1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742147 inlägg · 7967 ämnen

Lagbygget 2013/2014

Sv: Lagbygget 2013/2014

Davey_22: Många verkar glömma vår Gunde som säkert är god för 15-20 baljor.

Men visst ser det lite tunt ut bland målskyttarna. Men vi får se, kanske det lossnar för ett par av spelarna. Om inte så är det något Sundlöv får styra upp, i alla fall om man skall följa upp Brynäs ambitioner,

Thure är en av mina favoriter, härlig attityd och jobbar hårt. Tror dock hans maxkapacitet vad det gäller mål är runt 10-12 kassar.

Vill nog till att flera spelare sätter lite personbästa och gör något mer mål än vanligt. Om nu inte våra transatlanter överraskar.

Harju gör ju många mål,men där önskar man kanske en jämnare spridning och mer delaktighet i spelet, och inte på det sättet som vart förra säsongen där han fick puck i väldigt tidigt skede av anfallen.

Gör Honken en godkänd säsong och nyförvärven producerar på rimlig nivå kan vi nog hamna top 6.

Carl Lejonkräk: Definitivt :-)

Kahn: Vi får hoppas på det bästa :-)

Carl Lejonkräk: OM Lindholm blir kvar så kanske han kan göra några baljor. Enterfelt nej. Thuresson OM han får en bra start på säsongen och många skitpuckar. Sweatt och Scott vore trevligt om någon eller båda kunde överraska.

Carl Lejonkräk: Tror snarare Thure gör mindre mål nu utan Järnkrok.

Kahn: Lindholm kan nog göra 20 baljor (om han blir kvar), Enterfeldt och Thuresson kan nog även de utmana Harju i Brynäs interna skyttetopp samt att Sweatt eller Scott kanske kan bli målkung.

Heja Harju lagets enda målskytt om nu inte Sweatt och Scott kan ändra på det.

River: Med tanke på allt gnäll på Lauritzen så vore 35 poäng en sensation i alla fall skulle nog många anse det. Jag älskar Lauritzens kreativitet och risktagande i spelet (ibland sliter man även sitt hår) och han är precis vad laget behöver när han är på topp.

Carl Lejonkräk:

Sensation? Hahaha......hahaha!! Lugna ner dig nu. När han var som bäst gjorde han 35 poäng. Det är ju bra men knappast sensationellt.

Carl Lejonkräk: Ja känns som det är i år han blommar ut!! Passs på och njut nästa sesse återfinns han i KHL eller NHL...

Ska vi tippa på att han missar +15 matcher pga skada i år?
Nordan på samma ger inte ens 1 ggr pengarna...

70 Rodrigues: Glöm inte Lauritzen som kan bli en sensation OM han klarar sig från skador.

Hoppas att JJ petar Rahm som andremålis bakom "Honken". Sedan har vi en till grym talang i Felix Sandström men han behöver ett par år i juniorligorna.

70 Rodrigues: väldigt moget sätt att se på saken :-)

EskilstunaLasse:

Semester. 

mattias - 74: Är det pridefestival eller?

EskilstunaLasse:

Jag är i Barcelona då så du får fan köpa din egen jävla öl ;) 

mattias - 74:Nej ni åkte ju ur direkt ;-) Så du får nog skynda dig att betala. Vi kan ses på premiären, jag ska dit :-)

EskilstunaLasse:

Kanske för att vi inte setts IRL du kan få 2, ränta ;) 

mattias - 74:Ingen målvakt är bättre än sina utespelare. Det är ett stort steg att ta att komma från AS med vana att kunna spela ett offensivt spel med vana att föra matcherna. Det kommer att bli precis lika svårtden här gången som förra vändan.

Fast du är väl ganska van att förlora bet, stora som små. Jag har fortfarande inte fått ölen som du förlorade i bettet i förra seriepremiären mellan Brynäs och Leksand. ;-)

Får Honken vara frisk och hel så är inte måvaktssituationen skrämmande. Lite obekväm kanske men inte så allvarlig som du vill göra sken av.

HappyX3:

Jo helt sant. Problemet att göra mål var ju något som förföljde laget hela säsongen.

Linus Wickman: Hånfullt, bara för att jag inte står med mössan i hand oxh att saker o ting inte passar dina galoscher?

