1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736581 inlägg · 7967 ämnen

Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 9/1-2010 Läkerol Arena.

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 9/1-2010 Läkerol Arena.
Anders Berg: Är kanske ute på hal is nu men är det inte så att artistkontrakt i Finland gäller t o m 10 Januari? Har hört något sådant och isf är det kanske vad Sundlöv & co väntar på.

Bissett19: Ja nu är det bara ett lårbensbrott på Molin och vi kommer ta SM-guld!

SSK-HV 1-0

Jag HATAR hockey! Tacka vet jag Lets dance, Idol och Robinson!

Skulle inte bli förvånad om Dixon blir avstängd i nästa match.
Tidigare var det väl alltid det vid kastade handskar?
Men eftersom Hedström i Luleå spelade i matchen efter den
han kastade handskarna i, så kanske det inte är så.

Huge: Det är väl kul för SSK, ser gärna att dem kliver förbi Timrå i kvalseriestriden.

Enaranger: Blir en halv match eftersom han hade en handske på sig ;-)
Fy fan vilken värdelös insats av Brynäs. Löneavdrag för fan.

Enaranger: Game missconduct, ska inte ge någon avstängning.

tompap71: Jag ser hellre att alla lag bakom oss inte plockar in några poäng. Eller är du redan övertygad om att vi är på säker mark?
Inte ens JAG är SÅ optimistisk...    ;-)

tompap71: 2-0 till SSK nu.
Kom igen HV och gör en "Brynäs"....   :-)

Huge: Jag tippade Brynäs som sexa redan på försäsongen, ser ingen anledning till att ändra det tipset nu, en plattmatch gör ingen kvalserie, eller hur nu ordspråket går. ;)

tompap71: Det har jag också hört, vi får hoppas det (den) bästa!

Huge: Kan tillägga att jag inte tål HV, f´låt, fel ordval, jag hatar HV. Så var gång dem får stryk är värd att jubla för.

Gusten: "Jag HATAR hockey! Tacka vet jag Lets dance, Idol och Robinson!"

Jag tror du talar för hela Brynäslaget, marknadsföringsexperterna!

Idiotlöv funderar säkert varför det sitter 2500 där och ugglar på nästa match!

Dårar!

Kul match, som att se målarfärg torka. Ingen kan kvittera ut godkänt betyg ikväll. Bedrövligt, pinsamt kan sammanfatta insatsen ikväll.

rafalski:

Ja snacka om osexig match,men publiksiffran var sexig iaf.
Publiksiffra: 6666

Bissett19: Tack Brynäs för den fina underhållningen ni bjöd på i kväll.

Bissett19:
enda sexet i gävle ikväll.

rafalski: Ja, och att prestera en så usel insats i den sits Brynäs befinner sig i är än uslare!
Nu har man för första gången på 285 år chansen att närma sig toppen, att dra ifrån botten, och då kliver man in och blir rövknullade på hemmaplan. Riktigt jävla uselt och oförsvarbart!

Man förtjänar att slåss kring kvalskiten!

rafalski: Nån har påstått att Brynäs spelar tråkigt. Vad ska man kalla FBK:s sätt att spela hockey? Ser likadant ut på deras hemmaplan. Så mycket pengar och så lite kul.

Jajjen: Ändå så vansinnigt enkelt att åka upp till mongoBrynäs och stoppa 3 pinnar i fickan och åka hem.........

sylf: Tror fan det, med det spelarmaterialet.

Femte matchen utan mål framåt den här säsongen.
Första matchen hemma utan mål framåt.

Jajjen: Vi glömmer det här snabbt och går vidare säger bärplockarn, de 6666 tycker nog inte samma sak, och lär inte komma tillbaka. Bra jobbat Brynäs!!!

sylf: Mmm, i Gävle har hemmalaget inte råd att göra det alla andra hemmalag gör emellanåt - fucka up.

Skrattretande insats, nej Huge vi spelade inte ens bra innan 1-0. FBK är tråkigare än Rögle.

Jajjen: Är dom så bra då??? Jag tycker fbk är ruskigt överreklamerade även på papperet. Dock fullt tillräckligt för att rövknulla BIF på bortaplan, men det säger mer om BIF!

Alla kan vara överens om att det här var en utomordentligt värdelös insats. Nollade på hemmaplan är skamligt dåligt och man kan hoppas att Czarnecki skickar ut spelarna på löpning direkt efter matchen, en halvmil, minst. Då har de nog lärt sig sin läxa.

Anders Berg: Glöm att dom lär sig en läxa, det borde dom gjort många ggr de senaste 8 åren men icke!

"Tror fan det, med det spelarmaterialet."
Äsch, den här säsongen har de verkligen inget märkvärdigare lag. Vem, mer än de själva, går omkring och tycker och tror det? Hoppas de för en gångs skull åker på en riktig motgång och försvinner i kvarten i slutspelet. Är det ett lag av alla som i modern tid aldrig stött på en riktig motgång och blåsning och därför förtjänar detta så är det Färjestad. Hoppas den kommer i år!

sylf: Med en spelarbudget som är 35% större än Brynäs så har dom råd med en helt annan kvalitet i alla femmor. Det är bara det faktum att deras sportchef är en klant som gör att dom ligger så risigt till i år. FBK, LHC & co spelar resursmässigt i en helt annan division än Brynäs. Ett mirakel att vi kan bjuda upp då och då.

