Brynäs IF

713933 inlägg · 7953 ämnen

Lockout 2012

« · 1508608 Till forumet


Lockout 2012

Satt och funderade lite på vilka spelare vi skulle kunna noppa åt oss ifall det skulle bli lockout? 
Silfver,Ekholm,Larsson,Wänna,Svedberg lär väl alla komma tillbaka men vilka mer kan vi hoppas på?

Markan skulle ju gärna vilja komma och Bäckström med några caps lirare kanske? Det skulle ju bli världens kaos iallfall. Hur tror ni i ett eventuellt lockout? 

Kommentera

Sv: Lockout 2012
Brynäslegenden: om man läser vad alla experter tror så kommer en eventuell lockout bara vara fram vill årsskiftet. Så det gäller att ha ett fullt lag när alla Nhl spelare stickert alltså inte plocka in för många.

Men hellre Markström alla dagar före Svedberg iaf, sen kan vi ta Ekholm och gärna någon till back som finns ledig.Bäckström och silferberg får gärna komma då har vi 2 av elitseriens bästa forvards sen såklart Larsson också och kanske Wänström som du säger.

Somsagt det gäller att visa laget man redan har att man tror på dom också. Sen finns jue Khl nu också och dom flesta bra lirarna lär dra dit ist.
Kommentera

Sv: Lockout 2012
adrenalinerush: Jag hoppas faktiskt inte det blir någon lockout och skulle bli förvånad om det blir någon för nått måste dom väll lärt sig efter förra gången?
Kommentera

Sv: Lockout 2012
foppa78: jag håller med dig hoppas också att det inte blir någon lockout. Ja verkligen och det är jue det sista dom vill själva att det ska hända också såklart..har hört att fansen där borta planerar att göra som Nba dito. Nämligen att helt sluta gå på matcherna lixom bara det + att dom inte har råd att tappa mer mark till dom andra sporterna. Jag tror största frågan kommer bli dom långa kontrakten som skrivs och Nhl ägarna vill begränsa typ det Philadelphia gav till weber för några dagar sedan. Och såklart att spelarna kommer få en mindre del av kakan som Nhl klubbarna tjänar. Sen har väl inte äns spelar spelar facket kommit med SIN kravlista? Båda är fan så jävla giriga så man vet aldrig.
Kommentera

Sv: Lockout 2012

Brynäslegenden: Tidigare har man ju hört att en sån som Johan Larsson troligen inte kommer att återvända till Brynäs. Elakt rykte? Ingen aning. Givetvis kan det gälla i slutet på karriären och inte så här tidigt efter guldet.

Dessutom låter ju Sundlöv lite off i AB-intervjun kring Lock-outen. Verkar inte vara sugen på särskilt många, men det är väl nu innan man vet omfattningen av förhandlingarna....Problemet är ju att man inte vet hur lång en ev strejk/lock-out skulle kunna hålla på.

Den som lever får se.....

Kommentera

Sv: Lockout 2012
adrenalinerush: Inget ont om Silver men under lockout skulle jag inte räkna han som bästa forward:)
Kommentera

Sv: Lockout 2012
jå1: beror på vilka som skulle komma :) lär knappast bli som förra gången nu när khl finns som sagt och han borde vara EN av dom bästa iaf.
Kommentera

Sv: Lockout 2012
Jag är ganska kluven till Lockout då ett flertal spelare i varje lag kommer bli helt utan speltid och behöva lånas ut. Tråkigt om Molin,Lindholm och Berglind  skulle bli utlånade till exempel? En annan sak jag tänkt på är att Mats Lavander kommer bli utanför truppen. I mina ögon är han inte ens 13onde forward.
Kommentera

Sv: Lockout 2012
adrenalinerush: Mm, det lät bättre;)
Kommentera

Sv: Lockout 2012
Väldigt jobbigt med en Lockout faktiskt, hur gör man med spelarna i dagens trupp som inte får plats? Är det möjligt att låna ut dom och finns det intresse att ta emot spelare? För blir ju stora trupper och dyra kostnader om alla stannar ;o Brynäs skulle iaf få två riktigt nica första kedjor i:

Silfverberg - Bäckström - Larsson
Harju - Järnkrok - Ollas

Johansson - Hansen - Thuresson i en defensiv fjärde lina vore också nice! ;)

men då återstår spelare som, Enterfeldt, Nordquist, Granström, Lauritzen, Lavander, Widing, Wännström (?), Molin och Lindholm. Alltså 9 spelare på en kedja...

