Brynäs IF

714259 inlägg · 7953 ämnen

Luleå-Brynäs

« · 493435 · » Till forumet


Sv: Luleå-Brynäs
GävleLasse: "men du får ju räkna med mothugg precis som medhåll."

Visst,inga problem,det är ju som sagt ett forum.
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
sylf: "Det här är ett forum,passar det inte dina egna åsikter så packa dig iväg!" Det verkar som att du och några andra ser detta forum som nån slags motsvarighet till klagomur. Vad hjälper det att skriva en massa här? Gå till källan och klaga istället. Skriv till Sundlöf och tala om dina åsikter för honom så kanske du får utlopp och svar på det du undrar över. Att Huge är optimist och försöker se positiva saker i allt mörker är väl inte att förakta? Så om det är någon som skall packa sig iväg så är det väl du? Det här är ett forum för s u p p o r t e r s så du får helt enkelt finna dig i att Huge, jag och ett antal till försöker vara positiva läget till trots. Det är som du säger ett forum och allas åsikter är välkomna, men du får ju räkna med mothugg precis som medhåll.
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
Frisco: Datorn dampar förlåt då.
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
GävleLasse: "Kan inte alla muntergökar bilda en egen förening? Ni påminner mest om gubbarna på läktaren i mupparna."

Det här är ett forum,passar det inte dina egna åsikter så packa dig iväg!
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
Huge: "Som matchen utvecklade sig, kunde gått hur som helst."

Fan,sådär har du sagt efter varje match ju,men dom går ALLTID åt ett håll,inse faktum.
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
88Lindkvist: Exakt. En hel del pengar kommer naturligtvis ifrån sponsorerna som hotar att hoppa av(läs dagens Arbetarbladet) pga. dåligt ansvar i stylelsen. Men det har nästan aldrig varit så mycket publik i Gavlerinken som i år och det innebär att en hel del intäkter kommer från publiken.
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
88Lindkvist: Mig vetligen så är det ingen sponsor som hoppat av. Men däremot visat sitt missnöje.
 
Vad däremot ingen skrivit om är, sponsorerna som är nöjda. Verkar som dom flesta bara läste halva artikeln.
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
En del gör visst hur de vill när Moderatorerna är på resa. För bövelen.
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
Huge: Tung torsk idag *suck* Men jag vägrar att måla fan på väggen ännu. Vi får se vad transferfönstret kan bjuda på men nu måste det till förstärkningar på backen.

Kan inte alla muntergökar bilda en egen förening? Ni påminner mest om gubbarna på läktaren i mupparna. Det är inte ofta man får läsa saklig kritik utan bara en massa skitsnack.

Sundlöf gjorde en rejäl tavle i senaste fönstret, frågan är vad vi "fans" skall göra? Köra honom ur stan i tjära och fjädrar hjälper ju knappast. Det är bara att försöka ladda om och bita ihop, det kan hända mycket än. HV verkar ha det riktigt tungt nu och med tanke på de lag som befinner sig i deras derbygrupp så finns det fortfarande hopp.
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
Hong Kong: Kom ifrån sponsorerna för dom hoppar av en efter en ju.
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
Hong Kong: Kom ifrån sponsorerna för dom hoppar av en efter en ju.
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
Huge: Jo, jag har koll på att brynäs är ett riktigt dåligt elitserielag. Eller hur?
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
munkas: Som matchen utvecklade sig, kunde gått hur som helst.
Dom gör 2-2 direkt efter vårt ledningsmål. Ett lag utan självförtroende åker ofta på såna mål i baken, då man oftast slappnar av lite grann just efter att man tagit ledningen. Stämmer naturligtvis inte alltid, men lite sanning ligger det nog i detta.
Du har heller inte fattat att ingen talar om bara otur.
Men å andra sidan är det mkt annat du inte heller har så mkt koll på...
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
bocken: Ja det stämmer. Nya spelare MÅSTE vi ha för om det blir som i förra fönstret så......ja du vad ska man göra då??? är det nån som har ett eller flera förslag??
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
bocken: Den största delen av lönerna kommer nog ändå från sponsorerna.
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
88Lindkvist: Jag tycker att vi borde visa tydligt på tisdag att vi kräver förändring i Brynäs omgående. Det är ändå "VI" supportar som betalar deras löner.
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
bocken: D.Johansson då?:-)
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
bocken: jag tycker att Lilbäckis ska få stanna för han är en blivande sjärna.
Men jag håller med om att vi skulle behöva nya spelare i massor.
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
Huge: Varför är jag inte förvånad att just du skulle kliva in och försvara förlusten. Jag tror snarare att det var brynäs som hade tur och bara förlorade med uddamålet. Du måste inse att 0 vinster på 8 matcher inte är otur. Det hela är ju faktiskt väldig enkelt. Brynäs har helt enkelt ingen chans mot de övriga lagen, punkt slut. Om man har tur kan man kanske nalla en poäng från de andra bottenlagen, som exempelvis Malmö senast.
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
88Lindkvist: Det är två killar som jag skulle vilja ha kvar i dagens Brynäs: Malmström och Philips. Resten kan stämpla...
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
Huge: håller inte med dig, inte så oväntat kanske ;-)
(Dock tur för för denna sida att du sprider lite positiva tankar i allt dögrävarsnack även om folk blir förbannade ibland.)

