1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741975 inlägg · 7967 ämnen

LHC–Brynäs | B2B 17-18/11

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Auchinleck: Vet inte om det nämndes igår men jäklar vilken vacker skarvpassning Granström gjorde till Paille igår på 3-0 målet, iskallt!

Ni som var på plats igår: Blev det någon hymn?

Inkazar: Det viktigaste är ju att man håller spelet. Då kommer ju sällanbesökarna komma.

Det gäller att locka de " otrogna"😀

mk: folk kommer inte förrän hockey är hett i stan. Typ vid kvarten eller semin

{6984}: Ja, det är väl främst till semin de kommer. Så ungefär vart tionde år.

Missade början på C more, men har de utsett BZ till bäste sportchef?

Bengtzén utsedd till SHL:s bästa sportchef av CMore-studion 👍

{5915}: har missat det helt den här gången...

{6984}: Jo. Men kan man locka 2-300 sällanbesökare varje match.
Så sprider sig det att det är roligt att gå på hockey.

Jag har Comhem. Nu så har man hittat felet varför vi har haft alla Livekanaler gratis i två år. Nu är dom borta. Man får betala för att se dom.
Det kan nog ge en och annan besökare till GR när det inte är gratis längre.

Spelar Brynäs bra över tid, så kommer publiken.
Så är det för alla lag.

Skrubben: Najs, lust att berätta vad de sa? Missade det.

Brynäsgubbe: Egentligen det som många här redan pratat om. I år var första gången som man verkligen kan kalla det här laget för hans lag. Jensen, Clark och Paille är värvningar som sticker ut från det här årets silly season. Sedan nämnde Sanny också att det var han som satte ihop Karlskronas lag som sedan gick upp till SHL.

Skrubben: BZ satte ju ihop många bra lag i Bofors också. De presterade väldigt bra sett till sina förutsättningar under BZ år där och har fortsatt med det efteråt också. Att Karlskrona gick upp med det laget var lite "freaky".

Peja: Det var säsongen för två år sen väl som KHK gick upp i SHL. Och det var under samma säsong Bengtzén gick över till Brynäs.
Jag tror det var en väldig lycka för Brynäs att han inte fanns kvar i Karlskrona när de ordnade SHL-platsen. Då hade han knappast lämnat dem.

första prognosen på granström är 6 veckor

Granström= Allvarlig ögonskada. Oklar prognos men borta minst 6 veckor.

Sunken= Trasiga ljumskar. Förmodligen borta säsongen ur, åtminstone till februari, kanske hela karriären.

Zaborsky= Axelskadad. Förmodligen operation. Borta resten av säsongen?

Enterfeldt= Oklar, hemlig skada men verkar allvarligt då han inte väntas tillbaka inom den närmaste tiden.

Känns som en tidsfråga innan nästa går sönder. Snart lever vår breda trupp på marginalen...

Boqvist! Hem med dig!

bradberry: ja nog känns det. Men än är det ingen kris. In med blomman i första, Ölund i 2a å vi lever rött bra ändå :)

Charles: Oj det var mycket längre än jag trodde.

Charles: 6 veckor???ramla ögat ur elle?
Helvetes jävla skit nu kommer vi börja dala för Granström betyder mycket för detta laget!
Faaaaaan!

Forsberg 1978: minimum 6 veckor alltså. Än kan han faktiskt inte ens se så ingen vet hur allvarligt det är. 6 veckor är om vi skulle ha flyt med en skada för en gångs skull.

Helvete då... Lider med Granis. Måtte ögat återställa sig helt och hållet nu bara, så får det ta den tid det tar.

{7225}: förväntade mig att han skulle vara borta till nyår ialf..aja det viktigaste är att han inte tappar allt för mycket syn på sitt öga bara. Synen viktigare än hockey.

{7225}: Där kom första långtidsskadan på en nyckelspelare. Det är väldigt svårt att göra sig själv rättvisa när man aldrig får spela med bästa laget

{7225}: Jag får ångest av det här klubbjäveln kunde lika gärna tagit på visiret eller på sin höjd tagit runt munnen och blivit ett sprucken läpp men nu är det en Brynäsare och då ska klubbjäveln ta i ÖGAT och synen och säsongen är hotad!!! Blir så jävla less!!!

Forsberg 1978: varför händer det just i Brynäs? Varför hände inget sånt när han spelade i Luleå?
Varför blev fälth långtidsskadad så fort han satt foten i Brynäs?
Varför blev Zaborsky, efter flera skadefria säsonger, långtidsskadad i just brynäs?

Chris11: Håller med om att det känns som att det alltid drabbar våra spelare. Men antagligen har det bara att göra med vart vårt fokus ligger. Vi kommer ju ihåg vad som hände med Sweatt så fort han lämnade (började skadad här också iofs).

Ingen tvekan om att Brynäs har varit otroligt skadedrabbade de senaste åren dock.

