Brynäs IF

715230 inlägg · 7953 ämnen

Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians

« · 690655 · » Till forumet


Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
sylf: Nu satte du Huge i en svår sits!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
Huge: Kolla här va godis jag hittat åt dig.

Saxat ut Gävle nyhetsbyrå:

"Boork rasar mot Niemi

Daniel Widing fick matchstraff efter en batalj med Antti- Jussi Niemi.
- Jag tycker att han gjorde helt rätt, Niemi är en oborstad spelare, sa Leif Boork.
Niemi är en oborstad spelare. Han åkte och var småful hela matchen och avslutade med att sticka ut hakan påt mig på väg till omklädningsrummet, jag tycker att Widing gjorde helt rätt som satte dit honom, sa Boork.
- Jag ångrar ingenting. Jag kände att gränsen var nådd och att det var dags att sätta dit honom, sa Widing, som var mycket missnöjd med domare Sören Persson."

Läge att ändra åsikt?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
sylf: Tro mig, Spets kan göra det där + att ingen annan än Odyua och Sundin av backarna är direkt "hårda" i VF. Widing är så pass bra att han behövs för Brynäs. Hermansson och Almtorp försvann direkt ur spelet när Widing gick ut..
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
sylf: Allt negativ publicitet Brynäs får i media stämmer ju aldrig, feltolkningar m.m m.m!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
Huge: Saxat ur Aftonbladet:

"Brynästränaren sågar spelarnas inställning"

Inte bara vissa dysterkvistar här som sågar!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
kentalalarsson: Kloka åsikter, jag instämmer till fullo!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
Clarence: "Jomenvisst, skulle jag "dyka opp" när Brynäs vinner lär det ju inte bli många inlägg från mej som herr Huge får nöjet att studera. Så sällan som Brynäs vinner en match i slutspelssammanhang. Så där vart 5:e-6:e år nånting..."

Du är alltid välkommen i boken.
Även medgångssupportrar måste ju få finnas till och höras...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
Clarence:
Jag har under det senaste året sett vad jag upplever som bromskloss i föreningen o dess fortsatta utveckling.
Har en mycket klar o tydlig bild utav vad jag anser behöver åtgärdas.

Jag tror på en långsiktig vision om man hittar rätt personer till arbetet inom föreningen. Där måste vi börja.
Våga ta obekväma beslut, måste även gälla inom organisationen, inte bara av Herr Boork, som har all min respekt för sin tro o övertygelse.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
Clarence: "Långsiktig strategi håller inte. Om ett par år finns säkert ingen Nicklas Bäckström kvar i Brynäs. Och förmodligen har väl ytterligare en och annan av de yngre talangerna man nu säger sig bygga framtiden på så dags också lämnat klubben. Och så står föreningen där i sin irrlabyrint och trampar luft på samma ställe som idag - och som man gjorde för 3-4 år sedan - med sin ursäktande, långsiktiga vision om att " satsa på sikt, inte vara så bra nu utan om 3 år"..."

Ovanstående är rent dösnack från din sida. Jag förövrigt är j-ligt trött på ditt evinnerliga svartmålande vid varje motgång.

Hur skall man då gå tillväga? Varför inte värva den handelskraftige "masken" Carlsson från LIF? Laget som år efter år fått ut absolut minst i förhållande till sin spelarbudget (ES 5:e största om jag inte minns fel) genom ständiga kortsiktiga satsningar på spelare med ett "namn".

Dagens motståndare, FHC körde exakt samma race under hela 90-talet med berg och dalbaneåkning i ES och ekonomisk ruin som följd. Hade dagens ekonomiska regler funnits då hade FHC ej existerat idag!

Den satsning som görs idag är det enda rätta och det enda hållbara på sikt.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
FreddanVF: "Ingen hjärna men stor trut."

