Colby Armstrong till Växjö alltså. Ordinarie NHL-spelare.
Hur har Växjö råd med sådana spelare? Även Rhett Rakshani, man köpte ut Rosén... Även Murphy från KHL som måste vara svindyr.
Växjös omsättning kan inte vara högre än Brynäs, eller? eller??? Har Brynäs för få sponsorer som pumpar in för lite pengar?
Linus Wickman: Jo har förstått att kommunen hjälper mycket... men fan alltså, ändå, att dom har råd att värva en spelare som kommer direkt från NHL och även en bra offensiv back från KHL.
Aja, det är sjukt bara. Sen känns det som om att Brynäs ger lite för mycket åt typ Harju, Thuresson osv... med tanke på hur mycket Widing fick. Men men man vet ju aldrig med löner i Elitserien och så, tyvärr.
Redigerad kommentar
Rodrigo:
"Växjös omsättning kan inte vara högre än Brynäs, eller? eller??? Har Brynäs för få sponsorer som pumpar in för lite pengar?"
Jo faktiskt, Växjö omsätter mer än Brynäs, minns inte exakt siffra men har för mig Lakers omsatte över 120 milj. senaste räkenskapsår jämfört med Brynäs 105.
Lägg till det att Växjö har ett lån hos kommunen som fram t o m nästa säsong, istället för att kosta ca 16-17mille i räntor och amorteringar nu rabatteras till ca 2,5milj. Dessutom får man ett liiitet bidrag till driftskostnader från samma kommun på i runda slängar 18 mille, detta gäller fram till 2018 då avtalet ska omförhandlas.
Jag är inget mattegeni men nog borde det ge några kronor över att leka med?
Sedan vad gäller Armstrong så får han 1.000.000 dollar även denna säsong från Toronto som en del i avtalet när de köpte ut honom från hans kontrakt så han överlever utan att behöva ta hutlöst betalt, kanske har Växjö lyckats utnyttja det? Men dyr efter svenska mått lär han ju vara vilket som.
Peja:
Ja man tycker ju det, förvånande dock att inte KHL lyckades locka honom. Men det är kanske en familjegrej, följer honom på twitter och enligt vad han säger kommer han flytta med hela familjen till Sverige. Svårare att ha med sig familjen i Ryssland kanske?
Rodrigo:
Ännu mer galet med tanke på att det är bara ett 15-tal år sedan laget fick börja om i div.4 pga konkurs.
Zappaholic:
Jag tror vi får 2 tunga namn presenterade på Mån. Om Omark skriver på för Brynäs och Pamieri för Leksand ;)
Palmieri är bara ett hett rykte ;)
Peja:
Selläne har det snackats om 1 säsong, nån idiot som skrivit på fyllan att han hade sett honom och Ejendal på Broken Dreams i Borlänge och sedan var ryktet igång.
Linus Wickman:
Det är Nick det snackas om och så dålig är han ju inte men samtidigt skall man komma ihåg att när Salo värvade Raffl och Kapstad så höjde många på ögonbrynen och var skeptiska men vi vet ju hur det gick. Hoppas han har samma fingertoppskänsla igen ;)
Omark lär hamna i Ryssland eller nån liga där han får bra betalt men hade såklart varit en attraktion i Elitserien. Tror helt enkelt han är som de flesta att han väljer plånboken framför att få spela med Harju igen. Bara min manliga intuition som säger mig det ;)
Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk:
Armstrong har haft en del skadeproblem, bl a med hjärnskakningar, de senaste åren och inte spelat särskilt mycket så visst är det en chansning Växjö gör. Men att en brunkare i AHL (Sweatt) skulle kännas hetare än en spelare som frisk är kapabel till runt 20 mål i NHL och har spelat två VM för Kanada är väl lite att ta i va?
Redigerad kommentar
Lunkan: Jag tycker det finns mycket grund för missnöjdheten, speciellt efter en riktig pissig säsong.
Och nej det är ingen garanti, men att spela i någon liga överhuvudtaget är ingen garanti på succé i Elitserien, men du har nog större chans att göra succé om du varit en ordinarie spelare i NHL, än om du varit det i division 1.
Davey_22: Många verkar glömma vår Gunde som säkert är god för 15-20 baljor.
Men visst ser det lite tunt ut bland målskyttarna. Men vi får se, kanske det lossnar för ett par av spelarna. Om inte så är det något Sundlöv får styra upp, i alla fall om man skall följa upp Brynäs ambitioner,