Brynäs IF

715235 inlägg · 7953 ämnen

Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011

1359838 · » Till forumet


Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
Johnny Rocker: Det funkar. Också.
Kommentera



Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
70 Rodrigues: Ja, tjena!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
sylf: Jonsson är lagkapten och får väl visa vägen!!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
70 Rodrigues: Alla duttar och petar ju, finns inte nån i laget som ens försöker spela rejält.

Kanske det kommer i semin?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
sylf: Jonsson kanske ska visa vart skåpet ska stå då och inte hålla på med sitt förbannade duttande o petande, karln väger 95 pannor men agerar som en rädd liten mus!!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
70 Rodrigues: Inför match!

"– Vi håller på med det här för att vi ska få vara med och kriga om att bli bäst i Sverige, och nu får vi göra det, fortsätter Jonsson. "

En lång väg att vandra.................
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
GävleLasse: Greiss spelar 100% på första läget och skiter i vad som kan hända vid en ev. retur. Han har ingen blick för vad som händer bredvid honom, vrider sällan på skallen, är inte konsekvent, har ingen strategi utan går det så går det typ.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
Huge: aTT SPELARE OCH TRÄNAR SKA LÄMNA = normal
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
Huge: Zzz: Eller Salovarning.
Verkar inte gå så bra för honom i Leksand iaf.

Nu är ju inte Salo tränare i Leksand, han är sportchef!.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011

foppa78: " Tror du NC är lika revanschsugen?"

En av dom dummare frågorna jag fått genom åren....

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
GävleLasse: Jag förekommer ditt svar och tycker inte att man ska lasta nån enskild, även om Sunkens tvåor självfallet blir avgörande, då dom målar vid båda tillfällena.
Men hans höga klubba är ju sånt som händer i stridens hetta, även om man nu är ansvarig för sin egen klubba (f.ö ett märkligt påstående som jag aldrig riktigt förstått mig på, då man faktiskt kan göra saker omedvetet men som lik förbannat kan bli förödande för laget)
Jag tar iaf i dagens läge hellre en het spelare som riskerar att göra nåt överilat än en loj och blek dito.

Greiss har förbättrat sitt positionsspel avsevärt sen han kom hit och igår tycker jag att det isf var andra saker som inte stämde och där han samtidigt hade lite oflyt.
Han är ju en explosiv närspelsmålvakt som ofta har gjort riktiga kanonmatcher just när det gäller spelet framför/kring mål.
Igår hade han oflyt på ettan, där Wallin får slå in pucken via en halvträff och där det är backarnas jobb att hindra Wallin.
Överlag tycker jag att dom fick stå alldeles för ostörda framför vårt mål och det är ju därifrån målen också görs.
Tycker heller inte att han stod fel vid ex Berglunds mål, ett inte speciellt märkvärdigt skott på plockhandsksidan som Greiss bara ska ta, ÄVEN om han är lite ur position.
Det paradoxala är alltså att dom gör sina mål runt kassen i situationer där Greiss normalt sett är bäst, så jag lägger isf skulden lika mkt på backarna i det här fallet.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
Huge: jag frågade ju så nu har du chansen att svara. Men det känns som att du bara försöker ducka..

Goooglas det nu eller? ;)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
Huge: Tror du NC är lika revanschsugen?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
Zzz: Eller Salovarning.
Verkar inte gå så bra för honom i Leksand iaf.
Generellt känns det väl som att Samuelsson isf har blivit alltför NHL-ifierad i sin tränarstil, om man får spekulera.
Att i det läget komma hem och ta över ett ES-lag blir nog en betydligt större omställning än den Greiss fått känna på som målvakt.

Men Gurra får väl namedroppa lite fler namn för att vara på säkra sidan.
Drar han till med säg 100 namn så borde ju nåt av dom bli en träff...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
GävleLasse: Först frågar du vad jag tycker och sen utgår du ifrån att jag inte håller med "samtliga".
Vill du ha ett rakt svar eller har du redan bestämt dig för vad jag anser?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011

Det ser ut som att biljettförsäljningen inför imorgon går riktigt bra, i alla fall om man kollar på Ticnets arenaplan.

Det har ju varit ganska kasst med publik i de andra arenorna, vi kanske kan toppa publikligan för en gångs skull :)

Skulle betyda välbehövliga slantar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
Huge: Hävdar du fortfarande att Greiss inte har grymma problem med positioneringen? Jag fik ju min tes mer eller mindre bekräftad igår av samtliga.