Det är framförallt Brynäs backbesättning som inte håller elitserieklass tycker jag och där det borde plockas in nya spelare bums.
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
sylf: Men det är synd om honken för våra backar hjälper inte honom allt för mycke. För har han bra backar som hjälper honom så gör han sitt jobb.
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
lindberg: "med det lag som ställs på isen nu jämfört med motståndarnas är det bara på pappret man spelar i samma division."

Stämmer, om du jämför med topplagen, men det är inte realistiskt att jämföra med dessa. Jämfört med t.ex Luleå, som vi fram till idag (förmodligen) tampades med om 10:e platsen är det jämnt skägg vad gäller laget.
Vi gör ungefär vad man kan begära däruppe idag. Synd att vi inte håller 2-1 i ett par minuter, så att dom hinner börja fundera lite grann. Nu fick dom 2-2 omedelbart, och där avgjordes nog matchen. Ett lag i motgång och utan självförtroende åker ofta på sådana här smällar.
Bara att ta nya tag.
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
sylf: Han hänger nog redan i repet, precis som 20 st andra iklädda brynäströjor...
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
lindberg: Möjligt,det är väl bara en tidsfråga innan stackars Honken drar.Stackars kille,han trodde nog han kom hem till ett bra lag...
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
Frisco: Klart att det är rättvist när det egna laget vinner. Särskilt när man är på lyset... :-)

Tack iaf för hjälpen mot HV...
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
sylf: kan man inte ställa honom i mål då han borde väl täcka upp rejält med den där frillan.. ?
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
Bissett19: Jepps. SM-Guld!
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
Bissett19: "ev Ronald Petrovicky"

Känner jag Brynäs rätt så är det Ronald McDonald som är på gång.Fast å andra sidan så tar han nog en plats.
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
Gusten: Sista månaden har skötts otroligt dåligt. Alla konkurrenter värvar och accepterar faktumet att det är en nhl-konflikt. Brynäs gör tvärtom, trots skador på viktiga spelare och Timonens avsked, väljer man att inte se verkligheten och hävda mantrat vi har ett bra lag, vi har ett bra lag..
På köpet knäcker man de supportrar och publik som ställt upp under första halvan av säsongen och bidragit till mkt högre publiksiffror än budgeterat.

