1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741957 inlägg · 7967 ämnen

Leksand-Brynäs 28/10

Sv: Leksand-Brynäs 28/10
Zappaholic: Slafsspelet fortsätter, tyvärr.

rafalski: Härligt blomman! Vilket avtryck du har gjort mot gamla laget.

Blomqvist är en riktig usel spelare.

Jodå så att..

Starky och virket räddar oss från 3-4 mål till.

munkas: Byt om Molin!

TJ "Vad tror ni om motståndet imorgon då?
– Det kommer att bli jättetight. Derby och två lag som kommer att kriga om viktiga poäng. Det kommer att bli en riktig match."

Synd att det bara var ett lag som ville kriga och ett som tittade på.

Redigerad kommentar

Lindström: Liket lever!!! Bra där!!

munkas: det finns inget svårare än att hitta motivationen än efter tre raka förluster. Att dessutom ha domarna ständigt mot sig gör inte saken bättre.

Ove Myling: kolla nu när dalmasarna snart skiter på sig.

rafalski: Ta halmstråt nu då tack..

Lindström: Håller inte att spela hockey i 5 min. Dagens höjdare är ändå Rynos kollaps i friläget!

rafalski: Tacka ärke sopan Subdlöv för det samt allt annat skit han lyckades ställa till med innan han försvann.

Löjligt bedrövlig match av Bif.
TJ har en del att förklara.

Ryno...HAHAHAHAHAHAHA.. han kan inte göra mål.

Synd att vi inte tar chansen när vi håller på att få en poäng gratis av Leksand.

6mot3 kontring i slutet. OCH MAN STÄLLER UPP OCH VÄNTAR 15 SEK INNAN ETT SKOTT KOMMER.. BRA DÄR

Zappaholic: Varför i helvete blir det inte utvisning på Ryno... tyckte domaren synd om honom...

Lindström:Vet inte vad som är värst, att vi torskar mot fusk IF eller att man inte orkar bry sig.

rafalski: TJ briljerar i intervjun nu..
40 min innan han vaskar om och det fortfarande ser lika illa ut.

Domarna missade matchens klaraste utvisning när Scott blev nedriven när Leksand erövrade pucken och Ryno därefter missade öppet mål. Riktigt surt. Hade behövt vinna någon tekning där i slutet... 

Lunkan: Jag missade att det är först i nästa match revanschen kommer. Trist att sumpa ytterligare en kväll i onödan. Brynäs spelar pissdåligt och Jonsson är besviken. Ingenting nytt under solen.

Lindström: Vad sa han?

Jag var tvungen att stänga av efter 3-0. Tänkte det skulle gå bättre om man inte kollade. Nåt måste hända nu. 

Andersén och Eklund är de godkända värvningarna såhär långt. Blomqvist och Westerholms...där har vi problem.

en ny center måste in! En riktig general som är bra både offensivt och defensivt. Sen skicka iväg Lindgren och Ponthus så långt det går, dessa herrar håller inte SHL nivå!! Kan även sälja Blomqvist som inte gör någon nytta alls. Trodde han var en hårt arbetande spelare men han ser mest ointresserad ut av alla. 

Scott NY Sweatt

Rödin Pathrik Ollas

Brodin Enterfeldt Olden

Lööke/Lindlbom Nordan Brodecki

Peja: Ja, där avgjordes det nog till slut.
Synd, vi var värda en pinne efter slutforceringen och det var ändå ett fall framåt försvarsmässigt. Dom jobbade hårdare fram till 3-0 samtidigt som vårt fokus bakåt säkert bidrog till att dom hade mer puck och skapade mer.
Som du säger: lite avgörande när Ryno gör ett bra hemjobb och snuvar Sweatt på friläget. Istf 1-1 så vänder spelet och dom gör 2-0. Blomqvists onödiga tvåa på Alsenfelt hade vi också klarat oss utan i jakten på reducering.
Vi tar med oss slutforceringen och att vi inte ger upp vid 0-3.

