1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741969 inlägg · 7967 ämnen

Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 9/1-2010 Läkerol Arena.

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 9/1-2010 Läkerol Arena.
Gurra88: Skulle Rödin spela lika mkt som Molin gör när vi har ett par måls ledning och lägger oss på försvar så skulle han som bäst ha -10..

Det går inte att jämföra dessa två mtp att de har så extremt stor skillnad situationer på isen, och som någon skrev; Rödins kedja har aldrig som mål att leda laget offensivt utan kan och ska vara nöjda med 0-0.

Har absolut inget emot rödin, men att försöka inbilla sig att Molin är en sämre tvåvägsspelare är verkligen som att springa in i en betongvägg utan hjälm.

Partyjack: Statistiskt hade Rödin haft -25 med samma speltid som Molin.

Jajjen: Och det begriper du väl själv att det inte är så det funkar?

Hoppas för din egen skull att du är ironisk.. Annars har du precis utsätt dig själv till den största idoten världen skådat

Gurra88: "...inte så det funkar" Det?

Ge exempel på en idot.

Gurra88:

Du kan vara den största idioten världen skådat!

zpith: Du är väl inte riktigt den skärpaste här inne så lägg dig inte i

Jajjen: Rent statistiskt... Hur många poäng hade Berglind gjort med samma istid som Molin?

Jajjen:

Att jämföra speltid med +/- är jo så fruktansvärt korkat.. I och med att plus minus inte bara innebär hur många mål man släpper in.. Molin har under hela denna tid haft lika många minuter på sig att göra mål och poäng och därmed höja sitt +/-??

Hur många spelare ligger på - 25?? Tror du på fullaste allvar att Rödin haft - 25 om han spelat så mycket som Molin.. För du är väl ironisk? Jag hoppas de.. annars önskar jag dig lycka till i livet. Känns som du kan behöva de..

Gurra88: På svenska, tack.

Peja: Fråga Gurra88. Jämförelser är hans grej.

Jajjen: Du har humor. Skitkul faktiskt.. Skoja så med oss här inne.. Nu förstår jag att du är ironisk.. Trodde ett tag att du va allvarligt efter och helt dum i huvudet.. kul kille. skojare där

Gurra88:

Brendan Witt hade -34 på 65 matcher, så varför skulle inte rödin kunna vara så mycket minus? Haha!

zpith: Om du har lite hockeykunskap så hade du nog kunnat svaret på den frågan själv.

Jajjen: Hur ser Molin och Rödins resp speltid ut fördelat på de olika spelformerna (PP, BP och 5/5)?
Går det att få fram hur mkt dom alltså spelat i resp spelform?

Gurra88:

Jag är så pass hockeykunnig att jag vet att Rödin hade haft ännu mer minus med Molins speltid, men du kanske tror att han hade haft bättre +- om han fått spela i avgörande lägen?

Huge: Har inte koll på det. Får hänvisa till Gurra88. Han har koll på sånt som det mänskliga ögat inte kan uppfatta.

Huge: BP & PP påverkar ju inte +/- ;-) Hehe

zpith: Det där är ju bara ren bullshit och bara oerhört onödigt.. I och med att han aldrig fått chansen? Vad har du rätt att bygga dina åsikter på om honom att han skulle ha så mycket minus?

Har du nånsin sett hans spela på riktigt?

1. Hade han fått förtroende i PP så hade +/- av naturliga orsaker gått uppåt? right?

2. Han har egentligen aldrig fått visa vad han går för.. tror du han haft minus 25 om han spelat med dixon och somervuori tror du?.. Han kanske rent av skjuter puckarna i eget mål?

Gurra88:

Du med din hockeykunnighet borde väll för i helvete veta att du får inte +- i PP.. Och nej, jag brukar bara se Rödin spela på låtsas. Sigh

Gurra88:Plus/minus påverkas inte vid PP/BP,har du ens inte koll på det?

Bissett19: Tror inte det där stämmer faktiskt.
Är det inte så att plus/minus bara räknas när Rödin spelar PP och när han lyckas få ett ass eller gör mål?
Och att det inte räknas nåt plus/minus så fort Rödin är inne i BP och åker på ett mål i arslet.
Har för mig att dom gjorde om reglerna precis när Rödin gjorde debut i ES....

Redigerad kommentar

Ordning! Nu tycker jag att Rödin får oberättigad skit bara för att ett dumbass för hans talan. Rödin är brynäsare och kan bli riktigt bra.

Jajjen: Helt rätt, varför Molin vs Rödin?!?!?!

Jajjen: Håller med. Det finns en egen tråd för denna disskution
Forumatch.
Håller er till den om ni orkar debbatera om
Rödin är bättre spelare än Molin...

Klart jag visste. Eftersom jag spelat hockey själv. Synd, där trodde ni att ni hittat en lucka. Förlåt att jag inte skrev så att ni alla åldergubbar förstod.. Men jag menar spel i PP, spel i bättre formationer, mer förtroende och därmed tror jag +/- förbättras av sig själv.

Gurra88: Och om om fanns...

Redigerad kommentar

Gurra88:

Att du alltid ska gå på åldern? Och om jag inte har fel så har väll Molin spelat endel matcher med Kahnberg och Granström... Och hur risiga har inte dom varit då?

zpith: Tar du illa upp..?ser du ljuset i tunneln?

Gurra88:

Du är ju riktigt mogen, men vet du vad? Jag är 19år, född 90... Så nej, kan inte ta åt mig..

« · 1225403