Brynäs IF

717133 inlägg · 7953 ämnen

Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08

« · 1097542 · » Till forumet


Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
Det är väl ingen nyhet att Hietanen är dålig på 1mot1-situationer. Det har han varit sålänge han har spelat i Brynäs. Det och närkampsspelet är hans svagheter som spelare.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
MickeB: Tror du verkligen att J.Eriksson håller i ES? Har du sett honom mycket eller?
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
MickeB: Tror som du att det blir glest i LA på torsdag. Menmen, jag åker upp som vanligt och försöker bidra. :D

Lördag kan nog bli bra med folk, ska bli spännande att se vad DIF-fansen har planerat för trams.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
Men oavsett om Kakelmannen har rätt eller inte, ska knipa käft, åtminstone i denna tråd;)
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
Huge: Ja, men det var lite udda, minst sagt. Dragit remmarna för hårt? Varmt i scandinavium så han drack för lite vatten? Samma problem lär han inte ha i glesbefolkade LA, där blir det väl 4500 mot Modo, sedan hörde jag att DIF är högriskmatch, och dragit in massa biljetter från försäljning. Tydligen något gäng från Hägersten som polisen hade fått nos om att de skullle hitta på något tok på Lördag.

----------------------------

Men på sätt och vis är jag nöjdare med dagens match än den mot HV. För kakelmannen hade lite rätt faktiskt, det var inte mycket till hockey Brynäs spelade. Det såg man ut redan från start att de ville göra ikväll, sedan tvingade till det med VFs rivstart, eller Brynäs gästgiveri fast de själva var gästerna.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
qslig: Ja precis. Tack ska du ha :)
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
MarcusElving: jamen, jag sa ju att vi bjuder på den. Så har ni något positivt att se tillbaka på.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
qslig: Skitsamma om han kan fightas eller ej. Lika skönt att Granström läxade upp honom iallfall.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
Huge: Säg inte det till Sunklöv, då anställer han henne för 170k i månaden och värvar en ny Vas!
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
MarcusElving: det såg du väl att han inte kunde :).

Huge: ja, kanske det, hehe.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
MickeB: Ja, om morsan kan förhindra krampkänningar så får hon gärna ingå i ledarstaben för min del... ;-)
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
Nä, det är nog tur att vi har Jocke Eriksson, när "Markan" spelar JVM. Skulle inte förvåna om Lindbäck får krupp, någon match heller;)
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
qslig: Ja, så det är ju egentligen Andersson som är den modigaste av de två..
:-)
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
qslig: Tror du Granström visste exakt om den där Andersson var en snäll kille eller en kille som kan bita ifrån? Spelar väl ingen roll egentligen, han gav sig in i leken, då får man leken tåla. Nog tror jag han kan fightas om han vill, han försökte ju iallafall.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
Huge: Krampkänningar!? Äh vad är det frågan om. Ska Mamma vara med också kanske på en gång?
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
MarcusElving: en ärlig fight är alltid uppskattat ,men det är ju roligare om båda vet hur man gör :).
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
MickeB: "Vad hände med Lindbäck då, fick han reumatisminfarkt mitt i matchen.?"

Krampkänningar, tydligen.
Av för lite matchande?
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
sylf: Ja, vore bra med 4-5 poäng iaf. Men vi får nog var nöjda om de kan knipa 3. Då har de ändå gjort det jättebra totalt sett och genomfört mörka november och december på ett bra sätt. Över min förväntan iaf. Två raka torsk innan tomten kommer, ja då är de ju indragna riktigt nere i strecken.

Rögle rosar inte marknaden alls iaf, sjunker som en sten. Nä som ett stenblock i tabellen

Quiz finns på BP!
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
qslig: Haha, vad bra då. Filma kunde han också.
Du kan skicka Dipenta, Blomdahl eller vem du vill på Granström, han käkar upp dem.. Mycket vilja och styrka i den kroppen. Sen ifall han mot förmodan skulle åka på däng så har vi ju alltid Wanvig som backup. :D
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
MickeB: Kräver 6 pinnar på de närmaste 2 matcherna. Sen är det uppehåll till den 26:e, LHC borta, där kan vi ta en kryssmatch. Sen är det revansh på HV för de 2 tappade i lördags och MEGArevansh på RBK för förlusten hemma sist.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
sylf: Nä, bonuspoäng ändå i Göteborg. Nu laddar vi om till på Torsdag.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
MickeB: Satsa på Jocke Eriksson istället. Reumatiska föreningen har säkert något korplag, åt Lindbäck han kan spela.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
MickeB: "Vad hände med Lindbäck då, fick han reumatisminfarkt mitt i matchen.?"

