1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742156 inlägg · 7967 ämnen

KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
Lindström: äh, ingenting är avgjort. Vi har definitivt chansen att ta oss tillbaka in i matchserien.

70 Rodrigues: Det står 0–2 i matcher. Inte 0–4. Så vad menar du med "körd"? Svårt att räkna?

Brynäsgubbe: Brynäs passar Färjestad perfekt som motståndare så är det bara tyvärr nu blir det riktigt tufft! Usch vad besviken man är!

B E D R Ö V L I G match, kladd och inte med från start.

FBK åker sönder oss! Fyyyyyyyy fan.

Tåget gick idag, skönt för gossarna att kunna ta fram badbrallorna och golfklubborna.

brynäs08: Den här matchserien är körd, det har ingenting med att vara negativ eller "medgångsupporter" att göra. Precis alla med någon som helst hockeykunskap kan se att vi inte har någonting med det här att göra. FBK är större o starkare på alla positioner, från coach till backar. Bara att säga tack och hoppas på en bättre säsong 2014/15.

70 Rodrigues:
Detta känns som en jävligt onödig förlust som de till stor del orsakar själva med otroligt slarvigt ofokuserat spel.
Riktigt dålig match av Brynäs och det är helt oförsvarbart i ett slutspel. Jag är besviket över lagets uppträdande i kväll.
Jag har dock inte gett upp ännu och hoppas på seger och rejäl uppryckning gällande spelet på torsdag.

Davey_22: Å exakt var såg du 20 min bra hockey?

Redigerad kommentar

Steenm: Surt, första perioden avgör tyvärr.
Vi visar ändå moral och kommer igen, finns gott hopp om vi drar lärdom av första.
Långt ifrån avgjort, ny match på torsdag.

han är en jävel att snacka gode Tommy...

3-3 hade varit ett rån.

Så jävla dåligt genomförd match i tre perioder. Att vi är nära är ett underbetyg till FBK... Säsongen känns över. Vi är för närvarande ett lag som inte rår på FBK. Befriande med TJs sågning.

Tips: 0-4 i matcher. Tyvärr...

Bedrövligt. Kämpa för helvete. Besviken som fan idag, vår högsta nivå är så mycket bättre än FBK men de lallar bort matchen.

Trots allt så är vi till slut inte så lngt ifrån att ta denna match till övertid.

Nu gäller det i fortsättningen att göra saker mer rejält och koncentrerat över tre perioder. Det räcker fan inte med 20 minuter bra hockey.

Det positiva är att vi trots undermåligt spel är med och stör Fbk. Kan vi komma upp i normal/bra nivå så har vi goda chanser att slå ut dem.

Detta är långt ifrån kört. Men flera spelare måste upp. Betydligt.

BÄNKA BERTILSSON!!!! Vill inte se han en sekund till på isen, bedrövlig!!!! :@

70 Rodrigues: Inte ens nära, kan tyvärr inte se hur vi ska kunna ta nån match. Alldeles för många som spelar grundspelshockey.
Bertilsson ska inte spela nästa match, han är fruktansvärt dålig.

Haha ja det där var ju syntematiskt (ursäkta stavning) för matchen. Djoos skjuter aldrig, Djoos har slagit ungefär 300 felpass idag, Djoos ramlar när han ska jobba. Även duktiga spelare har dåliga dagar.. Men tycker det är Brynäs för dagen.

Brynäs gör en urusel match. Man är inte där idag. Man har inte tillräckligt med matchvinnare I RÄTT läge. Iaf i denna match.

70 Rodrigues: tycker wikegårds matchanalys är helt korrekt. 

Steenm: På torsdag kommer det ännu mindre folk, tyvärr :-(

Förbannat att vi inte fick med oss pinnen i första matchen. Förbannat.

70 Rodrigues: Tack och hej Brynäs!!! Synd att ni inte kan vara bra när det gäller!

70 Rodrigues: vilken jävla frustration
Och så Sven-Ingvars.... Känslan av förlust och vanmakt hör en fysiskt illamående

Patetiskt från sportchef till backar, avgå alla

Nu hoppas jag att publiken kommer på torsdag, trots detta. Det behövs verkligen. Vi har fortfarande chansen. Loppet är inte kört. Ännu.

