1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739349 inlägg · 7967 ämnen

Laget nästa säsong!!!!!!!!!

Sv: Laget nästa säsong!!!!!!!!!
Ja, just det ja!
Vi måste ju spela om det också tyvärr! :)

Annars var det ju ganska vikt åt TIK, en ES plats!!

Är det nån mer än jag som ändå är lite orolig över Soling. Jag tänker på hur det gick med Micke Samuelsson. Han gjorde ju oxå ett väldigt bra slutspel och förlängde kontraktet, men försvann ändå till NHL. Hoppas jag är orolig i onödan.

Köp spelare istället för en ny hall!!!

För vilka pengar då hade du tänkt?

Kan nån en bra rykten och övergångs sida?

>>Laruz:

www.hockeymagasinet.com och eurohockey.net är väl två sidor att starta med. Sedan finns det ju diverse sidor som tar upp de inhemska sidorna. En bra finsk sådan är t.ex liquid2k.com/huhuverkko/huhut.htm.

Det ska naturligtvis stå "de inhemska LIGORNA". Börjar allvarligt bli orolig över min tilltagande ordblindhet...

Ja, jag har inte mycket till övers för Johansson. Hade höga tankar om honom när han kom, men det är det inte mycket kvar av. SÄLJ!!
Ersätt han med Johan Ejdepalm i Almtuna. Ligger väl med sportkommitténs strategi med att föryngra laget.

kessler:

Är Ejdepalm elitseriemässig nu då?

Jag tror faktsikt han är det till nästa säsong. Eftersom NHL-scouterna hänger i klasar efter honom så har nog en skaplig kapacitet. Ta honom nu innan det är för sent.

Plockar fram en gammal tråd.
Jag är inte så säker på att Bergqvist har gjort sitt. Med ny coach tror jag att han kan få sitt genombrott på allvar, talang har han ju uppenbarligen. Problemet har ju varit att Berka alltid fått harva i tredjekedjan, med ny omgivning varje match. De gånger han har spelat i andra med Kyrö och Rudslätt/Luovi har han varit riktigt bra.
Vad gäller snacket om Wahlberg så ser jag ju hellre honom tillbaka i Brynäs än Jonas Johnson som många har haft på önskelistan. Jag tror nog att Walle kan uträtta ett och annat här. Etta på min önskelista just nu är ändå Marcus Mattiasson.
Är det någon som har en kvalificerad gissning om vad det kan vara för finska namn på gång?

Håller med Ford här,Mathiasson skulle va ett perfekt nyförvärv till Brynäs.Wahlberg är i och för sig en bra spelare men det går ändå inte att komma ifrån att det är för lite klubbkänsla i den killen.När dom flesta slet som hundar 96 för att hålla oss kvar i ES så gled han mest runt på en skridsko och kollade läget,med ett kontrakt skrivet redan vid julen med IFK Helsingfors.Sånt glöms inte i första taget.Vad Brynäs behöver är killar med känsla för klubben eller proffesionella spelare som alltid ger sitt yttersta.

Det stämmer det här med -96. Micke har inget hjärta för klubben, sen om han är en bra spelare det är en sak, men jag tror inte att han skulle vara lika bra i brynäs nästa säsong som har är i år med Modo. Så försök få en spelare som typ: Johan Lindsrtöm-klass, han spelade till sista svettdroppen, å han tyckte om Brynäs å Gävle. En sån spelare ska man drafta, ingen finlirare som Wahlberg enligt mig.

Det behövs väl alla typer av spelare i ett lag, och en center av högsta klass kommer att behövas när Janne förmodligen gör sin sista säsong...

Jag läste att någon sett att Dackell och westlund skulle vara aktuella?? vet nån om det finns nån sanning i det?? Och om jag får säga mitt så tycker jag att Matthiasson är en perfekt spelare att värva. Han är helt klart etta på min önskelista, samtidigt som jag absolut tycker att Brynäs ska lägga kraft på att få behålla Bergkvist...

Maggan82

Ang Dackell och Westlund:
Titta på datumet som inlägget var skrivet så har du förmodligen
svaret där......;-)

« · 70287