1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 745904 inlägg · 7967 ämnen

Linköpings HC - Brynäs IF 29/1-15

Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 29/1-15
brynäs08: lätt Sveriges fulaste dialekt

Längesen man såg ett lag i SHL som är så jävla dåligt

vår nya sportschef till skrik-apa verkar sitta lugnt i båten. Jävligt snabb att döma ut alla andra och tala om hur hockey ska spelas men har hittills inte levererat ett piss....inte ett piss!

Gick och sket, luktar mindre urin och skit här än i Bifs ruttna sk lagbygge 2014/15.

Vi ses i kvalserien, nu struntar jag i detta.

Rossa: Vilka har vi nästa match? Då måste det bara vända..

Rossa: Så enkelt att spela framför mål när man möter Brynäs. Bara åka mot kassen så är man före Brynäs-försvaret.

Man börjar ju fundera på om spelarna, internt, inte trivs ihop och har nåt otalt med varann. Jag menar, hur kan allt bli så totalt sanslöst bottenlöst med laget? En moral på noll och intet...

Glömde Lindholm men han är ju också ordinarie i NHL

Carl Lejonkräk: ja förr eller senare vinner vi en match....kanske redan i div 1, 2016.

Carl Lejonkräk: Frölunda hemma. Ska du lova 3 poäng då också?

Tror det blir svårt att vända ikväll....

Fy fan Nordqvist, Djoos i PP hela jävla tiden, avgå för fan hela jävla styrelsen...

Carl Lejonkräk: en lätt match Frölunda på lördag inför 2000 åskådare

Herregud dom kan inte göra mål på nånting...!

På lördag åker jag upp till Gävle och går på matchen. Jag måste göra något.

Brynäs snart på en uterum nära dig... vi leder utvecklingen av svensk hockey.... FY FAN

Frölunda nästa och Saik matchen efter.....

rafalski: 3 matcher med energi. Nu är vi tbx på samma nivå som med Tj . Tur att andra lag gör sitt jobb .
Än finns det hopp om att slippa kvala .

BRYNÄS4EVER NR1: inte en chans i helvete. Och det är med all rätta. Nu kräks jag lite i munnen men både Dif och lif är fan så bättre än oss just nu.

TobiasR: stabilt haha

BRYNÄS4EVER NR1: Har du sett matchen idag?och sett något som helst hopp???

Laget är inte bättre, oavsett coach, det är ju ganska uppenbart. Jag ska ändå vara positiv och är övertygad om att det inte blir 7-1😂

Christian DJOOS snart på en uterink nära dig... Washington lär vara nöjda med det draftpicket... HAHA

SKÄMS! Skäms era jävlar. 

Ja du Bulan du har lite att jobba på.

Ja, men bra Bulan. Vi börjar vinna "så småningom". Vi har ju all tid i världen.

rafalski:

Inse att hela föreningen luktar piss o skit!! Vi förtjänar att åka ur!! JÄVLA SKÄMT SÄSONG!!!

TobiasR: Helt realistiskt ser jag tre lag vi kan vinna mot , fuskarna Dif och modo . Kan bli 9 pinnar .
Något annat lag kommer det bli noll .

Rossa: kan inte släppa hoppet .
Brynäs är en del av mitt liv , och jag har inte gett upp livet ännu , .

rafalski: Bulan har mycket att jobba för men dessvärre inte mycket att jobba med.

Ja det här är mi dre än tre år sen...

SLUT UPP FÖR KLUBBEN PÅ LÖRDAG! KOM TILL HALLEN! 

Uppladdat:

500x0-image_66.jpg

Lunkan: Det får ju Bengtzén lösa. Dax att visa vad ambitionsnivån ligger😠😠😠

pjåtor: Redan 5000 sålda, gå på matchen själv istället för att hacka ner på klubben.

BRYNÄS4EVER NR1: Viktigast är att vi i te åker ur. Play-In eller kvar kvittar i så fall nästan. Nästa säsong får bli en nystart med nya idéer från start. Bara ta detta match för match nu och inte vända oss emot vårt Brynäs som har det tufft värre.

Vi hade ju tre solklara målchanser i tredje som missades.
Först Rödin, sen Andersén och slutligen Sweatt.
Alla tre hade ju kanonlägen mitt framför mål, från ungefär
samma distans alla tre. Vill man ta poäng måste man göra
mål på såna klara målchanser.

