Brynäs IF

713140 inlägg · 7953 ämnen

Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11

1360911 · » Till forumet


Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Bissett19: Någon har hädat... ;) (Brad Badley?)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Jajjen:

Brad Berry ska det nog vara..
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Från GD:s högkvalitativa läsarkommentarer: "Greiss framstår mer och mer som Brynäs sämsta nyförvärv ever. Janos Vas, Brian Bradly och alla ni andra, kom tillbaks, allt är förlåtet."

Vem f-n är Brian Bradly?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
bizon: Vem tycker du är bäst? Niklas Lidström eller Peter Forsberg?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
bizon: Ja, jag har ångrat mej nu. Jag tycker inte längre att Larsson är bättre än Järnkrok. Dom är ju två helt olika spelare.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Jajjen: *ASG*

Reflekterade också över det, trodde Samhall hade styrelsemöte nere i deras bås, sen såg jag Joe Dalton...........
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Jajjen:hur fan kan du jämnföra larsson o calle två helt olika spelare...larsson är inte i närheten av calles spelsinne.o spel utan puck..där sjönk du tycker jag i ditt hockeytänk,,säger inte att larsson ärdålig men han är o ska vara en powerforvard!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Är ni redan klara med gårdagens match? Nån som nämnt Greiss, vår tyske målvakt? Nu är det inte hans fel att vi inte rår på FBK men att han tillhör ett NHL-lag gör att man tvivlar på omdömet därborta. Seriöst, hade inte Bjurling varit ett bättre alternativ?

Och Johan Larsson! Han är ju bättre än Järnkrok. Får vi behålla dom unga spelarna kommer jag se fram mot nästa säsong för första gången på 7-8 år.

Är det 8 juniorer i laget imorron? Plus 3 förstaårsseniorer? Måste vara det yngsta slutspelslaget nånsin.

Roligast i går var ledarstaben i FBK:s bås. Såg ut som ensemblen i Glada Hudikteatern eller I en annan del av Köping. Påminde om ståplats i Timrå.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
mattiaskarlgren:

Om inte Jonsson var skadad igår i period 3 el sudden så var han petad...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Bissett19: Håller med dig om Bertil fullständigt.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Bissett19: Hur fan kan Lasse Jonsson få en fyra i betyg efter igår?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11

Kristin: Grejen är att han gör minst en tavla per match, inte sällan i viktiga lägen. Han har förlorat många matcher åt oss på egen hand.

Nu i slutspelet fortsätter han på samma bana.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Om man ska klara av att hantera de skador Brynäs råkat ut för får man
nog ha en trupp som få, om ens något, lag i elitserien har råd med.

Det blir garanterat dyrare än megatruppen a la Boork.

Alla skadorna har uppkommit efter transferfönstrets stängning.
Så även ett lag med mer ekonomiska muskler än Brynäs hade
haft svårt att täcka upp för det vi råkat ut för.
I så fall skulle man vara tvungen att köra med Real Madrid stuket.

Det är nog inte många av slutspelslagen som kan avvara 3 av de 5
bästa poängplockarna, bland forwards, utan att lagets slagstyrka
försämras.

Vi får se hur Skellefteå kommer att klara sig om de får spela
resterande matcher utan 2/3 av sin förstakedja.

Visst man kan säga att man skyller på skador.
Men att helt bortse från dem är att vara väl naiv.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
arnio: Det är lite synd att det ser ut som det gör för han bra innan LG. Verkar som han litar för mycket på sin snabbhet och ser nästan lite nonchig ut när han tar utgångspositionen. Kanske är så enkelt att när det gick bra var backarna i bättre form.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Kristin: Greiss är ok, men viss hade jag gärna sett att han tog ett kliv upp och visade varför han en gång blev värvad till NHL...kanske han visar det på lördag.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
MarcusElving: Greiss gjorde många kanonräddningar igår, däremot är det svårt att blunda för tavlan han gjorde på andra målet.
Hade Brynäs istället vunnit hade man hyllat Greiss prestation och hans otaliga räddningar.
Om han bara håller sig i målet och inte fladdrar runt i burens omgivningar så duger han. Minns Korhonen och Sperrles svacka och få perspektiv.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
A_x_e_l: jag blev fett förbannad med igår. Fy rackarn vad ett 3-2 mål hade suttit fint !!!Jag bytte då kanal snabbare än kvickt och undvek alla sportsändningar i går kväll...surt
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
arnio: o igår vid fkb:s 3-2 mål var det nära att tvn rök
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Bissett19: "Tycker mest synd om Junland,för nån verkar ha snott hans hals=)"

Hahaha stackarn!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
arnio: ja då åkte radion i golvet efter 2.a per
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
sylf: jag ger mig sjutton på att du hade gett upp 1999 också när Modo leddemed 4-1 i Gavlerinken i match fyra?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
arnio:

Ja usch för lite fysiska backar,vi har ju Petbackar,får vi nån pant för dom?=)
Du är säkert arg på honom för hans tackling på Lauritzen,den tar jäkligt olyckligt,men är knappast med flit när man ser reprisen då Junland får ett felskär och kommer med huvudet före över Lauritzens knä.

