1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736621 inlägg · 7967 ämnen

Laget mot djurgården?

Sv: Laget mot djurgården?
rafalski: Och hur ska vi få till en seger?

Jonte321:

Smart inlägg, vad bra allt skulle bli om dom försvann och Månsson kom in... Månsson har ju visat så mycket bra i dom tidigare matcherna..

P: Jo..de är f-n så pigga på att munhuggas när det går dåligt för Brynäs. Nu får det banne mig bli skärpning om vi ska ha någonting i ES att göra överhuvudtaget!

rafalski:

Viljan ? Tycker du dom har vilja ? Det har inte jag sett någon i allla fall.

Sundlöv som sagt till sportbladet att det inte är boorken som ska avgå, utan han isåfall, det är fan skitsnack!!!! Boork coachar som om han vill ha brynäs ner i skitenm!!!!!!

sylf:

Med det här spelet är det en kanonsiffra

Makkan: Sant,hade dom visat vilja och hjärta hade dom vunnit åtminstonde ett par av de senaste sex.

Segersylf: Vi väntar på att någon i motståndarlaget har ogiltigt transferkort eller lirar med avstängd spelare. Eller att någon använder sig av artist någon dag för tidigt.

Jonte321:

Vad skulle Boork ha gjort annorlunda i denna match tycker du?

brynästigern: Jag tycker Boorken försöker o försöker med allt möjligt men skethuvena på isen bjuder inte till till 10 % + för ungdomskedjan som inte agerade allsvenskanmässigt. Sälj korhonen för helvete. Det märks direkt i försvaret att ingen litar på honom

sylf: Bottenfinal på lördag iaf. 1830 jippie vad man längtar....

Mora borta, Timrå hemma, Frölunda hemma, Frölunda borta... När fan ska vi kunna vinna en match? Vad är elitserierekordet i raka förluster?

20 Lindgren:

Brynäs lär ju inte åka dit på någon artist, för det finns ju inga.

Jajjen: Det var länge sen jag såg Brynäs så tamt, uddlöst, ofarligt. Dåliga uppspel; såg DJ två gånger släppa pucken sarg-ut (till DIF:are) istället för att starta ett anfall. Massor av dåliga och farliga diagonalpass i mittzon. Dräll med pucken vid båda blå linjerna. Chansartad flipper-hockey, passningar utan adressat. Miserablet försvarsspel. 1-2-målet en stor pinsamhet där Ottoson rundar f y r a Brynässpelare innan han droppar pucken mellan benen på en passiv Korhonen. Massor av alibiåkning från spelare som Danielsson, Salle, Molin med många flera. Brendl en katastrof framåt och bakåt. Borde åkt ut för checking from behind med bara ett par minuter kvar.

Dackell och Widing, möjligen Hietanen, är de enda som tycks ha en tanke med sitt spel, som tittar upp innan de passar, som ser vägar på isen. Resten är oorganiserade, ofarliga. Sebban Karlssons förvåning när han gjorde mål ("jag brukar ju inte vara där..." Han är ju center för höge fasen!) är typisk för inställningen.

Kunde skrivit massor mer men stannar här. Otroligt besviken och bekymrad för var det här ska sluta. Just bristen på organisation och det dåliga passningsspelet oroar.

sylf: Den som inte inser att det är kris nu den kan inte ha sett matchen idag.

Spelarna är ju nervvrak (ja förutom vissa som verkar helt blasé), dom skjuter när dom borde vänta, dom väntar när dom borde skjuta. Ingen har en aning om var kedjekamraterna befinner sig, 22 stirriga soloåkare.

Tur för Boork att Salle blev skadad, annars hade råttet varit mågat...om det nu inte redan är det.

Så jävla synd att vi inte sätter mer press på rookien i DIF-målet....jävligt synd...

Vad sägs om J-20 på lördag ?
Då kan vi få se lite kämpatakter och skridskoåkning kanske.

Gusten: ang pressen så har dom inget spel så att de kommer så långt upp, de försökte inte ens vända spelet i tid. Pucken är kvar för länge hos den som har den i a-zon istället för snabba pass eller skott.

Gusten: Råttet är mågat och krisen total!

65selander: 18:30..? Bra , då har man hunnit supa sig full och slipper ångesten om det blir sjunde raka.

Jajjen: "Vad är elitserierekordet i raka förluster?"
Jag tar som sagt tag i den biten imorgon fredag.

20 Lindgren: Hasde vi inte ett losing streak på 10-11 matcher med Esko, sen GP?

Jompe:

Jag tror det var 6 st eller möjligtvis 7.

Saxat från stats.swehockey.se/

Väsby IK 1987-88 14st 1987-10-25-1987-12-08
Brynäs IF 1987-88 12st 1988-01-06-1988-03-10
Örebro IK 1978-79 12st 1979-01-11-1979-02-18
Timrå IK 1977-78 11st 1978-01-06-1978-02-19
Örebro IK 1976-77 11st 1977-02-03-1977-03-10
IF Björklöven 1998-99 10st 1999-02-02-1999-03-04
Modo Hockey 1991-92 10st 1992-01-16-1992-03-10
Västerås IK 1996-97 9st 1996-12-05-1997-01-14
Skellefteå AIK 1988-89 9st 1989-01-24-1989-02-23
Södertälje SK 1977-78 9st 1977-10-09-1977-11-06

Makkan: Ok. 13 raka lär det bli. Sen match nr 14 Mora hemma, där har vi en chans till vinst.