När det gäller spelarna och laget så visst det finns vissa man vill ska producera mer, men på det hela taget med det lag som ställs på isen nu jämfört med motståndarnas är det bara på pappret man spelar i samma division.
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
Huge: Jo det är ju verkligen vad jag vill. Lika bra att de verkligen förlorar resten av matcherna nu så att kanske t.o.m. du inser hur jävla dåliga de är.
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
Magico: På Tisdag är det ju Mora,då kommer vi få se ett helt nytt Brynäs hoppas jag,vi behöver en stor dos injektion i laget.Tänk på att på Tisdag om allt löser sej så tillkommer Wahlberg,Björn Danielsson,J.Andersson och ev Ronald Petrovicky,o kanske en back till om vi har tur.
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
Huge: Snackade just i telefon med ett par småberusade bifsupporters direkt från Konsumgaraget i Luleå. Svårt att förstå vad de sa. Men Luleås egen läskedryck sa att det var rättvist med hemmaseger + att han var nöjd med övriga resultat.
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
Magico: Det är väl du som borde korka upp.
Vi är ju på god väg mot KS....
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
Huge: Har du korkat upp än?
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
Huge: Varför tror du man blir förbannad?? Är det för att man knappt bryr sig och gör som vissa andra...letar med förstoringsglas efter positiva tendenser och sen när man hittat en floskel så rycker man på axlarna och rapar ännu en klyscha? Jag tror nämligen att Sylf med MÅÅÅNGA flera B R Y R sig!
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
Huge: Ja,efter att ha läst dina inlägg.
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
sylf: Självdiagnos, eller? ;-))
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
Huge: IQ fiskpinne!!
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
Falken: Ha, ha, ha,.. Det var bra! Man vet inte om man ska skratta eller gråta? Nu tar jag en öl i ställe och sen visar sig...
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
sylf: Byt lag, bara.
Vad är problemet?
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
Falken: *tuttar på bocken*
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
Falken: Dom kan ta sina visioner,nyförvärv(?) och sjunkande publiksiffror och dra åt helvete.Nu har vi stöttat,betalat avgifter,köpt souvenirer,biljetter,gjort insamlingar,startat supporterklubbar i åratal.Fått tillbaka: En fet spark på pungen!!!!!!!
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
bocken: Jo, står väl typ "Brynäs har i den stundande konfliken valt att förstärka med **** ********* från Valbo. Han har under sina 38 matcher producerat 1 poäng och haft det stora antalet 98 utvisningsminuter. Han har kompletterat den fjärde formation på ett bra sätt och har en lysande framtid som bänknötare framför sig".

Och Sundlöv kommenterar - " Jo, jag var och kollade på en match och fastnade direkt. Så därför tog jag den här unga lovande spelaren. Han ska hoppa direkt in första kedjan med Andersson och Bäckström. Brynäs svar mot SSK´s värving av Scott Thornton med den här lovande spelaren från Valbo. Sundlöv säger även samtidigt att NHL kommer att ställas in, det är han helt säker på...."

Skulle inte förvåna, mig... Men äh, nu ska jag gå och gräva ner mig själv... hej
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
bocken: Själv skulle jag vara nöjd om våra "stjärnor" presterade. Att Dackell, Miettinen, med flera gjorde skäl för sina löner. Dackells insats så här långt är med beröm underkänt. Att han varit ordinarie under alla NHL säsonger är en gåta.
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
Gusten: Helt korrekt,vid jul 04 slog dom spiken i Brynäskistan.Luleå har,som du säger,en mycket högre moral,kämpaglöd,kunnande,ALLT.När det behövdes som bäst så ryckte man upp sig,Brynäs gick precis motsatt väg.Det sämsta laget i klubbens historia enl statistik och allt möjligt.Självklart ska alla ledande avgå,dom har misslyckats totalt,den som inte begriper det behöver bara läsa tabellen,eller än värre,se spelet på isen.Jag trodde stenhårt på det "nya" Brynäs som skulle växa fram,ack vad jag bedrog mig.Dom har nog sällan eller aldrig gjort mig så besviken nån gång.Det går inte att skylla på nåt heller,skador,lockouter,otur,pengar etc.Dom valde en väg att gå och den kommer att leda rätt ner i Allsvenskan,den som tror nåt annat har nåt fel i huvet.Jävla korpförening.
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
rafalski: ja vad kostar det ine att värva in reserver som Antila, Sjögren och nu Andersson, istället för att lägga ihop pengarna och få kanske en spelare men hyfsat bra. Och är de ovan nämnda vekligen bättre än de som redan finns i organisationen men är utlånade till Almtuna, (Lundström, Danielsson & Rönnkvist)
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
rafalski: Det här är skamligt! Vem kommer att presenteras som näste nyförvärv? Kanske ett par killar från HÅIK eller Valbo?
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
Ska vi inte kolla om Mowers, McLean och en av Ferraro bröderna är lediga. Vore ju jäkla bra "förstärkningar"...
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
Falken: Känns väl skönt att ratade spelare från bottenkollegorna tas emot med öppna armar av Brynäs. Avgå allt och alla.
Kommentera

« · 493435 · »