Brynäs IF

715068 inlägg · 7953 ämnen

Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08

1098376 · » Till forumet


Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
Huge: Nä Widing, med marginal, har sämst spelsinne i hela laget tycker jag.

Närkampspelet svagt ja, han hinner inte med att få ordning på kroppen där i tid. Påminner på många sätt om en gänglig tonåring som stuckit iväg på längden och har inte riktig koordination på kroppen sin.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
moreten: Nä, jag sitter och klurar på Quizet just nu.
Står mellan 2 lag och det verkar vara rätt så lurigt... :-)
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
MickeB: Enligt min mening så har Vas iaf inte nåt sämre spelsinne än vad Widing har, snarare tvärtom.
Tycker att Widing har problem vid fastcheckning av motståndare vid sarg.
Han kommer ofta med alldeles för hög fart in i situationerna. Inget fel på det iofs, men det handlar om den sista biten, dvs strax innan han får kontakt med motståndaren rent fysiskt. Han verkar ha svårt att moderera farten den sista biten och resultatet blir att han sen inte hinner med det viktigaste: att få tag i pucken och behålla den tills understöd anländer.
Här tycker jag isf att Vas klarar detta moment på ett bättre sätt.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08

Nu är det ju inte klart än om Widing är med eller inte, men skulle han inte kunna det så skulle det vara intressant att se Vasen med Dixon och Wanvig! Men jag vill se Silferberg med igen och även Bertilsson.

Nu har vi föresten börjat samla lite länkar inför matchen imorgon på BrynäsPortalen, vi har även med lite statistik om Brynäs och Modo.

Glöm inte bort den senaste Quizen heller... Huge du får inte missa den den här gången! ;)

Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
GävleLasse: Jag tror inte Widing kommer saknas alls, om han är borta. Faktiskt inte. Många anfall som tar stopp på honom, spelvändningar mot, dräll med pucken lite överallt. Så ska bli spännande att se någon annan en honom med kanadickena. Logiskt, som du är inne på, borde det kunna bli Vas. Känner mig rätt säker på att det blir så också. Ligger ju i allas intressen att få igång honom, här har han en ny miljö som kanske får det att lossna för honom, sedan ganska lik Widing rent fysiskt också.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
Huss: Nja, produktionen har ju inte varit bra. Men hans plus/minus har ju inte varit lika illavarslande när han spelat i en checkingline så nåt positivt har det ju gett... Det var ju bedrövligt i början när han spelade med Dixon.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
Jajjen: KHL? Var det inte Aftonbladets Wennerholm som yrade om att vi måste få upp spelarlönerna för att åtminstone behålla en bråkdel av våra bästa spelare annars kommer den ryska björnen och köper upp allihopa.
Som journalist skulle man kunna förvänta sig lite research kring makrofaktorerna som styr rysk hockey (vilket DN faktiskt gjorde idag).
När oligarkerna nu ser sin förmögenhet reduceras med blixtens hastighet så är man inte direkt benägna att pumpa in pengar i samma omfattning som tidigare. Så länge KHL inte drivs marknadsmässigt så kommer det inte överleva i längden.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
Huss: AHL - är det HV:s gamla målis?
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
GävleLasse: Men om han så AHLifierad (jag hör Horace göra vågen över just det påfundet..) borde han inte lätt anpassa sig i en checkingline med Sandin & Granström? Det har väl också prövats utan någon större framgång?
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
Huss: Spelar han i J20 resten av säsongen finns ju risken att Detroit letar bland ES-spelare istället. Men han vore ett bra namn istället för Widing när han drar till KHL.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
Jajjen: Då är det ju Detroit eller AHL som gäller (om de vill ha honom dvs.).
Han vore perfekt bredvid transatlanterna så kan Widing ta plats bredvid kloke Dackell igen.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08

Huss: Sen återstår frågan om Vas gör sig bättre med den svenska modellen eller om hans spelstil mer passar sig för pang på rödbetan hockey a' la AHL.

Brynäs spelstil har ju bevisligen inte varit nåt som passat honom.

Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
Huss: Sundlöv har väl handlat klart för denna säsong? Men till nästa - absolut.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
Här har vi då den målskytt som det letas efter?
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
GävleLasse: Samtidigt borde väl Vas vara den som har lättast att ställa om (tillbaka) till den svenska modellen då han är uppvuxen med den?
Sen kan jag hålla med om att du måste vara snabbare på avslut om du lirar med två transatlanter.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
GävleLasse: Vas bra vid sargerna? Jag har sett det som hans största problem, att han är den i laget som sämst skyddar och behåller pucken vid sargen, tappar alltid kontrollen så snart en back lägger en hand på ryggen. Granström, Dacke och även Sandin, tom Hermansson och Widing ligger klasser före på just den detaljen. Tycker jag.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08

arnio: Men att han sett loj ut kan ju bero på just det jag skrev. Att han fått spela med fel killar. Att han inte kommit in i spelstilen för sina kedjekamrater.