Linus Wickman: att vi var bra första halvan av förra säsongen är sanning med modifikation.. Visst vi låg fyra, men OJ vad många matcher vi vann med udda målet och snestutsar som gick in. Vi levde kvar på flytet från SM-guldet, när studsarna slutade studsa in så fick vi se hur dålig brynäs igentligen var. 

Men jag har stora förhoppningar på denna säsong! Elias vänder hem i oktober (y)

70 Rodrigues:skulle kunna se det på ditt sätt oxå, men jag väljer att vara optimistisk. Att detta blev svaret på det jag skrev förvånar mig inte, du har väldigt svårt att diskutera utan att skriva hånfulla grejer tillbaka. Jag tänker inte sänka mig till den nivån. 

70 Rodrigues: Visst är det bra med en offensiv målsättning. Men jag tror man kan sätta för stor press på den här truppen om man går ut offentligt med att man siktar mot guldet. Bättre att hålla en sådan målsättning inom laget.

Linus Wickman: Holy shit, hur hjärntvättad kan man bli :-)

70 Rodrigues: nej, vi har inget mästarlag. Men tror vi kan överraska. Du trodde ju på en ny skitsäsong. Men vi ska komma ihåg att Brynäs var inte dåliga förstahalvan av serien förra säsongen. Då var bristen på målskyttar inte ett problem. Att brynäsare är missnöjd av målvaktssidan är inte heller något nytt. Men pecka har frälst hos förut och kommer göra det igen.

Linus Wickman: Allting är inte negativt, det är målskyttar och målvakter som saknas för att vinna ett SM-Guld. Tror du verkligen att vi har ett mästarlag??

70 Rodrigues: mr. Positive ;-) om man vill se allt negativt så är det väl så. Var samma ton guldsäsongen om målvaktssidan och backarna. Hört rapporteringar om målvaktssidan där man kör stenhårt med honken och rahm. Får vi behålla lindholm ser det inte så dåligt ut, även om du så gärna vill det så du kan kritisera.

När man läser vissa av Brynäs inlägg så märker man att dom är jävligt nervösa. Försvarsinlägg har fått ett helt nytt ansikte :-) Vi har haft en skitsäsong o tyvärr så står det en ny o knackar på dörren. Som det är nu så är vi et brunkarlag helt utan målskyttar och finess.

Redigerad kommentar

mattias - 74: även om Brynäs saknar lite spets och en garanterad stjärnmålvakt, tror jag Brynäs kan ganska lätt hålla sig i från botten. Det finns en bra bredd i laget och med rätt självförtroende flyta på ganska bra. Det finns alltid någon av de garanterande toppbyggen som floppar, så man borde kunna ta sig uppåt i tabellen.

mattias - 74: Känns som en lite tråkig målsättning t o m för en nykomling....  kan tyckas kaxigt av Granström att snacka om guld efter den skitvåren men vad ska han säga? "Vi ska till slutspel"... är väl det mest troliga inom laget men att ha inställningen att vinna hela skiten tycker jag ändå är helt ok...

Carl Lejonkräk:

Håller med dig om Leksand, Örebro och Lakers men MoDo. Nja... Känns som om dom är ett stabilt slutspelslag, sedan tror jag du övervärderar ditt eget lag. Jag har Brynäs nånstans mellan 8 - 10 beroende på vad som händer med eran trupp innan starten. Leksand och Örebro är enligt mig kvalseroeaspiranter tillsammans med Lakers som sagt. 

mattias - 74: Det kan nog bli ett riktigt getingbo runt strecken, svårt att sia om utgången. Leksand, Örebro, Växjö och Modo kan få det jobbigt.

Linus Wickman:

Jag är orolig men inte på målvaktsfronten, Salo kan det där med målvakter tror jag så jag litar på honom i det här fallet ;)

Jag är mer orolig på forwardssidan, Fornataro känns inte som nån frälsare men jag har gärna fel. Backarna håller på papperet tveksam klass.  

Redigerad kommentar

mattias - 74: svårt att säga i mot dig om målvaktssidan. Men tycker inte er målvaktssidan skrämmer någon precis. Ingen av dem har bevisat att de hålla elitserieklass, som flertalet av era utespelare. Som om någon ska vara orolig är det snarare du.