Räcker med att kunna ljuga ordentligt.Därför har vi trängselskatter.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
mattiaskarlgren: Spets????? Den lilla myran skulle inte ens kunna stå upp mot Joa Elfsberg.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
Frisco: Nä... Ni lär få massa annat kul... kanske någon meningslös Schlagerkvaltävling nån gång :-)

Snillena i Göteborg ska ju rusta upp Borgen för 100 miljoner... man undrar vad som krävs för att vara politiker egentligen. Ingen hjärna men stor trut.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
sylf: Nej, Hade Boork haft ett finger med i detta så hade han nog tagit typ Spets/Gellerstedt istället på ett matchstraff+ att Niemi var rutinerad nog att ha sina handskar kvar.. Synd att Widing ej hade det.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
FreddanVF: Japp...nu kan vi alla ta i och sjunga med i Per Myrbergs klassiker..."nu ska hela rasket rivas, nu ska hela rasket bort"
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
FreddanVF:
Inget ont som inte har nagot gott med sig...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
FreddanVF: Det är aldrig hästhoppning i Gavlerinken.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
Konstigt att ingen hostar upp statistiken och ser nar ett lag vande 0-3 till 4-3 senast...

Sjalv har jag en frolundait som jabbar pikar till mig pa 600 mils avstand :-)

Men noblesse oblige...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
Nu kan dom riva Gavlerinken och bana väg för den nya hallen...förlåt arenan.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
Huge: Självklart ska Widing in och röra om i grytan,sen att den fega finnen inte heller kastar handskarna är naturligtvis en missräkning.Men vänta till du ser att kanske Boorken har ett finger med i det här spelet,då ändrar du väl uppfattning.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
Huge: Jomenvisst, skulle jag "dyka opp" när Brynäs vinner lär det ju inte bli många inlägg från mej som herr Huge får nöjet att studera. Så sällan som Brynäs vinner en match i slutspelssammanhang. Så där vart 5:e-6:e år nånting...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
Huge: Ja visst är det konstigt att den gode clarence sticker upp näsan just idag. Men det har ju i ärlighetens namn inte hänt särskilt ofta den här säsongen. Värre var det i fjol............
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
Huge: "Och så undanber jag mig personliga påhopp, och det gäller generellt i boken. Betrakta det som en varning..."

Haha å det kommer från en som i dag har dragit paralleller om hudfärg mm.

Du är det största trollet på HS, anledningen att folk kanske inte anser dig vara det är ditt otroliga inlindande översitteri.

Stäng av mig då för fan!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
sylf: ""Widing får ta på sig mkt av skulden"

Begriper du vad hockey går ut på egentligen?"

Vet inte, men du kanske kan förklara för mig vitsen med att dra på sig en femma och matchstraff helt i onödan.
Widing har ju spelat fränt och aggressivt ändå hela tiden, så varför spoliera detta med ett onödigt slagsmål?
Mkt av energin som han bidrog till försvann ju i lageit iom detta.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
kentalalarsson: Långsiktig strategi håller inte. Om ett par år finns säkert ingen Nicklas Bäckström kvar i Brynäs. Och förmodligen har väl ytterligare en och annan av de yngre talangerna man nu säger sig bygga framtiden på så dags också lämnat klubben. Och så står föreningen där i sin irrlabyrint och trampar luft på samma ställe som idag - och som man gjorde för 3-4 år sedan - med sin ursäktande, långsiktiga vision om att " satsa på sikt, inte vara så bra nu utan om 3 år"...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
wap.hockeysnack.com
Rätt att Widing tar fighten, synd bara att den troligen blir matchavgörande. Brynäs är mentalt slutkörda och får nog en tuff resa i GBG på torsdag.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
Clarence: "Brynäs visar sig vara så långt efter topplagen att man bara vill bryta ihop när man fejsar sanningen..."

Ser att vår egen solstråle är tillbaka igen, efter en tids frånvaro.
Vilket sammanträffande att du dyker upp efter en förlust...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
70 Rodrigues:
svaret är enkelt. Vi har ej de kvalitèer samt kunskap hos våra spelare.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
Gusten: "Det stod 0-2 ditt pucko! Fast du är väl en sån där som kör med "Allt började med att han slog tillbaka"