Men de kanske är okunniga de med?

Jag lägger helt skulden på Greiss och Sunken igår.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
Zzz: Bra analys av läget.
Stisse gör väl ungefär samma bedömning i sin kloka krönika idag.
Utan att förfalla til defaitism så är naturligtvis Dackells skada ett dråpslag precis när vi inte behöver en sån djävla käftsmäll.
Och när dessutom Svedberg verkar ha fått en ovanligt envis och efterhängsen skada i tillägg till Nordans ljumskproblem så krävs det nåt extraordinärt om vi ska fixa det här.
Man kan inte blunda för verkligheten, hur gärna man än vill.
Att skaka av sig förlusten tror jag inte blir några som helst problem, vi kommer att få se ett riktigt revanschsuget gäng i morrn.
Gäller bara att spela lite enklare i anfall och grisa lite mer.
Problemet är att vi samtidigt måste försöka ha mkt fart och spela oss fram till chanser och inte bara kasta in pucken på mål.
Det är nog enda sättet att dyrka upp Färjestads stabila försvar runt kassen, att bara försöka grisa sig till chanserna håller inte.
Hoppas att Färjestad kliver fram lite mer i morrn och försöker sätta press på oss.
Tror att det gynnar oss mer än att dom spelar mer defensivt och avvaktande.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
Huge: hehe, jag får lite Uffe Dahlén vibbar angående Samuelsson. Lite erfarenhet och enorm uppmärksamhet och press från media eftersom han är ett "stort namn".
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
Zzz: Snacka om att det blev fart på googlingen i smålandssoffan nu...   :-)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
Gurra88: Vad tror ni om S Klockare i tränarstaben?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
Gurra88: Vad förespråkar Samuelsson för hockey?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
Zzz: Uffe samuelsson, Flemming, A Forsberg, Bäcklin
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
Gurra88: "Vilka får vi möta i semi tror du?"

Blir det semi så lär det bli HV
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
Gurra88: Har du något förslag på tränare till nästa år eller tänker du vänta tills det är klart så att du kan gnälla med ryggen fri även nästa år?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
arnio: Vilka får vi möta i semi tror du?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
Nu med en lite distans till matchen tycker jag att det känns bättre. Vi visste förutsättningarna innan match och det krävs att samtliga spelar på topp för att vi ska kunna nypa en match i Karlstad. Det Brynäs visade från start tycker jag gav hopp, klarar man av att spela så och samtidigt inte göra enorma misstag eller ta idiotutvisningar så kan man ta en match i Karlstad.
Matchen är ju avgjord efter 20sek i andra perioden och Färjestad får matchen dit dom vill. Att Brynäs sen inte orkar lyfta spelet betyder ingenting för kommande matcher.
Greiss och hela försvarspelet måste upp en nivå. Markeringsspelet samt att man måste spela mer resolut i mitt- och försvarszon utan att hamna utan att för den sakens skull hamna i iggelkottsförsvar.

Hoppas verkligen att laget kan skaka av sig den här matchen och ta med sig starten samt att det främst var dom egna misstagen som fällde laget.
Viktigt också att Järnkrok fick göra två, får han bara igång flytet så kommer han spela sin bästa hockey.
Jag tänker inte ge upp än utan hoppas verkligen att laget kan studsa tillbaka.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
foppa78: På torsdag krävs bättre takter. Jag hoppas verkligen att vi kniper en seger där för hamnar vi i 0-2 underläge så kan det bli knepigt. Bättre att få dyngstryk än att typ förlora i sudden i alla fall.
Jag tror fortfarande på semi
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
65selander: Nu sitter jag bara och väntar på NC avgång!
Men då lär man väll få vänta!
Jävla pissmatch ååååååååååååå vad det stör mig!!!
Jättekul och sitta på konferens i morgon kväll då fyfan!!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
Bissett19: Trodde det var en uppgjord match igår. Nä ta på er foliehattarna ni som tror att allting är uppgjort eftersom Niklas är på väg till FBK.
Isådant fall så är hela laget på väg dit. Maken till nonchalans i i början av 2:a får man leta efter.


