Brynäs IF

717346 inlägg · 7953 ämnen

Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF

« · 689028 · » Till forumet


Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Snälla pojkar får aldrig kyssa bucklan,o Brynäs har på tok för många snälla pojkar i laget!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
70 Rodrigues: sluta och larva er allihop nu! Klart som f-n att det ska till lite tuffare tag! Ingen ska invalidisera nån för livet, men detta är slutspelshockey. Alla lag har olika kvaliteter, jag är inte mycket för boxning men hårda tag och lite fulknep på lirare kan vara sista utvägen. Det finns ju faktiskt 3 domare på isen.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
70 Rodrigues: "Det betyder inte att han ska ha ihjäl honom,"

Koma i 3 år räcker för mig.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
70 Rodrigues: O då hade det blivit straff!!

Mera våld!!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
70 Rodrigues:

Hehe ja då tar det garanterat hus i helvete :)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
70 Rodrigues:
Sommarlov är ju åxå helt ok, har haft det i en dryg vecka nu.
Det enda negativa är att det är så attans kallt i vattnet så här tidigt på säsongen.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Bissett19: Det betyder inte att han ska ha ihjäl honom, slå honom över skridskorna bara, killen var ju helt fri i sudden!!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
sylf: Typ inga, men det lär ju knappast bli fler i utv båset :-)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
70 Rodrigues: "Frågan är väl hur många matcher man vinner i utvbåset och med kort om folk pga matchstraff??"

Frågan är väl hur många dom vinner så som det ser ut nu??
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
70 Rodrigues: Hörru,nyss skrev du ju att Kupan skulle hugga Krog som en tall......hur ska du ha´t??
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
mattias - 74: Morsa går väl bra, men säga att man har varit och nosat med fulingen på frugan tar nog bättre :-)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
sylf: Frågan är väl hur många matcher man vinner i utvbåset och med kort om folk pga matchstraff??
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
70 Rodrigues:

Håller med. Man kan försöka psyka motståndarna eller slänga nån kommentar om deras morsa osv :) men att avsiktligt gå in och skada spelare är bara korkat. Minns Bautin i Luleå och Lulin i Västerås m.m
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
70 Rodrigues: För mig får dom gärna spela med järnspett i stället för klubbor,långfärdsskridskor och boxhandskar,fula och fega i 60 min,bara dom vinner.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
BFG: Så "Kupan" ska bara skada Kallio lite grann menar du?? Man kan spela tufft och hårt och utdela smärta utan att skada någon. Fult och fegt spel är det värsta jag vet!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
GävleLasse: Cassel får nog faktiskt ta trunken med susp och gördel och tillsammans med Dackell och Lind ställa sig och invänta en som tar upp liftare på idrottsvägen...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
mattias - 74: Ok...Vi kan ta båda två då.. :)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
BFG: Nu tycker ju jag att Casse gjort ett bra jobb att få bort just Kallio..
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Jag tycker att vi säger så då, Kupan proppar Kallio, så får vi se hur det går sen. Ska vi slå till?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
BFG:

Bättre ni försöker reta upp nr 24 då. Han är ju deras viktigaste spelare trots att han har en tendens att ramla lätt som Inzaghi :)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
70 Rodrigues: Jag har all respekt för din åsikt och tänker inte tjafsa. Men, vi spelade faktiskt jämt med regerande mästarna på deras hemmaplan i ett slutspel i dag. Så sådär jäkla mycket ska det inte behövas. Proppa en nyckelspelare så kan det väga över till vår favör.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
70 Rodrigues: Tycker inte alls det är löjligt..Sen är det inte att skada spelare jag menar..Utan försöka få bort dom under den matchen! Måste ju försöka störa deras rytm! Om Kupan skulle få bort Kallio eller nån i deras första femma är det ju inte vi som förlorar på det direkt..Och Kallio verkar ju inte direkt svår att reta upp..
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
70 Rodrigues:

Skada behöver man inte göra!! Man kan skrämmas lite :)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Snacket om att skada spelare är ju bara löjligt, vi skulle isf behöva plocka bort hela deras 1:a femma samt på något underligt sätt värva 3 klassbackar till på tisdag!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
rodge: "Tror inte jag sett Dacke eller Micke Lind tackla en enda gång denna säsongen!"

Micke Lind är ingen tacklande spelare, han är bäst på fria ytor i anfallszon. om han hamnar ute längs sargerna med pucken såfastnar han oftast och hans spel blir lidande. Jag uttalar mig efter att ha sett honom i Timrå under nio säsonger.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Kung_Sjödin: Hehe...Om jag får välja så blir det Tomi "fuckfacet" Kallio eller Jonas "får in en kortlek mellan framtänderna" Johnsson...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Kung_Sjödin: Det går inte snabbare för servern att uppdatera för att man klickar flera gånger när det laggar...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
sylf: Det är i såna lägen man saknar "Melker".......minns när han slashade bort Micke Johansson 99!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
sylf: Åh, får jag välja, snälla, snälla! mmmm, då tar jag...