Rent krasst hade Enter varit som ett nyförvärv om han hade spelar den här säsongen iom att han var borta nästan hela förra. Zaborsky då..Ja han har ju egentligen inte varit någon injektion i laget. Sunken..älskade Sunken, alltid en säkerhetsrisk i egen zon. Så den enda skadan vi har idag som är jobbigt rent prestationsmässigt det är ju Granis. Och han har nog bäst chans att komma tillbaka först av de 4 nämnda. Så det är inte TOTALT mörker ialf

bifhjärta: Jag tycker att du underskattar Zaborskys insats, han utgör ett hot och är inblandad i många offensiva situationer. Både som framspelare och som ja, målsumpare. Det har inte släppt för honom än men det var ju bara en tidsfråga innan han skulle börja leverera. Att han inte är med betyder att Brynäs saknar en klasspelare och ett stort sparkapital.

Peja: Absolut. Vill inte underskatta honom totalt..men jobbigare om Oskar, Paille eller Gunde blivit skadad.

Chris11: Gavlerinken är säkert hemsökt av nån brynäshatare Dax att ringa det okända på kanal 7😉👻

bifhjärta: Sant. Det som man undrar är ju om både Fälth och Zaborsky var skadade/halvskadade när de värvades?

bifhjärta: Det är definitivt inte totalt mörker! Så länge vi har Westerholms-kedjan och Jensen-kedjan så har vi två kedjor av högsta kvalitet. Och backsidan är just nu skadefri (Sunken hade ändå inte platsat enligt mig), så där ska vi vara tacksamma.

Så klart riktigt tråkigt med Granis skada. Men ska man se det positivt så kan jag räkna upp minst 10 spelare som jag anser hade varit värre att få långtidsskadade. Och dessutom tycker jag att Ölunds inhopp igår såg riktigt piggt ut. Detta kanske kan bli hans genombrott när han nu får chansen?

bradberry: Låter väl troligt att Boqvist tas hem. Vad har vi för andra realistiska alternativ till förstärkning?

Skrubben:
Läge för Shls bästa sportchef att leverera nu.
Ska man hålla sej fast i tabell toppen lär en forward/center in så fort som möjligt.

Har kollat lite på marknaden, jag rangordnar här:
1.Bud Holloway, + Bästa lediga - Dyraste
2.Patrick Carlsson, + Kan lira både center och ytter samt att det går rykte att han är påväg bort från Frölunda för att få mer speltid - Inga egentligen
3.Tim Stapleton, + Är i grunden en offensiv poängspelare och kan behöva miljöbyte - Risk för fortsatt flopp
4.Andreas Jämtin, Rimlig peng, bra i bägge zonerna, kan lira både center och ytter. En Bz favorit? - Bäst före datum för ett tag sen...?

Sen ser det tunt ut. Det bästa vore kanske att ta hem Boqvist?

Pettisbif:
Röstar på att ta hem Boqvist men Patrik Carlsson låter vettigt! Granis kanske inte gjort mycket väsen av sig men hans frånvaro kommer kännas var så säker!

bifhjärta: 5700. Vi är ca 202 under snittet nu. Örebro på en tisdag nästa..

Leksand hjälper oss och nollar Karlskrona.

Forsberg 1978:
Granis är en av shls allra bästa tekare. Plus oerhört nyttig i BP. Stark att sätta in dom sista minuterna när man vill forza för kvittering eller för att behålla en ledning.. såååå jävla synd!

Auchinleck: Ajajaj då blir det ännu viktigare med slutspel..

Chris11: måste vara det radioaktiva regnet från tjernobyl som slog gävle hårdast

Peja: Har Zaborsky haft problem med axeln förut innan han kom till Brynäs nån som har koll på det ?

Auchinleck: "5700. Vi är ca 202 under snittet nu."

Vilket snitt? Budgeterat snitt? Förra säsongens snitt? SHLs snitt?

{7225}: Njae..budgeterat för 5600 och vi ligger på 5500 i snitt. Auchinleck räknade på fel budgetsnitt bara.

bifhjärta: Just det men det brukar tendera att gå upp under våren så det ser väl hyffsat ut.

Pettisbif: Holloway är bara att glömma. Möjligtvis att en sån spelare (med den lönen) kan vara rimlig senare under säsongen. Men först måste försäkringen börja täcka både Zaborskys och Sunkens löner, och det händer väl runt nyår (3 månaders frånvaro).

Som någon skrev tidigare så finns det i dagsläget inga pengar över att köpa spelare för. Brynäs budget är riktigt tajt och man ligger dessutom under det budgeterade publiksnittet i dagsläget. Det vore helt enkelt galenskap att värva in spelare just nu.

bifhjärta: Upp till oss stockholmare att rädda publiksnittet, Gävle skiter i Brynäs.

{5915}: Jag blir jävligt trött på allt nedvärderande som skrivs om Gävlebor i detta sammanhang, skärpning.

{7225}: Håller med. I Sthlm bor det mer än 10 ggr så många som i Gävle, ändå har DIF bara haft 5800 i sina två senaste hemmamatcher mot Skellefteå och Frölunda.

Pettisbif:

Hur kan man som officiell Brynässupporter kunna tänka sig att värva Andreas Jämtin? Värsta jag läst härinne på länge.

{7225}: Det är en så genomuttröttad diskussion så jag får fanimej ångest så fort någon börjar yppa...

Förmodligen nya på forumet som inte deltagit eller läst tidigare års debatter i ämnet...

« · 1777424 · »