Clarence: Se mitt svar till sylf.

Brynäs är varken det första eller sista laget som blir nollade på hemmaplan.
Dåligt, visst. Men om publiken inte går på de kommande (hyperviktiga)
hemmamatcherna bara därför, så säger det mer om grinollepubliken i Gävle.

rafalski: Som CZ säger: FBK spelar en perfekt bortahockey. Det som vi själva tagit många pinnar på genom åren.
Tycker att CZ är lite hård mot laget då intentionerna absolut fanns där till att börja med men efterhand klingade det ut mer och mer.
Synd att dom får göra 1-0 då mkt avgjordes redan där, som det känns. Hade vi fått första målet kanske det hade gått, men dom var bra idag och det är bara att acceptera.
Som jag redan sagt: kändes olustigt redan när Dixon fick matchstraff, farhågor som också besannades.
Återstår ikväll att mana fram HV till vinst mot SSK.
2-1 nu i början av andra...

Pinsam match från start till slut. Juniorerna såg ut att väga lätt. Ingen forward gick på mål (KM i sargspel?, Backarna slarvade på blå och va otroligt tama framför mål. Läck va okej.

Efter matchen mot Frölunda på tisdag, som ger oss
chansen att dra ifrån våra bottenkonkurrenter lite,
så kommer en räcka hyperviktiga matcher.
Då gäller det att alla spelare är friska, hela och i form.

Helst bör en ny back vara spelklar till matchen mot SSK.

Matcherna på torsdag och lördag är ju minst sagt viktiga.

2010-01-14 Brynäs IF - Södertälje SK
2010-01-16 Rögle BK - Brynäs IF
2010-01-21 Skellefteå AIK - Brynäs IF
2010-01-23 Brynäs IF - Djurgårdens IF
2010-01-26 Luleå HF - Brynäs IF
2010-01-28 Brynäs IF - Timrå IK

2010-01-30 Färjestads BK - Brynäs IF
(här lär det inte bli några poäng som vanligt)

2010-02-04 Södertälje SK - Brynäs IF
2010-02-06 Brynäs IF - Luleå HF
2010-02-08 MODO Hockey - Brynäs IF

Jajjen: Även om deras spelarbudget är X antal % större än Brynäs så är det ett pajaslag, överskattat och enbart fungerande p.g.a att de TROR att de är bättre än vad de egentligen är. Men fortfarande är dom så pass bra att dom kan åka upp till LA och leka hem 3 pinnar. Tack Brynäs!

Huge: "Tycker att CZ är lite hård mot laget då intentionerna absolut fanns där till att börja med"

Du menar innan Dixon kastade handskarna?

sylf: FBK är 35% bättre än Brynäs. Varje dag. Hela säsongen. Det är bara vår sportchef och tränare som kan ändra på oddsen.

Nu hoppas jag HV visar hur mycket bättre dom är. 2-2.

Redigerad kommentar

sylf: "Är dom så bra då??? Jag tycker fbk är ruskigt överreklamerade även på papperet. Dock fullt tillräckligt för att rövknulla BIF på bortaplan, men det säger mer om BIF!"

Även om du har en poäng i att Färjestad helt klart har tappat i kraft den här säsongen och även visat upp ett med deras mått mätt halvknackigt spel, så ändrar ju inte det på faktum att dom gör en riktigt bra insats idag, liksom dom gjorde mot Timrå senast. Visar att dom är riktigt på G, men såna faktorer ingår som bekant inte i dina enögda svartvita tonårsanalyser. Där finns aldrig några motståndare som kan tänkas göra det bra utan allt verkar hänga på den egna insatsen.
Patetiskt.

2-2 nu i AXA iaf. Alltid ngt...

Huge: "Synd att dom får göra 1-0 då mkt avgjordes redan där"

Du menar det som HÄNDE EFTER 1.40?? Således 58.20 kvar?

Redigerad kommentar

Anders Berg: "man kan hoppas att Czarnecki skickar ut spelarna på löpning direkt efter matchen, en halvmil, minst. Då har de nog lärt sig sin läxa."

Intressant förslag, under min tid som fotbollsledare brukade A-lagstärnaren skicka ut laget på att springa "rusher" uppför i en grusgrop första träningen efter en förlust, det laget förlorade aldrig två matcher på rad...

Inför dagens match match så var det här bottenligan för +/- i Brynäs.

-5 Juuso Hietanen
-5 Jonas Nordquist
-6 Anton Rödin
-8 Niclas Andersén
-9 Ove Molin
-9 Simon Bertilsson

Samtliga dessa spelare var inne på ytterligare ett mål bakåt i dag.
Är +/- slump eller ger det en bra vägledning?

I fortsättningen så kan kedjorna: Somervuori, Dixon, Dackell
och Sandin, Granström, Lauritzen vara intakta. I övriga två
kedjor är det dags att blanda om lite.

