1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 772821 inlägg · 7967 ämnen

Loppor i pälsen

Loppor i pälsen
Nu är det äntligen klarlagt! Elitserien finns till för att tillfredsställa publiken i Karlstad.
"I dag finns det bara tio lag som håller elitserieklass. Jag tycker att vi borde minska antalet lag i högsta serien. Publiken vill se kvalité, inte kvantitet. När lag som Djurgården är här i Löfbergs Lila är det högklassig underhållning. Men när bottenlagen kommer hit är det mycket skräp. Man kan inte lura publiken, säger Glennert."
Heter Glennert Ödmjuk i förnamn? Hade inte moderatorn varit så petig hade jag föreslagit ett annat förnamn som är identiskt med en mustaschprydd tysk med sidbena. Börjar på a och slutar på dolf.

Sv: Loppor i pälsen
Lilljanne: Glennerts uttalande sammanfattar ganska bra varför jag tycker allt mer illa om Färjestad. Jag beundrar deras lag och organisation, men mår illa över den brist på ödmjukhet som uppvisas på sina håll.

Ford Prefect: Ödmjukhet finns inte i FBK´s vokabulär.Den ringa framgång man haft har stigit dom åt skallen,från knatteladare upp till överste kuckun Glennert.Dom är på god väg upp till gullegull Leksand på förstaplatsen vad gäller lag man mår illa av.

sylf: Fast där håller jag inte med dig. Jag har inget emot Leksand, och har aldrig haft.

« · 343545