Spelar roll om det stod 0-2. Vi hade väl i det läget ännu en realistisk chans att komma tillbaka.
Och så undanber jag mig personliga påhopp, och det gäller generellt i boken. Betrakta det som en varning...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
Bissett19: Nu när Widing är så pass het varför inte stoppa in honom tillsammans med Molin-Bäckström? Almtorp kan inte vara lätt att spela med, inget sprutt i skridskoåkningen, noll backchecking och kan inte vinna en tekning.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
sylf: Nja, alltså junior och junior. Niklas Andersson anser jag hänger inte med ordentligt. Det är lite synd för han har ju rätt tänkande osv men har andra brister. Sen så okej Widing att han tar det, men han behöver inte slänga handskarna. Han kan väl slåss utan att kasta handskarna, visa medspelare lite stake men att göra det med handskar för vad än alla säger så behövs han på banan med sin intensitet och skridskoåkning. Sen så behöver Bäckström (enda felet), han behöver lära sig att lira med lite större marginaler i vissa lägen. Sen så var Lavins bäst i Brynäs idag utan tvekan. Han var riktigt bra. Daniel Johansson gjorde ingen vidare glad, men å andra sidan fanns det flera andra som var lika dåliga. Sen så är Lind och Dackell inga utpräglade målskyttar. Brynäs saknar sådana. dom har en i Hermansson och en i Widing men deras skytte kommer inte till sin rätt. tyvärr. Men sen så till sist, Frölunda är alldeles för bra. bara att inse fakta!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
wap.hockeysnack.com
Kafferep i 2:a. Enda behållningen i kväll var Stigge Salming, korven samt att Salo inte fick hålla Nollan. Widing skulle aldrig kastat handskarna.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
Gusten: Precis den jag tänkte på,o Sunken,var han med??
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
70 Rodrigues: Kan Almtorp ha varit en av dom? Mesigare får man leta efter...eller förresten, välj valfri i svart tröja förutom Widing!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
70 Rodrigues: ska vi spekulera i vilka det kan ha varit??
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
sylf: Boork- Vissa ville inte vara med därute!! Hur fan är det möjligt??
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
Och där torskade vi även den..................Livet leker:-(
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
Brynäs J-20 spelar på kvartsfinal Hovet mot Bajen,4-4 efter full tid.Den där Gynge som sägs vara på G till BIF har 1+1
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
mattiaskarlgren: Håller med där,vilken junior som helst skulle göra ett bättre jobb än Kupan.Däremot lägger jag ingen skuld på Widing.Han går in och visar stake och att han inte accepterar den där skiten,precis så som många efterlyste efter förra matchen.Mer sånt!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
Äntligen är skiten slut.Tycker fortfarande att det är dom som ska görat som inte gör ett piss.Såna som Dacke,Lind,Molin,Cassel osv är precis lika dåliga som på senare år.Det är spelare som Bäckis,Månsson,Widing som gjort att vi är i slutspel.Lind är en katastrof,så fort han får pucken stannar spelet.På torsdag är säsongen över,skönt!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
Klart Widing får ta på sig lite av skulden, orutinerat att slänga handskarna. Matchen avgörs när Daniel sopan Johansson inte kan slå ett pass i PP. Så jävla dålig. Sen så ska Brynäs ha med sig en utvisning precis innan Frölunda avgör, synd att han ej ser den. Men så är det ibland. Frölunda är klart bättre och snälla snälla Boork, bänka Kuparinen till nästa match, han är ju världens största säkerhetsrisk!!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
70 Rodrigues: Så mycket för dom benen i pitten!!!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
sylf: Varför får Öhrstedt spela hela tiden???
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
70 Rodrigues:
Är inte han redan på väg till Frölunda?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
Vi borde få våran kompensationsutvisning snart...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
sylf: Nu är det bara att plocka "Honken"
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
70 Rodrigues: ben i pitten?? onormalt..
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
Clarence:
Har själv försökt påminna föreningen detta under de senaste åren, men det satsas långsiktigt nu, så man får ha tålamod.
Detta har både Boorken samt föreningen klart o tydligt uttalat sig om.

Jag tror dock att sponsorer samt supporters FÖRVÄNTAR sig även klasspelare till föreningen. Är inte så säker på att alla är nöjda med värvningarna. Svår avvägning.
Satsas det långsiktigt får Boorken skriva 3 års kontrakt omgående, annars kan det vara.

Är man tydlig så kan man ställa kraven därefter.
Själv börjar jag fundera på om en långsiktig satsning fungerar. Känns som att man behöver ha lite tur med sina egna juniorer etc...samt ha 100% ig utdelning på sina nyförvärv.
Finns många faktorer som spelar in på ett lags framgång o motgång.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
70 Rodrigues: Så dags nu..........
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
Gusten: Nu visar dom äntligen att dom har lite ben i pitten, nu är det bara att köra på!!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
Oj oj oj nu är han snäll mot er...
Kommentera

« · 690655 · »