Brynäs IF

714621 inlägg · 7953 ämnen

Leksand-Brynäs 9/1-2014

1606697 · » Till forumet


Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
Jajjen: Jag är där också, med en gnagare :-)
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014

munkas: "Hemmamatch en lördag mot jumbon, som har sju raka torsk i bagaget. Tyvärr, där har du säsongens mest givna torsk."

Du kan ha rätt. Då känns det tryggt att både du och jag finns på läktaren, som vanligt, för att stötta laget.

Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
Zzz: Jag tycker att Nörsterbö och Westlund redan är bättre än DP. Den sistnämnde har ju knappt lyckats vara stabil i en enda match den här säsongen. Typ Westlund gick in och gjorde ett stabilt jobb. Inte spektakulärt, men inga misstag.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014

EskilstunaLasse:

DP lider såklart av sin skadefrånvaro, skridskoåkningen är under all kritik nu.

Rakt fram är det ingen fara (gäller Jacobsson också), men i övriga riktningar o i vändningar är det dykarskor på, stl 48

Igår var det dock snudd på utvisning vid Fusksands 1-0, DP kliver på klubba/blir trippad o vi blir kort om folk

DP behöver matcher för att bli rättvist bedömd, att göra dem m Jacobsson är ingen höjdare...jag hade helst sett DP göra 5 i allsvenskan men nu m skadorna måste de väl ske i shl, hoppas det inte kostar oss 6:e platsen bara...

Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
EskilstunaLasse: Förstår inte varför inte Nörstebö eller Westlund släpps fram istället. Dom kanske inte är bättre idag, men jag har mer tålamod med en junior än med en underpresterande senior. Låna ut DP till Almtuna, spelar han sig i form där kan han bli en tillgång i ett slutspel annars kan han gott stanna där. Han lär ju inte vara kvar nästa säsong hursom så det finns ingen anledning till något mer tålamod. 
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
EskilstunaLasse: Du talar av egen erfarenhet, märker jag.
Heders, starkt att du har självinsikt och kan dela med dig av dina erfarenheter.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
munkas: du kan para ihop DP men vilken världsback som helst och det skulle inte bli bra i alla fall. DP håller absolut inte SHL mått.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
Huge: ja vissa växer upp åldersmässigt men är fortfarande kvar i tolvårsåldern när det gäller mycket annat.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
Honken: Jag är inte så orolig för Brynäs spel egentligen men Bertilsson behövs verkligen på plan. Sen är ju vårt boxplay inte "SHL mässigt" tyvärr. Nokke, Warg och Bertilsson kanske behövs där tillsammans för att täppa till. Leksand fick stå och mata direktskott från fyra meter gång på gång vilket inte är direkt att rekomendera. Men Gnaget ska vi väl kunna slå i alla fall?
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
Forsberg78: Hemmamatch en lördag mot jumbon, som har sju raka torsk i bagaget. Tyvärr, där har du säsongens mest givna torsk.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
mattias - 74: Förlorar man, gör man ju det för att det andra laget gjort fler mål, det går ju ut på det, sen att Brynäs gav ett blekt intryck överlag igår, DET är tråkigt....
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
Lindström: Ojojojoj vad denna förlust svider hoppas innerligt att detta går ut över AIK imorn men har en orolig känsla AIK har ju spöat oss i Läkerolen förr!

Varför görs inget åt backsidan för så fort våra backar sätts under minsta lilla press så blir det kaos och allt detta slarv gång på gång? Jag blir frustrerad som igår vi möter ett skitlag i ett derby men så ser det ut som det gjorde! Nej usch Fyfan!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014

Carl Lejonkräk:

Måste ge Beröm till Jonsson som sa efter matchen på C More att ni förlorar mot ett bättre lag, stort och erkänna istället för att komma med undanflykter som många tränare gör. Däremot reagerade jag på Ollas uttalande om matchen " Det är som vilken match som helst för mig " skall han ha sagt.

jojo ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014

Zappaholic: Idag vaknar man med en känsla av baksmälla efter gårdagens insats av Brynäs. Var var kampen, intensiteten, hungern eller glöden igår?

Tråkigt förutom förlusten är att det inte slog gnistor om derbyt, det liknade allt för mycket innebandy och jag är lite orolig över vart hockyn i SHL är på väg. Små duttar leder till utvisningar vilket lett till att kampmomentet helt försvunnit, bättre var det på den gamla goda tiden........

Tyvärr så är det nästan enbart i slutspelet som det spelas riktig hockey numera då domarna höjer nivån till en acceptabel sådan.

Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
Davey_22: Det var inte ditt inlägg jag reagerade på läs, men jag såg senare att det var dig jag svarade, vilket inte var min avsikt. Du sågade ju inte vare sig lag eller spelare på ett omoget sätt, utan det var andra kommentarer jag syftade på.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014

Sett matchen i efterhand

Usel tillställning/Brynäs-spel

Vi tycks bara kunna vinna mot uselt spelande 11:e lag...

Hur ska det kunna bli ngn fart m Jacobssons, Löfs, Sunkens, DPs uppspel för långa, för korta, i ryggen, studsande lobb, fladdrig flipp...???

Vem leder laget? Vad gör Scott? Thure? Rödin?

0 skott på 4 min pp

Sorglig historia, god natt!

Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014

Zappaholic: Jag förstår inte varför du reagerar på just min kommentar om Thure och Rödin ? Hur är den omogen ?

Thure hade dåligt kroppsspråk och visade tydligt att han va frustrerad över nåt (inte minst genom den onödiga slashingen).

Rödin har haft en lång skadeperiod och jag påpekade att han såg väldigt rostig ut.

Hur är mitt resonemang omoget ??

Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
70 Rodrigues: Du driver? Visst, vi kanske inte först och främst behöver en offensiv back, men kom igen... ett skämt att han går dit.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
70 Rodrigues: Ähh marknaden är ju död..
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014

70 Rodrigues:

Antar att Linder ryker nu. Respekt till Ollas som inte firar målet pga respekt för gamla klubben.

Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
Pikkarainen klar för Leksand. Undrar när våran sk sportchef ska börja jobba?
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
Förluster tillhör spelet, men det är ALDRIG accepterat!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
Huge: Och vissa lever kvar med betongen i sandlådan, det kan ju lösa sig.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
munkas: Ja så ser det ut när våran såkallade sportchef vägrar förstärka på backsidan trots att vi är som en hönsgård i egen zon!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
rafalski:DP och Jacobsson kan dra bussjäveln hem, med handbromsen i. Ett makalöst dåligt komponerat backpar. 
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
Zappaholic: du har såklart helt rätt..men en annan kan inte låta så diplomatisk efter en tung derbyförlust:-(
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
Zappaholic: Som vanligt härinne efter en förlust, det borde du väl veta.
Jag var likadan i tolvårsåldern, allt var svartvitt, skit och elände efter en torsk.
Vissa växer upp, andra inte.... ;-)
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
Zappaholic: Nu kommer Jan Björklund krypandes igen ;-)
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
Zappaholic: Blanda inte in din familj i Balsamgate!
Ingen lek att få tovor i håret.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
Davey_22: Hur gärna vi än vill det kommer vi inte vinna alla matcher vi spelar. Trots lite taffligt spel håller vi jämna steg med LIF och så när tar vi matchen till övertid. Tycker det känns lite omoget att såga spelare och förening längs fotknölarna efter varje förlust. Finns det inga grader i helvetet? :-)
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
Lindström: Vem rapporterade det? Din kompis Mållgan?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
Alldeles för många spelare som står för dliga insatser, Thure såg knappt ut som han ville spela. Rödin såg rejääält rostig ut.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
Steenm: 3 snäpp bättre än BIFs insats ikväll hursom.

Fick rapport nu varför Rödin & Thures spel såg ut som det gjorde;
Båda hade glömt balsam så dom kunde inte riskera att svettas ikväll.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
Qvarre: leksand vann alla kampmoment och visade en jävla glöd. Vi spelade uselt och hade i ärlighetens namn inte många målchanser. Ingen förutom Ollas var beredd att offra sig för vinst ikväll.

DP och Jacobsson är hockeyns Kling och Klang.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
Steenm: Ja du, man är grymt förbannad efter en patetisk insats. Shit happens!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
Qvarre: Ja, ett lite desperatare och äckligt disciplinerat Leksand vinner en jämn match mot ett lite mindre desperat men skickligare Brynäs. En klassisk derbyfight där rätt lag vinner, sett till prestation överlag.
Ändå inte mer än ett missat öppet från förlängning i slutminuten. Små marginaler....
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
Steenm: Ja du, man är grymt förbannad efter en patetisk insats. Shit happens!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
Lindström: Håller med! Varför inte utnyttja bänken, visa att detta inte duger!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014

"Helvetes jävla h*rungar"
"Dra åt helvete hela jävla föreningen!"

Skön nivå härinne nu. Patetiskt...

Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
Lunkan: Fyfan detta var en tung förlust! Leksand upp på samma poäng fast -5432 i målskillnad helt jävla otroligt och oförlåtligt av Brynäs att agera så här mot ett jävla skitlag!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014

Dålig insats av Brynäs. Knappt 10 minuter bra hockey. Gunde känns väldigt ensam i det kreativa därbak med nuvarande skadeläge.

 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
Utmanövrerande av LIFs B lag, våran kära TJ gör INGET för att förändra matchbilden fast det såg bedrövligt ut från första nedsläpp.

Fint att Rödin, Thure fick ett ispass i benen efter sina skadorna & sjukdomar.

Flera som ska skämmas över sina insatser ikväll.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
rafalski: Hur fan är det möjligt? TJ ska nog ta sig en jävla funderare, för skälla på laget kommer han inte att göra . Dra åt helvete hela jävla föreningen!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
Tommy:
Grattis Leksand,ni var bättre
Jag hatar att se Brynäs spela med så dålig inställning.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014

 Jag tycker Brynäs gör en jättedålig match. Jag tycker också att Leksand inte borde få spela i SHL.

Nya tag på Lördag.

Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
Carl Lejonkräk: Helvetes jävla H*rungar i Leksand. ..försvara försvara försvara..så jävla dåliga. Hoppas inte en slutspelsplats ödslas på det jävla sopgänget
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
Argh! hatar när vi torskar :-(
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
En jävla skitinsats! Ollas bra, resten kan fara åt helvete!
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
Forsberg78: då får man skämmas då, godnatt grabbar.
Kommentera

Sv: Leksand-Brynäs 9/1-2014
Forsberg78:rövsport
Kommentera

1606697 · »