1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742141 inlägg · 7967 ämnen

KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
Steenm: Wallin står ju för fan i målgården.

Vad var det jag sa? Men underkänt! Tack för det!

Redigerad kommentar

Blir så less, så less så JÄVLA LESS. De har EN JÄVLA SPELARE. Detta lag alltså, kan inte beskriva mitt hat för det. Värre än Manchester United.

viktigt att vi får utdelning snart, viktigt med ledningen

Snälla ge OKT en fulsmäll, så less på karln

Typiskt FBK-match.

De åker på en skridsko och Brynäs ligger på. När det behövs studsar det in en puck för dom jävlarna...

Vi måste göra mål...

Heltaggat i matchstarten. Som det ska vara!

Steenm:Fin hyllning starkt ögonblick

LETS EMPTY THE TANKS BOYS!

Fin hyllning.

Steenm: Ja nu knyter vi näven alla Brynäsare ikväll spelare som supportrar förlora finns fan inte!! Käääääämpa!

Jag är beredd, för 59:e gången i år

"vi kommer att göra allt(!) för att vinna och jag vet att det kommer att se helt annorlunda ut imorgon än tidigare"

mattias - 74: Nordqvist har ju gjort ett dödsryck i år.  Jag tycker ändå det är läge för något nytt för honom.

Ojojoj... motivationen lär det ju inte vara fel på ikväll.

3–0 [Scott 2, Harju]

Hur gammal är Wallin?
Ser ut som 11 år

brynäs08:

Salo är på plats i läkerolen ikväll, rykten säger att han letar ersättare till Hersley som är förlorad enligt honom samt att Jonas Nordqvist skall vara " klar " efter slutspelet.

maddog1970: 5 - 2 idag och 4 - 2 i matchserien! Nu behöver ni inte vara nervösa längre.

Bratwursten: Ja....Usch!

Nervöst........

Om färjestad kan vinna två matcher på raken, så kan brynäs vinna 4!!! Så kämpa!

mattias - 74: du får en gilla av mig med. Men bara denna gången ;)

Carl Lejonkräk:

Kommer aldrig hålla på Färjestad , inte ens när helvetet fryser till is.

tjugo8: Helt rätt att bänka Bertilsson. 

Gunde & Bertil is no more...

Känns fint att vår landslagsback festar sig ur form i Vemdalen...

1st Line  
3. Djoos, Christian
52. Kilström, Lukas

18. Rödin, Anton
41. Scott, Greg
53. Thuresson, Andreas

2nd Line  
55. Jacobsson, Robin
8. Persson, Dennis

11. Ollas, Jesper
39. Nordquist, Jonas
23. Sweatt, Bill

3rd Line  
5. Löf, Simon
22. Sundqvist, Jörgen

31. Granström, Jonathan
16. Nokelainen, Petteri
90. Harju, Johan

4th Line  
15. Bertilsson, Simon

34. Brodin, Daniel
9. Enterfeldt, Sebastian
27. Lindgren, Alexander

Extra Players
28. Rollin-Carlsson, Victor  (CE)

mattias - 74: Var det inte du som skulle hålla på FBK efter att jag skrev "Leksand-HV71 0-3 hahaha"?

Kul att du tagit ditt förnuft till fånga i alla fall. För din skull så hoppas jag att Ollas avgör tillställningen (-:

Steenm: Rätta takter, slut på deppet här nu. Ikväll vinner vi, konstigt nog...

Linus Wickman:

Lycka till ikväll. Täpp igen käften på värmlänningarna ikväll nu.

Ikväll gör Greg Scott två mål.

Honken:
Om Bertil o Djoos skött sig hade det inte blivit mål
Det är det som avgör, inte slumpen

bifhjärta:Sweatt brukar vara rätt så onsynlig i 5 mot 5. Oftast när det blir större ytor på isen han verkligen syns till. Det är inte enkelt på trånga ytor för Sweatt att komma förbi Belle, Tollefesen, Arell osv.. Scott måste dock skärpa sig. 