Enaranger: bittert

Brynäslegenden:

Dom förtjänar ingen publik och inget stöd. Dom visar noll inställning!!! Varför kasta pengar i sjön o gå på en rutten hemma match med massa sär?? 

Redigerad kommentar

brynäs08: Om, jag skriver o m, det skulle bli Allsvenskan för BIF, det är väl knappast många föreningar som på tre ynka år lyckats med "bedriften" gå från SM-guld till degradering. I fotbollen vet jag  att Blåvitt blev Svenska Mästare -69 för att året efter åka ur Allsvenskan. Men inom hockeyn? Björklöven? Hur många år efter sitt guld var det de föll ur Elitserien? Koll nån?

Pettisbif: Om det är något som kan hjälpa är det publik. Förstår att det tär på psyket och prestationerna när spelet inte funkar OCH publiken uteblir.

Pettisbif: jag förstår hur du menar och känner som du MEN, Jag åker för att jag älskar mitt lag och de behöver all jävla stöttning de kan få. Om vi skulle fylla hallen med 8000supportrar som sjunger ska du få se att det ser bättre ut på isen. Sen hur vi ska få en fylld hall på lördag är onekligen en svår nöt att knäcka. Jag drar mitt strå, jag åker upp.

Pettisbif:Nej sitt du hemma och gör laguppställningar istället..

😂😂😂😂😂😂
Uppladdat:

500x0-fb_img_1422563386221.jpg

rafalski: Vad hade du väntat dig då? Att Bulans idéer skulle sitta i ryggmärgen på spelarna omedelbart?
Bra analys av Bulan, håller inte med alla onödiga tvåor mot seriens bästa anfallsuppställningar om vi ska ha NÅN som helst möjlighet att rubba dom. Heder åt killarna som ändå jobbar hårt in i det sista och inte lägger ner helt som man gjorde med TJ i såna här lägen.
Kommer ett lägligt uppehåll igen nästa vecka för att jobba och slipa på det som fortfarande trots allt är relativt nytt.
Bra med lite vila också för att ladda batterierna inför de avgörande slutomgångarna.
Finns mao gott hopp om play-in, som jag ser det. Tröst för tigerhjärta att iaf Leksand och DIF förlorar idag, alltid nåt mitt i allt som grinar emot just nu....

Med dessa spelarförluster inför säsongen...
Johan Harju
Ryan Gunderson
Sebastian Lauritzen
Dennis Persson
Robin Jacobsson
Simon Löf
Andreas Thuresson
Alexander Larsson
Jonathan Granström
Johan Holmqvist

... ska det verkligen vara så HÄR stor skillnad? Jag förstår inte.

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: En förlust borta mot LHC är jäkligt surt, nästan lika jävligt som att se nr 44 åka runt med ett "A" på sin Brynäströja. Det är en skymf, en hädelse mot alla som någonsin engagerat sig i Brynäs, det är tamigfan ett hån mot hela jävla SHL. Ni blåögda jävlar som tror att detta korpgäng ska lyckad knipa en plats till play in tycker jag jävligt synd om. Vakna upp och förbered er på kval, det finns inget annat. Vi får i alla fall 2 kvalmatcher i läkerolen 'a 2300 pers. Det kanske räcker till att värva in Mannbergs syster till nästa års allsvenska Brynästrupp.

Powerfade: mån måste ju göra laguppställningarna också.

Att inte ett av Sveriges största varumärke ska kunna ställa ett bättre lag på isen, det säger jävligt mycket om lallarna som styr😠😠😠

munkas: skärpning.

honken21: 

Johan Harju 
Ryan Gunderson 
Sebastian Lauritzen
Dennis Persson 
Robin Jacobsson 
Simon Löf
Andreas Thuresson
Alexander Larsson
Jonathan Granström
Johan Holmqvist

Plus Ollas. Och typ plus Enterfeldt.

Men det borde ändå inte se såhär jävligt ut. Ikväll var lite av en rejäl jävla laddning brandskum över förhoppningarna om en nystart. 

Är det Brynäs sista dagar i SHL vi bevittnar?

Davey_22: ja man blir mer och mer orolig.

« · 1658349 · »