Brynäs IF

715154 inlägg · 7953 ämnen

Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14

« · 2100152 · » Till forumet


Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Axle San: Det är slut då. Lägg ner en bra start och fokusera på hockeyn. Både Dam och Herr. Brynäs är ett hockeylag inte ett kommunalt socialt projekt. Sparka hela ledningen inklusive Dackell, Campese och Sundlöv. Klarar inte ordförande av det avgå och utse en ny.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Forsberg 1978: Egentligen gör ni ju en bättre match än flera matcher ni har vunnit. Nu är Malmö effektiva i PP och Ersson är inte övermänsklig.

Fan jag som hoppades vi skulle dra ifrån er men så gör vi en av årets sämsta matcher borta mot den vidrigaste klubben i SHL.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Enaranger: Varför skulle Brynäs gå i konkurs vid Allsvenskt spel?
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Axle San:

Ja, i alla fall inte under Brynäs IF antar jag?
Vet inte hur det funkar vid en konkurs.
Fick inte Västerås spela under namnet VIK Ungdom eller liknande när de gick i konkurs?
Vet inte vad deras officiella namn är nu.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Enaranger: Visst var det så...någon dylik har vi inte att plocka fram..
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Bäckis, järnkrok silfverberg dags att komma hem nu NHL är inställt
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Axle San: Tror inte på det. Troligare att Brynäs åker ur och går upp igen än att Brynäs vinner ett SM-guld.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
JanT: Blir Brynäs degraderade så är det över, det blir aldrig mer SHL
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
lultiger: att PA pratar positivt om den här matchen får mig att spy!!!
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
JanT:

Fast den här gången finns det ju inte någon Bäckström i kulisserna, som kan rädda upp det.
Och om sanningen ska fram, så var det ju tack vare att Bäckström fanns där i "bakfickan".
Och inte att det var något slags genidrag från Boork (även om han själv vill tro det).
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Tigerhjärta: På något vis känns det hela logiskt - kräftgången fortsätter! Hur vänder vi detta? Det kanske inte är möjligt? Har det redan tagits allt för många felbeslut? Det enda raka kanske är en degradering och en medföljande nystart på riktigt. Det första som lär försvinna är de reklamfria tröjorna....
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Skrubben: Utklassade av seriens sämsta lag idag! Lill-Prosten gråter nog tårar i sin grav när han ser Brynäs uppträdanden på isen idag. Vidrigt sätt att hedra en legendars minne bara timmar efter han lämnat jorden. Var är Brynäs Heder???
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
lultiger:Träna barn= fokusera på prestation , i Shl tycker jag resultat
blir viktigare. Här och nu, inte sen.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Enda sättet att ta sig ur denna knipan är tråkigt nog att få laget att börja tro att detta går att vända och tro på det fullt ut. Vi vinner inte fler matcher varken av att sparka PA eller sparka spelare, tyvärr...
Kommentera


Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Korplagets upplägg dagen efter utklassningen:

”Har ni pratat igenom matchen nåt redan?

– Nej, vi har inte gjort det än. Nu ska vi käka och sedan åka buss hem. I morgon är vi lediga.”
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Va fan ska brynäs göra? Ser bara att man måste bryta med spelare det är de enda lösningen jag ser Spelare jag gärna bryter med är Ingman, Andersen, alcen direkt Finns ju fler men ska vara rimligt också tänk att vissa spelare tjänar pengar som inget annat lag vill betala
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Jeppe: Presskonferensen efter matchen.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Rödin1912:
Något borde göras åt domaruttagningarna i SHL.
Ljungbydomaren har nu fått liite väl många chanser, att döma bort Brynäs..
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Peja: Systemet satt klockrent,ändå
2-7 . Men dåså👍Då ett lugnt.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Peja: jag håller iaf betydlig mer med GDs Sandström än jag håller med dig!

”Flera av Malmös mål kom förvisso i power play. Men flera av Brynäs utvisningar är en frukt av att laget är helt borta i egen zon och får åka runt och jaga motståndare”
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
magr: Mycket bra, skit ska skit ha!
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
KulaShaker: Helt likgiltig ifall Berglund spelar nästa match eller ej. Har stundtals sett ut som en sömngångare på isen....
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
xxx BIF xxx: Om spelarna hade tagit utvisningar på grund av att de var helt fel positionerade kan man argumentera för att utvisningarna beror på att spelsystemet inte är satt än. Så var inte fallet nu. Det är spelarnas eget ansvar när de sysslar med onödiga höga klubbor och andra diverse klumpiga utvisningar. Går inte att skylla på spelsystemet.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
JanT: Så har det varit varje säsong sedan säsongen 18/19. Men denna upplaga av Brynäs är nog den klart sämsta ur den aspekten.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Peja:
Var det inte spelsystemet? Utvisningar kommer inte uteslutande av otur och dåliga domarbeslut, eller?
Kommentera


Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Peja: Instämmer - frågan är om vi inte får ut absolut minst per investerad krona i spelartruppen av samtliga SHL-lag
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Jeppe: Det är väl inte så mycket spelsystemet som brister idag?

Utvisningarna och BP-spelet fällde Brynäs mot Malmö, i spel 5mot5 var man det bättre laget... vilket känns sjukt i sig att skriva efter en så stor förlust.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Nu börjar lokaltidningen ifrågasätta processen också.

"Det känns inte som det längre går att hänvisa till att mycket är nytt och att spelarna hela tiden lär sig. Lördagens insats var ett komplett bottennapp."
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Huge: Kan man inte lära sig
spelsystemet på nån intensivkurs.
Finns ju dom som blir ingenjörer
fortare.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
JanT: Det är omöjligt att veta som utomstående. Det som vi kan se är att vissa äldre spelare som har väldigt bra betalt inte längre håller SHL-klass. Det är ju klasskillnad mellan t.ex Hedberg och Andersén, och Gunler och Alcén. Just nu lägger Brynäs väldigt mycket pengar på några spelare som inte länge hänger med. Det är så förbannat tråkigt när spelare stannar för länge på ålderns höst. Man vill ju minnas dessa spelare som när de peakade och inte som spelarna vi ser nu.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
JAAAAAA Linköping ligger under o vi är på säker mark fram till tisdag. Jag följer med Brynäs tills jag dör om vi spelar i shl eller korpen spelet ingen roll.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Tom Hedberg klart bäst i Brynäs idag. Kändes som att han vågade spela ut under jobbiga omständigheter. Hoppas att han kan få mer förtroende framöver.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Brynäsgubbe: Instämmer till 100% - spelarnas inställning måste förbättras! Jag myste när Boork sparkade Wahlberg! Han vägrade anpassa dig till Boorks krav och trodde sig vara klubbens stjärna....man frågar sig om vi har liknande karaktärer i laget?
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Huge: Håller med dig till stor del men vi har ett helt urusekt Bp och har haft hela säsongen! Här tycker jag att det är helt uppenbart något som brister endera i upplägget på Bp..vilka spelare som ska va inne? Att vara destruktiv i ishockey är väldigt mycket lättare än att vara konstruktiv!! Att vi då tar en jädra massa utvisningar är skandal om sen en eller annan är fel är bara löjligt för vi har fått vissa med oss också.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
majk: Vet inte. Gick över till V75 efter 5-2.
Otur där också, både Brynäs och spiken i fjärde klev över i full galopp idag.
Nya tag nästa match, den här glömmer vi..😀
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
bradberry: Klockrent! När Boork satte Miettinen och Viitakoski på Finlandsfärjan med enkel biljett samt skickade hem Wahlberg hände det grejer! Det är något dylikt som behövs! Fram med klorin och rotborste!
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Sen tycker jag som inte orkar lägga mig i det hela att det är synd att Ersson spelar dåligt i första. 4 mål på 12 skott
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Mattson: Man kan inte annat än sakna Blomman en sån här dag.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Huge: Skadade sig Bulan?
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Stefan R 63: Faktum är, oavsett hur det såg ut innan dess, att vi fortfarande har chansen att på allvar göra match av det hela vid 4-2 med bra tryck och 4-3 hänger i luften.
När dom istället gör 5-2 i PP pga en i mitt tycke felaktig tvåa, så känns det definitivt avgörande när det gäller möjligheten att komma ifatt.
Det betyder inte att det spelmässigt känns avgörande i stort, Malmö vinner rättvist mot ett Brynäs som ger bort matchen i första genom att vara helt under isen.
Om det låter som en otroligt konstig analys så får du väl tycka det.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Jag tycker inte PA ska sparkas. Han har bevisat att han kan leda ett lag till bra resultat om de köper hans system, men i Brynäs verkar kulturen tillåta primadonnorna på isen att inte köpa vad ledaren säger. Som om det är ett jävla alternativ. Spelarna presterar ju bevisligen inte oavsett vem som står i båset, så suck it up, gör vad PA säger eller GTFO.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Huge: Hur tänkte du nu?? Alldeles nyss var det en utv 2a som avgjorde matchen..
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Huge: Jadu, det är de otåliga supportrarna som är det stora problemet. För övrigt är vi snart på spåret.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Chanzone: Klassiskt resultat av spelare som under inlärning agerar felaktigt och inte litar på varandra.
Man går bort sig, mål i arslet.
Mer frustration i överambition att komma ifatt.
Resultat: fler fel pga osäkerhet.
Nu gäller det att man har is i magen och inte börjar lyssna på överengagerade och otåliga supportrar, ifall snacket om tålamod och långsiktigt resultat ska kännas seriöst.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
bradberry: Ja du, frågan är ju om det är ett systemfel eller om spelarna inte fattar hur dom ska spela.

