micke63:
Kroken klarade fredags-cuten o är nu bland 16 forwards, varav 3 är skadade...
Nhl startar tors o just nu har Preds i stort sett bara 4 kedjor, och där Calle då ingår...
Sjukt trist med dessa skador och nu även sjukdomar. Jag tycker det är rätt att BZ agerar snabbt och plockar in Gistedt som ändå har bra med rutin från högsta ligan och säkert är rejält revanschsugen.
Utgår dock från att Starky spelar så mycket som han själv känner är möjligt.
1 månad m Gistedt
Vi får hoppas att Starsky står allt el att Appelgrens farhågor var överdrivna
"Vad gav Salo dig för motivering?
– Salo sa att tränarna inte ville spela mig så då fanns det ingen anledning att jag var kvar."
tjugo8: Till skillnad från dig så är jag inte så övertygad om att Calle tar en tröja i Nashville. Tror han är lite för tunn och inte tillräckligt tuff för NHL.
Han lär nog hamna i AHL han också tror jag.
Peja:
Mmm...kan stämma
Det jag sett hittills är väl mer att han hittar lägen att komma t skott nära mål
Det jag far efter är väl spelartypen som kan parkera vid mål alt bryta sig in o förbi 190cm/100kg- back...
Lindblom ska bli skitintressant att följa...
Redigerad kommentar
Powerfade:
Thure, Harju, Granis var ju faktiskt starka runt/mot mål...
Där har vi ju faktiskt INTE ersatt m samma spelartyper (möjligen Olden)
Ifjol var ju också problemet att komma in på mål, Lex-Leksand, Lex-FBK...
Hur fan tänkte Sundlöv här???
bradberry:
Tror du inte Calles .75 poäng per match (Bäst i Predators, visst bara 12 matcher...men ändå) o 1.5 i Admirals räcker t en tröja?
Jag tror även Calle kan tänka sig att underkasta sig en roll i 3-4 lina...o vi vet ju att han kan göra det jobbet också...
Tror han kör Predators ända in i kaklet denna sässe...skiter det sig så kanske vi kan hoppas på honom som första center 15/16...o Larsson som andre center...;)
Huge: Vad nu då? Skall vi inte bara fylla på med juniorer från ungdomslagen? ;-)
Skämt åsido Josefsson är en skridskoskicklig back som säkert skulle kunna möjliggöra en utlåning av Nörstebö till en allsvensk klubb. Skulle vara nyttigt för honom.
Men nog är det väl en forward vi behöver, ser behov både av en center och en powerforward. Därefter kan vi stänga butiken.
Josefsson är väl en utpräglat offensiv back med bra spelsinne och dessutom riktigt bra på rören. Låter som en bra värvning när vi behöver lite mer offensiv kraft, även om det inte handlar om nån forward.
Kan tänka mig att BZ tänker i de banorna och att han dessutom tänker komplettera med en etablerad forward, gärna transatlant.
70 Rodrigues:
Ogillar
Ful frisyr o konstig åkstil, ser ut som en innebandyspelare
Skrubben:
Alltså, Caps huvudcamp börjar imorgon, första match på söndag
Kan bara tänka mig att ev mkt skador i truppen skulle göra att han får fylla ut några dagar till...
O att de nu skulle få för sig att han ska spela i ahl håller jag för osannolikt, det borde de ha tänkt på liiiiiite tidigare...
Så det blir nog att han kommer hem o lirar nästa fredag...
Djoos rookie camp är över
Har försökt finna lite omdömen...utan framgång
Caps torskade mot Philly m 3-0 igår
Dagen innan tränade Djoos m topp-femman inkl Caps första back-draft i år o Vrana o Burra o de trodde att de skulle spela matchen o pp ihop...
#capsrookiecamp på twitter
När SHL-nykomlingen på söndagseftermiddagen genrepade mot Berlin saknades hela sex ordinarie spelare.
Hemvändande stjärnan Mikael Samuelsson är axelskadad och har endast spelat två försäsongsmatcher, Robin Alvarez skadade sig i fredagens match, Sebastian Lauritzen dras med en skada och kan inte ens träna och trotjänaren Michael Holmqvist är också skadad"
saxat från Expressen
Lauritzen skadad och kan inte ens träna, enligt aftonbladet. Grattis DIF!
Nog för att Frölunda får stå som favoriter men visst har vi chans på vinst. Deras hemmatryck i en premiär skrämmer mer än vad deras laguppställning gör.
Brynäsgubbe: Perfekt slagläge alltså ;-)
Håller med i sak dock, det är inte mot VF borta som poängen kommer tas.
Sansad:
Bz lyfter fram två spelare i dagens gd/ab bilaga, Andersén
Och David Westlund
"Han gör det otroligt bra när det gäller allt, från det vardagliga livet till jobbet på isen. Han tar för sig på ett positivt sätt och ser otroligt homogen ut"