Brynäs IF

713029 inlägg · 7953 ämnen

Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007

899449 · » Till forumet


Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
65selander: Med varningstriangel på tröjorna blir nog Brynäs riktigt farliga den här säsongen ;-)
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
Bissett19: Här är långskånken iaf med den nya tröjan.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
Vaknade med ett litet leende idag efter Widings uppvisning igår, trots 4-4. Jag hoppas att Boorken prioriterar att hitta den bästa omgivningen för honom så att hans stigande formkurva inte slarvas bort.

Just nu känns Widing som Brynäs svar på Johan Elmander.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
Bissett19: Nä, så mycket har jag inte lyckats spilla på den under bara en säsong. Men ge mig ett år till på mig så kanske jag lyckas få så mycket spill på Bauertröjan. Var det menat som ett bud säger jag nej. I nyktert tillstånd. Matchtråd – fanstyg.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
70 Rodrigues: Det där är något som sitter djupt rotat i Brynäs. Under storhetstiden räckte det inte med mål för att mätta gävlepubliken, de var tvungna att vara snygga med. Efter det så har det varit för många "defensivt duktiga" forwards och playmakers och för få avslutare. Vi får hoppas att de fortsätter på inslagen linje. En tendens när serien dragit igång brukar ju vara att man skall "vårda pucken och inte skjuta onödiga skott", detta gäller inte endast Brynäs utan svensk ishockey överlag.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
GävleLasse:"Brynäs har ett rakare spel den här säsongen och framförallt mer skott"

Äntligen, hur många år har vi tjatat om det egentligen, men bättre sent än aldrig :-)
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
20 Lindgren:

Fyra kokta o en Pucko uppe i Leksand.

Deal?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
Bissett19: Du vet mycket i den frågan förstår jag...
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
Bissett19+1=20: Du kan få lämna ett bud på min game-worn jersey (up in the stands) från 2006-2007!
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
GävleLasse:


Jag måste även citera detta från samma Luleå skribent som tidigare...

" Därefter följer ett par tre chanser i olika sekvenser för Brynäs då Widing visar upp en otrolig teknik då han vrider och vänder i fart och fläkt med Luleåspelarna, vilket gör att det skapas ett par bra chanser. "

----

Det glädjer mig att Widing har klubbteknik också, jag trodde inte/visste inte att han hade de skillsen.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
Wesley: Jag tror att han kommer få sitt stora genombrott denna säsongen:) För han är ju den bästa:) (oj oj nästan varning för fjortissnack där =D )
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
Bissett19: jag har inte hört nåt om det. men det vore ju dumt om man inte har det.

Det kommer att bli en intressant säsong. Frågan är om Widing blir kvar i Brynäs mer än den här säsongen om han fortsätter i samma stil...Det luktar NHL lång väg.

Brynäs har ett rakare spel den här säsongen och framförallt mer skott. Med Andersén och Hietanen så har även backskotten ökat markant.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
GävleLasse:

Låter spännande med Widing,Hoppas han får vara hel o frisk,då kanske det kan bli en kul säsong;)

Så det var nya tröjor,blir det någon tröjauktion på förra säsongens tröjor?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
Wesley: Ja Widing var en fröjd att se igår. Fortsätter han i den här stilen så lär han bli en väldigt tongivande spelare i Brynäs.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
20 Lindgren: Ja, de nya dräkterna var en klar förbättring från förra året. Nu slipper vi de gula blafforna kring ärmarna. Nytt för i år är de röda triangelformade markeringarna på höfterna, nåt jag gillade.

Selander kommer att bli snyggare än nånsin....

Eller ja, tröjan han bär alltså... ;)
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
GävleLasse: Om jag förstått det rätt var detta första matchen för 2008:s dräkter. Såg de bra ut? Man vill ju att den centrala delen av 65selander skall se anständig ut det närmaste året… Matchtråd – fanstyg.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
Saxat från dn Luleå skribent på Svenskafans.

Widing var helt outstanding på isen, gjorde nästan exakt som han ville när han hade pucken! Kan nästan utlova er läsare att han aldrig tidigare dominerat en match så mycket som han gjorde ikväll!
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
Period 1:
05.41 1-0 Peter Nolander (Lind, Danielsson)
19.50 1-1 Martin Chabada (Harju, Saravo)

Period 2:
02.14 2-1 Daniel Widing (Hautonen, Månsson)
05.21 2-2 Anders Burström (Kerman, Sandström)

Period 3:
09.13 3-2 Mathias Månsson (Johansson)
14.29 4-2 Daniel Hermansson (Månsson, Widing)
16.15 4-3 Linus Omark (Savalahti, Niinimäki)
19.48 4-4 Mats Lavander (Chabada)

Skottstatistik: 42-32 (15-10, 9-13, 18-9)
Utvisningar: BIF 10x2, LHF 11x2

Från brynas.se.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
GävleLasse: Med risk för att ha fel så kan jag inte annat än att hålla med dig ;-)
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
Dream Team: Jag har faktisktför mig att det var 1992-93 som de firade jul när andra käkade kräftor...

