1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741643 inlägg · 7967 ämnen

Luleå-Brynäs

Sv: Luleå-Brynäs
Fan, Sjödin!

Bissett19: FAAAAAAAAAAAAAAN!!!!3-2 TILL LULEÅ!

bocken: Faaaaaaan, Sjödda! Håll tätt nu Brynäs!

KÖRT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Niclas Wallin,släkten är värst!!

Bissett19: Jävla Sjödin!!!!

bocken: Då var vi klara för kvalserien... Godnatt!

Bissett19:
Kan inte säga det mycket bättre själv...

Nu glömmer vi Slutspelet, glömmer Elitserien och siktar in oss på curling istället...

Nu tror jag det räcker om Brynäs vinner resten av sina matcher för att slippa KS.

Falken: NU ÄR JAG RIKTIGT LESS PÅ BRYNÄS OCH DESS LEDNING, FÖR FAN!!!

Falken:
Här var man possetiv...Matchen är inte slut än

Händer ingenting i Luleås zon

Nej, nu överväger jag att totalt skita matchen mot Mora på tisdag. Orkar inte med skiten längre...

Falken:SSK KVITTERAR!!

Falken: Spar slantarna till KS.

SLUT

GONATT,NU SUPER JAG MEJ FULL!!!

SLUT

GONATT,NU SUPER JAG MEJ FULL!!!

Falken: AVGÅ SUNDLÖV OCH CO!!!

Bissett19:
Ha det så kult då... För nu är iaf matchen slut.

Helt ärligt. Tycker att hela den här kräftgången är Sundlövs fel, han skulle ha värvat, men icke.... se vad som har hänt. Nu måste bara Sundlöv få fram två nya spelare, Jonas Andersson räcker inte!!!!!!!

ERIKSSON47: Då kom vi varken längre ifrån eller närmare det förädiska strecket.

Brynäs form är iallafall jämnusel, skrattretande, Kyrö är väl som vanligt nöjd med nått och bygger vidare på det. Patetiskt, sämsta årgången genom tiderna. Något att berätta för barnbarnen.

Falken: Hela styrelsen borde få sparken. Läs dagens Arbetarbladet om hur dåliga dom är att ta hand om sponsorer.

Starkt av Luleå att vinna med Mäntyllä(stavning?) och Sandström borta, Tellström ner på backen. DET är bredd och styrka.
HOPPAS verkligen inte man sitter på ålderdomshemmet och minns transferfönstret julen-04 som tidpunkten då sista spiken slogs i kistan och en epok gick i graven.

Falken: fyra nya spelare minst varav några backar med klass. Värva överblivna spelare av konkurrenterna känns inte övertygande..

bocken: Jo. Brynäs kan i alla fall inte fortsätta så här. Tycker Brynäs är ett gäng gnälliga gubbar som sitter med armarna i kors och vägrar inse att vårt lag inte räcker till, vi är ju för fan i sämre form än Malmö. Nu MÅSTE vi få fram minst två till nya spelare, det här håller inte!

Falken: Känns väl skönt att ratade spelare från bottenkollegorna tas emot med öppna armar av Brynäs. Avgå allt och alla.

Ska vi inte kolla om Mowers, McLean och en av Ferraro bröderna är lediga. Vore ju jäkla bra "förstärkningar"...

rafalski: Det här är skamligt! Vem kommer att presenteras som näste nyförvärv? Kanske ett par killar från HÅIK eller Valbo?

rafalski: ja vad kostar det ine att värva in reserver som Antila, Sjögren och nu Andersson, istället för att lägga ihop pengarna och få kanske en spelare men hyfsat bra. Och är de ovan nämnda vekligen bättre än de som redan finns i organisationen men är utlånade till Almtuna, (Lundström, Danielsson & Rönnkvist)

Gusten: Helt korrekt,vid jul 04 slog dom spiken i Brynäskistan.Luleå har,som du säger,en mycket högre moral,kämpaglöd,kunnande,ALLT.När det behövdes som bäst så ryckte man upp sig,Brynäs gick precis motsatt väg.Det sämsta laget i klubbens historia enl statistik och allt möjligt.Självklart ska alla ledande avgå,dom har misslyckats totalt,den som inte begriper det behöver bara läsa tabellen,eller än värre,se spelet på isen.Jag trodde stenhårt på det "nya" Brynäs som skulle växa fram,ack vad jag bedrog mig.Dom har nog sällan eller aldrig gjort mig så besviken nån gång.Det går inte att skylla på nåt heller,skador,lockouter,otur,pengar etc.Dom valde en väg att gå och den kommer att leda rätt ner i Allsvenskan,den som tror nåt annat har nåt fel i huvet.Jävla korpförening.

