Brynäs IF

711077 inlägg · 7953 ämnen

Linköping - Brynäs 0917-2019

1986693 · » Till forumet


Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
mattias - 74:
Själv så hoppas jag att Leksand går bra under förutsättning att det inte är på Brynäs bekostnad..
Drömen vore att vinna på hemmaplan i en 7e avgörande SM final mot just Leksand.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
mattias - 74: Fokus var väl att ta i, av mina senaste 1000 inlägg så tror jag att 3 handlat om Leksand.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
Axle San:

Förstår att du tycker det är kul att Leksand förlorar mot ett lag som tippas ligga i botten tillsammans med oss, precis som det laget ni spelade emot LHC. Kul att du har fokus på Leksand; det gillar vi, vi är vana ;)
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
bradberry: Ja du har rätt. Vi får se hur det blir.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
Axle San: ”Vi får väl se”

- Nä! Och Ja!

Visst! Framtiden får utvisa men nu argumenterar du som att jag påstått att han kommer att komma hem. Jag argumenterade mot att det skulle vara ”Uteslutet”, inget annat. Svårt att bedöma i efterhand huruvida något varit ”uteslutet” så jag är inte så säker på att ”Vi får se” svaret på det...
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
bradberry: Vi får väl se
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
Axle San: Har tagit denna diskussion förut, men det är när NHL drar igång han ska leverera för att man ska kunna utesluta. Är inte första gången en svensk imponerar stort i början för att sedan ändå komma hem efter 9 matcher eller vad det är.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
Axle San: Nä mycket pekar på att han kommer ges chansen därborta. Men inget är ju klart på något sätt. Att kalla det ”uteslutet” är ju löjligt...
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
bradberry: Jesper kommer inte att komma, uteslutet.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
bradberry: Utökar din önskelista:
• Victor Söderström
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
ellis: Det är gott att se att du inte dras med i den allmänna yran över att Brynäs spelar hockey igen.
Så att man vet var man har dig.
Men om du har ”tur” så kommer ju din tid på forumet i november eller i januari.


Det måste svida rejält i själen på dig.

Jobbigt det måste vara att alltid se det negativa i saker.

Såå glad att inte du är på mitt jobb.
Orka ha den negativa känslan hela tiden....
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
Mycket positiva tongångar här inne nu. Kul!

Jag hyser dock en hel del oro...

Positivt är att vi har en helt fantastisk förstakedja. Att Anton Rödin kan vara SHLs bäste spelare. Att vi spelar en fartfylld anfallshockey som är rolig att titta på...

På oroskontot dock att vi kan bli extremt beroende av en kedja. Att en skada på tex Rödin kan räcka för att sänka lagets kapacitet med 25-30%... Vi har för tunn spets. Jag tror inte Mannberg kommer leverera över tid och övriga kedjor känns inte produktiva. Boqvist, Boqvist, Boqvist.... Titta på tex Linus Ölund igår! Han gör en jättematch men trots det fick hans kedja inte ut någonting... Sen lyser stabiliteten med sin frånvaro. Att vara trygg i att gå in i sämre produktiva perioder under matcherna där motståndaren tillfälligt får initiativet.... Här behöver vi ett tryggt grundspel att falla tillbaka på. Jag tycker vi släpper till alldeles för mycket lägen. Vi spelar lite naivt. Kul att se på men nervöst... Sen har vi ett extremt passivt boxplay. Fördelen är väl att spelarna orkar längre om vi blir fastspelade. Nackdelen är just det. Vi blir fastspelade och motståndaren kan i PP spela runt och få en pucktrygghet...

Bara gått två omgångar. För tidigt att dra växlar. Ett roligare Brynäs kommer dra mer folk vilket är positivt. Jag önskar mig dock:

• Ett tryggare grundspel
• Jesper Boqvist
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
Forsberg 1978: Dock är det äntligen kul att kolla på hockey igen.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
Huge: Jag kan väl bygga på och ge dem 22 då. Återstår att se om de blivit så mycket bättre så dags. Hoppas men är inte säker.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
Sen det här med spelare i målgården, avgörandet igår, sådant tycker jag ska vara mål, MEN vill dem ha klara linjer som dem snackar om nu så kommer det inte fungera om man godkänner det, efter första avslutet vid det målet så stor Larsson med halva kroppen i målgården hängandes över Jocke medans pucken är utanför målgården och Larsson petar in returen mellan benen. alltså står han i målgården har kontakt med målvakten när avslutet kommer. Då är det en bedömningsfråga varje gång som domarn måste ta, inte nolltolerans och nästa gång det sker liknande händelse men kanske är i början på matchen döms det lika då eller blir det konstant ringning och obeslutsamhet, ja det får vi se men jag tror det kan bli fel iår igen med alla bedömningar som kommer ske
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
nyb: Absolut är det så men att slarva bort 3 poäng som vi skulle haft igår är bara surt...
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
Charles: Ärligt talat så är 4/6 poäng på två historiskt tuffa bortamatcher för Brynäs fullt godkänt.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
Charles: Fett otur med 3-3, jag vet inte om vi kan lasta Jocke för det.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
lite mer tankar från igår, en match som man vanligtvis vinner. Linköpings 2 och 3 mål var mycket flyt speciellt trean där Jocke får ta på sig målen. Brodecki skulle ju ha gjort första målet om han bara hade tänkt till 1 sekund extra istället fick han panik och försökte valla in den...