Tycker mest synd om Junland,för nån verkar ha snott hans hals=)
Kommentera


Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
arnio: ja, det ser skitbra ut, mupp!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
arnio: Ja vi får hoppas det.. För alla tuffa spelare i Brynäs kommer ju inte att göra livet surt för honom...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Måste också tillägga att Junland är ett fegt svin, jag hoppas att han halkar i dushen eller nåt.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Kom igen ännu ska vi inte ge upp! Kniper vi en av de nästkommande två matcherna så är vi med igen, kniper vi den nästa så ser det riktigt lovande ut.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
MarcusElving: Hä ä mysche gnäll.
Ni trodde ju att ni skulle hamna i KS för ett litet tag sen, men är i slutspel.

Var glad att ni lyckades med den bedriften istället för att gnälla på Brynäs o på varandra.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
MarcusElving: Men det är så Huge funkar. Är det inte skador så är det otur eller domaren. Det beror ALDRIG på Brynäs.

Huge har svart bälte i bortförklaringar och det visar han varje dag.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11

Huge: Det har sett ut så här i massor av år, det är inte bara den här säsongen vi snackar om. Öppna ögonen!

Ähh vadå, vi är ju med i alla fall. Vi går ju till kvartsfinal ibland.. Det räcker bra det.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11

GävleLasse: Ja, du har helt rätt! Anledningen till att det ser ut som det gör i defensiven är helt enkelt att backarna är för dåliga och för klena.

Jag menar Lars Jonsson och Dale Clarke till exempel. Dessa herrar ska vara våra "toppbackar". De är välbetalda och ska leda med exempel på isen. Överbetalda primadonnor skulle jag kalla dem. Ingen av dem är bättre än någon annan back för fan.

Ekholm är den enda backen som man kan kalla för bra, om man ska sammanfatta säsongen som helhet. Resten har varit för dåliga.

Sundlöv har värvat för dåliga och framför allt för mesiga backar, det håller inte. Lägg sedan till en flopp till målvakt som sprider returer och överarbetar situationer.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Huge: Du gör det väldigt enkelt för dig att bara skylla på skador. Igår förlorade man på grund av att de spelare man har inte gjorde sitt jobb. BÄRANDE spelare.

2-1 HELA laget på isen går bort sig totalt och lämnar en ensam Bastianssen ensam i slotet

2-2 Bjudning av Greiss

2-3 Greiss felplacerad i kassen/dålig retur/svagt agerat av utespelarna.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
MarcusElving: Givetvis så kommer man att skylla på alla skador som naturligtvis drabbat oss negativt. Men samtidigt så kan man tycka att man borde ha löst målvaktssituationen och sett de brister Greiss har. Jag kan omöjligt se att Alcén har varit nöjd med värvningen.

Dansk är en "Hail Mary" och det skall väldigt mycket till att han skulle kliva in och göra någon större skillnad. Tyvärr.

När man sedan har svårt att skapa långa anfall själva, spelar med hög felmargnial i egen zon och slår väldigt dåliga förstapass så är det svårt att lägga spelet i offensiv zon. Speciellt mot ett så pass bra lag som FBK.

De är klasser bättre än oss på samtliga positioner.

Nej, det här slutspelet förlorades långt innan det ens började. Det förlorades genom alla dessa halvhjärtade insatser man sett mot främst bottenlagen. Vi har skänkt bort massor av poäng till tex SSK och Modo. Hade vi bara vunnit Hemmamatcherna mot dem så hade tabelläget sett annorlunda ut och vi kanske hade fått en motståndare i kvarten.

Men man kör med sitt "minsta möjliga marginal" hela tiden och då hamnar man i den sits man är i idag.

Tyvärr
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11

Qvarre: "Det är ju nästan lite tragikomiskt detta med alla skador på bärande spelare.
Det känns som att Brynäs inte har en ärlig chans i denna serie.
Brynäs B lag mot ett fulltaligt FBK."