Nej, man får passa på att prova nu när man ändå måste göra om i formationerna.

Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
GävleLasse: Visst kan han få ett lyft av omgivningen men jag tycker att han har sett himla loj den senaste tiden. Ingen skridskoåkning, taskiga passningar och dåligt positionsspel. Förvisso har han ett bra skott men Silvers smarthet och spelsinne tror jag kan dra mer fördel av mackorna som kan förväntas serveras av Dixie och Wingding. Annars vore det kul att se gammelsmurfen ta tillvara på ytorna som transatlanterna skapar.
Huvudsaken är att Markström står för då ska det mycket till om vi inte vinner mot Modo.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
arnio: Vas har producerat skapligt i AHL och jag tror att han haft svårt med den svenska modellen. Tillsammans med Wanvig och Dix så kan man få till ett spel som mer liknar AHL.  Vas är bra vid sargerna och har ett bra skott. En snabbare release än t ez Widing. Både Dix och Wanvig har serveat mackor till Widing som brännt det mesta. Kanske Vas har bättre förmåga att producera?
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
Lindström: Tveksamnt om Vas har nåt att komma med. Jag skulle vilja Silver gå rakt in och ta Widings plats.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
moreten:Dags att visa lite jävlar annama nu.
Sluta känner efter så mkt.
Handen på hjärtat så har väl Widing inte varit så bra dom senaste matcherna..
Hoppas mkt på Vas nu, nu får han chansen att visa upp sig.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
GävleLasse: Ja det skulle nog kunna fungera, samt att dom tar upp Silferberg igen!
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
moreten: Kan han inte spela så vill jag se Vas med Dix och Wanvig
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
Bissett19:Tungt! Hoppas han kan spela, börjar bli lite för många skador nu.
Kommentera


Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
Känslan av Hockeystad och att det finns ett Hockeylg i stan är lika påtaglig som att Gävle skulle vara en havstad.
0 Havskänsla hur mycket de än försöker med sitt gävlestrand kommer stan vara lika mycket havsnära som forsbacka.

Vimplarna på bussarna då de är match i LA är nog allt man märker av som reklam och någon radiogingel med lassgård.
Inte ens en stor skylt typ i stil med välkomen till Gävle och en fet bild av klubbmärket eller en spelare.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
MickeB: Det är nog många som är lite avundsjuka på eldsjälar som denna. Undrar just hur mycket han dragit ihop under årens lopp till föreningen.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
MickeB: Vänta dig inget svar från Brynäs marknadsavdelning. Inte ens seriösa företag får svar därifrån när man kommer med förslag och erbjuder samarbete.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
250kg kärlek: Men jag skiter väl i shopen, egentligen. Går väl inte att missa att synas centralt är det jag pratar om. Låt "Brynäsgubben" ha ett lott stånd och snacka lite skit, kränga en korv ellet två och några halsdukar och mössa. Ett ställe där Brynäs kan ha "Fan corner på stan" eller liknande. Ju billigare, folkligare ju enklare desto bättre.

Klassisk föreningsverksamhet att sprida engagemang både praktiskt och själsligt på den ort de befinner sig.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
250kg kärlek: Vad konkret kan man då göra åt detta på ett enklare och billigare sätt? I Gävle är det alltid svårt att fånga intresset, det är väl mer än bevisat..

Tror man behöver en souvenirbutik i centrum, om inte i Nian så i närheten av torget eller så. Brynäs får ett större blickfång, folk ser färgerna och blir påminda om att de har ett hockeygäng i stan.. Sen skulle säkerligen försäljningen också öka.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
MickeB: Okej, ja jag ska försöka komma upp med något vettigt. Dock är det ju inte säkert att jag lyckas, men ett försök ska jag göra, helt klart :D
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08

MickeB: Klart det ska ligga där. Men har du tänkt på hyresnivån? Är det rimligt att få tillbaka de pengar det kostar att etablera sig i Nian, med tanke på att det kostar massor att finnas där. Eller är det pengar som föreningen får budgetera med, för att synas?

För mig är det uppenbart att det finns enklare och billigare sätt att få supportrar att köpa supporterprylar än att etablera sig på ett av de dyraste ställena i Gävle, "bara för att".

Så bra som Brynäs går just nu är det ingen omöjlighet att få supportrar att klä sig i Gävlefärger. Alla fanatiker får springa ut i mörkret att proklamera för det vackraste man vet, Brynäs IF. I medvind är det lätt att fånga intresset.

Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
MarcusElving: Ja, alla sätt är tillåtna. Vi kör väl den ett par dagar nu iaf.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
MickeB: Hm, ska klura på den.. tror inte jag klarar den där utan research, men det är väl tillåtet antar jag? ;)

Klipper nog till med ett svar någon dag framöver.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
MarcusElving: Ett litet svar hade varit trevligt då från Marknad iaf. Vanligt hyfs, tycker jag.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
MickeB: Man får hoppas att den tog bra. Lyssnar de inte på fansen så kommer de aldrig uppnå mål av olika slag. Fansen är det viktigaste för föreningen och det oss de ska lyssna på om det vill ha förbättringar, speciellt när det gäller publiktappet.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
MarcusElving:In och lös quizen med dig nu. Det gick ju bra förra gången. Denna är lättare, tycker jag själv iaf
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
MarcusElving: Ja, plus bara marknadsföringseffekten också då. Nä som sagt tvärtyst, när jag sa att de tryckte på sätraåsen. Kanske mailet gick via delete ut i cyberhimlen eller tog den bra. Hoppas på det sista, men tror på det första.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
MickeB: Jag är helt inne på samma spår som dig när det gäller små marknadsföringsknep.. Kan inte annat att hålla med om varenda ord du skriver..
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
MickeB: Ja, en fräsch ny souvenirshop inne på Nian skulle nog allt gå ganska bra. Impulsköpen ökar nog dramatiskt. Shopen på Läkerol Arena åker man bara till om det är något specifikt man ska ha.
På Nian skulle nog många "gå in och kika" och sedan komma ut med en påse trots allt.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
MarcusElving: Ja, alltså det gäller att få soffliggarna och de ännu inte invigda att gå på hockey på plats. Fan corner, vad hjälper det mot det?

Just det folkliga, enkla men malande som "Brynäsgubben" på stan, som småpratar och marknadsför samtidigt.

Vimpel hos hårfrisörskan. Planschen hos urmakaren, små små, men desto mer malande marknadsföring, att centrum= "Brynäsland" och som jag tror är viktigt att folk ska ta till sig laget och föreningen, utan att veta om det så att säga.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
250kg kärlek:" Shopens nedläggning beror väl främst på ett svalnande intresse av supporterprylar"

Butikens placering då? Offside på en sidogata, som ingen såg nästan. Ska ligga i "Nian" Flanör eller Winn
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
MickeB: Inför säsongen hade de en hel del Jippon och sånt, men det verkar dö ut när säsongen börjar. Tror också det är viktigt att synas mer. Personliga möten med spelare och ledare höjer nog intresset en hel del.

Sen måste Gävleborna också bjuda till, för så dåligt som det är nu ska det inte vara. Gnället tidigare har gått: Dåligt spel och förluster vill ingen se, nu är Brynäs bland de bästa i serien hemma. Nu skyller man på vädret eller att Desperate housewives går på TV.

Mer Jippon och aktiviteter från klubben samt att Gävleborna slutar lata sig och är bekväma framför Tv:n hemma. Tror de måste mötas på halva vägen så att säga.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08

Peja: Måhända gammal kollektion som inte attraherar Brynäs supportrar?

Shopens nedläggning beror väl främst på ett svalnande intresse av supporterprylar, mer än klubbens avsaknad av att känna till värdet? Eller så är det klubbens inkompetens att känna av marknaden och hitta nya, spännande prylar.
Dessutom i Brynäs situation (innan säsongen) förstår jag att man verkligen ser över föreningens kostnader.

Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
Peja: Nä precis. Men då behöver de inte fundera heller varför gävlebona är för dåliga på att sluta upp. Sitter, tror jag, långt tillbaka i tiden, till stor del, baksidan av framgångsmedaljen, lite stark familj innåt, men armlängs avstånd mot övriga.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
Jag menar alltså det dagligt malande marknadsföringen. Åk till Linköping centrum och försök undvika att LHC spelar i staden, skrämmande skillnad med Gävle. Men Brynäs tror hårt på sina "bombnedslag" som lineup och medlemsdag osv, alltså några drivar varje år. Dessa är bra, men grädde på mosen, tycker jag. Men mosen saknas tycker jag.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
MickeB: Brynäs har väl aldrig förstått sig på värdet av sånt där... Hur ska man annars tolka att de la ner Brynässhopen i stan?
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
MarcusElving: Ja, Brynäs måste ut och synas bland folk. Nog för att en souvinershop ska vara uppe på LA, men en till borde finnas i centrum.

Klassisk föreningsverksamhet. Sälja lotter osv lite gemytligt folkligt existerar ju inte. Skit samma att inte lotter drar in några pengar. Men lite jippon ett sätt att träffa folk, eller vad som helst.

Skickade mail till dem och sa att jag tycker de sitter mest uppe och trycker på Sätraåsen. Knäpptyst......
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
Angående Brynäs powerplay så kan jag inte se hur det ska kunna bli bättre sålänge Molin fortsätter att agera playmaker. Han behärskar inte den rollen. Såg matchen mot HV i repris idag och Molin slarvade bort pucken tre gånger på raken i PP-spelet i förlängningen... Byt ut honom från formationen.
Kommentera

Sv: Matchtråd Frölunda-Brynäs IF 8/12-08
Peja:

Han håller förmodligen lika bra som Lindbäck...
Kommentera

1098376 · »