Carl Lejonkräk: Ja, dom har klarat sig undan en del kritik här inne tycker jag. Nordamerikanska spelare brukar ju tycka om slutspel och vill kliva fram i viktiga matcher. Tycker främst att Scott varit helt osynlig.

tjugo8: Vet inte riktigt var du vill komma? De gick bort sig, har jag sagt nåt annat, alla gör misstag, ungefär som fbk gjorde när de lämnade Rödin ensam sist i en liknande situation.

Jag har aldrig påstått att det INTE hade med utgången att göra! Dock att flipp-flopp-volley avgör.... Seså, lämna det nu och fokuser frammåt istället:)

Scott och Sweatt VAKNA! Ikväll vill jag se att dom levererar!

Honken:

Så att Djoos & Bertil m 3 min kvar av en kvartsfinal inte anammar försvarsgrunder på pojklagsnivå har ingenting m utgången av situationen att göra enl dig?

Tillbaka till första matchens spel med mycket skridskoåkning å trafik framför mål å tidiga avslut för att undvika deras vassa kontringar

Tillbaka till första matchens spel med mycket skridskoåkning å trafik framför mål å tidiga avslut för att undvika deras vassa kontringar

Horace76c: jag vill verkligen se ett Brynäs som nitar fast FBK i deras försvarszon så att vi kör musten ur dem. Vi måste spela med högt tempo och de spelare som kan skall spela fysiskt värre. Vi måste spela att spel som tröttar ut FBK så att vi står som starkast i slutet på matchserien. Vi kan inte som i förra matchen låta FBK få stå och enkelt trycka ut oss mot sargerna utan vi måste ta kampen och vinna den. PW i Färjestads mål måste få det hett om öronen för han är klasser sämre än Starkbaum och vi måste utnyttja det.
Laddad jag nu!

Redigerad kommentar

mattiaskarlgren: Ja, det är inte första gången vi ser att backarna rusar bort sig såhär... En borde såklart alltid, alltid, alltid hålla bort framför mål.

Honken: Håller med dig i SAK om att det är ren slump och tur för den delen att pucken kommer fram till killen som avgör (minns ej vem det var).
Men sedan måste man säga att Bertil och Djoos försvarsspel i den situationen får en juniortränare att klia sig i håret!

MR Bif:
Kan tyvärr inte se nåt (som det ser ut just nu) som indikerar att vi kommer göra 4 mål i kväll. 
HOPPAS på ditt tips, men i 2-2 trakten tror jag mer på.

Honken: Varför överhuvudtaget ge dem chansen att stå fri och slå in den på volley?
Dagens spelare är så skickliga att det inte spelar någon roll om den kommer längs isen eller i luften.

Nån mer än jag som tycker det skulle smaka bra med en seger ikväll?;-)

Qvarre: Exakt hoppet överger en aldrig! Tips 4-1 Ollas, Brodin, Sweatt, Rödin nätar!

tjugo8: Japp, jag anser att en flipp-puck som tillslut slås in på volley är slump, oavsett om backarna går bort sig.

bifhjärta: Jag var helt övertygad om att han hade det spelet i sig och det har han visat att han har. Bara hoppas att vi får se ännu mer ikväll.

Inför kvartsfinalen så var jag helt övertygad om att vi skulle slå ut FBK och det är jag fortfarande. Jag tycker vi har ett klart bättre lag. Det är bara att vi ska visa det. Punkt och slut!

tjugo8: Slumpen existerar inte

Honken:

SLUMP att Djoos o Bertil stirrar puck o lämnar två Fbk fria m Starsky m 3 min kvar av en SM-kvartsfinal???

Steenm: Förödmjukade vet jag inte om jag kan hålla med om, vi borde vunnit hemma, där deras slumpmål avgör. Sist var vi dock inte bra, och ja, där skulle jag kanske kunna hålla med dig.

Nu jävlar tar vi detta idag!

Kahn:
I kväll vänder det....

Tips: 5 - 2 till BIF.

« · 1616292 · »