Backar nöjer jag mig med Ekholm och en till stor tung back.

Tror också en Lockout skulle vara perfekt för Brynäs målvaktssida med Markström och Honken. Så får Rahm tid att träna upp sig och komma in i laget och tempot i lugn och ro. Kanske få lite matchträning i J20-Div.1 eller AS bara för att komma igång fram till jul och efter lockouten är han redo att köra för fullt i ES! =)



Dom som tjänar bäst på en Lockout måste ju vara Timrå och Frölunda.
Frölunda får in världens bästa målvakt i Henke Lundqvist, världens bäste back i Erik Karlsson plus fler spelare som Loui kanske Allfi med fler.
Timrå skulle få Z, Lander, Pejäärvi kanske Gustavsson (eller vad han heter, Njurunda killen?), Strålman och framför allt Lindbäck? Modo kommer också få en bra trupp men tror inte det kommer påverka deras placering så mycket.
Kommentera

Sv: Lockout 2012

HappyX3: Hujeda mig ja, nä hoppas dom stannar over there jag ser inget positivt till en ev lockout det skulle nog förmodligen skada många trupper för det är alltför många som måste träda åt sidan då!

Någon mer än jag som har hockeyabstinens elle? Det känns som man har en myrstack innanför skinnet det bara kryper i hockeyhjärtat :-))

Ps tur att man har Guldfilmen i skitvädret för det värmer ju trotsallt en heldel:-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Lockout 2012
Hockeyabstinens ja!! helt sjukt sugen på hockey och BIF :D längtar som fan tills ET sätter igång. Guldfilmen vore ju något det en dag som denna =(
Kommentera

Sv: Lockout 2012
Klart att lockoutspelare skulle kosta pengar, men publiksnittet skulle höjas också. Och klassen på allsvenskan skulle också höjas (och därmed bli en ännu bättre serie för talanger att lånas ut till).
Kommentera

Sv: Lockout 2012
Peja: Att publiksnittet skulle höjas är jag inte så överdrivet säker på, med tanke på hur bekväma många är och hellre föredrar att sitta hemma framför teven och se en match än att besöka arenan personligen. Samt att för många är tvlösningen mycket billigare och enklare än att ta med sig exempelvis hela familjen på hockey.
Kommentera

Sv: Lockout 2012
Paddan: Ja, många kollar på tv, men det blir generellt ett större intresse vid lockout eftersom fler kända spelare deltar. Det blev väl t.ex fullsatt varje match när Foppa kom hit med Modo.
Kommentera

Sv: Lockout 2012

HappyX3: Bokade just biljetter till lördagen 18/8.....

Sakta men säkert så närmar det sig....

Kommentera

Sv: Lockout 2012

Dream Team verkligen:

Markström Holmqvist

(Rahm)

Gunderson Bertilsson

Ekholm Löf

Jonsson Sundqvist

Persson Berglind

(Djoos Larsson)

Silfverberg Bäckström Järnkrok

Harju Larsson Lauritzen

Thuresson Enterfeldt Ollas

Widing Granström Johansson

Hansen Nordquist Lavander ??

(Molin Lindholm) Överflöd?? aa kanske men va fan, Bäckis, Silver, Markan, Larsson o Ekholm är man ju dum om man inte plockar in om de blir Lockout. Tycker jag ivf!!

Kommentera

Sv: Lockout 2012
Peja: Foppa drar väl fulla hus om han kommer ensam i princip.

Minns när han var hemma och spelade, tror det var efter lock-outen, Modo skulle möta Djurgården i globen och det var ovanligtvis nog helt fullsatt. Sen gick Foppa och blev skadad innan match. Surt sa räven.
Kommentera

Sv: Lockout 2012

Spelare som jag skulle vilja se under en lockout är

Chris Phillips

Nicklas Bäckström

Jacob Markström

Mike Green

samt dom som åkte över Silfverberg m.fl.

Kommentera

Sv: Lockout 2012

På GD står det om att HGK skulle vilja få fram en lösning där man bara får ha 2-3 lockout spelare. Denna lösning skulle jag tycka vara perfekt för Brynäs.

Bäckström

Markström

Silfverberg

Kommentera

Sv: Lockout 2012

Undra om inte Marcus Johansson skulle bli sugen på Brynäs vid lockout? Spelar nu med bäckis och brorsan finns ju redan i Brynäs.