Nu krävs det uppsträckning utav hela linjen på torsdag.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
70 Rodrigues:

Nåt hände när KHL-klubbarna förra säsongen började vifta med rubel,Brynäs kan inte ha honom i laget,han är en säkerhetsrisk och gör så mycket misstag så det är helt makalöst.Han vände matchbilden igår.

Tung jävla Onsdagsmorgon är det!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
70 Rodrigues: Ser ut som att Nordan även missar torsdagens match :-(
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
sylf: Vad fan har hänt med Sundqvist då, hur är det möjligt att tappa så jävla mycket på bara en säsong??
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
70 Rodrigues: Jävla amatörer hela högen.

Men kontinuiteten är bra!!
Kommentera


Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
Bob68: Haha. Ja om det vore så. såg nästan ut så vissa stunder. Men som du säger. Finns inte mycket som motiverar czarnecki att slå ut sin nya arbetsgivare. Särskilt med tanke på att allt är klart. Är ju bara positivt för honom om FBK samlar på sig lite miljoner i slutspelet. Än att om han slår ut dom i kvarten tvärtom går en del back denna säsong då de garanterat budgeterat att gå längre än kvarten.

Som sagt. Räknar med att cz plockas bort imorgon. Aldrig sett en så oengagerad coach , inte ens czarnecki själv har sett så oengagerad ut tidigare.. Och då är det ändå sluspel..

Semi here we fucking come!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
Jag tycker inte att Brynäs gav sig själva förutsättningar att vinna den här matchen. Starten var bra, men dessvärre berodde ju Färjestads fyra raka mål på Brynäsmisstag snarare än bra prestationer från hemmalaget. Sundqvists utvisningar... De missade markeringarna vid både 3-1 och 4-1. Herregud, vad sysslade Hansen med vid 4-1-målet. Hansen påstås spela i Brynäs för sin defensiva pålitlighet och stabilitet, ändå var det just han som gjorde matchens överlägset grövsta markeringsmiss. Så får det inte gå till.

Redigerad kommentar

Kommentera


Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
Andashockey: Ja, vinst på torsdag är ett måste. Förlorar vi den matchen så är vi rökta, det lovar jag.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
Bob68:
Du glömde smilisen ;-)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
optimisten: Det är garanterat som så att BIF får x antal millar samt tillgång till några juniorer nästa år, och det jag menar är att NC kanske inte har 100 % förmåga o motivera varför de skall slå hans nya arbetsgivare.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
MarcusElving: Exakt! Jag tror vi behöver EN match för att mentalt sätta FBK ur balans. De kan bli riktigt griniga i motgång. Negativt griniga. Nu måste vi locka fram den sidan och genom det skapa obalans i deras lag. Enda sättet att nå det är genom press,stress och enkelhet. Det hoppas jag att vi kan nå på torsdag.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
70 Rodrigues:

Undra var KHL-klubbarna som var så intresserad av honom förra säsongen är nånstans nu??
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
Bissett19: Det har han, han fick väl ett 4-5 års kontrakt för några år sedan om jag inte minns fel. Idiotiskt att skriva så långa kontrakt, det är många som slapnar av då, max två år är att föredra.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
Bob68:
Åsikten är ju fri...... men, du menar alltså på allvar att Brynäs o Färjestad har kommit överens om att FBK skall gå vidare???

Jag menar att FBKs lag är ju på papperet ett lite bättre lag, så vem kan va förvånad om värmlänningarna går vidare?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
Bob68: "Lagen har garanterat gjort upp matchserien"

Ska du vara rolig i det här läget kan du väll iaf försöka lite bättre? Cz kanske inte är optimal i detta läget men resten av truppen ger väll blanka fan i vilket bås han står i nästa år. Eller lägger dom sig för att dom vill tacka polacken för trevliga tider?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
MarcusElving: Exakt! Jag tror vi behöver EN match för att mentalt sätta FBK ur balans. De kan bli riktigt griniga i motgång. Negativt griniga. Nu måste vi locka fram den sidan och genom det skapa obalans i deras lag. Enda sättet att nå det är genom press,stress och enkelhet. Det hoppas jag att vi kan nå på torsdag.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
sylf: Det var någon som skrev att vi inte vek ner oss och att inställningen var bra i nästan hela matchen, jo tjena!! Tyvärr så finns det inga riktiga vinnarskallar i laget, det är ingen som vill gå in och offra sig, ge o ta stryk, göra skitjobbet, primadonnafasoner på flera händer idag.
Kommentera

1359838 · »