70 Rodrigues:
"vi har en oerhörd tro på det vi gör..."
Känns de orden igen från förra vinterns intervjuer...?
Nytt spelsystem enligt Granis;
"Vi har en del nya grejer på gång. Bland annat håller vi på att arbeta in ett nytt spelsystem, så vi har inte hunnit prata om målsättningar ännu."
70 Rodrigues: "Har en grymt bra magkänsla om att Johansson kommer att gå förbi Rahm :-)"
inget ont om Johansson, men det vore väl ingen större bedrift? ;P
70 Rodrigues: ja vargen har man ju läst om, det var på tiden att ni fick en i Skåne, vi har ju haft dem runt huset i flera år.
Vad tror du om laget så som det ser ut just för stunden då? Själv har jag faktiskt en bra magkänsla för amerikanerna. Baksidan tycker jag är ett snäpp bättre på pappret än förra säsongen men vem gör målen? Sen är jag brutalt orolig för våra burväktare. Honken i all ära men han blir inte yngre. Slipsens (rahm) förtroende dog redan efter halva förra säsongen, han tror jag inte ett skit på, tror inte han är ett dugg bättre nu än förra.. Men som sagt, ingen blir gladare än jag om jag har fel! Tycker överlag att det varit en tråkig silly, inga sensationer.
70 Rodrigues: najs!
Jaha, efter en tids frånvaro på hs så undrar man ju, håller du ställningarna?
SH: Tycker helt klart att Sundlöv skulle kolla efter college-spelare. Tyvärr borde detta skett innan sommaren, eftersom de som är riktigt bra har annat på g. Men möjligtvis att någon inte tar plats i NHL och kan tänka sig Europa.
För er som tvekar på nivån på NCAA div I kan jag ta ett exempel:
Jag pratade för några veckor sedan med en av coacherna i Notre Dame (ett av de bättre collegen, det finns 59 stycken.). De har på sin aktiva roster, inför kommande säsong, 14 stycken nhl-draftade spelare! Ganska hög kvalitet således.
Svensken Calle Riddervall spelade exempelvis för Notre Dame under sin collegetid.
Men det är klart om Sundlöv skulle ta någon från Notre Dame blev det väl "The Hunchback"...
SH: "Ja, Sundlöf borde ha viktigare saker för sig än att köpslå om juniorer... slöseri var ordet."
Vilka juniorer håller Sundlöf på att köpslå om och med vilka lag?
Har jag missat nåt?
Enaranger:
Flanagan lär vi iaf slippa, han har ju kontrakt över nästa säsong.
Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk:
Är det på den nivån som Flanagan vi letar spelare.
Ja då kan vi nog lika gärna vara utan.
Då skulle till och med Kris Beech vara ett bättre alternativ.
Han verkar ju vara utan kontrakt.
SH:
För att ta den enkla förklaringen, NCAA är en samling av flera collegeligor. Sedan vad det är för nivå beror lite på vilken division man spelar i. Men för att ta ett exempel, Ryan Lasch i Växjö var storstjärna i NCAA när Södertälje plockade upp honom, den säsongen gjorde han 30 poäng i Elitserien.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar