1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736045 inlägg · 7967 ämnen

Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
76,7 % på Svedberg idag. Hur fan ska man vinna då ? Sen är det fler givetvis som inte levererar.

Dacke - dags o fokusera på defensiven

Nordan - var han med idag ?

Sunken - vad har hänt ? halvdarrigt spel o dumma utvisningar

Kahna - sätt han i en mer offensiv lina

Redigerad kommentar

Qvarre: Har jag aldrig sagt,men titta på försvaret/markering innan mål!!

Davey_22: Ja nu ger jag upp också, har hållit lågan uppe länge men räcker det. Vi måste få in en ny målvakt! Så grymt tråkigt att vi lyft oss spelmässigt men har en målvakt som kastar in puckarna.

Om det nu inte går att lösa någon från AHL finns det då någon i allsvenskan? Absolut inte Zacke så kom inte med det förslaget. Hur bra är Johan Fransson i Rögle? Peja brukar ha koll på allsvenskan, hur har han sett ut?

Redigerad kommentar

Anders Berg: Titta på målen om o om igen så ser du vilka jävla missar vi gör INNAN mål!!!

faceoff:

Så du anser att vi har målvaker av eliteseieklass?

Anders Berg: För Kongo va?

sylf: ... och gärna Nordqvist som förstecenter - för jag har hört att han ska göra comeback i landslaget i år. Det var någon sportchef som sa det i alla fall...

faceoff: Jag tror att det är så enkelt; ställ en målvakt värd namnet i kassen, så ska du se att försvaret blir betydligt bättre.

Qvarre: Tycker du då att man ska gå bort sig hela tiden????du kan du!!!

sylf: Ska bli jävligt spännande och se vad som kommer hända nu - för fortsätter detta så ska Brynäs vara glada om det kommer 3000 pers på matcherna.

Skitstöveln: Nä, detta var droppen. Det har gått tillräckligt många matcher för att man ska kunna se att målvaktsfronten inte kommer funka.

Fortsätter det såhär kommer det gå ut över vår fina offensiv också, det kommer sätta spår i hela laget,hela spelet.

Finns bara en sak att göra och det är att agera innan det är försent.

Anders Berg: Du har svaret du!!Omdet vore så enkelt!

faceoff: Klart som fan att det är darrigt i försvarsspelet när sista utposten består av INGENTING. Fy fan vad jag är besviken :-(

faceoff: Vi hade inte mycket till försvar förra säsongen heller, utom i kassen. Har räddade ansiktet på brynäs backar match efter match.

Qvarre: *Gilla*

faceoff: Jag tror att de värdelösa "målvakterna" gör försvaret ännu sämre, än vad de egentligen är. Bättre målvakter ger automatiskt ett bättre försvar.

MarcusElving: Sjuuuukt vassa idag, härligt att se Dacke susa fram eller varför inte Lauritzens vassa passnings spel!!

Bäst idag: Av5 möjliga!!
Lauritzen +11
Dacke+10
Hansen+11
Jonsson+7
Järnkrok+17
Nordan+12

Ja jösses vilka prestationer dom stog för idag!!!!!
Vm platsen klar nästan så man kan se dom i Os oxå!!!
NC i båset snart i Tre kronor!!

faceoff:

Vi har sådant försvarsspel för att vi har en sådan "målvakt"

Då kan vi väl alla konstatera att inte heller Svedberg är tillräckligt stabil. Vilket jävla skämt

mattiaskarlgren: Ja precis, fattar inte hur Czarnecki resonerar när det gäller någonting längre...

Anders Berg: Chilla Anders chilla - vi kommer trots allt att gå till semifinal ändå! Svedberg och Bjurling kommer stoorspela hädanefter!

Anders Berg:

Läktarcoach?

Anders Berg: garva du håller med att vi behöver en ny keper,men va fan spelar det för roll med ett sånt här försvarspel

Jo men spelar man Kahnberg (som ändå är vår bäste målskytt tillsammans med Eero) ihop med Hansen å Lauritzen så förstår man ju vad det är vi håller på med..!

Brynäs är så sjukt grisdåligt pinsamma så till och med hälften hade varit för mycket. Men är någon förvånad med Svedberg/Bjurling? Jag hoppas inte det.

79 Andersson: ja det eller ett nytt jobb...

Skitstöveln:

Nästa match är det Bjuudning... Fy fan.. Skämmes ta mig fan Sundlöv. Reagera på vad alla utom du ( undantaget Huge, är Huge Sundlöv? ) kan se?

faceoff: Jag fokuserade inte enbart på det målet - jag fokuserar på hela säsongen, och det målet gjorde inte saken bättre.

faceoff: HA HA HA HA HA! Förklara bort SJU insläppta mål du, varsågod!

Svedberg är inte bra men försvarsspelet är fan sämre. Ekholm ok idag, Jonte likaså men de andra kan vi ju byta ut

sylf: "Man spelade hockey i en halv period. Resten är skrattretande!"

Det värsta är att man börjar bli van...

sylf: Vilken fars, okej uteförsvaret har inte direkt imponerat ikväll, men nått jävla skott kan väl Svedberg ta.

Storhonken: ja om de är ny målvakt som du syftar på som sundlöv ska önska sig i jul klapp så hoppas jag den jul klappen kommer tidigt i år.

Skitstöveln: hur fan kan du skylla på svedberg på det målet,om du inte ser matchen behöver du inte komentera

sylf: Skrämmande...

Herregud, Sundlöv svälj din jävla stolthet,ta allt överskott vi har,skramla med tiggarbörsen, men låt oss inte fördärva hela den här säsongen p g a ett undermåligt målvaktspar.

Jag ska se en ny målvakt till veckan....

Lindström: Man spelade hockey i en halv period. Resten är skrattretande!

Skitstöveln: förnedring på g....

65selander: Jag skäms, jag mår illa.. vi har släppt in 7 mål! Usch... 

Hur kan detta norrländska b-gäng leda serien och ha en ynka förlust, resten av lagen i ES måste ha förjävla dålig motivation och inställning när de möter Luleå. Det är ju ett AS-lag på pappret.

Näe, vi får hoppas på vinst på lördag då..

Jag är så jävla besviken på hur man slarvar bort hela jävla matchen, ingen stake och inga vinnarskallar i Brynäs.

Dackell och Nordquist måste rannsaka sig själva, fyfan. Bättra er omgående eller ställ era platser till förfogande..

hahii: Sundlöv får ta och leta efter en ny målvakt! Killen släpper alldeles för många returer!

rafalski: Mål igen.........

rafalski: Sundström? Varför skola om honom när vi har Sundlöv?

7-4!!

Svedberg är min stora idol!

mikeymike: VA FAN!

faceoff: ja,inte svårt att räkna ut vad Sundlöv ska önska sig i julklapp....

sylf: Jösses vad heta våra bärande tvåvägsspelare är idag!!

Lindström: Luleå har gått från 4-4 till 6-4 med två dragskott utifrån.......

Säga vad man vill om Svedberg men målvakt är nog inte riktigt hans grej, skola om Sundström nu!!

Skitstöveln: Titta på vårat försvarspel istället,har tappat markering på varje mål!!

MarcusElving:

Brynäs hade lätt vunnit detta.
Glada Hudikteatern med Svedberg.

« · 1290460 · »