River:

Det var bra att du sa det så jag som leksing slapp säga det ;)

Jag har ett internt vad med en Brynäskompis i Uppsala om att Leksand skall komma före Brynäs efter att grundserien är färdigspelad. Gör dom inte det får han 500, kommer Leksand före får jag 500, ett roligt vad samt att jag gjorde vadet eftersom jag är övertygad om att era målvakter kanske kommer vara seriens mest ojämna, rätta mig om jag har fel. Vill absolut inte provocera utan stället mest en allmän fråga om era keepers. Rahm och Honken känns inte säkert om du frågar mig. 

Skall tillägga att våran målsättning är att hålla oss kvar. Det har i af Salo sagt och det måste ses som en realistisk målsättning. 

Redigerad kommentar

Carl Lejonkräk:

Jösses vad du måste bli besviken ofta. :) Att ta guld med rådande trupp skulle vara en riktig bragd.

mattias - 74: Klart att vi går för guld, allt annat är ett fiasko.

Rumpelstiltskin: Jag vill också at det ska bli guld, men tyvärr så saknas det målskyttar o målvakter för det :-(

70 Rodrigues: Klart det ska bli guld!! Brynäs mot de 14:e sm guldet!

mattias - 74:

Ja ingen verklighetsförankring här inte. :)

70 Rodrigues:

Guld igen? Nu får ni ge er ;)

Silly är död, länge leve LAGBYGGET 

Detta kan bli hur som helst, förra året underpresterade laget kraftigt som helhet. Bra-Mkt bra prestation + bra utfall på nyförvärv = hyggligt chans på top-6, annars = magsår 

Olyckligt att Basse/Nordan inte presterat för ngt annat än 4:e kedja, kan de inte fullt ut acceptera en sådan roll är det bara o skicka o fylla på m junis... 

Fö bra stämning på forumet, sansade, tänkvärda och innehållsrika inlägg, mkt tack vare en del nytillskott...trevligt! 

Scott (Ersätter Kroken) Elias Rödin (Ers Wänna) 

Harju Enterfeldt Ollas 

Thure Granis Sweatt (Ers Hansen) 

Brodin (Ers Widing) Nordan Basse 

Lindgren Molin 

PP1: Gunde + 1:a + Någon

PP2: Kilas + 2:a + Någon

Lavander ej ersatt 

Silly är död, länge leve LAGBYGGET Detta kan bli hur som helst, förra året underpresterade laget kraftigt som helhet. Bra-Mkt bra prestation + bra utfall på nyförvärv = hyggligt chans på top-6, annars = magsår Olyckligt att Basse/Nordan inte presterat för ngt annat än 4:e kedja, kan de inte fullt ut acceptera en sådan roll är det bara o skicka o fylla på m junis... Fö bra stämning på forumet, sansade, tänkvärda och innehållsrika inlägg, mkt tack vare en del nytillskott...trevligt! Scott (Ersätter Kroken) Elias Rödin (Ers Wänna) Harju Enterfeldt Ollas Thure Granis Sweatt (Ers Hansen) Brodin (Ers Widing) Nordan Basse Lindgren Molin Lavander ej ersatt PP1: Gunde + 1:a + Någon PP2: Kilas + 2:a + Någon

HappyX3: Jag håller med Dig om att Enterfeldt ska ha C:t på tröjan - en otroligt lojal kille som jag tror är en bra ledare. 

tjugo8: Gunde är vår bästa spelare, why ruin something that works? Finns många exempel på spelare som blivit betydligt sämre efter de har blivit kapten.

T.J. Hensick är en otroligt bra värvning! Sen kan alla värvningar floppa, men han har potential att bli ES poängkung!

Sundlöv brukar väl inte värva toppnamn så klart att Arcobello låter lite för bra, i mina ögon står det mellan Arcobello och Paré. Men omöjligt är det absolut inte!! =)

Kapten?
Håller med om att jag inte tycker Gunde är rätt väl, ett A ska han ha för han är en av lagets ledande spelare varje match, men C:et ska i mina ögon till Enterfeldt!  Gävle kille som alltid kämpar som en gnu och är av spelets leading-line! Det som talar emot är att jag inte vet hur han är i omklädningsrummet och i media? 

Linus Wickman:

Är såklart jättesvårt att spekulera när man inte känner spelarna/truppen

Men Gunde är vår bästa, viktigaste, mest uthålliga och visar upp grym attityd och lugn/sans...ngt som inte är oviktigt

O om vad gäller utåtriktad tvivlar jag att Sunken slår honom...sett Sunken på Twitter kanske...? ;)

« · 1582346 · »