Fett nice o se att TJ har rört om i grytan, NOT :-(
Brynäs IF (White) | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4th Line | 34. Brodin, Daniel | 9. Enterfeldt, Sebastian | 27. Lindgren, Alexander | |||||
5. Löf, Simon | 28. Rollin-Carlsson, Victor | |||||||
3rd Line | 31. Granström, Jonathan | 16. Nokelainen, Petteri | 90. Harju, Johan | |||||
8. Persson, Dennis | 55. Jacobsson, Robin | |||||||
2nd Line | 23. Sweatt, Bill | 39. Nordquist, Jonas | 11. Ollas, Jesper | |||||
52. Kilström, Lukas | 15. Bertilsson, Simon | |||||||
1st Line | 53. Thuresson, Andreas | 41. Scott, Greg | 18. Rödin, Anton | |||||
22. Sundqvist, Jörgen | 3. Djoos, Christian | |||||||
Goalies | 40. Holmqvist, Johan | |||||||
1. Starkbaum, Bernhard | ||||||||
|
Forzzen:Helt rätt. transport över röd. Dumpa ner och checka stenhårt. Genom detta så måste FBK ändra sin gameplan. Det går inte att ha backar som väntar på blå när ett lag dumpar. Samtidigt så måste våra backar våga kliva upp i banan så att inte laget blir för långt.
Men ett dump av centrn sedan två winthundar som chckar fast pucken gör att man kan ha centern mitt i zonen som spelalternativ när man återvinner puck bakom förlängda. Samtidigt har man centern med hem vid en eventuell spelvändning.
Sedan mycket skott på mål när man skapat trafik framför kassen. Skitenkelt ;-)
Redigerad kommentar
Huge:De där "små marginalerna" som TJ pratar om är en väldigt förskönande version av verkligheten. FBK har totalt trasat sönder Brynäs där snabba uppspel lyst med sin frånvaro. Brynäs spelar omständigt med många dåliga passningar där man tappar fart i spelet. FBK kan lugnt ställa upp och ta bort mittzonen och parkera på egen blå med sina backar. Visst har Brynäs vaskat fram chanser med i det stora hela så är FBK ett nummer större över hela banan. PP är stereotypt och sönderläst.
TJ behöver göra en total reset av allt för att komma till korta med denna dominans. Jag säger inte att det är omöjligt men det kommer att bli ruggigt jobbigt.
Hockeykväll i torsdags lade fram fakta på ett väldigt talande sätt. Där några "små marginaler" inte var någon orsak till att FBK har 3-0 i matcher. De förhållandevis "små marginalerna" ligger i slutresultaten i matcherna vilket jag ser som ett bevis på att det går att vända detta. Men då måste man först vinna närkamperna vid sargerna, slå direkta pass utan att man tappar fart och vara effektiv när man spelar PP.
KOM IGEN NU BRYNÄS!!!
Redigerad kommentar
Ungefär som Tommy Sandlin då. Historiens bästa elitserietränare."
Sandling behövde inte göra något för han hade ledare i laget som inte tillät en massa lallande.
Vi har sunken....
"halva andra perioden är riktigt bra från oss"
Fan va najs det skulle vara m en hel riktigt bra match...eller iaf en period...
Imorgon blir det 7 timmar i bil för matchen i Karlstad, årets sista, årets krigarseger, början på historisk vändning...?
Vad gör Ni då?
Dags att vända mot Äckelstad nu?
Eller är Brynäs sämre än Modo helt enkelt?
Jajjen:
"Okej, dags att ventilera.
TJ - du är på väg att ÅTERIGEN sumpa ett slutspel. Som i år VAR ett slutspel där vi faktiskt hade en stor chans att nöta ned Färjestad. DET som bekymrar mig mest, är ditt agerande i båset. Satt en lång stund och studerade dig igår - Du ritar lite på tavlan, du pratar lite med Janne, men du visar fanimig ingen som helst vilja utåt - inget kroppsspråk, ingen glöd, INGENTING! SKÄRP DIG."
"Det var ingen som var nöjd efter matchen i torsdags. Men efter mötet vi hade i dag (torsdag) så har jag fått en väldigt bra känsla. Vi hade ett väldigt bra snack och spelarna är otroligt inspirerade."
Copy/paste från efter bortamatchen? Har hört det där förr...
Carl Lejonkräk: "Granström gav ju Tollefsen en redig höger i slutet på förra matchen med, i morgon vill jag se att det blir fight."
sen beror det väl lite på om Tollefsen tycker det är värt att gå in i en fight
när det finns en god chans till avancemang?
lite fundersam över att flera nämner Hedman inför nästa säsong.
har hört på andra vägar att han är på gång till just Färjestad?
Repris imorgon tack!
Brodins mindre lyckade men modiga fight m Tollefsen ligger ju där också...