Howay

Kommentera

Sv: Lockout 2012
Nufcbifcaps: jo kan nog tänkas men Brynäs har redan nu sex centrar och ytterligare två i Nhl i bäckis och Larsson. vet inte om han får plats?
Kommentera

Sv: Lockout 2012
Stende89: Alla med tvåvägs-kontrakt( som Larsson, Ekholm, silfer, markström etc.) kan tvingas kvar och spela i Ahl vid en eventuell lockout. Så det är mest brynäsare med envägs-kontrakt som är aktuella att ta in.
Kommentera

Sv: Lockout 2012

Ja då är det väl ganska kört med Marcus också han har väl ett år kvar på sitt Rookie kontrakt?

Vilka Brynäsare har envägs i NHL?

Bäckström och Lindbäck endast va?

Kommentera

Sv: Lockout 2012
Nufcbifcaps:Aa det är nog kört på den fronten... Om nu Inte dessa spelare "tvingar" sina klubbar på att få lånas ut.
Kommentera

Sv: Lockout 2012
Nufcbifcaps: Beror väl på om man ska räkna samuelsson som brynäsare. Men han kommer väl inte välja brynäs vid en lockout.
Kommentera

Sv: Lockout 2012
Linus Wickman: Duger iofs gott med Bäckström och Lindbäck gillar truppen som vi har nu! Men visst hade det suttit gott med de andra också!
Kommentera

Sv: Lockout 2012
Nufcbifcaps: Mm frågan är dock om det skulle gått. Särskilt när man nu pratar om att man Max ska få ta in 2-3 st. Sen skulle man oxå få stora problem med truppen. Var ska vi göra om vi måste bänka hela kedjor varje match? Det funkar inte.
Kommentera

Sv: Lockout 2012
Linus Wickman: Sant! Samt är jag mycket spänd på att se vad Molin och Elias   kan göra iår. Med flera NHL spelare kommer ju dem få minimalt med istid!
Kommentera

Sv: Lockout 2012
Nufcbifcaps: Aa tyckte dom såg riktigt bra ut förra året när de fick chansen. Båda har bra teknik. Lite mer styrka så skulle de nog kunna göra ett genombrott.
Kommentera

Sv: Lockout 2012

Kanske inte så långt borta;

-Utematch, Bäckis i brynäströjan, Regerande mästare, 100-års jubileum

Gnugga ögonen

Kommentera

Sv: Lockout 2012
tjugo8: Zäta på andra sidan..bra match det!
Kommentera

Sv: Lockout 2012
tjugo8: Gnugga ögonen??? Jag ser inget postivt i en lockout det kommer bara skapa oreda i trupperna det är vad jag tror nä hoppas dom löser detta så dom kan vara kvar på andra sidan pölen!
Kommentera

Sv: Lockout 2012

Johnny Rocker:

Z:s nylle mot genomskinlig sarg...Sunken flinandes bakom...;)

Kommentera

Sv: Lockout 2012

foppa78:

Bäckis i Brynäs-tröjan mitt i karriären ser jag som NÅGOT positivt...

Men alla har rätt till sin åsikt...

Kommentera

Sv: Lockout 2012
foppa78: Håller med! Jag vill inte heller ha någon lockout.
Kommentera

Sv: Lockout 2012
tjugo8: Jovisst Bäckis hade varit en dröm att få se men tänk spelarinvasionen i dom redan klara trupperna och alla talanger som får flytta på sig och den ekonomiska biten! Alla tänker vi olika ;-)
Kommentera

Sv: Lockout 2012
Lockout, fördel eller nackdel för Brynäs??
Kommentera

Sv: Lockout 2012
70 Rodrigues: Nackdel för hela elitserien enligt mig iaf!
Kommentera

Sv: Lockout 2012
foppa78: Kul för publiken blir det ju iaf ;-)
Kommentera

Sv: Lockout 2012
70 Rodrigues: Jo det är ju sant:-)
Kommentera

Sv: Lockout 2012

foppa78:I och med att Brynäs har en stabil ekonomi jämfört med många av de andra lagen så tror jag det är positivt. Fast jag hoppas att man inte dras in i nån karusell som det var vid senaste lockouten.

