1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 737342 inlägg · 7967 ämnen

Martin Öhrstedt

Sv: Martin Öhrstedt
Micke Sundlöv ser bara fördelar med att årets elitserie inte innehåller några lockoutspelare. -Jag tyckte att vi hade ett bra lag inför förra säsongen och att vi missgynnades av att det inte blev något spel i NHL. Inför den här säsongen är jag av samma uppfattning: Jag tror att vi har ett slagkraftigt lag(Vad ska han säga?) Inge Hammarström är av en annan uppfattning: -Man gjorde dom resultat man gjorde i fjol trots att man hade flera NHL-spelare i laget. Jag tycker inte Brynäs är i någon bättre situation än någon annan av elitserieklubbarna. Är benägen att hålla med Hammarström. Brynäs har inte gjort en enda värvning som visar sponsorer eller supportrar att dom satsar, om Brynäs mot förmodan lyckas att ta sig till slutspel så har dom gjort en bragd. På pappret så är Brynäs sämre än förra säsongen, så här långt, tyvärr!!!

70 Rodrigues: Ja visst hade man hoppats att en eller två mer etablerade spelare skulle ansluta till truppen i år. Men det är som vanligt, de hoppas på den trupp de har och visar upp ett nöjt intryck.

Om dagens trupp håller till slutspel återstår att se. I mina ögon så hade inte Brynäs några grovjobbare förra året utan spelare typ Dackell och Wahlberg som åkte runt på en skridsko och finlirade. Nu har vi fått in två stycken spelare som är lite mer åt slitvarghållet. Tillsammans med Malmström så har vi tre stycken spelare av den typen. En smart kedjekomponering KAN ge det som saknades förra säsongen. En smart center, en grovjobbare och en avslutare i tre kedjor KAN med lite tur ge fler mål framåt och framför allt, längre anfall. I knät på Honken gör man inga mål framåt. På detta så hoppas jag på ett nytt spelsystem ifrån Boork, en totalhockey där HELA laget drar sitt strå till stacken, både offensivt och defensivt.

Och kanske, kanske håller det, tunn trupp till trots...

GävleLasse: Tyvärr så är det som vanligt när det gäller Brynäs, ord som kanske, förhoppningsvis, tror m.m används hela tiden. Om det här laget mot förmodan ska ta sig till slutspel så måste ALLT klaffa till 100%. Tyvärr så tror jag att det återigen blir en ångestfylld säsong, men ingen skulle bli gladare än jag om jag har fel.

70 Rodrigues: Men så är det ju med all idrott. Ord som "Om" och "förhoppningsvis" etc. är ju väldigt förekommande i många sammanhang. Dessvärre så har inte dessa "ord" infriats för Brynäs. I mina ögon så gjorde Brynäs en ganska frisk satsning till förra säsongen och de flesta, mig inkluderad trodde att det skulle bli en trevlig säsong. Sedan blev Sundlöfs "förhoppningsvis" inte infriat och NHL-lockouten fortsatte...

Idag har vi stora delar kvar av den truppen som så många trodde på och sett till hur pass mycket de andra lagen tappar i jämförelse med Brynäs så tror jag att Brynäs har skapliga chanser till att ta sig till slutspel. Detta förutsatt att några "om" och "förhoppningsvis" går vår väg. Bra målvaktsspel och ett effektivt Powerplay gav Brynäs SM guldet -99. Så omöjligt är det inte...

GävleLasse: Stämmer, men det är mer regel än undantag när det gäller Brynäs. Ingenting är väl omöjligt :-)

GävleLasse: Har konstiga vibbar gällande den sk klassbacken som sägs ska värvas, kan det möjligtvis vara Anders Eriksson, han har inte spelat 1 enda match för Calgary och står utan kontrakt??

70 Rodrigues: Jag hoppas verkligen att det INTE är han. Jag ser hellre att de satsar på en yngre back som är lite rappare på rören. Visst skall han ha lite size men inte på bekostnad på det tekniska. Han får gärna ha ett vasst skott å vara högerskytt. Nåt att kunna använda i powerplay.

Men problemet är att hitta honom å få hans signatur.

Martin Öhrstedt är en sämre kopia av Björck.

prosten: Låter som om Boork inte har koll på läget riktigt!! Va fan ska vi med Öhrstedt till??

70 Rodrigues: Intresse konflikt här både Prosten och Boork har sett Martin spela...

70 Rodrigues: Ta´t lugnt... är han inte bra lär han ju inte få spela och dessutom är det ju bara ett tryout-kontrakt. Hela grejen med kontraktet är ju att testa honom så låt grabben få en ärlig chans! Jag tror inte han gör bort sig med all sin rutin.

70 Rodrigues: precis jag tycker man inte ska satsa på massa alsvenska spelare !

lillovechkin: Beror ju helt på vad man tar för spelare men att bara ta allsvenska spelare är nog ohållbart.

Db_04: jo precis! men det gäller ju att ta hem toppspelare från allsvenska då!

70 Rodrigues:
Problemet är att han är lika fit som Tomas Brolin är i dag...

Fast ingen vikt är för tung för Viktväktarna...

70 Rodrigues: "Tyvärr så är det som vanligt när det gäller Brynäs, ord som kanske, förhoppningsvis, tror m.m används hela tiden. Om det här laget mot förmodan ska ta sig till slutspel så måste ALLT klaffa till 100%. Tyvärr så tror jag att det återigen blir en ångestfylld säsong, men ingen skulle bli gladare än jag om jag har fel."

Det är ofattbart vilken pessimism det finns bland fansen.

83 Liljegren:

"Det är ofattbart vilken pessimism det finns bland fansen"
"Jag tror vi hamnar på övre halvan, m.a.o. som sämst 6:a och tror vi har en bra chans att gå hela vägen i år!"

Du som tror att Brynäs har en BRA chans att ta SM-guld i vår borde ju ha en sån pass bra fantasi att ingenting är ofattbart.

Det som är ofattbart är alla dessa Rohypnolknaprare som figurerar på HS.

Gusten: Det är klart vi har en bra chans. Inget lag är så överlägset dom andra som Frölunda var den gångna säsongen. Vi slipper NHL-importer (förutom möjligtvis ett fåtal som inte får kontrakt i Ryssland eller Schweiz) och vinner på att konflikten tagit slut.

Jag förstår inte vad du ser som talar mot oss?

Rohypnolknaprare tror jag inte det finns så många på HS men det finns många som verkar lida av manodepression.

Ang. NHLbackförstärkningen så MÅSTE det väl bli en Svensk/finne pga. att det "bara" talas svenska!?

kexxet: Han får gärna vara dövstum bara han går in i första backpar. :)
Sen finns det ju dom som lär sig svenska jävligt fort, tänker på Scerban.

« · 556173