1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742216 inlägg · 7967 ämnen

Laget säsongen 2014/2015

Sv: Laget säsongen 2014/2015

Honken:

Lundbergs kontrakt går ut 4 jan, blir nog förlängning, bra så

Scott/Niinimäki/Lundberg/Linkan el PaW

Jag missade iaf denna före nyår:

– Det är inga svenska spelare lediga så här års, utan det är utlänningar, och då blir de inte spelklara på en grisblink utan då tar det minst en vecka, säger Bengtzén om pappersarbetet.

Ni kommer säkerligen ha ny tränare nästa år eftersom Tommy Jonsson har varit hos er i sju år. Hur går det jobbet parallellt?
– Nu är det ett väldigt tryck med det dagliga. Då får det som är nästa år lida för det

O fö går Emils kontrakt ut på söndag, förlängning?

O Felix spelade enb en enda match under december (en J18), så där är det nog mörkt...

Kollade lite slött på EP efter utländska backar som lämnat lag....

Såg denna nu...

England

Rumänien

Sabbatsår

Tyska 3:e ligan

06/07 BIK KARLSKOGA....NEEEEEEEEJJJJJJJJJJJ   !!!!!!!!!!!

:D

tjugo8: Honom ska vi ha!

BÖRJA SÅGA !!!

tjugo8: Låter ju som en bra värvning iaf. Tvåvägskunnig,högerskytt,95 kg,landslagsspel. Men får vi inte ordning på hur vi ska spela så kan vi värva vilken back som helst utan att det spelar roll.

Men jo,detta verkar bra gjort av Bengtzén va.

tjugo8:

Ingen behöver fundera kring killens ursprung åtminstone.

tjugo8: Ställer mig väldigt tveksam till denna värvning, känns inte som en spelare som lyfter laget, njaaa.... har haft bättre magkänslor

@MrMadhawk är det samma slovak som inte platsade i Mora och blev utlånad till finska ligan? Imponerande värvning isf....#not

2006-07 Mora SHL 6 0 0 0 51 0 |

Hm 6 matcher 51 min utv.

Ja sämre än Sunken har jag svårt att se att han kan vara..

Lindström:

verkligen dagsfärsk statistik du bygger dina antaganden på. :)

Johan Norrström: Inte alls, var snarare en fråga hur man lyckas få ihop 51 min på 6 matcher.

Linus Wickman: Vilken back som helst som kan komma in och spela 0-0 och undvika panik i egen zon lyfter i dagens läge laget. Sen får vi väl se om Slovak besitter sådana kunskaper.

Lindström: Det ska nog bli tuffare att stå framför vårt mål känns det som.

Lindström:

Jo det är en bedrift. Den gode Tomas har avverkat en hel del länder och klubbar under sin karriär. Man funderar ju faktiskt varför? Känns väl lite som att det antingen blir struts eller mullvad. :)

70 Rodrigues:

Med korsdrag i plånboken kan man öppna upp även en död marknad.

70 Rodrigues: Deras sportchef verkar uppriktigt sagt oroad över att de har en svensk fjärdekedja. Lite konstigt, med tanke på hur mycket de värnade om svensk hockeys framtid när det var NHL-lockout...

Redigerad kommentar

Peja: Like på den.

Lindström: Det räcker väl med att peta en Jämtin på näsan

KulaShaker: Frågan är om BZ insett att Djoos inte blir någon ny Gunde.
Längd på kontraktet, någon som lösg sig till det?!

Peja: Och Brynäs skulle leda svensk hockeys utveckling, har ju gått sådär för både Brynäs o Växjö😂😂

Peja: Brynäs borde följa Växjös exempel - ingen damhockey, ingen juniorsatsning, köpa in dom 8-10 bästa legoknektarna utifrån. Bra för svensk hockey? Näe. Bra för Växjö? Jajamen.

70 Rodrigues: Växjö leder svensk hockeys avveckling

Redigerad kommentar

Davey_22: Denne Slovak nu då, har han några landslagsmeriter t ex? Ger väl en viss fingervisning i så fall om det är nån kvalité på han.

Clarence: Självklart! Representerade Slovakiens landslag 2012/13. Han är förmodligen SHL:s bäste back.

Bara att välkomna Tompa Slovak. Ingen koll på honom, men tror att det är bra med ny energi in i laget oavsett. Sen hoppas jag förstås att han är ett fynd...