Det jag tycker när jag kollar är att tre spelare går bort sig alldeles för lätt i pressen. Sen vågar inte backarna stå upp utan dom faller ner och tar djup. Då finns det en ocean av isyta emellan där. Forwards får tokjobba hemåt och har sedan ingen kraft överhuvudtaget till att anfalla. Att hela tiden tvingas till spel utan puck blir jäkligt jobbigt både mentalt och fysiskt.

I spelet med puck från egen zon går det alldeles för långsamt. Man kladdar för mycket istället för att slå ett snabbt pass. Sen är det oxå väldigt stillastående framåt. Ofta blir det spel på en stillastående forward som tvingas dumpa ner pucken eller en solokörning som oxå avslutas med att pucken dumpas ner.

Känslar är att man måste se över sitt spelsätt eller kicka en jävla massa spelare som inte klarar av att spela med denna press.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Rödin1912: Relevant fråga! Jag utgår från att nån journalist med Brynäs som bevakningsområde intervjuar domare, förbund och SHL om det här.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Kent747Socker: Betala för medlemskap, delta på årsmötet, rösta in en vettig valberedning som kan hitta en ny styrelse. Det är väl den vägen vi kan påverka.
Kommentera

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Det spelar ingen roll resultatmässigt om PA kickas, det kommer se lika uselt ut med en ny tränare. Det vi skulle behöva göra är att sparka bra många spelare och folk i ledningen. Det sitter i väggarna. Ryker PA med ett långt kontrakt är det ett jävla fiasko från ledningen. Våra problem är betydligt större än vem som tränar och det har vi sett senaste säsongerna.

Jag tror det var Lars Lagerbäck som sa att resultaten beror till 70-75 procent på spelarna, resten är övriga arbetare i klubben (tränaren främst). Vi har testat olika tränare på senare år, olika (och samma) spelare men presterar ändå uruselt. Det är dags för folk i ledningen att avgå för det är de som fattar dessa urusla beslut år efter år, men varför göra det när man tjänar gott och har det rätt bra på sitt jobb där ingen ifrågasätter varför det ser ut som det gör.

Vill ledningen Brynäs bästa avgår de efter kvällens match, pajasförening.
Kommentera

« · 2100152 · »