Ja, i ena benet!!

Matcha in Jocke för fan, det här funkar inte! Killen blir väl sjukpensionär innan säsongen är över.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
sylf: "Lugna dig nu, det är Brynäs vi snackar om! Endast dom och inga andra kan torska 10 på raken! Vi är så gott som klara för KS och allsvenskan nästa år!"

:-))

Jag säger bara, med Markström i kassen och Granström på isen så blir det slutspel! Alla pilar pekar i den riktningen! Inget snack om saken. Vi har ju för f-n inte varit under strecket så här långt!

En 6:e plats känns logiskt.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
Grundregel, alla som spelar PP, ska helst vara bekväm med pucken, ha god puckhantering, mjuka handleder i passningsspelet. Men om inte det är möjligt då, så åtminstone att den som styr PP och de i backposition är duktiga på att suga åt sig pucken levera pucken smärtfritt och så har de Widing där. Topplockspackningen går på mig, om fanskapet är med på den postionen mot Modo.

Fyra skitmål mot, ja då vinner man inte i Göteborg. Vad hände med Lindbäck då, fick han reumatisminfarkt mitt i matchen.?
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
MarcusElving: Vi får väl vara glada att både HIV & Bandyklubben förlorade idag.

Det räcker bra med en seger på de 2 kommande hemmamatcherna.

50 poäng efter 33 matcher är ett bra utgångsläge för resten av serien. Fortsätter vi samma stil ligger prognosen på 83 poäng.

Det krävs en rejäl härdsmälta för att vi skall hamna i KS, samt en mindre härdsmälta för att missa slutspel.

Sett till de 10 senaste säsongerna så är läget mycket prekärt för DIF & SSK.

Ligger man på plats 11 & 12 efter 3/5 av serien så hamnar i KS! Det är kalla fakta!
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
JanT: Lugna dig nu, det är Brynäs vi snackar om! Endast dom och inga andra kan torska 10 på raken! Vi är så gott som klara för KS och allsvenskan nästa år!
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
Bissett19: "Men Juuso Hiettanen,mannen är tragisk."

Alla har rätt till en dålig dag, så också Juuso.
Och inte fan var det bara han som stod på hälarna i första perioden, där vi ger bort matchen.
Tittar man lite närmare på ett par av hans insatser så ser man att det inte alltid är så enkelt som det ser ut.

När Kallio nätar är det två brynäsare som är honom i hälarna och Juuso avvaktar i tron att nån av dom ska checka på finnen. Men ingen av dom jobbar hem ordentligt och finnen som redan har farten uppe rundar enkelt Juuso som står lite på hälarna.

I vårt PP i sista slår Widing ett riktigt hygglopass till Juuso som står ensam på offensiva blå med en frölundait på väg mot honom.
Usel spelförståelse från Widings sida och Juuso tvingas jobba hem och ikapp deras kille med en hakning som följd. Såg dessutom djävligt billig ut.

Nä, det här var var inte vår dag: ett Frölunda på väg upp men ändå inte riktigt lika vassa som HV, enligt min mening.
Tycker att det är vi som bjuder på 3 pinnar snarare än att dom gör det bra.
Positivt: vi ger inte upp utan gör ändå match av det hela till slut.
Tyckte mig ändå spåra en aning trötthet och oskärpa när vi får chanserna, får dom kom lite då och då. Tänker främst på 3 mot 1-läget i BP där Jonsson blir hakad efter att puckfan studsat till i skottögonblicket.
Inte konstig mht till bastuhelvetet i Scandinavium som förvandlar isen till mesost i sista.
Sen var det iaf skönt att Granis fick utlopp för den frustration och besvikelse som spelarna säkert kände över den egna insatset i första, där förlusten grundlades.
Fighten vann han ju lätt på halvknockout, men Wanvig så ovanligt lugn ut i det läget.
Kanske beroende på att ingen ville kliva fram och mucka med Killern.