Finns 2 scenarior i detta (som jag ser det):

1: Spelarna spelar skit för att få till stånd ändring i ledarstaben. När väl ändringen är ordnad så börjar de helt plötsligt spela exemplariskt igen.

2: De är inte bättre än de visat i de 6 senaste matcherna. Isf kan ju inget rädda dem och vi får möta Mattias-74:as svänggäng nästkommande år.

Hoppas på scenario 1..))

Jajjen: Räkna fel. Då blir det bara 11 raka. Det är ok.

VBgr: Om nu inte Leksand tar steget upp...

VBgr: "Spelarna spelar skit för att få till stånd ändring i ledarstaben."

Hur många tränare har dom inte gjort det med om det nu är så? En knippe fittor är dom hela bunten i såna fall! Va fan ska dom ha för coach? En barbiedocka?

På lördag kvällkan vi ligga på 9:e plats ;-)
Men det är väl bara Huge som tror på fullt allvar ;-)

VBgr:

Kul att få en sån här bubbla av en jävla Leksandsmupp.

mattias - 74 skriver:

Haha fan vad ni suger

Bissett19: Det är ju sant!!

sylf: "Spelarna spelar skit för att få till stånd ändring i ledarstaben."

Är det så sä är det bara att anmäla laget för arbetsvägran helt enkelt.
Vi supportrar får anmäla dom för psykiskt lidande.

Just nu smattrar tfn utav SMS från skadeglada individer. Jättekul

Bissett19: Jag ska sätta på deras jävla dalaåsna igen!

70 Rodrigues: Hur lätt kommer det här laget ställa om efter 2 år med Boorks styrspel? Tro inte att det blir en snabb övergång till bättre spel när en ny tränare kommer. Oavsett vem det blir. Den här såsongen kan bli jävligt lång.

Nu när det har gått en stund efter matchen och man ska försöka sätta fingret på vad dom gått fel så är det ganska lätt.. Djurgården är klassen bättre.

Brynäs har ruskigt dåliga uppspel idag. Får inte spelet att stämma för fem öre.

Sedan så förstår jag faktiskt inte hur Boork "coachar".. Brendl, var han ens med? Hansen gör en plattmatch, DJ tar årets 2 mest korkade utvisningar, framförallt den andra. Lind är inget vidare.. Bara för att nämna några..

Hermansson är Brynäs bäste spelare ikväll. Men vad hjälper det? Det är åt helvete för dåligt. RUSKIGT dåligt är det.

En sak som är oroande är att Boork byter kedjor för ofta, visst kan det vara bra med lite "förnyelse" men titta på Frölunda tex, hur länge har inte dom spelat med Kallio-Johnson-Andersson? Visst nu ska vi inte jämföra med dom kanske, men brynäs måste börja spela med samma kedjor så dom spelar ihop sig.. då kommer också målen att komma. Iofs ganska logiskt!

Men tyvärr så är Brynäs nått katastrofalt dåliga idag.

Bissett19: Är det inte lite sant det då om man ser det med nyktra ögon? Iofs så kanske det inte ska komma från en leksing, men ändå...

Hur ligger oddset hos Unibet på att Boorken får sparken först? Jag satt en femting i augusti på det, men jag gissar på att det är dålig betalt i dagsläget...

Näe nu känner jag mig elak. Det är fullt att sparka på den/de som redan ligger.

Var är Huge??

70 Rodrigues:

Saknar du honom?

Jag visste väl att ni hade nåt på gång......:)

Finns säkert några spelare i Brynäs som inte gillar Boork precis som spelare i andra lag inte gillar sin tränare. Och? Spelarna är anställda höginkomstagare och ska prestera på isen. Dom har ingen rätt att sitta och tjura och gnälla på tränaren. Tränarens roll är dessutom överskattad.

70 Rodrigues: Sitter i Hallonbergens spärrkur!

70 Rodrigues: Lugn..han dyker nog upp med sina synpinkter så småningom..

mattiaskarlgren: Vad hade ni väntat er det är ju boork ???

Bissett19: Absolut inte, ville bara be honom att hålla käften! finns absolut ingenting som är positivt med 6 raka torsk och en sista plats i tabellen.

Vill med en dåres envishet fortfarande PÅSTÅ att boork är orsaken till skiten. Hade han HELA tiden från Linköping matchen spelat med BRYNÄS bästa spelare i VARJE tillställning, bla, bla, bla, bla..så hade nog Dif matchen ikväll varit muntrare för oss. Sedan ifall mitt scenario 2 stämmer så abdikerar jag och erkänner att jag hade fel i mitt tycke o tänk. Får vi en ny coach och spelet fortfarande SUGER efter ett tag så kommer många av oss att veta bättre, isf!

Var det därför det gick så bra för Frölunda förra året för dom inte mixtrar med sina kedjor? =)

När Huge kommer in här så är han i samma sits som en harpalt i tigerburen :-)

pastorn: Än en gång gör Boork absolut inget fel, spelarna är patetiska och en skam för Brynäs.

pastorn: Hur ofta och hur mycket röker du på??

Ett litet tips, nu börjar reprisen på kvällens stormatch i Läkerolen.
Nån som inte har säsongkortet och vill ha matchen bandad ?

pastorn: nee men en rejäl förbättring av tränar bytet LR ?

« · 922502 · »