Huge: Handlar inte ett dugg om att han missade på egen blå, vem som helst kan missa en gång. Det handlar om hur Bertil spelar i allmänhet, hela säsongen faktiskt.
Många av skadorna uppkommer pga nonchalans i hans fysiska spel när han har pucken.
Han tar sig an rollen som en spelande back, före rollen som en fysisk back. Jag ser honom som betydligt bättre i det fysiska spelet än i spelet med puck.
Ska dock tillägga att jag av föklarliga själ bara är en tyckare och ingen expert....
Jag får nästan lite hybris-vibbar när jag ser honom i år tyvärr.
Redigerad kommentar
Huss: Håller med...
Bertilsson, är han lagets mest överskattade spelare månn tro? Spelar väldigt omoget och gör inte alls skäl för det rykte han har. Försöker alltid vara iskall och hålla pucken när han inte ska, tacklar inte längre, är oerhört nonchalant i det fysiska spelet när han innehar puck.
Han bör koncentrera sig på det han är bra på, dvs spela fysiskt och överlåta det konstruktiva spelet till någon annan.
Nej, det är tråkigt att konstatera hur han väljer en spelstil som missgynnar honom så kopiöst.
Skulle vara intressant att höra hur han ser på sig själv som hockeyspelare.
Bäst igår: Fjärdelinan och Tollefsens sargade knä (är det slutspel så är det...)
Sämst igår: Första backparets markeringsspel och den bedrövliga publiksiffran
mattias - 74:
"Äcklig jävla förening. "
Har du blivit stöddig efter ett par öl? älska, inte hata?
Väx upp!
;)
Huge:
För en gångs skull är vi överens, men fan vad jag avskyr at se Ollas i " fel " tröja ;)
TobiasR: Ja,det där är fan något Brynäs måste ta fasta på och försöka knocka Fbk tidigare. Gång efter gång kommer de till Fbk och lyckas hänga sig kvar i matcherna och sen vinna på ett jävla slumpmål.
Brynäs får inte nöja sig med att ha mer puck. Puckjäveln ska in i målet också. Annars blire såhär. Känns så onödigt att Fbk ska kunna vinna/ta poäng gång efter annan.
Lindström: Jacobsson serverade två smörpass till Nokke,som han dock slarvade bort. Dessutom vart han bra i egen zon. Så jag håller helt klart med.
Enterfeldt syntes endast när han tog en dålig utvisning. Ollas också rätt borta idag.
Bertil går bort sig på båda målen,tyvärr. Det är såklart underkänt.
Men sen måste man göra mer än ett mål framåt också. Jag tycker Brynäs till och från slog av väl mycket på intensiteten. Vi borde hängt av Fbk efter 1-0.
Väldigt väldigt tung förlust...
70 Rodrigues: "Har nog aldrig sett Bertilsson såhär jävla lam, vad fan är det med karln?"
abstinens :(
Fattar inte varför det ska vara så jävla svårt att slå Fbk. De är ju för fan ett av de mest begränsade lagen i SHL.
Tycker denna matchen slarvades bort av killarna.
Backspelet såg stabilare ut innan Bertils comeback. Han verkar långt ifrån formen.
Bertil var grym innan smällen i Vemdalen som verkar ha tagit allvarligare än man hoppats
Philly signar honom ej, inte aktuell som C/A, usel när han skulle testas som kreativ i tex PP, skyddar sig dåligt på isen, rapporter om rejäla fyllor...klart det tycks råda begränsningar kring karaktären/spelet
Men klart vi alla längtar efter stabila, hårda, konsekventa Berra