Huge: Försöker du provocera med dina inlägg eller vad är grejen? Värda poäng, va?

Huge: Det är nästan omöjligt att få med sig poäng i SHL om man förlorar perioder med 3-0. Det var nog ingen tillfällighet att Ryno backcheckade bra samtidigt som Brynässpelare inte gjorde detsamma. Så många skott som Leksand hade i 2:a perioden ska man ju knappt få på en hel match. 

Form m.m kan man alltid diskutera. Men idag tycker jag det ser ut som att Leksand jobbar hårdare än oss. Det är inte försvarbart. 

TobiasR: Kan vara bland HS sämre inlägg, otroligt onyanserat.

1, skicka iväg Jacke Blomqvist som troligtvis är den som har mest hjärta för klubben, kämpar och ger allt för klubben. Han har även visat att han kan producera på SHL nivå, senast förra säsongen (14 mål).

2, skicka iväg Alex? Våran egna produkt som är väldigt nyttig lagspelare och har ledaregenskaper. Vad är tanken där? Också han är en kille med hjärta och en spelare jag hoppas kan bli en stöttepelare i många år framöver likt Frölunda har i Niclas Lasu. En spelare som alltid kommer till jobbet och förhoppningvis kan producera mer på sikt.

3, Skicka iväg Ponthus? Vad ska vi då ha Pathrik till? Det är som att åka skidor med en skida. Vi måste ge dem tid och idag är ju båda inblandade i båda målen.

Nu gäller det att folket dyker upp och stöttar laget på torsdag där vi bara ska slå Djurgården hemma i vår borg. Förlust då och Bengtzen nästan måste agera.

Davey_22: Har nog aldrig sett TJ så förbannad o besviken.

Brynäslegenden: Skillnaden mellan Alex och Lasu är att Lasu alltid tillför energi och fysiskt spel. Även när han har en dålig dag så är han alltid en nyttig rollspelare. Lite som Brodin. Jag tror att Alex skulle behöva en skadefri säsong i Allsvenskan innan han kan tillföra på riktigt i Brynäs. Nu är han en alibispelare.

70 Rodrigues: Jag såg ingenting efter 3-0. Men bra att TJ har vett nog att fatta att det ser riktigt jävla illa ut just nu. Nu ska man bara göra nåt åt det också.

Brynäslegenden: Vill se att han agerar nu! Detta är för dåligt, bort med skräp som inte presterar precis som Leksand gjorde när det stormade kring laget. Ska det vara så jävla svårt? I och med den här förlusten har Brynäs nu visat vilken nivå vi ligger på med den nuvarande truppen, sker ingen förändring kommer vi bli ett bottenlag (det är vi förvisso redan). 

Peja: Ja och det var det jag menade med att han på sikt kunde bli som Lasu ;)

70 Rodrigues: Låter bra. Nu vill jag fan se att det blir mer än ord. Som allt fler börjar bli inne på så kanske vi måste inse att förändringar i truppen bör ske. Alldeles för många spelare som åker snålskjuts.

Davey_22: Att det ser energifattigt ikväll trots tre raka torsk kan ju bero på att det inte har varit konkurrens om platserna en enda match än så länge. Alla är garanterade speltid i match efter match trots att man inte förtjänar det. Starky är överlägset bästa Brynäsare ikväll. Det säger en hel del efter en torsk mot jumbon, som dessutom var helt rättvis.

Brynäsgubbe: Ja det vill jag med och nog alla härinne förutom
Huge kanske. Men att skicka iväg de 3 som nämndes är ett skämt. Att däremot ta in en klasscenter och låna ut Alex till typ Almtuna kanske vore något.

Alltså vad gör dom efter Rynos miss?! Ställer upp i PP i 6 mot 3?! IN MED PUCKJÄVELN PÅ MÅL! All kraft ska in på mål men ingen vågar skjuta. Sliter mig nästan i håret när jag ser det där... 