Om man t.ex. jämför +/- på Löf och Bertilsson så är det stor skillnad.
Visst, Löf har spelat mindre i tid räknat, men ändå.

sylf: Det jag menar är att mkt av matchens karaktär bestämdes när dom tog ledningen och inte vi.
Och inte blev det bättre när dom gör 2-0.
Har man det minsta hockey i skallen och har följt med resp lag och sett hur dom agerat den sista tiden så begriper man att FBK är det mest jobbiga laget att handskas med i såna lägen. Nu ser dom tyvärr ut att ha hittat den där sedvanligt tighta och disciplinerade försvarshockey man är van att se dom utföra, och när vi samtidigt inte är riktigt på den nivå vi nått dom senaste matcherna så blir det så här.
Vår chans idag hade varit ett ledningsmål som tvingat upp FBK i banan.
Nu kunde dom, som rafalski helt riktigt påpekat, täppa till i mittzon och ta oss på spelvändningar.
Att det sen ser riktigt virrigt ut ibland mot slutet beror väl mer på en lätt uppgivenhet från vår sida.
Säger som CZ: bara att glömma den här matchen och dra ett streck över densamma. Det blev liksom aldrig nån match efter att Dixon försvann.
Tror att den mentala dräneringen efter hans matchstraff påverkade laget mer än man trott.

Enaranger: Den listan är värd att titta på. Ove var väl bäst på den listan idag men ingen gjorde någon vidare insatts. Andersen och Hietanen va ett bedrövligt par.

Förövrigt rösta jag på Dixon som matchen spelare på hemsidan. Han va felfri ;)

Jajjen:" FBK, LHC & co spelar resursmässigt i en helt annan division än Brynäs. Ett mirakel att vi kan bjuda upp då och då. "

Visst, och denna resursmässiga realitet borde inte en anrik klubb som Brynäs finna sig i. Det är tragiskt, ja närmast löjligt, att olika lag i samma serie ska ha så olika förutsättningar att jobba med.

Men beträffande Färjestad så har de också så gott som varje säsong en osmaklig övertro på sig själva, oavsett faktisk spelaruppsättning. Inte minst denna säsong. Därför förtjänar de nån gång en kraftfull motgång.

Enaranger: Tycker man bör tänka på att Bertilsson fick bära en tung börda när både LJ och Andersén gick sönder, kanske lite mer än han var mogen för.
Med hans talang och lite mindre tuff matchning hade siffrorna säkert sett helt annorlunda ut.

Huge: "Har man det minsta hockey i skallen och har följt med resp lag och sett hur dom agerat den sista tiden så begriper man att FBK är det mest jobbiga laget att handskas med i såna lägen."

Haha, ja jag förväntade mig det svaret!

"Nu ser dom tyvärr ut att ha hittat den där sedvanligt tighta och disciplinerade försvarshockey man är van att se dom utföra"

Du menar det lag som släppt in 11 mål mer än oss? Och dessutom gjort färre?

Brynäs gör en av de sämsta matcherna för säsongen, när det behövs som minst, mot ett jävla skitlag, oavsett spelarbudget!

Huge: "Säger som CZ: bara att glömma den här matchen och dra ett streck över densamma. Det blev liksom aldrig nån match efter att Dixon försvann.
Tror att den mentala dräneringen efter hans matchstraff påverkade laget mer än man trott"

Lägg därtill att de enorma kämparinsatser man stått för den senaste tiden också har tärt både fysiskt och mentalt så är det inte helt konstigt att det kommer en reaktion, lägg till tre junisar varav en matchovan och två möjligen trötta efter tidsomställning på det...

Men även om det kan vara förståeligt så är det helt enkelt så att Brynäs stod för en svag insats idag. Mer tycker jag inte man behöver säga.

Huge: Med liite distans till matchen så kan man konstatera att FBK genomförde en perfekt bortamatch. Brynäs har inte materialet att dyrka upp ett sånt försvar.

sylf: Och vad fan har Färjestads insläppta mål så här långt med dagens match att göra?
Du måste väl för fan titta på hur lagen agerar för stunden, i det här fallet dom senaste 2 matcherna.
Men ditt yrand bevisa ju bara att du är en okunnig överdrivande enögt skitkastande pajas som inte kan mkt om hockey.
Att vi själva gör en medioker insats efter ett antal heroiska matcher med halva laget borta är fullt naturligt.
Men i din värld är det förstås ett minimkrav att Brynäs borde ha kört över ett pånyttfött FBK med Dackell, Dixon, Jonsson borta, en halvskadad Andersén och 2 junisar med jetlag.
Hur är det du brukar säga: gå och kamma dig med nåt...

Clarence: För min del får FBK gärna dra till KHL eller nåt annat hål. Att Brynäs förtjänar ett bättre öde än det ständiga lindansandet är vi helt överens om. Man kan ändå inte blunda för realiteter och såga ett Brynäs som alltid är underdog mot FBK. Samma gäller mot Frölunda på tisdag (måndag?).

« · 1224912 · »