...en knäskål på Kallio!

Buss på Kupan !!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
GävleLasse: Det är väl det som ska rädda oss kanske :-)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
70 Rodrigues: Som tur är så möter vi inte svenska mästarna i varje omgång då ;)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
rodge: Exakt,skicka in Kupan och ta en knäskål eller ett nyckelben på Kallio,lill-dvärgen och filmaren Andersson eller nån.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
GävleLasse: Hörde på domarbasen igår,dem dömmer två kvartar,sen blir det nya domare......Lärking kanske!!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
rodge: Precis, plocka dom bara! Är det slutspel eller är det sångsamling i förskolan?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
GävleLasse: Och det är den här stommen vi kommer att se även nästa säsong. Hua!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Bissett19: Heder till dig!!! Jag tror inte heller att det är omöjligt. Hade Boork varit lite alertare i coachingen i dag och bänkat liken så hade vi vunnit detta. Men, han går ju inte på formen i respektive byte förmodligen, utan på ett par matcher i a f.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
70 Rodrigues: Det är nu man märker vilka svagheter man har i Brynäs. Våra "rutinerade" spelare ser man inte skymten av och våra "framtidsspelare" räcker inte till. Det är stommen som är för tunn.

Nej det är bara att glömma å gå vidare även fast det känns tungt just nu. Det ska bli kul å se om Vingelborg fortsätter att döma även match 3 och om han i så fall fortsätter att favorisera sitt frölunda. Med tanke på "nivån" på utvisningen på Casselståhls sk. tripping i tredje så behövs det ju ingen större talang för att hitta en liknande på en frölundaspelare. Men ha ville väl inte "avgöra" matchen i ett sent skede...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Tänk om alla kunde ha samma inställning som Widing och Månsson..Kämpar,sliter och smäller på! Tror inte jag sett Dacke eller Micke Lind tackla en enda gång denna säsongen!

Sen håller jag med Sylf..Låt Kupan el nån plocka bort nån viktig spelare i Frölunda! Nånting måste vi försöka med...
Kommentera


Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Nä nu tar vi sillstryparna på Tisdag,o sen nyper vi en av de två i Scandinavium.....

Jag är inte ett dugg orolig,detta går helt enligt planerna.......:-)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
70 Rodrigues: Dom spelare du nämner har inte varit bra på många år,undantaget Ove bitvis.Det är tack vare de nya spelarna vi inte lirar kval igen.Bäckis,Månsson och grabbarna har höjt kvaliten på spelet,inte gamlingarna.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
GävleLasse: Vadå inte i position, han var ju rakt bakom honom, det är bara att fälla!! Skitsamma, pojklagsagerande över hela situationen, men det är väl det som skiljer toppen från dom mindre bra lagen!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
wap.hockeysnack.com
Nu kommer matchserien bli minst 6 matcher vilket betyder att Sjödin hinner tillbaka till semin:-)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Kung_Sjödin: Men det är klart, det krävs ju att de visar något för att få spela. Är de yngre spelarna hetare och bättre så är det klart att de ska spela. Låt de hetaste spelarna för dagen spela mest.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
BFG: Dackell har jag hävdat hela säsongen är ett lik i lasten. Jag tycker inte som många experter att han är vass i BP heller. Dumpa honom som Walle & co. Hockey är attityd, attityd är allt (inte helt, men nästan i a f)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
sylf: Ja in och gör en skandalavslutning på serien nu förfan...visa att det är åt helvete att förlora. Vi har ju en mängd spelare som inte skulle saknas vid en avstängning...låt Kupan och Gella t.ex plocka bort några viktiga pjäser ala Sandlins coachning uppe i Luleå.

Annars är det ju såååå charmigt att proppmätta, rika föreningar med amerikanska influenser i klubbmärket vinner mot underdogen...fyfan jävla hockeygud.

Men man får ju sikta in sig på nästa säsong, då JÄVLAR ska vi ha en bra offensiv med våra vassa avslutare...nej visst ja, vi kommer ju ha nästan exakt samma forwardsuppsättning.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
GävleLasse: Det känns som om dom äldre killarna är nöjda med att vara i slutspel och att ha missat KS, det är ingen som visar vad skåpet ska stå, det var länge sedan jag såg, Lind, Dackell och Molin så bleka. En bänkning av Lind hade jag inte protesterat emot!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
70 Rodrigues: Kupan var ju inte position för att nå Krog. Att bara slå ner honom funkar inte. Nej målet får Sunken ta på sig. HAN om någon skulle ha fällt honom redan i mittzonen.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
brynasaren: Tyvärr, den vägen vill jag nog inte att vi ska vandra...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2:7 | Frölunda - Brynäs IF
Va fan ska Dacke alltid envisas med att försöka dra målvakten när han är fri??? Han har försökt det 100ggr under grundserien känns det som och inte lyckats 1 enda gång!! Då borde man ju fatta att det är dags att testa med att skjuta...
Kommentera

« · 689028 · »