1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741585 inlägg · 7967 ämnen

MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Wennerholm tror på Hv-Brynäs i final.. Gärna för mig;) även att jag tror Timrå slår ut hv..

Lunkan: Nog för att grabben min spelar í Göta (IK Göta Traneberg som det numera heter) men han är lite väl ung för att lägga en sådan börda på...

Blir en tuff match för Brynäs med Djurgården. DIFs överlasta i kombinatïon med dump&chase hockey passar Brynäs skadedrabbade backbesättning dåligt. Med Jonsson, Andersén och kanske Kokko i laguppställningen hade vi utan tvekan avfärdat DIF, nu blir det en svårare nöt att knäcka.

20 Lindgren: Hahaha..!:)

“#21 Ove Molin – Du skall ha tack för allt du har gjort Brynäs. Sista poängen är inte ännu gjord.”
Det får bli en målpassning då. Ove har inte gjort mål hemma i Läkerol Arena sedan 12 februari 2009 mot Linköpings HC – etthundra sekunder innan Andréas Jämtíns legendariska matchstraff. Och inget mål i SM-slutspelet sedan 8 mars 2002 hemma mot Färjestads BK. Efter det endast en assist per play-off. Den höga volleyn i förra slutspelet dömdes bort så det var ett tag sedan laget scorade hemma i SM.

20 Lindgren: Ja jävlar, nån med högt iq borde kunna se mönstret själv skulle jag säga Göta.

Bra frågor, arnio: Här är en till. Vilket lag vinner SM 2010?
1930 IK Göta
1940 IK Göta
1950 Djurgårdens IF
1960 Djurgårdens IF
1970 Brynäs IF
1980 Brynäs IF
1990 Djurgårdens IF
2000 Djurgårdens IF
2010 ……………………………

Fy fan nu börjar det bubbla i magen!!

Venom: hakorna.....

Vad är det som hänger i taket? Vad är det som hänger uppockned? Vad är det som luktar så illa?
Jo det är ju djurgårderns svin.

Djurgårn, Djurgårn, Djurgårn är fulast i stan fy fan!

SH:Jag tror inte att domarna heller tar någon större notis om vad han skriver. Det är ju bevisligen taget precis ur luften.

Sen skall man givetvis ha med just domarna i beräkningarna. Vissa domare brukar ju ta för vissa saker oftare än andra.

Simmalugnt: haha sant.. i all väntan så får det bli gamla klipp..

Gurra88:

Den enda slutspelsfrilla som räknas är ett ståtligt slutspelsskägg och det behöver fan inte stylas. =oD

Venom: Dåligt tempo här inne hörni.. Har ni alla fullt upp med slutspelsfrillan innan matchen eller?

65selander: Ros är en pajas. Alltid massa tama försök till att sticka ut hakan. Men han har itne tillräckligt med kunskap för att klara det hela vägen så de blir bara intesägande. Ros kan inte vinna en enda diskussion.

Hoppas "Pucken" pissar kaffet åt Ros ikväll eller om någon ollar hans kanelbulle.

GävleLasse: Finns ju även en risk att det påverkar domarna. Om en spelare påpekar att domaren ska typ "kolla in vad dom hakar" rycker han säkert på axlarna åt det. Men däremot när det kommer från en s k etablerad journalist kan det vara så att det blir en extra hakningsutvisning, för att då slippa läsa i pressen att han minsann släpper en massa hakningar.

Redigerad kommentar

Gurra88:

Det är ju ni som föräras med besök av pajasen. :oD

Hahl Bundy: Lova mig att nån sätter honom på plats om ni stöter på honom ikväll!

Hahl Bundy: Ring John Terry...

GävleLasse: Kan ingen backa på honom i skydd av mörkret?

78hallebro: Bara att hoppas att nån möter honom i korridorerna och ställer honom mot väggen för sina påhopp.

SH: Givetvis så måpste ju Ros komma med en sån grej, bara för att kunna säga att man hakat fast man ite fått utvisning på det.

Oavsett vad Ros eller någon annan säger så kan ett lag som är duktiga defensivt reta motståndare och i det här fallet "journalism".

Det finns bara ett sätt att få tyst på dem. Genom att vinna...

Såg att Rosen kommer och förpestar luften i Läkerolen ikväll

sylf: haha kunde inte skrivit det bättre själv! Dessutom är Ros en stor flintskalle som mest liknar en uppblåst stor jäla loooser NOLLA! =)

SH: Möjligt, han har bergis hämtat sina åsikter från nån annan.

sylf: Var det inte också så att den där kommentaren om "små hakningar som inte syns" stämde ganska bra överens med det Falken antydde i någon intervju. Så det Ros är ute efter är att hålla med/få medhåll av Djurgårdsspelarna (och även Hardy)

GävleLasse: Ja, Ros är en äkta skitjournalist. Han får gärna ha en egen åsikt om allt vad han vill, men när han ideligen kommer med rena faktafel swå kliver han över gränsen för vad som är ett seriöst jobb. Fan är han inte begåvad nog att googla om han inte vet? En jävla bitter leksing som ser ut som en övergödd potatis.

GävleLasse: Jag förstår inte varför alla är så upprivna över Ros. Jag slutade läsa hans blogg och krönikor för länge sedan. Grunda, dåligt underbyggda rena faktafel är något som speglar Ros krönikor. Skulle vilja se en hockeydebatt med Boork och Ros, men tyvärr tror jag inte att Ros skulle ställa upp på det. Enda gången man ser honom i tv är när han får babbla fritt och leka expert, så jävla less på honom.

GävleLasse: Gjorde en koll i procent.

