Brynäs IF

712978 inlägg · 7953 ämnen

Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF

1570183 · » Till forumet


Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF
Treklövern1912:

LEGENDARISKT !
:D
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF
tjugo8:  Om sannolikheter kan du titta på här.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF

tjugo8: 20: "..0,04% (20%*10%*20%*10%), således 99,96% risk att SAIK vinner serien"

20+10+20+10 alltså 70% att vi vänder ;-)

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF
tjugo8: Jag säger bara att vi har chans att vänd, inte att jag tror att vi vändet. Klart att man inte ska ge upp innan det är över.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF
bradberry: fan har du också missat matchen ? saik är överlägsna brynäs i allt, visst sprattlade den döende hästen till liv lite grann men det hjälper ändå inte, slutet är redan här för brynäs ...
Kommentera



Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF

Carl Lejonkräk:

Så din analys av att skillnaden krymper och att vi således har en chans att vända serien leder fram till att den chansen är.....

...0,04% (20%*10%*20%*10%), således 99,96% risk att SAIK vinner serien?

Carl, alla här vill/hoppas att det vänder

Men du är nog ensam om att tro på de där 0,04%

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF
70 Rodrigues: Undrar vem som langar åt dom...
Kommentera


Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF

brynäs08: Du har fel! Sässongen är inte över ännu hur hopplöst det än må se ut,,,,,,

Vad jag tror i procent,,,20% att vi vinner hemmamatcherna och 10& att vi vinner bortamatcherna kanske....sedan kan du ju räkna ut resten

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF
brynäs08: "Problemen för Saik kommer först då man får möta ett riktigt hockeylag i semi."

Blir det HV eller Linköping månne?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF
Wilhelmsson: Att analysera matcherna enbart utifrån skottstats... Hm... Ok fortsätt med det då.

Luft...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF
Carl Lejonkräk:
Hur stor är chansen i % anser du? 0-100%
Vill bara bedöma ditt omdöme, troligen redan på måndag
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF

Carl Lejonkräk: nej Carl. Nu har du fel. Vi vänder inte någonting.  Vi har 3-0 mot oss. Saik är bättre på allt. Denna säsongen är över. När vi inte värvade de ersättningar vi behövde så skrev man på detta. Dina konkurrenter som också spelar elitserien har alla som mål att komma till slutspel och värvar utifrån det. Vår förening tror en jävla massa. Tror att det löser sig, tro på laget, tror på en vändning etc....

allt är bara snack! Vi ersatte inte våra spelare, vi förstärkte inte laget. Vi kom på nåder till slutspel pga bra spel i höstas. Vi blir utskåpade i kvarten, hittils med 16-4 i mål. Det är klasskillnad på dessa lag! Det är ingen jävla domare som avgjort den här serien, det har vi själva gjort IOM att vi inte agerade proffissionellt. Vi la som vanligt vårt hopp till: tro.

t.o.m du som så positiv borde förstå att vi inte rubbar Saik. Vi får troligtvis storstryk i nästa match då Saik kommer göra lidandet kort. Problemen för Saik kommer först då man får möta ett riktigt hockeylag i semi.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF
bradberry:Jag tror att vi har chans att vända, skillnaden mellan lagen krymper match för match.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF
bradberry: kamma dig själv, brynäs suger, saik är så mycket bättre .. när ska du fatta det ?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF
Kahn: Fortfarande minst en chans kvar.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF
70 Rodrigues: håller med helt och hållet.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF
Kahn: Japp, på måndag tar det slut och TJ:s snack är just det, bara snack. Vi blir livsfarliga i slutspelet, *asg*
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF
Wilhelmsson: Extremt dålig analys!

SAIKs mål vid den horribla utvisningen är ju direkt matchavgörande. Säger inte att Brynäs vunnit annars men att ge SAIK ett mål i det läget innebär ett ödesdigert Momentum. Matchbilden hade knappast varig densamma om Brynäs haft en 1-0-ledning inför tredje.

Kamma dig!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF

Vill se "Lill-Kenta" i båset. Djoos får gärna ersätta GP. Sedan vill jag se en kanadensisk skottränare.

Det var en bra match av BIF i 40 minuter, sedan kladdades det för mycket. Vi förlorar med 4 - 3 mot SAIK på måndag.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF

Bra match idag. Synd att domarna gör en blunder och tar ut Hansen villket leder till att Skelletfteå  gör 1-1 i PP. Jag tycker inte vi kan begära mer än idag. Laget orkar inte i tredje perioden. Brynäs har spelat hårt några spelare i tre matcher på sex dagar medan Skellefteå som rullat runt har en helt annan ork i sista perioden. Sen har Brynäs verkligen inget gratis. Inge studs går vår väg, men Skellefteås mål är till 50% slumpskott som styrs in. Nu är det ju inte så enkelt eftersom dom självklart tillkommer pga. att man kontinuerligt lägger puckar på mål. Men någon gång kunde väll Brynäs få ett skitmål. Granström kommer in idag och visar varför han är så viktig för Brynäs. Han kanske inte kommer upp i samma nivå i grundserien men i slutspel är han alltid bra.