bocken: Själv skulle jag vara nöjd om våra "stjärnor" presterade. Att Dackell, Miettinen, med flera gjorde skäl för sina löner. Dackells insats så här långt är med beröm underkänt. Att han varit ordinarie under alla NHL säsonger är en gåta.

bocken: Jo, står väl typ "Brynäs har i den stundande konfliken valt att förstärka med **** ********* från Valbo. Han har under sina 38 matcher producerat 1 poäng och haft det stora antalet 98 utvisningsminuter. Han har kompletterat den fjärde formation på ett bra sätt och har en lysande framtid som bänknötare framför sig".

Och Sundlöv kommenterar - " Jo, jag var och kollade på en match och fastnade direkt. Så därför tog jag den här unga lovande spelaren. Han ska hoppa direkt in första kedjan med Andersson och Bäckström. Brynäs svar mot SSK´s värving av Scott Thornton med den här lovande spelaren från Valbo. Sundlöv säger även samtidigt att NHL kommer att ställas in, det är han helt säker på...."

Skulle inte förvåna, mig... Men äh, nu ska jag gå och gräva ner mig själv... hej

Falken: Dom kan ta sina visioner,nyförvärv(?) och sjunkande publiksiffror och dra åt helvete.Nu har vi stöttat,betalat avgifter,köpt souvenirer,biljetter,gjort insamlingar,startat supporterklubbar i åratal.Fått tillbaka: En fet spark på pungen!!!!!!!

Falken: *tuttar på bocken*

sylf: Byt lag, bara.
Vad är problemet?

Falken: Ha, ha, ha,.. Det var bra! Man vet inte om man ska skratta eller gråta? Nu tar jag en öl i ställe och sen visar sig...

Huge: IQ fiskpinne!!

sylf: Självdiagnos, eller? ;-))

Huge: Ja,efter att ha läst dina inlägg.

Huge: Varför tror du man blir förbannad?? Är det för att man knappt bryr sig och gör som vissa andra...letar med förstoringsglas efter positiva tendenser och sen när man hittat en floskel så rycker man på axlarna och rapar ännu en klyscha? Jag tror nämligen att Sylf med MÅÅÅNGA flera B R Y R sig!

Huge: Har du korkat upp än?

Magico: Det är väl du som borde korka upp.
Vi är ju på god väg mot KS....

Huge: Snackade just i telefon med ett par småberusade bifsupporters direkt från Konsumgaraget i Luleå. Svårt att förstå vad de sa. Men Luleås egen läskedryck sa att det var rättvist med hemmaseger + att han var nöjd med övriga resultat.

Magico: På Tisdag är det ju Mora,då kommer vi få se ett helt nytt Brynäs hoppas jag,vi behöver en stor dos injektion i laget.Tänk på att på Tisdag om allt löser sej så tillkommer Wahlberg,Björn Danielsson,J.Andersson och ev Ronald Petrovicky,o kanske en back till om vi har tur.

Huge: Jo det är ju verkligen vad jag vill. Lika bra att de verkligen förlorar resten av matcherna nu så att kanske t.o.m. du inser hur jävla dåliga de är.

Gusten: Sista månaden har skötts otroligt dåligt. Alla konkurrenter värvar och accepterar faktumet att det är en nhl-konflikt. Brynäs gör tvärtom, trots skador på viktiga spelare och Timonens avsked, väljer man att inte se verkligheten och hävda mantrat vi har ett bra lag, vi har ett bra lag..
På köpet knäcker man de supportrar och publik som ställt upp under första halvan av säsongen och bidragit till mkt högre publiksiffror än budgeterat.

När det gäller spelarna och laget så visst det finns vissa man vill ska producera mer, men på det hela taget med det lag som ställs på isen nu jämfört med motståndarnas är det bara på pappret man spelar i samma division.

Bissett19: "ev Ronald Petrovicky"

Känner jag Brynäs rätt så är det Ronald McDonald som är på gång.Fast å andra sidan så tar han nog en plats.

Bissett19: Jepps. SM-Guld!

« · 493258 · »