Brynäs 26% av tvårona är hakningar men DIF ligger på 27%

Det enda Ros vet om hakningar är glappandet av hans egna haka.

En tub byggskum skulle få slut på't

Gurra88: "Tror vi kommer få se pinsamma övergrepp på markström.. Ölvestad har gjort de förr och kommer göra igen.."

Det är inte omöjligt, frågan är vad dom vill uppnå. Att Markström tappar fokus och börjar överagera och blir frustrerad och att våra backar tar utvisningar och att vi tappat fokus på matchen tror jag, om vi då ska "skydda" Markström och ge tillbaka lär dom lyckas med sin taktik.
Motmedlet måst vara att ta det lugnt och hoppas att domaren ser vad dom gör. Funkar inte det skickar vi in Sandin som kör över Wesslau. Men att OPG och Sunkan mfl ska sitta i utvisnings båset lär vi inte tjäna på.

Huge: Efter lite research från mig...

HV71 69 hakningar den här säsongen.

Brynäs 73 hakningar den här säsongen.

Djurgården 77 hakningar den här säsongen.

Jag skulle tro att det är samma sak rakt över på samtliga lag.

Ros: Må en miljon hästflugor bygga bo i dina armhålor!!!

Taggad som fan...Det finns bara att köra som tusan på isen och ösa som bara den på läktaren, vi ska vara både den sjätte och den sjunde(!) utespelaren, haha

Glöm int Ov(i)e han kommer att ställa till med mkt oreda för DIF, kom ihåg vad jag skrev..!

Bara 6 timmar kvar nu!! Fy fan va man längtat efter det här!! =D

Tror vi kommer få se pinsamma övergrepp på markström.. Ölvestad har gjort de förr och kommer göra igen..

KOM IGEN IKVÄLL NU GUBBAR!

Fan, vad taggad jag är!

Granis, OPG, Sunken, Dixon.. Det är nu ni blir extra viktiga, stå upp för varandra i laget och var hänsynslösa över hela banan. Offra en tand eller två! Nu åker vi!

Huge:
Är så fruktansvärt less på den där jvla Roos nu....!! Hoppas Brynäs sperlar riktigt rejäl Übertråkig hockey och slår ut Djurgårn så det kokar över för karl-jäveln!!!

Lunkan: Undrar vilken statistik Ros bygger sin hakningsteori på?
Klart att Brynäs är ett hakande lag, inget snack om saken.
Markan har hakat sig fram till att bli ES bäste målvakt. Han gör det bara på ett smart sätt, via småhakningar, som domarna aldrig ser.
För att inte tala om våra utespelare. Försvaret småhakar sig fram hela tiden, där har CZ gjort ett kanonjobb. Tänk att det bara är Brynäs som småhakar sig fram i matcherna, och inga andra lag?
Hoppas nu bara att Kahna, Eero och Järnkrook fortsätter haka sig fram i anfallszon som dom gjort hela säsongen.
Som sagt: lite märkligt att det bara är Brynäs som lyckats komma undan en hel säsong med dom här småhakningarna, och inget annat lag?

Lunkan:

Ja, visst är han.

Morsan börjar bli orolig att hon ska bli rastlös och sysslolös när hon blir pensionär om något år.

Men hon kan ju alltid bli hockeyexpert på Aftonbladet.

Inga förkunskaper krävs, man behöver inte ens kunna stava.

Att kunna föra ett logiskt resonemang runt hockey och dra slutsatser är snarare något som gör att ens ansökan mystiskt försvinner i pappershanteringen.

Ska bli jävligt skönt och täppa till käften på Hardy och hans småflickor ikväll.

Tips: 4-2

arnio: Fråga Ros, han är ju ett hockeyorakel host host..

arnio: Haha.. då är du bara dum om du tror det går så enkelt..

Timrå är slutspelets formstarkaste lag, och hv är ett av slutspelets formsvagaste.. Och helt plötösligt blir det 4-1 till HV.. lägg ihop 1+1...

Weezter: är det tillåtet med småhakningar?

Simmalugnt: Good call! Att inte FN eller nåt har tänkt på det tidigare?! xD

arnio: Precis! Men Ros har ju en förklaring för det: "Brynäs åker ju runt och småhakas hela tiden, så domaren inte kan visa utt dem för allt...". Det han säger är alltså att Brynäs har blivit immuna mot hakningsutvisningar för att de alltid åker runt och småhakas... fan va smart! ;)

Simmalugnt: Haha, bra där! Det är sant det...tvåla till Hv ikväll...dom behöver en känga!

Gurra88: "Låt gå för att hv förmodligen vinner, även att jag tror motsatsen.. Men att hv skulle vinna med 4-0 eller 4-1 är ju bara löjligt.. Timrå är bättre än förra året kontra hv som är sämre för tillfället än samma tid förra säsongen..4-2 till Timrå"

Timrå är defenitivt sämre än förra säsongen, fetsämre. Hv ser minst lika bra ut som förra säsongen. Jag säger 4-1 till HV

78hallebro:

Ännu bättre. Skicka honom till Afrika som mat. Då löser vi ju både överbefolkningsproblemet och världssvälten!

Weezter: Dessutom så är det väl inga som blir så lite utvisade som Brynäs...

Att Ros sitter å gnäller om "ryggsäckshockey" och "hakningshockey" är ju bara löjligt... allt man kan göra i defensiven för att hålla motståndarna från att göra mål ska man ju ta till! Det är ju halva grejen med hockey... den andra halvan är att göra mål - och även det har ju Brynäs nu blivit jäkligt bra på! ;)

« · 1247971 · »