Nu är den här säsongen över. Tyvärr blev den inte alls som man hoppats på. Visst hade man trott att det skulle bli tufft eftersom man tappar så pass många bärandespelare men inte som den blev. Nästa år måste vi få se en rejäl utrensning. Ut med Honken och låna ut Rahm. Honken är en hjälte men han är 35år och så fruktansvärt ojämn. In med Lundström som tvåa och in med en riktigt bra förstemålvakt. Backsidan får vara ok om Kihlström kommer in, det ger åtta backar. Det går inte att begära mer med Brynäs ekonomi. Det blir en väldigt bra konkurrenssituation för första gågen på så länge jag kan minnas.. Tror Djoos kommer att växa till ytterligare nästa år och då ser det riktigt bra ut. Forwardssidan vill jag se en helt ny förstakedja som producerar, det måste få kosta. Sen fyller vi på med hungriga spelare som vill vara i klubben och som ger 100% i alla lägen. Nästa år lär också bli ett krig runt slutspelssträcket iom att det återigen blir stor spelaromsättning. Men året efter vill jag se att sportchefen byggt upp ett lag för topp fyra igen. Sundlövs vara eller icke vara kan man också diskutera. Om det finns en tanka att byta sportchef inom dom närmaste 2-3 åren så tycker jag att det är läge att göra det redan nu. Nu kommer det byggas ett nytt lag och då är det bättre att en långsiktig lösning får göra det. TJ ska vara kvar. GP och JL har jag ingen aning om, men det känns som om någon förändring behöver göras. Varför inte ta in Mats Bäcklin för att ha hand om forwardssidan, Johan Tornberg (om han nu vill till Brynäs) för backsidan och ge JL ansvar för video och special teams.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF
70 Rodrigues: Rackarns trist förlust ikväll. Herrarna i randiga tröjor hade lite otur med en del domslut. Men men, det viktigaste är ju inte att vinna utan att delta.

Tjingeling.....
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF
rafalski: Om den här gb:n spårat ur tidigare, så är det inte häften vad den gör nu, det här är ju för fan löjligt. Hallelujah är det som gäller nu, patetiskt!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF
Wilhelmsson: hopp o lek, troll...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF
rafalski:
Nej, Brynäs avgör matchen

Denna säsongen tog slut vid den fantastiska utematchen.
Bryt ihop, kom igen
Gör om, gör rätt
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF
AD: Javisst ska vi vara nyanserade NU när tåget går.
Sundlövs pajas försök att fynda på rea ser vi resultat av nu. Hur ska Gundersson kunna prestera med +28 min/match?

Hur rättvist är det att Djoos ska leverera som en toppback med masss ES rutin?

Varför

Bara att inse att det var viktigare att polera guld slantarna i kistan än att värva klass, det man förlorade.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF
rafalski: 20 minuter vardera för lagen, men 45-22 i skott till saik, så saik avgör matchen själva utan någon hjälp från domaren :-)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF
Sheena Punkrocker:

Synd, Brynäs va minst lika bra i 2,5 period.
SAIK är ett bättre lag än Brynäs och om det är något lag jag unnar ett guld ( om nu Brynäs inte tar det ) är SAIK.
Det är väl bara Bert jag inte unnar något förutom mer tårar ( ej glädjetårar ).
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF

Vafan har hänt med Enterfeldt?

Sämt på banan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF
70 Rodrigues: Bara grisa vidare och se till att Saik går till semin rejält stukade.

Domaren avgör matchen ikväll.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF
Tycker vid gör det bra med tanke på spelar materialet. Vad kan man begära när sundlöv rotar bland utgångna varor.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF
Skellefteå AIK-Brynäs IF 4-1 och 3-0 i kvartsfinalserien. 16-4 i mål :-(
Kommentera


Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF
rafalski: Japp, penis is the call :-)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF
SAIK lägger in en till växel och plötsligt ser det ut som vanligt. Skönt att det plågan snart är över. 
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF
där drog Honken ja...som väntat...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF
Det här är lungt, TJ har ju lovat att försvara GULDET och att vi ska bli livsfarliga i slutspelet. Nu tar vi 4 raka :-)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF
Sheena Punkrocker:
Sommarlov!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF
70 Rodrigues: Manlligt könsorgan!
Kommentera


Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF
Lesky: 17-3 i skott så här långt i sista är stabilt, NOT! Och där kom spiken :-(
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF
rafalski:
Tyvärr så ser det ut som att domarnas insats blir helt matchavgörande. Jävla könsord också.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF
Sheena Punkrocker:
Vi har inte ngt grundspel att "vila" i
Vi är jagat byte hela tiden
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF
plockar väl målvakten snart då...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF

Lesky: Vi spelar bra!!

lite cred till grabbarna...

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF
Vi blir åtminstone inte förnedrade i afton....
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF

En påminnelse till alla är att könsord försöker vi få bort ur detta forum så tänk gärna efter innan du skriver. 

Vet att det är ett prekärt läge i matchen och sanden börjar rinna ur timglaset, men det finns andra sätt att uttrycka sig istället för att använda könsord.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 den 16/3-13 Skellefteå AIK-Brynäs IF
Lindström: dags att slå ut Holloways tänder så att fokus flyttas. Nej jag är inte sportslig utan bryr mig bara om Brynäs.
Kommentera

1570183 · »