Exempel på vad jag menar här: i.imgur.com/YpNwOGm.jpg

Det ska inte var svårare än att dra en pass in mot Blomqvist som kommer öppet i slottet. Men istället vänder han upp mot sargen och inväntar sista Leksand-spelaren. Man blir ju helt matt... 

Så himla skönt att vi har en videocoach-analytiker som vi kan lita på tar upp sånt här så det förbättras! Obs: Sarkasm.

Brynäsgubbe: Sunkan har nästan 20 minuter i en match där vi jagar, inte optimalt. Bertilsson 17 min. Tycker Westlund gör sin bästa match idag, kommer lite mer för varje match.

Sansad: Ja, han kammade hem en fin 1:a i spelarbetyget så åsikterna ang Westlund går isär. Själv tycker jag han är en säkerhetsrisk varje gång han är inne. Men nu finns det ju inga andra alternativ så då spelar han.

TobiasR: Tycker du är oseriös som tror att man kan skicka iväg 3 spelare sådär där de dessutom är 2 stycken som är våra egna från början.

Brynäslegenden: Klart som fan att dom inte kommer skicka iväg 3 spelare men jag tycker det och jag står för det. Så du menar att vi inte kan göra oss av med Lindgren bara för han är han av våra egna? Det är väl ändå hur man presterar på isen som avgör och inte var man kommer ifrån. 

Brynäslegenden: dina argument för Blomqvist, Lindgren och Westerholm är skrattretande :') att Blomqvist har ett stort hjärta för Brynäs skulle vara ett skäl till att han kan känna sig trygg är så fel det bara kan bli. Då skulle ju jag kunna lira med A-laget.. jag har ett sjuhelsikes hjärta för Brynäs men skulle visa fan så mycket mer energi och glöd än honom. Lite som junisarna visar när dom får chansen!! Har sagt det för och säger det ugen. Lindgren fattar jag inte.. känner att han inte tillför ett skit. Vad har han för spets egentligen? En bra lagspelare, sure.. men nu är det här Brynäs som siktar på ett smguld o då behövs det betydligt mer än det Alex har visat under alla sina säsonger i Brynäs! Tvillingarna kan du låna ut! Är så spyless på båda två! Killarna har ju noll självförtroende framför allt yttern. Gör det mesta fel. Klena, sega och inne på mest mål bakåt... nä nu längtar jag efter landslags uppehållet så vi kan få tillbaka Ollas, Lindblom och Olden!!! Gärna en ny BRA center också!! Om det finns - hugg på en gång!! Nu äre fan dax för vår kära sportchef att dra tummen ur röva!! Innan det går för långt. Sen undrar jag verkligen om TJ är rätt man att leda Brynäs. Känns som laget bbehöver ny röst. Tack för mig!

TobiasR: Det brukar vara lättare sagt än gjort att bara skeppa spelare. Oftast är de inte särskilt attraktiva på markanden av den simpla orsaken att de som skeppas inte har presterat bra den senaste tiden. Om ingen klubb tar över kontraktet sitter man ju där med en stor utgift och ingen spelare. Det fick Salo erfara i fallet Himelfarb... I Brynäs fall är ju utfyllnadsspelarna (Lindgren, Westlund etc) till stor del egna produkter som fortfarande är unga. De är billiga och skulle kunna lånas ut snarare än sparkas.

De som jag tror löper störst risk att få 'kicken' är tvillingarna, eftersom de antagligen är väldigt attraktiva för satsande allsvenska klubbar. Och just den här säsongen är det av naturliga skäl många som satsar.  Därför borde det gå att bli av med de, men man måste ju ha ersättare också. Och nu kom de igång på slutet i Leksand...

Redigerad kommentar

Känns ju hemskt att säga det. Men på något sätt kanske ändå detta var det bästa som kunde hända. Kan inte tänka mig att Bengtzén sin första säsong vill bli sammankopplad med fiasko, (även att det inte är han som värvat truppen), men det är likt väl han som är sportchef. Förhoppningsvis får vi se något nytt inom en snar framtid! Tvillingarna först ut.