Jajjen: Då är jag hellugn. Vår Saviour med stort S är alltså här?

Clarence:

Tomas vart även utsedd till tjeckiska ligans bästa back 2012-2013. Det du!!!

Johan Norrström: Se där! Men seriöst talat skulle det nån gång sitta fint med ett nyförvärv som överraskar - i positiv riktning

Clarence:

Med lagets eländiga spel i egen zon känns det tryggt att Jonsson faktiskt saknat en back med sina främsta styrkor i det offensiva spelet.

Clarence: Flopp eller ej återstår att se. Det ska dock bli skönt att nu kanske slippa se Djoos stå och skjuta slangbella på motståndarnas benskydd varenda PP. En annan positiv sak är att han troligtvis kommer in i vårt spelsystem ganska snabbt...

munkas: Blir mer och mer övertygad om det inte blir SHL nästa år.

Johan Norrström: Nja, bästa back i tjeckiska andraligan var han nog.

Clarence: Trodde du på allvar att det skulle gå att värva en toppspelare i januari? Konstigt att du ständigt går omkring och är besviken. Du behöver verkligen en reality-check.

Jajjen: Verkar vara högsta ligan han fick utmärkelsen i faktiskt.

Davey_22: Czech Extraliga?

Jajjen: Därav vikten att bygga rätt från början och ha en trupp som tål skador.

Djoos - Knappt A-lags mässig, 6-7 som bäst
Sunken - Kommentarer överflödiga
Kilas - Underpresterat
Eklund - Underpresterat/Skadad?
Bertilsson - Skaplig/Bra
Nördtebö - Avlastning/Utlånad
Westlund- Avlastning
Andersen - Utmärkt/Bra

Frågan är vad dessa kostar mot vad dom presterat.

Jajjen:

Jo högstaligan i Tjeckien heter så. Jo det är sant. Med den spelarbudget BZ har till sitt förfogande har han nog presterat underverk. Marknaden är ju dödare för vissa  än för andra.

Redigerad kommentar

Jajjen: Namnet på ligan är förvirrande.

Lindström: Ge Lucas en ordinarie plats.

70 Rodrigues: "Ge Lucas en ordinarie plats."

- WORD!!!!

70 Rodrigues: Håller med och skicka Djoos över pölen till WHL (om han platsar) eller något och lägg pengarna på en back som kan ta Gundes roll till 40% iaf!

Slovak vill jag se lira innan jag ev sågar!

F.ö skaplig ångest inför morgondagens match!

Redigerad kommentar

Davey_22, Johan Norrström: Experter på tjeckisk hockey, typ? Kolla deras Facebooku:

"Klubben hade ett intresse av att Thomas fortsatte också, som jag sa att jag också ordförande i klubben, men spelaren fortfarande insisterade på uppsägning av avtalet."

Han fick i alla fall inte sparken. Det är bra.

Forsberg 1978: Det är lugnt. Om en dryg vecka är Brynäs förmodligen avhängda. Sen får vi tre behagliga månader fram till domedagen. Passa på att njuta.

Lindström: Jag är mer nyfiken på vad du presterar. Du brynäsarn!

Djoos lån går väl ut efter säsongen. Att han spelar för Washingtons farmalag nästa säsong får man väl anta. Känns dock inte som att hans lön räcker till en ny Gunderson. 

Tycker egentligen att Berglind och Djoos är ungefär lika bra, men man kan ju lugnt konstatera att Brynäs hade större tålamod med Djoos jr än med Berglind. (Nej, jag vill inte se Berglind tillbaka i Brynäs heller) 

Det STÖRSTA problemet återstår...Var ska Slovak bo?!?

Jajjen: Slovak spelade i alla fall 3 säsonger i KHL och har av allt att döma varit en toppback i tjeckiska ligan därefter. Det får väl trots allt ses som gedigna meriter ur ett SHL-perspektiv. Det är ju många duktiga spelare som får sparken i KHL. 

bifhjärta: Lundbergs lägenhet?

Jajjen:

Naturligtvis. :) Har många Tjeckiska vänner, eller ja tre åtminstone. :) Klart att Slovak var angelägen att bryta sitt kontrakt med sin tjeckiska klubb. Han får garanterat bättre lön i Brynäs.

Jajjen: Lundberg bor ju i Gävle sen innan!

« · 1645855 · »