Ähh, skitkastarna tar väl inte hänsyn till såna småsaker?
Inte nog med att vi som bekant har världens sämsta coach och spelare, vi har dessutom halva laget borta pga skador.
Sen går skitkastarna i taket för att vi förlorar knappt mot ett skadefritt Färjestad som varvat upp ordentligt.

När man läser många inlägg härinne så får man osökt ett klassiskt ordspråk på näthinnan:

"Mot dumheten kämpar gudarna förgäves"

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
MarcusElving: Amen!

Även om det är helt ointressant med silly season, det är ju Sundlöv som ska ut och värva. Blir bara kattskit av alltihopa.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11

Jag hann inte skriva något igår efter matchen, var tvungen att sopa upp resterna av en TV-dosa och ett par datahörlurar som åkte i väggen!

Hur som helst, det största strykgänget i svensk slutspelshistoria lever upp till sitt rykte. 7-8 plats i grundserien och sedan vinner man knappt en match i kvartsfinalserien. Det är liksom så det ser ut år efter år.

Denna kvartsfinalserie är tvärdöd nu, FBK spelar hem detta med 4-0. Kanske, kanske att vi knäpper en match om Dansk får stå istället för supermegafloppen Greiss.

Man får väl se fram emot Silly season istället, ska bli intressant att se vilka stjärnskott Sundlöv landar denna gång. Sedan blir väl den uttalade målsättningen nästa säsong FINAL. Detta trots att vi inte har gjort några större framsteg på 10 år.

Sedan att vi gjorde en bra match, bla bla bla. OCH? I ett slutspel gäller det att vinna, annars åker man ut. Punkt slut!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Bissett19:

Håller med att Bertilsson var bästa back igår. Fina tacklingar och spelade enkelt och stabilt.

Sundström tycker jag gör en bra match igen. Hoppas Sundlöv skriver nytt kontrakt med honom. Även Kahnberg såg bra ut igår, borde få spela mer, precis som med Sundström. Jäkligt synd att Kahnbergs säsong varit förstörd av skador.

Ekholm har haft en svacka en tid nu, ser slutkörd ut.

Dale Clarke riktigt kass.

Vart har Somervuori tagit vägen?

Babben växer, spelar som han lirat i Elitserien i flera år.

Rensfeldt hoppas jag är bänkad i nästa match och att Rhodin tar den platsen.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Bissett19:

Slarvar man in 2 puckar som blir helt matchavgörande så är det minus, kryssad geting och 1 i betyg av mig.
In med dansken i mål, in med dansken i mål!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Bissett19:

Det är ju nästan lite tragikomiskt detta med alla skador på bärande spelare.
Det känns som att Brynäs inte har en ärlig chans i denna serie.
Brynäs B lag mot ett fulltaligt FBK.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
70 Rodrigues:

För högt betyg på Greiss och Ekholm,för lågt på Bertilsson vilken jag tycker var bäste back igår.
Kommentera


Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11

70 Rodrigues:

NC gick ju på manskap alltför tidigt igår,det var många som gick på knäna från minut ett i sudden.Brynäs måste ha folk orkar åka skridskor hela tiden,och det går inte med tre femmor i mer än halva matchen.Nu bänkades ju Ludde och Wännström när Lauritzen inte kunde spela mer.NC verkar tycka det är svårt att matcha laget när det fattas en forward i en formation.
Kan inte Lauritz spela imorrn vilket är det troliga är det bara kasta in Rohdin,han har bra sprutt i buggarna.

Eero-Järnkrok-Silfver
Kahnberg-Granis-Larsson
Wännström-Hansen-Rödin
Rensfeldt-Sundström-Rohdin

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Bissett19: Grymt flyt vi har, NOT!!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Bissett19: Ja, gäller att ha spelare som kan gå in i de skadades ställe!
Kommentera


Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
sylf: Tänk att det alltid ska rullas Brynäsmatcher när dom förlorar, hur ofta görs det när dom vinner??
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
70 Rodrigues: Ja, det genomsyrar hela Brynäs med ett sånt beteende, riktar du kritik då jävlar!

Fuck Ingemar!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Anders Berg:

Kan ju inte vara så svårt att driva en blogg om man ska konstatera så självklara saker=)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Bissett19: Nej, då börjar ju "Silly Season" på allvar! =)

I och för sig alltid den bästa delen av säsongen för oss Brynäsare - oj, så många som brukar vara "aktuella för Brynäs" på alla dessa forum!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Bissett19: Då tycker jag att Ingemar kan dra åt helvete!!!!
Kommentera

1360911 · »