70 Rodrigues:
När har TJs ilska lett t förbättring? Idag blev det 4 skott på 11 min in i 3:e
Tycks som de slutat helt o lyssna på honom, troligen räddade styrelsen honom fr att få sparken av Sundlöv, tror/hoppas Bz kör en hårdare linje

Ytterligare en läktarcoach;
@jgarpenlov: När man ser Brynäs måste man ställa sig frågan om de har något grundspel. Väldigt utspritt.

Bifbiffen: Något sånt här kanske

Johansson (Starkbaum)

Där behöver JJ komma in i spelet. Känns som om Starky också behöver välbehövlig vila.

Andersén Djoos - Andersén är vår bästa back, punkt slut. Djoos behöver trygghet och Niclas får täcka upp för han.

Bertilsson Sundqvist - Bertilsson är våran näst bästa back och Sunkan känns inte alls trygg för tillfälligt. Så para ihop dessa så kanske vi får ett av ligans bättre defensiva par.

Kilström Eklund - Kilström har gjort en bra säsong likaså Eklund. Känns som om bägge har yttliggare en växel att lägga i. Spännande backpar

Extra:Westlund

Sweatt Scott Lööke - Bägge trasatlanterna ihop tillsammans med vårat nya stjärnskott Lööke. Kan bli en hitt!

Rödin NY center, tack!! (Johan Larsson??) Ollas - Rödin och Ollas spelade med varandra under sin tid i  landslaget ifjol och gjorde det kanon bra. Lägg krut på en NY center av klass i mellan dom och vi har en mycket bra shl kedja.

Brodecki Norquist Lindblom - Varför spräcka ett vinnande koncept?? Nordan har överlag gjort det fantastiskt bra i det tysta ihop med Brodecki och Lööke vid sin sida. Ge Lööke ännu mer förtroende med Scott o Sweatt samt fortsätt med Brodecki och Nordan, dock men en ny ytter-tank i Lindblom och vi kommer ha en mycket bra tredje kedja!

Olden Enterfeldt Brodin - Spelade mycket ihop under försäsongen och gjorde det stabilt. Brodin/Enterfeldt finner ju varandra i natt mörker. Och när Olden kommer tillbaka så tycker jag han ska få försöka spela till sej den sista forwards platssen till förmån för Blomqvist. Olden känns som en ytter vi inte har för tillfälligt och det spel Sondre visade under VM för Norge så är han en lirare som kan bryta mönster. Men även sor och jobbig att möta.

Extra:Blomqvist

Låna ut Lindgren till Almtuna/Mora och försök sälj tvillingarna då junisarna(Lindblom, Lööke och Brodecki) är betydligt mer hungriga och ställer mycket mer frågor till motståndarna! Därav finns ingen plats för dom.  

PP1:

Djoos - På blå

Ollas - Till vänster

Scott - Nere vid vänstra stolpen och runt mål samt i slottet

Rödin - Till höger

Enterfeldt - Framför kassen och vid högra stolpen för att finnas till hjälp för Rödin, samt att han vinner mest tekningar

PP2:

Eklund - På blå, den enkla andledning av att han har ett bättre spel i sig och en farligare bössa än Andersén.

Brodecki - Till vänster

NY center - slottet 

Sweatt - Till höger

Olden  - Framför kassen samt runt kassen och vid sargen

BP Par:

1.Enterfeldt - Brodin

2.Ollas - NY center

3.Sweatt - Nordan

Extra:Scott/Olden

tjugo8: Både Garpen o Sanny är väldigt rätt ute i sina analyser. Jag tycker det verkar som att grabbarna har slutat att lyssna på TJ? Det går rykten om att Brynäs ville ha Melin redan till den här säsongen, men att det kostade för mycket(precis som vanligt alltså när det gäller Brynäs IF)

« · 1636049 · »