Det gick ju vägen det året...;)
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
GävleLasse: Ja, under vilka säsonger var Sandlin coach? Ta en säsong laget sov sig igenom hälften, sedan flyttar vi fram tiden till säsongen efter detta - det torde väl inte vara omöjligt ;-)
Min gissning är att det var i början på -90-talet.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
Dream Team: hehe, Sandlins lilla knep för att få i gång laget...Hur många år sedan var det? Jag vill minnas att det var i början på 90-talet eller slutet på 80-talet.

Vi har i alla fall haft "julafton" mot vårkanten 12 gånger... ;)
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
prosten: Jag såg inte den matchen, idag så rörde de om rejält i offensiv zon. Vi får se, jag tror i alla fall att det kan bli en bra formation. Skulle man göra nåt så kanske man skulle byta ut Hauthonen mot Sundström som är lite intensivare i sin spelstil...
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
Ambroo: Du glömmer dock en sak - Brynäs spelare firar alltid jul redan i slutet av semestern.. mer upploppet mot ett ev. slutspel där.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
Bissett19:
Mata inte trollen nu
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
Ambroo:

Sjödda är klar.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
prosten:

Hauhtonen är ju ingen brunkare.Så jag tror den linan kan lyckas.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
Försäsong, någon?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
GävleLasse: "Vi får se, Boork verkar ha hittat rätt med Widing Hauthonen och Månsson."

Jag såg matchen mot AIS och där blev det inte många pass rätt för denna kedja, Månsson och Widing är för lika. Ingen som kan passa pucken, bara brunk...
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
Namtrac: nej, hans förarbete till Hermanssons mål var kul att se. Han skrömde upp målisen rejält där när han stormade målet.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
GävleLasse:
Ja, en mycket imponerande arbetsinsats av Widing. Den där skridskoåkningen och viljan vill jag se hela säsongen, inte bara i slutspelstider. Lovar gott.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
Lindström: Jag har även jag flaggat för att Widing kan bli ett utropstecken den här säsongen. Det som skiljer från föregående år är att han får spela in sig i laget och göra en rejäl försäsongstränng med laget. Vi får se, Boork verkar ha hittat rätt med Widing Hauthonen och Månsson.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
GävleLasse:
Jag är helt övertygad att Widing kommer att bli årets utropstecken, nu när han verkar ha hittat vart målet står!!!

Jag sticker ut hakan och säger att han kommer att få dra på sig den gula tröjan med 3 kronor på i vinter..
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
Lindström: det var ganska bra fart på samtliga formationer. fast det syns att det finns en del ringrostighet kvar. Sen märker man att Boorks nya filosofi med tre kedjor i varje match, det är många trötta ben mot slutet av perioderna. Något man kan konstatera i Luleås målfabrikation.

Widing = Bäst på plan.

Janne Hauthonen klev av under ganska tidigt i matchen Hermansson ersatte.
Andersén var kul att få se, han kan nog vara ganska säker på en hel del istid under säsongen.

Salmonsson såg ut som Malmström, sena passningar, om de ens kom. Han får svårt att ta en plats om han inte shejpar till sig.

Brendl då? Han var lite ojämn men hade några skott som var bra. Han visade även prov på att vara farlig på offensiv blå. Han snodde en hel del pucka och skapade farliga spelvändningar, tyvärr så var han lite för ensam när dessa uppkom.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
Hur såg Bif ut på isen? Hungriga eller??
Kommentera


Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
Falken: vad blev det?:O
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
Skotten: 42-32 (15-10,9-13,18-9)

Om jag nu kommer ihåg rätt..
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
wap.hockeysnack.com
19.48 4-4 veckans felstuds från sargen..
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
wap.hockeysnack.com
16.15 4-3 Ormark pp.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
wap.hockeysnack.com
14.29 4-2 Herman. Månsson. Widing
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
65selander: "4-5 låge, Pavel ut" Betyder det att Brendlarmet gick?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
wap.hockeysnack.com
10.13 3-2 Månsson. 4-4 spel
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
wap.hockeysnack.com
7.27 4-5 låge, Pavel ut
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
wap.hockeysnack.com
18.21 avbrott. brandlarmet går. Någon har värmt en klubba i korridoren.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
wap.hockeysnack.com
5.22 2-2 Burström
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
65selander: Vissa av svaren på mina frågor var inte de jag väntat mig, men ok jag godtar de.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
65selander: Härligt att Widing hittar nättet igen.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
wap.hockeysnack.com
2.14 2-1 Widing. Hutten
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-Luleå 17 aug 2007
70 Rodrigues:

Jag kommer inte ihåg träningsmatcherna från förra sommaren ;-)
Kommentera

899449 · »