ett powerplay vi hade så var vi nog i anfallszon nästan hela 2 minuter vilket annars aldrig händer Brynäs men det krävde att Sigalet fick rädda den på linjen 2 gånger. Scotts assist till 3-1 var ju hockeygodis. veckans assist?

finns mycket att gilla även om vi hav bort 2 poäng
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
mk: Anfallsviljan och skridskoåkningen är härlig att se. Nu slipper man skämmas över hur Brynäs spelar och det gör nog att spelarna kan växa och lira mer för klubbmärket också.
Jag tror att ett positivt spel smittar av sig och ger energi i motsats till igelkottsgnuggande likt förra säsongen.
Både spelare och publik kommer att må bra av en positiv hockey med puckinnehav.

Full fart framåt!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
xxx BIF xxx: Du har rätt👍

Men det som jag tycker är skönaste känslan är att man ser att Brynäs VILL spela hockey, och då kommer det att se ut så här kanske en längre tid.

Men det bästa är oxå att i princip alla, oxå härinne accepterar att det är svajigt nu speciellt i inledningen.
Då minskar pressen i sociala medier på laget och tränarna.
Med följd att man kan jobba i lite lugnare ro.

Så även om man va skitsur över tappade poäng igår, så känner man en viss trygghet i att de värsta felen kommer att jobbad bort i.o.m att kravställningen inom laget höjts.

Så.
FORZA BRYNÄS!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
Vem trodde, efter två spelade omgångar, att:
-Mannberg skulle leda interna poängligan och ligga 5a i SHLs
-Jesper Jensen skulle leda mifs poängliga
-Växjö och Frölunda skulle dela sistaplatsen i shl och vara ett botten 4lag tillsammans med tex Färjestad, alla på 0poäng.
-Rögle skulle leda shl och Örebro skulle ligga på 3 plats - båda med full poängutdelning - jagandes av Oskarshamn på 6 plats,

Eller

-Att de som sa att försäsongsmatcher inte sa ett skit, nada, och istället uppmanade till väntan tills shl drog innan man kunna dra slutsatser, skulle få så rätt?

Jag trar iaf att det ser ut att bli en roligare hockey 19/20 mot 18/19
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
Tyckte spelet kändes bra igår, en liten dipp där ibland men det som är skönt i år är att vi kan tillbringa tid i anfallszonen istället för att jaga chippuckar. Tippar Brynäs på en stabil 5e plats i år.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
Boken klarade första cutten i Devils.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
Forsberg 1978: För att göra saker värre ser det dessutom på reprisbilder ut som att 3-3 målet föregicks av en offside.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
ellis: "Tyvärr ser de två VIK-förvärven tveksamma ut. Nu har de fått så pass många matcher att spela in sig på att man börjar fundera kring dem."

Ja, hela 2 matcher där det gäller nånting istf träningsmatcher som är en helt annan sak. För Gunderson tog det väl ungefär en hel säsong att acklimatisera sig, så varför skulle inte våra VIK-förvärv klara det på 2 matcher?
Själv börjar jag fundera kring hur du resonerar.....
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
Och varför lirar inte BIF på torsdag nu då? Gillar inte det här tidiga tabellhaltandet...
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
Stör mig som helvete på att domarna totalt ignorerade den mest solklara trippingen, har all förståelse för att ribban höjs i slutet av matcherna men friar dom en sådan här grej så kan ju domarna lika gärna åka av sista 5-10 min och ta en ostmacka i omklädningsrummet! Jag hoppas domarna fick höra detta efter matchen?
Som sagt hockeyn har man saknat som sina barn men den svenska domarkåren är under all jävla kritik!!!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
Davey85: Håller med dig, MEN lite dåligt av Kilas att glida till pucken istället för att ta två skär framåt..
Så låg en stor del på hans ansvar med kan jag tycka.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
Skrubben: Kändes som domarna hade bra lägen att bryta fighten, men de lät den fortsätta. Ganska onödigt..
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
Rumpelstiltskin: Vill jag se slagsmål går jag på boxning eller MMA. Tror inte folk som gillar hockey skulle ha något emot om dessa rena knytnävsslagsmålen tas bort. Behöver inte innebära mindre känslor för det.

Angående matchen:
1) Ölund är en av våra bästa spelare idag. Upp med honom istället för Sallinen!
2) Lindelöf och Norin har det kämpigt. Det hade iofs Gunderson också när han var ny back från Allsvenskan. Känns som det är väldigt viktigt att Söderström kommer hem snart.
3) Jocke är tyvärr lika ojämn som förra säsongen. Bjuder på två mål idag. 3-3:an är riktigt svag tyvärr.
4) Jag väntar med att dra slutsatser kring att vårt 3 mot 3-spel eventuellt suger denna säsongen också.
5) Ser fram emot Ersson i kassen nästa match!
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
Precis hemkommen från Linköping. Sur förlust efter att vi haft ledningen så mycket. Men en mycket tight match där det kunde gått på vilket håll. Desch gör två mål och är riktigt bra, men tar också en väldigt onödig utvisning och ger bort pucken i OT.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
Chris11: Har de inte spelat en drös träningsmatcher också?
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
Tror tyvärr inte vi i längden kommer att kunna springa ifrån faktumet om för smal spets i laget. Tycker Mannberg överraskat positivt hittills, men så har vi Forslund, Sallinen och ett par till som det inte blir mycket för i anfallet.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
ellis: tycker du två matcher är mycket ??
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
kul att Leksand förlorade i alla fall.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
Helt obegripligt att det inte blir tripping när Zetterberg blir fälld framför mål, med lite drygt två minuter kvar av tredje perioden.

Kan två domare se så dåligt samtidigt?
Får två domare ignorera reglerna hur de vill? Domarna rånar oss på chansen att ta ledningen (och möjligen avgöra) inom de sista två minuterna av matchen.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
Så här är det, det är små marginaler i dagens hockey.
Vi kunde lika gärna vunnit med 4-1 efter mål i öppen kasse. Men nu vände det av tveksamma ingripanden av bland annat Jocke E och Norin.
I långa stunder spelade vi ut lhc, jag älskar när backarna fyller på och byter plats med forwards. Det är inte lätt att försvara sig mot.

Rohdin gjorde en grym match, förstakedjan sylvass och bra spel av Ingman sigalet och kilström. Ölund gjorde en bra match men han har ingen hjälp av Zetterberg och Forslund. Den kedjan kuggar inte riktigt i.

Andrakedjan måste upp något snäpp. Alternativt byta plats på Ölund och Sallinen?
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
Boquist har ju varit grym på andra sidan tror inte vi kommer se han i Brynäs på ett bra tag.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
Tyvärr ser de två VIK-förvärven tveksamma ut. Nu har de fått så pass många matcher att spela in sig på att man börjar fundera kring dem. Sen 2-0 och 3-1 då ska man ha mer än 1 p...
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
Blå grottan: Ja, surt poängtapp.
Blir bättre när man lär sig att spela av tvåmåls-ledningar i sista, annars ser det bra ut.
Ett par misstag av Jocke och lite enögda domare avgör idag.
4p av 6 möjliga efter den här tuffa inledningen ändå en klart godkänd poängskörd.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
Surt att tappa två pinnar när man leder med två puckar i tredje. 4/6 pinnar är ändå mer än vad jag hade trott inför dessa matcher. Hoppas Boqvist kommer hem. Då blir det att åka av:-)
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
Anders Berg: Känns lite så. Inte ens när 1-3 kom kändes det tryggt. Varför är det så återkommande trots att truppen ändras från år till år? Det är något jag inte begriper mig på.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
Back: Skulle behöva slipa lite på special teams också. BP har inte varit bra de här matcherna. Första PP-uppställningen ser vass ut men den andra får inte till det. De måste ju börja mata passningar på Z och låta honom avlossa, en enkel men förmodligen vinnande strategi.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
Brynäs IF... kan inte hålla tvåmålsledningar och inte vinna i sudden. Inget nytt.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
dAVydov: Vi slarvade bort segern men spelmässigt ser det mestadels riktigt bra ut.
Förstakedjan magisk men kommer tas hårt framöver så det gäller för de andra kedjorna att steppa upp, framförallt Ölunds kedja.
Dags för Ersson x 2 att debutera på lördag.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
Huge: Surt och lite orättvist slut på en match Brynäs borde ha vunnit.. Men, spelmässigt är det iaf både roligare och mer intressant än på länge.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
dAVydov: japp, dessutom bidrar det till att backarna inte riktigt hinner med upp i spelvändningarna (bortsett från Ingman då). Lindelöf är värvad för bra uppspel och skott men med sina anmärkningsvärt dåliga skridskoåkning så kommer han aldrig med upp i anfallen och kan bidra där.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
Tigerhjärta: Domaren vågar inte ta en solklar utvisning i slutet av tredje och dömer godkänt mål. Riktigt illa.
Kommentera

Sv: Linköping - Brynäs 0917-2019
Huss: Håller med. Lindelöf och Norin måste höja sig ett par snäpp. Offensiven ser bättre ut.
Kommentera

1986693 · »