men gör det i slutspelet.....

Carl Lejonkräk: Ja det är en kanonlösning om man gör det ordentligt men just nu är det ingen struktur och då blir det inte bra heller.

SH: Granis måste få mycket speltid nu känner jag, han har pracis börjat varva upp.

Peja: Nä inte i dom konstellationer som är nu... det jag möjligen skulle tänka mig är att ha Granis i fjärde och spela Lauritz med Nokke och Harju, men då gäller det förstås att han är i form. Känns inte som han är nåt bra alternativ i en fjärdekedja, skulle hellre ha in Larsson där och framförallt i boxplay.

Carl Lejonkräk: mmm, saknar hans skott i knästående!

Stämmer det att Sundlöv värvat bröderna Westerholm är det ju fan en prestigevärvning. De måste ju vara rätt ordentligt eftertraktade av SHL-lag med större plånböcker ?

Mycket kul att Sweatt förlänger. 29 poäng är helt ok/bra,han spelar osjälviskt och laglojalt och jag vet att många som kanske inte ser så mycket hockey ofta fastnar för just Bill'spelstil när de tittar. Det är ju positivt.

(Fel tråd, sorry !)

Redigerad kommentar

Peja: Han kanske kan bidra i PP?

SH: Tveksamt om Lauritzen platsar. Han sänker tempot väldigt mycket. Men det skulle vara roligt för honom personligen att få spela slutspelshockey igen, de senaste 3 slutspelen som Brynäs har gått till har han bara spelat sammanlagt 4 matcher på grund av skador.

Ja, personligen så tror jag inte det finns någon kedja jag hellre skulle ha i brynäs från SHL just nu än Ollas, Nordan och Sweatt. Jag är övertygad om att dom bara kommer att b
li bättre och bättre.

tjugo8: Lauritzen kanske är på ingång... alla lär behövas under slutspelet.

Brynäslegenden: Men vad är felet med den levande sittplatsen då? Det är väl bra för dem som inte vill stå i klacken men leva sig in och ha flaggor och sånt, eller?

Carl Lejonkräk: Vet du inte vad det är? Sök på levande sittplats IFK Göteborg på youtube så förstår du.

1 tim

Djoos inte med på träningen

Brodin av och Glenn efter. såg inte helt bra ut

ILLA!

Utan Djoos har vi ingen pp-back, Kilas tveksam o Bertil var medioker på den platsen...

Tycker det lutar åt att sätta en forward där isf...Scott, Ollas kanske...

Brynäslegenden:
Biljetthanteringen till gavlerinken allmänt är ju ett skämt, skitdåligt med platser när man skall boka, men sen när man kommer upp är det ju tomt på dom platserna.

Brynäslegenden: Berätta mer om levande sittplats är du snäll.

Brynäslegenden: Illa, grymt irriterad själv att jag inte kunde gå. Får bli på torsdag istället.

Finns även Död Sittplats undrar man...

Huss: Ser inte alls bra ut på hemsidan. Tror på knappt 6000 på söndag.

Levande Sittplats är förövrigt ett skämt. 

tjugo8: Hur går det med biljettförsäljningen egentligen? Är lite orolig när det enda som anges i alla "inför kvarten" spelareintervjuer är hur mycket publikstödet betyder.
Hoppas att folk går man ur huse för nu gäller det!

Brynäsgubbe:

Biljetter införskaffat t denna söndag o lördag i Karlstad, klart sedan...

tjugo8: Verkligen, bra komposition. Tyngd blir viktigt mot FBK och hade inte Löf varit i sitt livs form så vore Persson ett bättre alternativ. Kul även att det är Westlund och inte Nörstebö som går in som 8e back.

Kim Lundgren ‏@kilu88 4 tim

Ändringar i 2 av 3 backpar

Bertil - Djoos Kilas - Jacobsson Sunken - Löf  Persson-Westlund

Gilla!

Lite varning på Kilas o Jacob, de var jävligt svajiga i höstas...Hoppas Jacob har tagit petningen till sig o spelar enklare o snabbare o inte letar big hits så förbannat...Men hans muskler behövs verkligen i slutspelet...

atilla: Lauritzen kan vi ha som joker längre fram kanske, speciellt i PP. Bertilsson på söndag låter fantastiskt.

atilla: Tack atilla!

tjugo8: 
Sportbladet: 
Skönt Brynäsbesked - backen tillbaka
Brynäs har varit extremt skadedrabbat den här säsongen.
Och dråpslaget kom i den näst sista omgången när backstjärnan Ryan Gunderson fick en tackling som tog så illa att han missar resten av säsongen.
Därför kommer nu, för en gångs skull, en välkommen skadenyhet för Gävleklubben: Simon Bertilsson är av allt att döma redo för spel i söndagens första kvartsfinal.
Han har börjat träna för fullt sedan han flög in i sargen i en match mot Frölunda och drog på sig en skada som gjort att han missat de två senaste matcherna.
Vad gäller långtidsskadade Sebastian Lauritzen är mycket fortfarande oklart, men det är ingen som stängt dörren för fortsatt spel den här säsongen. Klart är i alla fall att han inte finns med när SM-kvartsfinalen mot Färjestad inleds på söndag.
/Linus Norberg  

KulaShaker:

Nån källa på Bertil...?

Fö ett svt-inslag

Brynäslegenden: Bertilsson troligtvis tillbaka på söndag!

Lite intressant att FBK sidan på HS är övertygade om att vi slår ut dem.

Jag ser oss som favoriter men är inte alls övertygad om avancemang. Känner mig osäker på hur spelare som Scott och Sweatt kommer leverera i play off. Dock så var ju Scott grym i AHL slutspelet förra året så vi får väl hoppas att det sitter i.

tjugo8, Honken: Sagt och gjort! Hur smidigt som helst. Nu fyller vi Läkerolen!

Honken: OK, tack. Får läsa lite noggrannare. Tänkte fråga Brynässhopen men gav upp efter 40 min telefonkö. Verkar vara intresse i alla fall.

Mittzon: köpte mina igår, på hemsidan, via mina erbjudanden på min sida. Fick mail att de var tillgängliga.

tjugo8: Var inte det bara om paket? Gällde det enstaka matcher också?

Mittzon:

Nu

Fått länk mailat t mig, alt går du in på mina sidor på brynas.se

Nån som vet när medlemmar kan börja köpa biljetter till första hemmamatchen?

micke: Hoppas kan man alltid, men den info jag fått, 2:hand iofs, är att han är klar för Jokerit.

micke: Jag har ingen insyn så jag kan inte bedöma rykten om att han är klar för Jokerit eller inte, men det brykar finnas fok som vet sånt tidigt och det är väl inte helt otroligt att han försvinner efter prestationerna hos oss.

Tufft att hitta ersättare i så fall...

Intressant dock vad Sundlöv menade då han uttryckte sig som att Gunde inte kommer tillbaka mer den här säsongen... Felsägning, förhoppning om att Gunde kommer tillbaka om några år, eller en antydan om att han KAN stanna?

Jag är faktiskt inte så säker på att Gunderson är förlorad... Sedan kanske vi kan se Samme nästa säsong.

Zappaholic: Ja, topp fyra med alla dessa skador är mycket starkt må jag säga. Bra agerat att plocka in Starkbaum som är ett vinnande vapen. Hoppas vi kan få styr på defensiven och pp bara. Tyvärr så tror jag att Gundersons skada kommer bli avgörande, speciellt när varken Bertilsson eller Djoos verkar helt kuranta. Men FBK skall vi i varje fall ta!

« · 1615241 · »