Men Lindbäck, Bäckström och silfverberg i Brynäs smakar ju mumma. fast jag ser gärna att man satsar på en bra back. Jag är osäker på om våra backar klarar att stå upp mot forwards med NHL rutin. De går ju mer rakt på mål och våra backar är ju inte några tungviktare när det gäller den typen av spel.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Lockout 2012
70 Rodrigues: som åskådare så tycker jag faktiskt att det är mindre intressant att titta på Elitserien vid en lock-out (i alla fall om den inte varar säsongen ut). Jag ser ingenting positivt överhuvudtaget med en lock-out.
Kommentera

Sv: Lockout 2012

70 Rodrigues:

Säger som foppa 78.... nackdel för hela ES. En å annan sevärd spelare blir det förstås, även Brynäs skulle väl locka hem några stycken.

Förberedelser som lagen gör..... värvningar /kontra egna produkter.... att med lagets filosofi försöka göra en bra säsong. Det spelet krossas ju totalt när en hop NHLspelare kommer in en kortare period / eller resten av säsongen..... troligtvis en chansartad kapplöpning lagen emellan. Men den tråkigaste följden tycker jag blir det faktum att flera unga talanger får stå tillbaka för de mer namnkunninga spelarna. De flesta lagen har ju så gott som spikat sina trupper.

Men, det är en svår balansgång och frågeställning... på kort sikt kan vissa matcher säkert bli väldigt sevärda.

Kommentera

Sv: Lockout 2012
Tväst: Det är inte en nackdel för hela ES. Ligan får större uppmärksamhet och klubbar som haft svårt att få publik till arenorna kan få rejäla uppsving. Däremot tror jag inte att det vore någon fördel för Brynäs i och med att hockeyintresset i Gävle redan är snudd på maxat pga SM-guldet...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Lockout 2012
Peja: Under hur lång tid får dessa klubbar ett rejält uppsving då? Ser man kortsiktigt så visst kan man tycka att det är bra, men inte i längden.
Kommentera

Sv: Lockout 2012

atilla:

Vi i Brynäs ska nog heller inte hoppas allt för mycket på att få hem en massa stjärnor, Lockouten gäller vad jag förstår inte AHL och spelare som inte har envägskontrakt kan tvingas spela där. Killar som Silfverberg, Larsson och Ekholm skulle isf inte vara aktuell.

Kommentera

Sv: Lockout 2012
atilla: Lockout är väl ändå bara aktuellt kortsiktigt? Kommer knappast vara lockout i 10 år. Visst kommer en kille som Elias Lindholm att få mindre istid i A-laget, men å andra sidan kommer ES att vara en bättre liga när han väl får istid där, och han kommer att få träna med en världsklasspelare (Bäckström) varje dag och kunna lära sig mycket av honom. Det är inte bara negativt med lockout.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Lockout 2012

Peja: Om det nu blir lockout så får man ju hoppas den blir kortsiktig såklart. Skulle det bli aktuellt så tycker jag att det som Hans-Göran Karlsson sa om t.ex. 3 spelare per lag max. Eftersom AHL/tvåvägskontrakt kommer bli kvar i Amerika så skulle jag gärna se Bäckström och Lindbäck i Brynäs. Sen kan man alltid önska sig en back... Timmonen kanske? =)

Hur som haver så är ju det bästa om det inte blir lockout alls.

Kommentera

Sv: Lockout 2012

Peja: Ja såklart den bara är aktuell under en kort period, men den förstör kanske för en längre tid även fast lockouten är över. Varje lag blir ju tvingad att ändra om i sina färdigspikade trupper för att inte bli omsprungen av de som tar in massvis med stjärnor. 

Sen får du gärna förklara för mig hur elitserien kommer vara en bättre liga efter lockouten när då våra juniorer får chansen igen? 

Kommentera

Sv: Lockout 2012
atilla: Jag menar att lockouten gör ES till en bättre liga när den pågår. Om Lindholm får spela 5 minuter per match under lockouten så får han spela på en högre nivå än om han spelar 8 minuter efter lockouten. Vad jag menar är att lockouten inte BARA är negativ som många här verkar anse.

Om man kollar på Hockeysverige ur ett större perspektiv kan lockouten bli väldigt värdefull. Somliga ES-klubbar och framförallt Allsvenska klubbar har urusel ekonomi och de kan få betydligt fler till matcherna vid en lockout. Det var till exempel fler som ville se Leksand spela runt om i landet när Ed Belfour vaktade deras kasse än när Hanses gjorde det.
Kommentera

« · 1508608