Nä, dags att komma upp på spåret igen på torsdag.
Utgår ifrån att Markan står från start nu när Limpan tydligen åkt på en sträckning.
Så det blir mao så som de flesta trots allt vill: Markan i kassen ända fram till uppehållet, även om det går ut över Limpans behov av matcher inför JVM och Markans frånvaro.
Men som sagt: inget ont som inte har nåt gott med sig...
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
MarcusElving: vi bjuder på den "vinsten", särskilt med tanke på att Granström plockade Frölundas snällaste spelare, Johan Andersson.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
Jajjen: Kort fråga;

Ponera att BIF hade haft 11 pinnar upp till SSK.

Hade du trott att BIF tagit in det på 24 matcher?

SSK & DIF till KS!
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
Jajjen: Sluta nu med Johans*** (kan inte ens skriva hans fulla namn) Jajjen. Det är inte ens kul. Han är och förblir en av tidernas sämsta backar. Ta han utanför ett lag i Skåne och han är en katastrof för mänskligheten!

Granis är OND! Inte en chans att det finns en spelare i ES som rår på han!
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
Jag hoppas Skellefteå vinner i Luleå imorgon.
SSK-Timrå då? vad är bäst för Brynäs? Jag säger nog kryss. ett poäng var kan de få ta.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
Hiettanen, vår klippa i försvaret, hade knappt 23 minuter. Näst mest i BIF.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
Daniel Johansson hade 28:15 i istid idag. Mest av alla. Hade två stenhårda skott på Divis. Var inte inne på nåt baklängesmål. KÖP, SUNDLÖV!
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
Hård: Man kan visst göra det, fråga HV´s publik,spelare och organisation. Man får till å me spotta på sina motståndare om domaren har varit dum.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
Sannes: Nej, dom är jobbiga det kan jag hålla med om. Inte ens på hockeysnack låter dom bli en..
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
Hård: AVGÅ SUNKLÖV!!
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
Morgan lär ju inte kunna beskyllas för att Brynäs förlust. Sådant kan man sällan beskylla domaren för men han var ändå för jävla dålig.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
MarcusElving: Inte så lätt att få stopp på Tomtar, försökt tidigare men det kommer så väldigt många nu i december, svårt att hålla ordning på dom....
Tomtar på jobbet, tomtar hemma, tomtar på loftet....hmmm..
Sorry kom lite från ämnet...
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
Jajjen: Näe, Morgan kan nog ses på ett plan till Thailand eller dyl i vår....
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
Jajjen: Kan så vara, men han var i alla fall inte orsaken till Er dåliga start.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
Sannes: Tack för att du försöker stoppa Tomten från att göra bort sig mer än han redan gjort. Ni vann och tog tre poäng, Grattis.

Vi fick en vinst, det var Granströms sköna uppläxning på slutet.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
sylf:

Kakelmannen det var en härlig Lördagkvällsunderhållare:)

Tydligen kramp på Lindbäck....
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
Sannes: Ni och Morgan Johansson.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
sylf: Grabben är 10-12 år. Va lite hygglig nu.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
lu93rowa, ge dig nu. Vi är nöjda och glada, vi vann ju.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
lu93rowa:

"Andersson är en bra skridskoåkare, som sliter uppoffrande. Stark i närkamperna,"

Ja, verkligen!!

Är du Kakelmannen??
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
MarcusElving: vafan va de sista då? tomte? aja fatta inte vad du tänker med
muskler men ingen hjärna
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
opps kollade joakim andersson
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
lu93rowa: Joakim Andersson är 19 och Granström 22. OJ vilken åldersskillnad hurru, hela 3 år. Plus att Andersson är betydligt mycket längre och tyngre. Granström behöver inte stå och ta stryk eftersom han daskar upp de flesta.

Tomte.
Kommentera

« · 1097542 · »