70 Rodrigues: Lite långt kontrakt. Däremot tror jag på honom till nästa säsong. Han håller en högre nivå än han visat de senaste säsongerna men med en backcoach hittar han tillbaka till sitt spel.
För övrigt släppte ju någon ett rykte om Melin till nästa säsong. Här är vad jag hört: en kompis till mig som är AIK:are och har lite insyn i organisationen säger att Melin är på gång tillbaka till AIK om de hänger kvar. många rykten i svang, min önskan är Melin och GP i Brynäs nästa säsong.
Brukar inte ett långtidskontrakt betyda att spelaren accepterar en lägre årslön? Vilket skulle betyda mer pengar över till resten av spelarbudgeten. Inte vet jag, men det kanske är ett sätt att skrapa upp en del rester av årets ekonomiska underskott. Plus att Sunken trots att håller elitserieklass fortfarande.
Huge: "Bra agerat av Sundlöv, förlängningen var säkert mer av en formalitet sas"
Så du är nöjd med Sunkens spel de två senaste säsongerna, eller hur menar du??
Huge: Han har väl ingen deg, så det är väl därför. Men du är ju nöjd med allt som drar på sig en Brynäströja. "Att förlänga med en så pass uppskattad och bra back på den positionen är jag mer än nöjd med."
Du är bara medlem på det här forumet va?
70 Rodrigues: Måste faktiskt säga att jag är på Huges sida i detta läge.
Till att börja med ska jag säga att Sunken INTE varit bra den här säsongen, mot vad vi vet att han kan. Det kan t.om Huge se även om han inte vill erkänna det.
Men i min bok så är Sunken faktiskt given i dagens Brynäs. Även om han som sagt iår tagit ett kliv bakåt.
Sunken är aldrig skadad, han spelar varje match med stort hjärta och passion.
Jag har varit negativ till Sunken men vi läktarcoacher måste förstå att Sunken trots allt är lagkapten och att TJ, JL samt MS ser honom VARJE dag, VARJE träning och VARJE match. Detta måste betyda att de anser att han fortsatt är enormt viktig och ska man vara ärlig.. Jag vill att du ger mig något exempel på liknande spelare (defensiv back) som Brynäs SKA kunna värva som ersättare. De finns ingen.
Oavsett hur mycket man är emot Sunken så är jag på Sundlövs sida i detta. Han gör helt rätt som förlänger med honom.
tjugo8: Klart dom kan göra och jag reagerade också på att de förlängde så länge men Sunken är fortfarande en av de bästa defensiva backar vi har i dagens SHL.
Sen måste man tänka in ytterligare en sak i detta.
HUR ofta får inte Sunken spela med en ny spelare? Man kan aldrig någonsin underskatta kontinutet.. Det är extremt viktigt. Bara kolla på firma Ollas-Nordqvist-Sweatt som är ett lysande exempel på detta.
Jag vill ha in en ny offensiv back tillsammans med Sunken. Och nej inte Djoos. Jag vill ha en spelare som är stabilare åt båda håll som Ekholm var när han spelade tillsammans med Sunken för då var Sunken också riktigt bra!
tjugo8: Jag tycker kanske inte att Sunken är en superback, men statistik säger inte allt. En spelare som Patrik Hersley ligger på -1 och hade han haft Sunkens målproduktion hade han legat på -20.
Niklas Kronwall hade -5 förra säsongen i NHL. Gör det honom till en dålig back?
Erik Karlsson har -14 i Ottawa.
Jag menar inte att jämföra spelarnas kvalitéer, mer bara att påvisa att +/- statistik säger inte hela sanningen.
Dock förstår jag din poäng.
Redigerad kommentar
tjugo8: +/- säger väldigt mycket, det håller jag definitivt med om, inget snack om saken. MEN det jag tycker som jag även skrev om med Harju.. Spelare måste passa ihop. Hur många olika spelare har Sunken spelat med iår? Han hgar nog spelat med samtliga backar och alltid olika från match till match. Inte konstigt att man släpper in mål samtidigt som jag tycker att Brynäs försvarsspel under långa perioder av denna säsong inte alls varit bra i grunden. De senaste har dom gjort om det lite och då har det även sett bättre ut!
Men som sagt, Sunken har absolut inte varit bra iår det håller jag med om. Men tycker ändå att det är en bra förlängning då man inte kommer hitta någon bättre back som har der hjärtat och det spelet han ändå innerst inne besitter.
Men jag är samtidigt övertygad om att Sundlöv kommer ersätta Gunderson med en lika bra och kraftfull offensiv back nästa år SAMT att han kommer ta in minst en ny back till som då ev kommer spela tillsammans med Sunken.
Sinnessjukt att göra det m Sunken, usch!