Ytterligare en uddamålsförlust känns stabilt, endast millimetrar det är frågan om ju ;-)

Zappaholic: Om vi ändå kunde peta in en till....

För i helvete bänka Bertilsson

brynäs08: Ok. Jag får scrolla förbi dina inlägg så får du scrolla förbi mina :-)

Riktigt snyggt mål!!

Okej, nu blir det nervöst...

HAHAHAHAHHAAAARJUUUUUU

Snyggt mål, bra anfall. Jobba nu!

Anar ett liiiiiitet ljus i tunneln..

Zappaholic: nej absolut inte. Men har jag ens hintat om att jag tror att tex du tycker att det ser bra ut? Verkligen inte. Jag lägger ingen vikt vid hur folk här inne tycker att matcherna ser ut. Det är ju det jag reagerar emot (Om än på ett larvigt sett).

jag tycker alla har sin rätt att tycka som de vill. Ingen har rätt eller fel. Det ligger mer i betraktarens öga tror jag. Personligen blir jag ofta jävligt frustrerad och skriver att allt är skit för att få lite utlopp för min frustration. Sån är jag. Andra vill påpeka att jag har fel.

jaaaaaaaaaaaaaa!!!!!! Harju!!!!!!!!!!

rafalski:
Men Molgan, för helvete!, inte blåsa av där.
Fan va Färjestad äger oss i kväll.

Lindström: bland det tråkigaste jag sett, var är Granström?
Slå nån!!

brynäs08: Snart så har vi lyckats med bedriften att spela 6 perioder o NOLL mål i spel 5-5 :-(

Djoos... Hur gammal är han? Är D ok att såga menar jag? En etta i betyg idag. Spelar för svårt och omständigt. Otrolig ovän med puck. Skit!

Huge:Är bara du som ser storheten i Bifs spel idag.

Totalt utspelade. 

Frågan är om vi lyckas knipa E N match mot FBK.

Tolle har haft flera rätt än Ollas, Scott, Swett & Thure ihop i anfallszon idag, säger en del om hur TJ fått laget till revansch. 

brynäs08: Menar du verkligen på fullaste allvar att man inte ska dra egna slutsatser av vad du skriver? Du levererar alltså objektiva sanningar? Tack då vet jag...

70 Rodrigues: Måste jag verkligen förklara vad galla är? :-)

Zappaholic: sa jag det? Nej det gjorde jag inte. Jag sa att man får skit av varje inlägg där man kritiserar laget. Jag har inte sagt att det betyder att de som inte gnäller tycker det ser bra ut. Sluta dra dina egna jävla slutsatser lär dig läsa vad jag skrev.

Bertilsson sämst på isen

70 Rodrigues: Det är väl i alla fall några. Jag däribland. Det betyder som sagt inte att jag tycker det ser bra ut. Ser inget behov av att kräkas på laget jämt och ständigt som en del andra. Ingen nämnd ingen glömd.

Allting går ju fel i matchen...inte ett pass sitter på bladet, ingen kommer i fart.

bifhjärta: Tycker det är helt rätt att bänka Thure.

Vill se massor av Brodin, Enterfeldt, Ollas med flera (Ja Ollas har inte varit bra) men vi måste ha mängder med energi och Thure syns det trots att han har energi att han har noll självförtroende.

brynäs08: 46 gnällspikar grinar konstant i 20 minuter.
Råkar nån antyda nåt om medgångare så spelar du omogen martyr och spammar sidan med ironiska inlägg.
32 år som medgångare verkar ha satt sina spår...

70 Rodrigues: Detta ser mer än dåligt ut vi gör inte ett rätt någonstans!

Jag är riktigt överraskad över insatsen idag. Så jävla märkligt illa så man blir konfunderad.

rafalski: Hörnens mästare=Brynäs IF

Zappaholic: Vilka är alla som inte spyr galla, och vad menar du egentligen med galla :-)

Redigerad kommentar

Gäsp... Så uselt.

Bänka Thuresson. .. jaha?

« · 1615921 · »